[26-10-2010] DF @ Mettet deel I

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Elmar

Re: [26-10-2010] DF @ Mettet deel I

Bericht door Elmar » 28 okt 2010, 22:03

Downforce Hans schreef:Dus degene die er ook af zijn gegaan geef ik het advies toch ook maar even de onderkant te inspecteren.

Grtz,Hanz06 :wink:
Bij mij ligt de oliekoeler los (had ik al wel gezien op het circuit), de ophanging van de koeler is afgebroken daar waar ook mijn splitter kapot is.
Laatst gewijzigd door Elmar op 28 okt 2010, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Knot

Bericht door Knot » 28 okt 2010, 22:06

Vervelend Hans die schade.

Ik verkeek me ook iets op de sprong naar beneden maar reed gelukkig rustig mn verkenningsrondje.

Arjan B

Bericht door Arjan B » 28 okt 2010, 22:12

Ook een momentje gehad dat ik de linker bocht bij de corkscrew te laat instuurde en heb ook gekozen om offroad te gaan. Na een aantal meter gras hebben ze een geultje gegraven en opgevuld met grote kiezels, als je daar met 2 wielen tegelijk in kwam zakte de wielen in het geultje en dat remde ook goed af. Volgens mij was dat geultje voor de afwatering, wel heel tricky.

@Hans, geluk gehad dat de sporing, etc. niet vergaan is.

Petje

Bericht door Petje » 28 okt 2010, 22:13

Hier geen schade gelukkig. Ben zelf gelijk na het uitstapje de baan af gegaan en daar heeft Danny ff een rondje rond de auto gedaan en er onder gekeken. Geen schade's gelukkig, maar zo laag is die bruine dan ook niet ;)

Het is een leuk bochtje..... als je hem eenmaal weet :)

GTRene

Bericht door GTRene » 28 okt 2010, 22:17

is de helft er daar afgegaan in het begin ofzo :mrgreen:
ziet er ook heel apart uit die s? met de eerste bocht naar links waar je ook ineens naar beneden duikt en dus heel goed moet anticiperen hoe die volgende bocht naar rechts te pakken immers andere snelheid/gewicht neem ik aan wat meer doordrukt op die manier?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 28 okt 2010, 22:24

Die control arm zal een 170 dollar kosten dan nog het verzenden er bij.
Valt nog wel mee dus.
Er zat inderdaad een geul met kiezels en daar klapte ik aardig hard in.
Met het er uit rijden dacht ik wel shit er zal wel iets mis zijn maar omdat de auto niet naar 1 kant trok en eigenlijk geen gekke geluiden maakte dacht ik dat het wel mee viel.
Na het uitstapje ben ik eigenlijk steeds meer vaart gaan maken.
Misschien dat ik daarom niet veel gemerkt heb.
Misschien als het halfverwege de dag was gebeurd dat ik wel een verschil had gemerkt.
De auto voelde niet echt heel strak aan op de voorwielen maar hij gleed sowieso af en toe een beetje, dus keek ik daar niet echt van op.
De volgende keer zal ik beter op letten bij die "korrek" skrew :mrgreen:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 28 okt 2010, 22:28

GTRene schreef:is de helft er daar afgegaan in het begin ofzo :mrgreen:
Merendeel ging er daar af de eerste ronde, je zie de bocht naar links beneden niet en rechtdoor zie je asfalt van de volgende bocht. Bij mij is het een stukje lakschade aan de bumper en de luchtgeleider zat los, voelt ultiem suf zoiets na een halve ronde, stelde me dan ook gerust toen ik hoorde wie nog meer :D.

passatvw

Bericht door passatvw » 28 okt 2010, 22:29

Vdub schreef:Ook maar even een kleine reactie van mijn kant..

Mijn eerste DF-dag.. maandagmiddag met kameraad Richard afgereisd vanuit het 'verre oosten' naar Charleroi alwaar wij een Ibis-hotel geboekt hadden..slechte keus bleek achteraf want de volgende morgen werden we verrast door een ingeslagen voorportierruit en de ouderwetse platenspeler uit de auto meegenomen alsmede een goed verstopte (blijkbaar toch niet ;) ) ouderwetse Stomstom....

