Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie

Welke kies jij? Toyota GT86 of de Subaru BRZ

Toyota GT86
71
48%
Subaru BRZ
77
52%
 
Totaal aantal stemmen: 148

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3881
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Enrico » 04 dec 2011, 11:44

Hielke schreef:Enrico,

niet alles geloven wat Sinterklaas en Zwarte Piet zeggen. Dat was toch je bron?
die willen niets met mij te maken..... :coffee:

Staat in de telegraaf....
geen apollo 13 maar Toyota 13........ 45,000 Euro....

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Michel P » 05 dec 2011, 09:58

BRZ info van Evo http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarr ... u_brz.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Meer technische details om het gewicht laag te houden in dit artikel.

Michel

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Michel P » 05 dec 2011, 11:38

De filosofie achter deze auto.




indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door indobesar » 05 dec 2011, 13:26

Michel P schreef:BRZ info van Evo http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarr ... u_brz.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Meer technische details om het gewicht laag te houden in dit artikel.

Michel
- the project was almost entirely engineered by Subaru, and both cars will be produced in its factory.
- the BRZ gets marginally stiffer suspension settings.
- the new ‘FA20’ 2-litre boxer engine in the BRZ is almost entirely unrelated to naturally aspirated boxer engines that will power the next Impreza. The coupe’s motor is more compact, lower and lighter – sitting 240mm further back in the chassis.
- One of the engineering team’s core aims was to give the lowest possible centre of gravity – just 460mm. Toyota likes to point out that this is lower than the C-of-G of a Porsche Boxster, Subaru preferred to tell us that the figure was better than that of 458 Italia
- he BRZ feels more than capable of taking the fight to rivals like the Audi TT, BMW 1-Coupe and even – power deficit withstanding – the Porsche Cayman.

Andre
Berichten: 11414
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Andre » 05 dec 2011, 14:08

Ja zeer leuke auto. Als de prijs dik onder de 40k zou zijn doet het me denken aan 1998 met de impreza 555.

De insteek voor de bouw van die auto is gewoon zoals het hoort.

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door indobesar » 05 dec 2011, 16:37

Volgens jouw 'filosofie' de ideale auto. Verwacht niet anders dan dat je de 1e order plaatst. :D
Licht gewicht (<1200Kg), hoogtoerige NA motor (piekvermogen@7000rpm), standaard LSD (Torsen) en speels weggedrag.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Michel P » 05 dec 2011, 16:46

indobesar schreef:Volgens jouw 'filosofie' de ideale auto. Verwacht niet anders dan dat je de 1e order plaatst. :D
Licht gewicht (<1200Kg), hoogtoerige NA motor (piekvermogen@7000rpm), standaard LSD (Torsen) en speels weggedrag.

Definitie van DF

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11639
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Hielke » 05 dec 2011, 16:50

Lichtgewicht en 1200 kilo. Je zou de hype bijna gaan geloven. 600 kg van een Caterham en 850 van een Elise, dan zijn waardes van lichtgewichten.

Straks willen ze ons ook nog laten geloven dat een prijs van boven de 35.000 "betaalbaar" is.

Toysub begrijpt niet dat van de potentiële kopers slechts 1% een purist is. De andere 99% willen een goed ogende auto die een moderne diesel in rechte lijn voor kan blijven. Over beide punten kan niks met zekerheid gezegd worden.

Gebruikersavatar
stradale
Berichten: 170
Lid geworden op: 25 okt 2010, 10:35

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door stradale » 05 dec 2011, 16:59

Als dat waar is, zou Mazda nooit en te nimmer zoveel MX5-jes verkocht hebben.

Tom
Berichten: 22364
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Tom » 05 dec 2011, 17:00

Hielke schreef:Lichtgewicht en 1200 kilo. Je zou de hype bijna gaan geloven.
Nieuwe auto's met rwd, >150pk en onder de 1250kg.

Afbeelding

Onder de 60.000 euro blijft alleen de MX5 over.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door GTRene » 05 dec 2011, 17:08

in de UK heb je ook nog een relatief goedkope keus, de Ginetta G40

net onder de 30K gbp...dus over de 30 hiero in euro en net geen 800kg

http://ginetta.com/cars_g40r" onclick="window.open(this.href);return false;
ENGINE
1999cc in-line 4-cylinder, 16-valve, DOHC
Electronic fuel injection
Petrol developing 175bhp and 190Nm at 5000rpm
0-60mph: 5.8s
Top speed: 140mph
Weight: 795kg
Mpg average: 29mpg
Emissions CO2: 181g/km
SPECIFICATION
Lightweight fabric interior
FIA safety cage
FIA fuel cell
Ginetta racing seats
6 speed synchro H-pattern gearbox
6 piece composite gel coat bodywork
200lt boot space
45lt fuel tank
17” multispoke alloy wheels
Michelin tyres
Heated windscreen
Backlit dash
Tinted rear screen
Immobiliser
Push button start
Hella headlights
Ginetta racing steering wheel
OPTIONAL EXTRAS
Power upgrade
Race tuning
5 point racing harness
Range of paint finishes
Air conditioning
Range of interior trim options
On-board fire extinguisher
Removable steering wheel
Ginetta racing livery
brochure>> http://issuu.com/GinettaCars/docs/g40r/1" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door VLA » 06 dec 2011, 11:11

