Heb je helemaal niet gesproken gister... jammer, was te druk met rijden zelf.
Maar vervelend van het blokje, snel wat anders erin dan maar denkik?
Moet toch ook eens met semi's wat gaan proberen want ik kom echt niet verder dan 2m12/2m13.
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 13:06
door Remmie
Hij ging zeker lekker Reind.
Waren zeer leerzame rondjes die ik met je meegereden heb
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 13:06
door Snipe
Knot schreef:Heeey... zie ik daar iets gebeuren wat eigenlijk niet mag?
Het ging vast per ongeluk, iedereen weet immers dat zo'n 911 nogal staartlastig is.
Wel mooi, ik reed een rondje met Hielke mee. Hij zei nog: 'Daar komt Andre,' en vervolgens kwam de witte Porsche buitenom driftend voorbij gezeild.
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 13:07
door Hielke
Hou nou maar op Reind want op deze manier krijg ik gevaarlijk veel zin in zo'n 325i
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 13:08
door Hielke
Snipe schreef:
Knot schreef:Heeey... zie ik daar iets gebeuren wat eigenlijk niet mag?
Het ging vast per ongeluk, iedereen weet immers dat zo'n 911 nogal staartlastig is.
Wel mooi, ik reed een rondje met Hielke mee. Hij zei nog: 'Daar komt Andre,' en vervolgens kwam de witte Porsche buitenom driftend voorbij gezeild.
Ow, ik dacht dat m'n plastic wieldoppen op Assen verboden waren
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 13:10
door Remmie
Nog wat foto's
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 13:17
door Steven N.
De heer Ozephius ook weer eens onderweg zie ik wel!
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 13:21
door Robin Hartog
@Reind: Zoiets wil ik dus ook. Dat is een 325i volgens mij?
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 14:14
door Remmie
Robin Hartog schreef:@Reind: Zoiets wil ik dus ook. Dat is een 325i volgens mij?
Jep is een 325i
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 14:17
door GTRene
Steven Nauta schreef:De heer Ozephius ook weer eens onderweg zie ik wel!
yep, hebben nog wel gezellig gebabbeld met een clubje was gezellig ook nadien, doch voor 1 persoon wat minder, magoed daar moet ie zelf maar mee komen of niet...wens hem in elk geval een snel herstel van z'n snelle kar
Denk dat er ook nog wat nwe leden bij komen, wat enthousiaste mensen gesproken en ff doorgevoerd naar de DF tafel met rijdagen en forum gegevens
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 14:26
door Robin Hartog
Remmie schreef:
Robin Hartog schreef:@Reind: Zoiets wil ik dus ook. Dat is een 325i volgens mij?
Jep is een 325i
Kun jij vertellen wat voor verschil je merkt met een 318iS t.o.v. een 325i? (Vermogen uiteraard, maar nog meer?)
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 14:29
door Hielke
Ik hoor wel eens van mensen dat ze vinden dat ik vrij dicht tegen de banden aanrij. Maar ik vind het wel meevallen. Ja toch?
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 14:35
door Remmie
Als ik de tijdsbalk in die screencap zie, dan heb je over een rondje langer dan 5:00 gedaan
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 14:38
door Remmie
Mijn verslagje van een leuke maar lange dag:
Smorgens om 9 uur vertrokken vanuit Rotterdam om rond 12 uur aan te komen op Assen Station waar
Riceaux al met ze helm in ze hand stond te wachten op mij. (verkeer was drama onderweg )
Snel nog even getankt en toen richting Circuit.
Daar aangekomen snel de auto klaar gemaakt en transponder opgehaald.
Rond 13:25 ging ik voor het eerst de baan op. Eerst maar eens kijken hoe de baan loopt, want
ik had nog niet eerder op Assen gereden.
Had het circuit al snel in me hoofd zitten en dan begin je te zoeken naar de juiste lijnen.
Dat viel nog niet mee totdat Riceaux paar rondjes mee ging en mij wat tips gaf.
Helaas had Raymond wat problemen met ze auto (zoop olie) en hij besloot niet meer te rijden op het circuit.
Toen maar even de 318IS aan hem gegeven zodat ie nog wat rondjes kon rijden.
In de tussentijd ben ik bij Reind ingestapt om een aantal rondjes mee te rijden.
Man wat was dat gaaf. Ook hier weer zo goed mogelijk proberen zijn tips op te slaan en te verwerken
Daarna nog een aantal rondjes zelf gereden met me vader naast me die het super naar ze zin had.
Riceaux weer richting station gebracht en bedankt voor de gezelligheid en de tips waar ik veel aan had.
Toen begon de reis van Assen richting Oss om daar de E30 van Raymond achter te laten, Raymond thuis afgezet en vervolgens weer richting Rotterdam om me eigen bedje in te stappen om klokslag 1:00
Organisatie bedankt! Was weer een topdag
Hier nog een rondje met het 1800-tje met me vader als passagier:
(zat in te hoge versnelling bij Strekkenwal zie ik net )
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 14:45
door Remmie
Robin Hartog schreef:
Kun jij vertellen wat voor verschil je merkt met een 318iS t.o.v. een 325i? (Vermogen uiteraard, maar nog meer?)