Een domper dus.. vermoedelijk e.o.a. junk geweest want het 'geld' lag achterin de Patrol..
....
Nou hier een reactie van de kameraad, bijrijder, mede lotgenoot (iets minder dove) Ik heb mij opperst vermaakt op het circuit, niet zo lang meegereden als ik achteraf gewild had. (ja achteraf is mooi wonen ik weet het :hmmm: )
Toppie geregeld alles (met dank aan de organisatie)
Er schijnt een heleboel foto's te zijn gemaakt, maar zover ik heb kunnen vinden, sta ik er nergens op, terwijl er toch wel heel veel lenzen mee draaide toen mij kameraad Matthijs en moi langs kwamen :(
Maar any way hier een klein filmpje met mijn BB gemaakt langs het circuit:

steve smith

Bericht door steve smith » 28 okt 2010, 22:30

LOL, ik denk dat bijna iedereen wel ff heeft lopen kloten met die bocht. Ik iig wel, getuige ook Rody's filmpje. Dat zijn wel de dingen die zo'n baantje leuk maken, qua layout is er niks aan maar de hoogteverschillen maken de lol.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 28 okt 2010, 22:33

Als jullie dan allemaal ook eens opletten tijdens de rijdersbriefing of zo...... :bag: :mrgreen:
Anyway, leuk baantje vond ik; volgend jaar weer!
Jammer van de schades her en der, maar gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen uiteindelijk.
Iedereen bedankt voor de gezelligheid en op naar de volgende! :beer: :)

steve smith

Bericht door steve smith » 28 okt 2010, 22:36

Welke schade's? Grindbak-slijtage is geen schade. Vangrail maakt schade en dat is er volgens mij niet......

Snipe

Bericht door Snipe » 28 okt 2010, 22:40

steve smith schreef:Welke schade's? Grindbak-slijtage is geen schade. Vangrail maakt schade en dat is er volgens mij niet......
Nou, die kapotte ruit bij een hotel in Charleroi kun je schade noemen en er was een dingetje met een achteruitrijdende BMW op de zandbakpaddock.

Vdub

Bericht door Vdub » 28 okt 2010, 22:46

Peter Tunissen schreef:Als jullie dan allemaal ook eens opletten tijdens de rijdersbriefing of zo...... :bag: :mrgreen:
Anyway, leuk baantje vond ik; volgend jaar weer!
Jammer van de schades her en der, maar gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen uiteindelijk.
Iedereen bedankt voor de gezelligheid en op naar de volgende! :beer: :)
Rijdersbriefing? We moesten in een kale verwarmde ruimte komen, daar zei iemand met een Zwaartekrachtjas aan "En nu de regels: er zijn geen regels" en dat was het ;) ;)

Idd was verder super georganiseerd en dat ik een ruitje moest missen is natuurlijk niet de schuld van de organisatie en de jaloerse BMW die graag een Corvette had willen zijn is geloof ik ook meegevallen qua kusje...

Verder.. op naar de volgende dag, in mijn geval 12-11, weliswaar zonder V8 maar ik ben erbij..

daNpy

Bericht door daNpy » 28 okt 2010, 22:48

Petje schreef:Hier geen schade gelukkig. Ben zelf gelijk na het uitstapje de baan af gegaan en daar heeft Danny ff een rondje rond de auto gedaan en er onder gekeken. Geen schade's gelukkig, maar zo laag is die bruine dan ook niet ;)

Het is een leuk bochtje..... als je hem eenmaal weet :)
Volgende week zal ik hem ff snel op de brug zetten ter controle ;)
Je weet maar nooit, ik kan niet goed onder de auto kijken vanaf de zijkant.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 28 okt 2010, 22:49

Snipe schreef:
steve smith schreef:Welke schade's? Grindbak-slijtage is geen schade. Vangrail maakt schade en dat is er volgens mij niet......
Nou, die kapotte ruit bij een hotel in Charleroi kun je schade noemen en er was een dingetje met een achteruitrijdende BMW op de zandbakpaddock.
Met de laatste weet ik niet wat er bedoeld wordt, maar de eerste ga je niet filteren door extra aandacht bij een briefing :)(en derhalve niet te vergelijken met een ander niet nader te noemen voorval waarbij het wel compleet onnodig was). Gewoon een topdag en hoor ook weinig mensen mopperen over het eea, gewoon weer 1 voor het lijstje geslaagde trackdays :).

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 28 okt 2010, 22:55

Precies Bart,

Het mag wat mij betreft de pret niet drukken, was een leuke dag, zelfs met Steve er bij :thumbup:

Snipe

Bericht door Snipe » 28 okt 2010, 23:00

Kasteel schreef:Gewoon een topdag en hoor ook weinig mensen mopperen over het eea, gewoon weer 1 voor het lijstje geslaagde trackdays :).
Da's het voornaamste.
Paar rondjes meerijden was ook leuk trouwens, bedankt nog :thumbup:

marcokers

Bericht door marcokers » 28 okt 2010, 23:19

Zo, goei'ndag dan.
Dit is voor mij mn eerste reactie.
Zal gelijk ook maar even waarschuwen voor nog meer "firsts". :bag:
Zo was t mn First als het gaat om bijwonen van Track days, gelijk met Tom in een bocht gedropt om te vlaggen, gelijk op een uniek plekje waar je leuk foto's kon schieten. Heb met kostelijk vermaakt.
Ik heb redelijk wat plaatjes kunnen schieten, en daar moet ik gelijk weer waarschuwen voor een first, had de Canon EOS 40D van mn pa meegenomen en waar ik eerder altijd op de full-auto kiekjes schoot, heb ik een beetje geprobeerd om met de instelling van de camera te spelen dus de kwaliteit laat misschien wat te wensen over. (hmmm zou een fotocursus wat zijn :nerd:)
Tom zal denk ik binnenkort wel foto's uploaden, maar t zijn er veul te veul en kwalitatief misschien nog niet je-van-het, dus moet nog ff flink geselecteerd worden.

