Tom zijn eerste Ford Fiesta. Te koop?
- Macboy
Re: Tom zijn eerste Bmw 325ti. Te koop P10
Suzuki Ignis Sport ? Goedkoop en toch sportief !
- Petrolhead Tom
Wie weet. Eerst maar eens de Bmw verkopen. Zolang mijn auto niet weg is onderzoek ik alle mogelijkheden. Misschien wel een voorraad panda 1.2. of een nieuwe Twingo.
- Joopieboy
Zijn leuke auto's ja, 1500vvti blokken erin van Toyota dus best betrouwbaar, vrij hoog toerig enige nadeel is de korte wielbasis, heeft een draaicirkel die best groot is voor zo een kleine auto (starre achteras) en hij staat zo omgekeerd. Koppeling is wel heel erg racy en heeft vrij veel gas nodig om van zijn plek te komen.Macboy schreef:Suzuki Ignis Sport ? Goedkoop en toch sportief !
En veel tuningparts zijn er (niet meer), voorheen kon je uit Engeland nog veel Suzi Sport spul halen, maar dat is zowat alweer over.
- WJ
Klinkt als een verkoop poging die uiteindelijk alleen maar meer geld gaat kosten. 

- Dennis Cavallino
Als je een huis koopt dichtbij je werk, dan hoeft de BMW er niet uit?
- Petrolhead Tom
Ik rij momenteel niet ver naar mijn werk maar ver voor mijn werk.Dennis Cavallino schreef:Als je een huis koopt dichtbij je werk, dan hoeft de BMW er niet uit?

- Dennis Cavallino
Aha.
Op Marktplaats staat een Fiat Panda 100hp met LPG G3.
- Petrolhead Tom
Ik koop geen twee keer dezelfde auto.Dennis Cavallino schreef:Aha.

- Dennis Cavallino
Vraag 't ons dan niet! 

- Will F.
lpg g3 in laten bouwen in de compact. Of heeft ie daarvoor al 'n relatief te hoge kmstand?
- Petrolhead Tom
Nee, 120k, maar ik zie rijden op gas niet zitten.
- Niels
- Auto: Prius+
Betere vergoeding onderhandelenPetrolhead Tom schreef:Ik rij momenteel niet ver naar mijn werk maar ver voor mijn werk.Dennis Cavallino schreef:Als je een huis koopt dichtbij je werk, dan hoeft de BMW er niet uit?

-
- Auto: M3P, 130i
Inderdaad of auto vd zaak als het noodzakelijk is om jouw werkzaamheden uit te voeren.Niels schreef:Betere vergoeding onderhandelenPetrolhead Tom schreef:Ik rij momenteel niet ver naar mijn werk maar ver voor mijn werk.Dennis Cavallino schreef:Als je een huis koopt dichtbij je werk, dan hoeft de BMW er niet uit?
- Niels
- Auto: Prius+
Gewoon een huurauto bestellen als je aan de rit moet
Maar zonder gein, het is natuurlijk gekkenwerk dat jouw werk kilometers invloed hebben op jouw prive auto keuze (tenzij je eigen baas bent en daarvoor een keuze maakt).

Maar zonder gein, het is natuurlijk gekkenwerk dat jouw werk kilometers invloed hebben op jouw prive auto keuze (tenzij je eigen baas bent en daarvoor een keuze maakt).
- Dennis Cavallino
+1
Als die BMW 1:10 rijdt en je krijgt 19ct/km, dan kan 't met een brandstofprijs van 1,90 euro wel uit. De overige lasten heb je toch al. Extra slijtage/afschrijving neem ik voor 't gemak niet mee, want dat is bij een BMW niet per sé hoger dan een ecoblaster. Misschien is er nog een reden die we niet weten, naast km-vergoeding, sparen en huis kopen. Het nadeel daarvan is dat je dan al snel gaat denken dat er iets met die auto is, of dat Tom een gokverslaving heeft.
Als die BMW 1:10 rijdt en je krijgt 19ct/km, dan kan 't met een brandstofprijs van 1,90 euro wel uit. De overige lasten heb je toch al. Extra slijtage/afschrijving neem ik voor 't gemak niet mee, want dat is bij een BMW niet per sé hoger dan een ecoblaster. Misschien is er nog een reden die we niet weten, naast km-vergoeding, sparen en huis kopen. Het nadeel daarvan is dat je dan al snel gaat denken dat er iets met die auto is, of dat Tom een gokverslaving heeft.

-
Ik zeg één ding: Jeroen K?
Duister dit hoor..