Bij een IS-je wordt je zwaar afgestraft als je geen goede lijnen rijd omdat je wat vermogen mist.
Dus je wordt verplicht netjes te rijden, dat is bij een 325i net even wat anders.
Neusje van een 318IS is wat lichter waardoor het anders stuurt (erg makkelijk).
Nu houdt voor mij het vergelijken een beetje op, want ik heb verder geen ervaring met de 325i.
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 14:48
door GTRene
Hielke
dat houd niet veel over
@Remmie...tjonge wat een lange rit is het dan als het onderweg niet opschiet...ben je al bijna moe als je er bent.
trouwens Rico's Z2 coupe ook even vlug bekeken, mooi ding en de wielen vind ik hem super staan
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 14:53
door Remmie
GTRene schreef:@Remmie...tjonge wat een lange rit is het dan als het onderweg niet opschiet...ben je al bijna moe als je er bent.
12km file richting Utrecht, toen was er nog een ongeluk gebeurd richting Amersfoort waardoor er ook iets van 12km file stond ofzo. Dus toen maar omgereden via Hilversum.
Trouwens, als die Hartge op het gas gaat, komt het neusje iets omhoog, dat is Scary als je dat in je spiegel ziet
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 14:53
door EricT
Wat een mooie dag ,leuke sfeer ,ik heb me geweldig vermaakt.
Ik kreeg de racer niet op tijd klaar ,dus dan maar in de straatversie met kromme remschijven maar dit wou ik niet missen .Een superdag
Thanks mannen
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 14:59
door GTRene
Remmie schreef:
GTRene schreef:@Remmie...tjonge wat een lange rit is het dan als het onderweg niet opschiet...ben je al bijna moe als je er bent.
12km file richting Utrecht, toen was er nog een ongeluk gebeurd richting Amersfoort waardoor er ook iets van 12km file stond ofzo. Dus toen maar omgereden via Hilversum.
Trouwens, als die Hartge op het gas gaat, komt het neusje iets omhoog, dat is Scary als je dat in je spiegel ziet
ja achterveren zijn niet optimaal, vind ze eigenlijk te slap? is van KW en voor Z3M maar bij optrekken ist net een Porsche 911.
voor heb ik nog wat te hoog staan, maar dat kwam doordat ik door ruimte de hulpveren verwijderd heb en zo de veer omhoog moest draaien en ff testen, liep nergens aan e.d. maar zet hem vandaag of morgen 1cm lager, hij staat nu te hoog, maar wilde eerst rijden
Conclusie, het werkt nog perfect die oude set zonder hulpveren, scheelt gewicht en ruimte voor je bandjes
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 15:20
door Robin Hartog
Remmie schreef:
Robin Hartog schreef:
Kun jij vertellen wat voor verschil je merkt met een 318iS t.o.v. een 325i? (Vermogen uiteraard, maar nog meer?)
Bij een IS-je wordt je zwaar afgestraft als je geen goede lijnen rijd omdat je wat vermogen mist.
Dus je wordt verplicht netjes te rijden, dat is bij een 325i net even wat anders.
Neusje van een 318IS is wat lichter waardoor het anders stuurt (erg makkelijk).
Nu houdt voor mij het vergelijken een beetje op, want ik heb verder geen ervaring met de 325i.
911 sc carrera, bj 1984, oranje.
circuitauto met rolkooi, race stoelen, slicks en intermediates.
winnaar seizoen 2010 RS2 klasse.
lichte betrouwbare auto, weinig onderhoud, super prestaties
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 15:39
door Robin Hartog
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 15:42
door Remmie
@Rene,
het zag er net uit of jouw auto de mijne wilde opvreten. Dikke neus die op me af kwam, dan die brul uit het vooronder
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 16:00
door Raymond S.
Zo, gisteren ook het uitstekende weer in Assen gebruikt voor de eerste ronden van het nieuwe jaar.
Helaas dacht de E30 daar iets anders over en heb ik na 14 rondjes de spreekwoordelijke handdoek in de ring moeten gooien. (iets met nieuwe motor)
Maar de rondes die ik gereden had smaakte naar meer, super georganiseerd weer en er werd netjes gereden!
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 16:15
door Reind
Robin Hartog schreef:
Remmie schreef:
Robin Hartog schreef:
Kun jij vertellen wat voor verschil je merkt met een 318iS t.o.v. een 325i? (Vermogen uiteraard, maar nog meer?)
Bij een IS-je wordt je zwaar afgestraft als je geen goede lijnen rijd omdat je wat vermogen mist.
Dus je wordt verplicht netjes te rijden, dat is bij een 325i net even wat anders.
Neusje van een 318IS is wat lichter waardoor het anders stuurt (erg makkelijk).
Nu houdt voor mij het vergelijken een beetje op, want ik heb verder geen ervaring met de 325i.