Dan ff mijn kijk op de dag.
Heb net 4 weken geleden voor mn woon-werk verkeer een Getz Diesel :oops: gekocht, en die was nog niet uitgetest tot zn max. 170 km/h op de TomTom ... ben zo trots :turtle:
Maar goed, dus vanuit Enschede om 7:45 vertrokken... en na flink wat file en langzaamrijden in t Ruhrgebied en stukje snelweg in België (waarbij ik me overigens verbaasd heb over de kwaliteit van de eerste 100 km (was ECHT tip-top in orde) naar minder stukken snelweg ... wie heeft dat bedacht... drempels op de snelweg :? En dan nog maar te zwijgen over de halve kruising/ halve rotonde vlakbij het circuit. Eindelijk aangekomen op het circuit, waarbij het uit de wind en in het zonnetje nog best lekker was, mn eerste track-day. Eerst ff beetje rondkijken op de p-plaats en ff in pit langs de baan gekeken. T bloed gaat van die geluiden toch wel weer een beetje sneller stromen. Maar eerst ff wat eten, bij terugkomst .... ja middagstop ... hadden we dus beter nog even kunnen wachten met t eten. (die loempia smaakte goed of niet Tom?)
Goed, ff paar autobladen doorlezen en wachten op de middagronde.
JA!!! de middagronde :hosanna: of we wilden vlaggen, tuurlijk, gelijk een leuke 180 graden bocht, leuk om pica's te schieten. Kom maar op met die wagens. Beetje met de instellingen knoeien van de camera om een beetje de snelheid in de foto's terug te laten komen (thnx voor de tip Tom).
Na 1200 pica's en rillingen ( Ja, GTRene.... t was zelfs nog kouder dan dat .... brrrr had op een bepaald moment zelfs kramp in mn hand van t vasthouden van de camera), eindelijk opgehaald en tijd om weer huiswaarts te keren in de Getz diesel :df: op de Deutsch Autobahn in de richting van Enschede. Topdag gehad, ik probeer er 12-11 weer bij te zijn op de Ring... ik zal dan voor de tijd nog wel even wat meer met de instellingen van de camera gaan spelen, zodat de foto's kwalitatief beter worden.

Goed, dit was maar ff een first post.... ik ga weer verder met miniatuurtjes spelen :playcar:, dromen over later...

passatvw

Bericht door passatvw » 28 okt 2010, 23:24

Ok een paar foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Metchu

Bericht door Metchu » 28 okt 2010, 23:59

Downforce Hans schreef:Nou, goed dat ik de auto ff op mijn brug heb gezet.

Mooie brug hans
Afbeelding
die heeft een drempel te hard genomen? :mrgreen:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 29 okt 2010, 00:11

Wat gaaf zeg, die bevroren ruiten op de racer van Aad! :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 29 okt 2010, 00:11

:roflol: lol @drempel.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 29 okt 2010, 00:13

GTRene schreef::roflol: lol @drempel.
Echt Rene! Niet normaal, ineens een mega hobbel! Trouwens wel een relaxte auto om mee op pad te zijn zo'n Gezt. Het zal nooit de CBR winnen maar ze zijn akelig zuinig en behoorlijk comfortabel! :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 29 okt 2010, 00:20

Petrolhead Tom schreef:
GTRene schreef::roflol: lol @drempel.
Echt Rene! Niet normaal, ineens een mega hobbel! Trouwens wel een relaxte auto om mee op pad te zijn zo'n Gezt. Het zal nooit de CBR winnen maar ze zijn akelig zuinig en behoorlijk comfortabel! :thumbup:
ja das ook raar op de snelweg? en ja zo'n getz lijkt me wel mega zuinig en leuk ding, lekker voor weinig overal komen :thumbup:

maar doelde op de drempel die Metchu aangaf bij de foto met rode Porsche en die bult(gurney?) op het dak alsof die rijder full speed over een drempel heeft gereden :mrgreen:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 29 okt 2010, 00:49

Dat was echt een bijzondere auto, maakte een apart geluid, ging de ene keer heel hard de andere keer niet zo hard en had heel veel aparte features. Ik vond het een hele gave verschijning. :thumbup:

Plaats reactie