- Petrolhead Tom
Dat zijn natuurlijk insinuaties die nergens op slaan. Ik heb nog bijna twee maand bovag garantie dus mocht er iets mis mee zijn dan zou ik dat al lang hebben laten repareren. Feit is dat ik eigenlijk wel een iets goedkopere auto wil. Dan schiet het spaardoel wat sneller op. Dat de opvolger goedkoper is in de vaste lasten is mooi meegenomen maar niet de hoofdzaak. Dat de running costs aanzienlijk omlaag gaan maakt dat ik wat meer overhoud voor zaken die ik naast een mooie auto rijden belangrijk vind.Dennis Cavallino schreef:+1
Het nadeel daarvan is dat je dan al snel gaat denken dat er iets met die auto is, of dat Tom een gokverslaving heeft.
- Robin Hartog
Het moest er natuurlijk een keer van komen he Tom; je zet je BMW hier te koop, dat roept natuurlijk vragen op! Dan wordt alles uitgeplozen.

- Petrolhead Tom
Er wordt niks uitgeplozen er worden aannames gedaan die kant noch wal raken. Iemand is op zoek naar wat anders en heeft een gokverslaving of de auto die hij verkoopt is rotzooi met verborgen gebreken? Komop zeg.
- Dennis Cavallino
Het was in ieder geval niet serieus bedoeld Tom. Vandaar de
Niet zo happen, tenzij er echt iets speelt dat je niet wilt delen. Ik vind je motivatie om te sparen plausibel, maar je gaf zo snel 'korting' op je auto, dat als je meer geduld had gehad, je misschien meer geld overhoudt dan je anders aan besparing/spaargeld kunt realiseren in een jaar tijd.
Mijn reactie sloeg dus op 't feit dat ik het nergens op vind slaan als jouw privé auto 't veld moet ruimen, omdat je km-vergoeding te laag is en je wel jouw auto voor de zaak inzet. Als je zoveel voor de zaak moet rijden, dan moet daar iets tegenover staan. 19ct/km is dan echt te weinig. Stukje loonsverhoging, of een bonus. Of een extra onkostenvergoeding. Makkelijkste is gewoon om die km's voor minimaal 't dubbele te vergoeden. Dan betaal je weliswaar wat inkomstenbelasting, maar je verdient dan wel iedere kilometer.
Wij rekenen naar onze klanten 60 ct/km. En dat is eigenlijk te weinig.

Mijn reactie sloeg dus op 't feit dat ik het nergens op vind slaan als jouw privé auto 't veld moet ruimen, omdat je km-vergoeding te laag is en je wel jouw auto voor de zaak inzet. Als je zoveel voor de zaak moet rijden, dan moet daar iets tegenover staan. 19ct/km is dan echt te weinig. Stukje loonsverhoging, of een bonus. Of een extra onkostenvergoeding. Makkelijkste is gewoon om die km's voor minimaal 't dubbele te vergoeden. Dan betaal je weliswaar wat inkomstenbelasting, maar je verdient dan wel iedere kilometer.
Wij rekenen naar onze klanten 60 ct/km. En dat is eigenlijk te weinig.
- Robin Hartog
Was dan ook maar een grapje. Lijkt wel alsof iedereen je in de BMW wilt houden.Petrolhead Tom schreef:Er wordt niks uitgeplozen er worden aannames gedaan die kant noch wal raken. Iemand is op zoek naar wat anders en heeft een gokverslaving of de auto die hij verkoopt is rotzooi met verborgen gebreken? Komop zeg.

Is maar een ding aan het hele verhaal dat ik niet snap; dat mensen niet snappen dat je een (ook al is het maar een marginaal iets) goedkopere auto wilt.