Meer info over de data logger/laptimer waar ik het al eerder over had, deze kun je dus gebruiken in combinatie met Gran Turismo 5, en zou wellicht als optie in de GT86 kunnen zitten :

http://tweakers.net/nieuws/78569/data-l ... smo-5.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Petrolhead Tom » 06 dec 2011, 12:03

Mag ik even opmerken dat die feature echt sub-zero cool is.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door RVV » 06 dec 2011, 12:05

Ton Roks had met een paar mannen van Toyota Nederland gesproken in Tokyo en wisten te vertellen dat de GT 86 royaal onder de 50K zou worden geprijst. Dus zet meer in op alles tussen de 42K en 46K.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Petrolhead Tom » 06 dec 2011, 12:10

Een stevige prijskaart maar als er mensen zijn die makkelijk 40k voor een Elise met een 1.6 tor neerleggen dan moeten er toch ook een aantal liefhebbers zijn die 42k voor een Toyota, die ook nog enigszins bruikbaar is, niet te veel vinden?

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door allen » 06 dec 2011, 12:59

Hielke schreef:Lichtgewicht en 1200 kilo. Je zou de hype bijna gaan geloven. 600 kg van een Caterham en 850 van een Elise, dan zijn waardes van lichtgewichten.
600 Kilo weegt zelfs m'n luxe uitgevoerde dikke mensenversie van de Caterham niet eens. 540,5 kilo inclusief een halve tank brandstof. :mrgreen:
Maar serieus gezien is 1200 Kilo voor een normale wagen van vandaag volgens mij wel een nette waarde. Dat komt niet te vaak meer voor, helaas.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Michel P » 06 dec 2011, 13:27

Hielke schreef:Lichtgewicht en 1200 kilo. Je zou de hype bijna gaan geloven. 600 kg van een Caterham en 850 van een Elise, dan zijn waardes van lichtgewichten.

Straks willen ze ons ook nog laten geloven dat een prijs van boven de 35.000 "betaalbaar" is.
Noem een RWD alternatief dat nieuw te koop is met ongeveer dezelfde specs en prijsklasse........ die al je niet vinden.

Michel

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43481
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Arthur » 06 dec 2011, 14:20

Maar, rechtvaardigt dat een prijs van bv >40k?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door RVV » 06 dec 2011, 14:25

Arthur schreef:Maar, rechtvaardigt dat een prijs van bv >40k?

Wat enigzins de prijs rechtvaardigd (is het argument van ToySu) is dat de auto helemaal opzich zelf staat. Motor, onderstel, chassis, RWD etc.. allemaal zaken die speciaal voor deze auto zijn ontwikkeld. Feit dat Subaru en Toyota samen die auto uitbrengen geeft al aan hoeveel geld er met de ontwikkeling is gemoeid. Noch Toyota noch Subaru zou deze auto (financieel) alleen hebben ontwikkeld.

In tegenstelling tot bv een VW Scirocco of andere bouwsteenfabrikant kan er geen leentjebuur worden gespeeld bij andere modellen binnen het concern.

Is natuurlijk wat voor te zeggen. Neemt niet weg dat een plus 40K prijs garant staat voor marginale verkopen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43481
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Arthur » 06 dec 2011, 14:29

Snap je punten, maar motor is gewoon "stock" Subaru toch? En eens met je laatste zin :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door RVV » 06 dec 2011, 14:33

Wat ik er van begreep was deze motor die wel een bekende basis heeft speciaal voor deze auto ontwikkeld. Is er anders een 200pk atmo momenteel bij Subaru? Nee toch?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43481
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Arthur » 06 dec 2011, 14:40

Weet niet of de motor al toegepast wordt maar als dat wel zo is hoeft die niet persé al 200pk te hebben. Daar zijn wel foefjes voor. Zelfs bij atmo :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door RVV » 06 dec 2011, 14:43

Snap, ik s ook al allemaal grotendeels marketing gelul, speciaal dit, speciaal dat etc.. en kassa.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Snipe » 06 dec 2011, 15:07

Arthur schreef:Snap je punten, maar motor is gewoon "stock" Subaru toch? En eens met je laatste zin :wink:
Ze zeggen dat 'ie nieuw is, dus hij zal wel op z'n minst stevig aangepast zijn. Hij is nog wat compacter geworden, waardoor de auto zo'n laag zwaartepunt heeft. Dat zwaartepunt (46 cm) is lager dan bij een Ferrari 458 bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Stéphane » 06 dec 2011, 15:16

Voordeel van een boxermotor natuurlijk. Ik verwacht gezien de zakelijke markt dat Toyota het beter gaat doen dan Subaru.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 3 gasten