- Petrolhead Tom
Ok ik zal het dan nog één keer uitleggen.
Ik ben voornemens volgend jaar een huis te gaan kopen. Als ik nu 6k vang voor mijn auto koop ik er één voor terug van max 4k. Dan heb ik alweer 2k spaargeld. Die auto van 4k wordt een heel stuk goedkoper in de vaste lasten plus brandstof en daardoor houd ik meer geld over. Het zullen geen wereldschokkende bedragen zijn maar het helpt wel weer.
Ik ben momenteel aan het afstuderen en waar daardoor parttime. Dan is iedere euro die ik overhoud er één. Ja die periode is eindig maar door nu vast geld te besparen houd ik dat in de toekomst ook over. Meer kilometervergoeding onderhandelen? Ik weet niet hoe het met jullie zit maar toen ik vanmorgen uit het raam keek verkeerden we nog steeds in de ergste crisis sinds de jaren dertig. Als ik naar mijn klasgenoten kijk zit 80 procent werkloos thuis dus ik ben blij dat ik werk heb.
Een gas installatie bouwen in deze zie ik niet zitten. Dat is echt niet mijn ding. Gewoon weer een kleine Japanse hatch van 4k die ik WA verzeker in plaats van all-risk voor deze en een auto die in de stad en daarbuiten een keer zo zuinig is als deze. Dat is besparing genoeg en dan houd ik volgend jaar misschien ook nog eens geld over voor een trackday.
De Bmw is misschien voor mij wel wat boven mijn stand geweest. Nouja dan maar met een klein verlies verkopen en genieten van de ervaring die ik gehad heb, wetende wat het is, en verder rijden in een auto die een stapje kleiner is. In de toekomst komt er nog wel een keer een dikke bak weer maar op dit moment pas het gewoon niet in het plaatje. Had je dat niet van te voren kunnen bedenken? Ja, had gekund, had gemoeten misschien wel maar ik had mijn zinnen gezet op een 325ti en ik heb het meegemaakt. Volgens mij maak je als autoliefhebber wel eens keuzes die niet echt rationeel zijn maarja dat is dan niet anders.
Ik weet dat het een incourante auto is. Had ik een 3 coupe gekocht was ik hem waarschijnlijk na een paar dagen kwijt geweest. Nu moet ik wachten. Dat geeft niet, ondertussen geniet ik er nog even van, maar wel met in mijn achterhoofd de wetenschap dat het financieel voor mij wat beter zou zijn als ik hem verkoop. Het is niet zo dat hij weg MOET maar het zou wel beter zijn aan het eind van iedere komende maand. Er komt vanzelf een liefhebber voor die vast net zoveel lol aan de auto gaat beleven als ik.
Ik ben voornemens volgend jaar een huis te gaan kopen. Als ik nu 6k vang voor mijn auto koop ik er één voor terug van max 4k. Dan heb ik alweer 2k spaargeld. Die auto van 4k wordt een heel stuk goedkoper in de vaste lasten plus brandstof en daardoor houd ik meer geld over. Het zullen geen wereldschokkende bedragen zijn maar het helpt wel weer.
Ik ben momenteel aan het afstuderen en waar daardoor parttime. Dan is iedere euro die ik overhoud er één. Ja die periode is eindig maar door nu vast geld te besparen houd ik dat in de toekomst ook over. Meer kilometervergoeding onderhandelen? Ik weet niet hoe het met jullie zit maar toen ik vanmorgen uit het raam keek verkeerden we nog steeds in de ergste crisis sinds de jaren dertig. Als ik naar mijn klasgenoten kijk zit 80 procent werkloos thuis dus ik ben blij dat ik werk heb.
Een gas installatie bouwen in deze zie ik niet zitten. Dat is echt niet mijn ding. Gewoon weer een kleine Japanse hatch van 4k die ik WA verzeker in plaats van all-risk voor deze en een auto die in de stad en daarbuiten een keer zo zuinig is als deze. Dat is besparing genoeg en dan houd ik volgend jaar misschien ook nog eens geld over voor een trackday.
De Bmw is misschien voor mij wel wat boven mijn stand geweest. Nouja dan maar met een klein verlies verkopen en genieten van de ervaring die ik gehad heb, wetende wat het is, en verder rijden in een auto die een stapje kleiner is. In de toekomst komt er nog wel een keer een dikke bak weer maar op dit moment pas het gewoon niet in het plaatje. Had je dat niet van te voren kunnen bedenken? Ja, had gekund, had gemoeten misschien wel maar ik had mijn zinnen gezet op een 325ti en ik heb het meegemaakt. Volgens mij maak je als autoliefhebber wel eens keuzes die niet echt rationeel zijn maarja dat is dan niet anders.
Ik weet dat het een incourante auto is. Had ik een 3 coupe gekocht was ik hem waarschijnlijk na een paar dagen kwijt geweest. Nu moet ik wachten. Dat geeft niet, ondertussen geniet ik er nog even van, maar wel met in mijn achterhoofd de wetenschap dat het financieel voor mij wat beter zou zijn als ik hem verkoop. Het is niet zo dat hij weg MOET maar het zou wel beter zijn aan het eind van iedere komende maand. Er komt vanzelf een liefhebber voor die vast net zoveel lol aan de auto gaat beleven als ik.
-
Duidelijk Tom. De gang van zaken roept gewoon vragen op, zeker als je ervan uit gaat dat je met een autoliefhebber te maken hebt. Ik vind je uitleg nu wel plausibel 

- Petrolhead Tom
Nouja misschien ben ik wel een uitzondering op de regel van een autoliefhebber. Ik heb niet per se een zes in lijn of een V8 nodig om lol te hebben met een auto. Als een vier cilinder met minder dan 130 pk mij lekker vlot van A naar B brengt en terwijl die dat doet geen hol kost dan heb ik meer lol dan dat ik in een Bmw rijdt die ik eigenlijk een tikkeltje te duur vind.Ruben schreef:Duidelijk Tom. De gang van zaken roept gewoon vragen op, zeker als je ervan uit gaat dat je met een autoliefhebber te maken hebt. Ik vind je uitleg nu wel plausibel

- Dennis Cavallino
Duidelijk verhaal. Ik heb weleens om dezelfde soort redenen auto's verkocht en weer auto's gekocht die een ander niet begreep, hoe goed je 't ook uitlegde. Zoals van de 535 op benzine naar Saab 900 op LPG. Voor de 5 kreeg ik iets van 3 mille. De 900 gaf ik direct voor 2 mille een beurt. Begreep men niet. Vervolgens hebben we in 3 jaar tijd 110.000 km gereden zonder noemenswaardige onkosten. Grootste winst zat hem in 't feit dat de brandstofkosten met zo'n 66% daalden. Van 't verschil hebben we hele leuke dingen gedaan.