Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robertdj

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door Robertdj » 02 dec 2010, 15:14

The truth will make you set... :mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 dec 2010, 15:19

The truth will make you sad.................lijkt me meer kloppend.......................treurig word je er van idd............

Robertdj

Bericht door Robertdj » 02 dec 2010, 15:22

Was meer een reactie op René :wink:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 dec 2010, 15:36

Robertdj schreef:Was meer een reactie op René :wink:

Dat snap ik, en daar reageerde ik dus ook weer op............... :lol: :wink:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 02 dec 2010, 15:43

Jaja, redt je er maar uit.

romo

Bericht door romo » 02 dec 2010, 17:07

Robertdj schreef:Jaja, redt je er maar uit.

Meestal RED ik me er wel uit, idd........... :angel: :wink:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 02 dec 2010, 17:10

Kan maar op één taal tegelijk letten :whistle:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 03 dec 2010, 07:47

'Orthodoxe Amsterdamse joden smokkelen drugs'
Uitgegeven: 2 december 2010 14:29
Laatst gewijzigd: 2 december 2010 14:29

DEN HAAG - Chassidische joden gebruiken Amsterdam mogelijk als thuisbasis voor internationale drugssmokkel.
Dat staat in een van de geheime documenten van de Amerikaanse ambassade in het Israëlische Tel Aviv, die klokkenluiderssite WikiLeaks heeft gepubliceerd.
Ambassadeur James Cunningham citeert in zijn bericht aan het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken een anoniem gemaakte bron. Die beweert dat enkele groepen ultraorthodoxe chassidische joden vanuit Amsterdam samen zouden werken met de Israëlische georganiseerde misdaad.

Arabieren
Geld blijkt volgens Cunningham een belangrijk bindmiddel. Israëlische criminelen zetten volgens de bron religieuze twisten opzij en werken geregeld samen met Arabieren om de lucratieve handel over landgrenzen te verplaatsen.
Ze kunnen het wel... :beer:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 03 dec 2010, 09:39

"Money is better than poverty, if only for financial reasons."-Woody Allen
Het slijk der Aarde...

GTRene

Bericht door GTRene » 03 dec 2010, 10:07

positief bekijkend>> ze werken samen :mrgreen:

en als ik dit lees
ultraorthodoxe chassidische
denk ik WTF moeilijke woorden :mrgreen:

trouwens net op het nieuws, Turkije valt Israel binnen met vliegtuigen.........

met Blusvliegtuigen om te helpen met de grote bosbranden in Israel te bestrijden :mrgreen: :clap:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 03 dec 2010, 12:09

Inderdaad, daar was ik eigenlijk wel benieuwd naar, wie er uit de omgeving zou gaan helpen.

Goed om te zien dat Turkije er één van is! :thumbup:

Macboy

Bericht door Macboy » 06 dec 2010, 12:47

Over dat voetbal. Wat ik zelf nog steeds niet snap is dat de bevolking helemaal geen WK wil als dit geld gaat kosten. En de regering zal dit ook wel niet willen.

Maar WIE regelt er dan een bid ? Gullit en een paar andere oud topvoetballers. Die zitten in een of andere commissie, mogelijk gefinancieerd door een aantal bedrijven die wel interesse hebben.

Maar op grond van welke bevoegdheid gebeurt dit dan ? Bij een WK in Nederland, moet de regering hiervoor toch toestemming geven ? En die toestemming zullen ze toch niet krijgen ?

Conclusie: het zijn gewoon einzelgängers die zich zo gedragen alsof ze wel toestemming hebben van de overheid, wat op zich al kwalijk is, maar onbegrijpelijk dat de regering dan niet ingrijpt. En wat als ze het bid zouden krijgen ? Dan mag diezelfde overheid dan wel voor de kosten opdraaien ?

Ik vind het eigenlijk zelfs strafbaar wat er is gebeurd door Gullit en consorten ...

GTRene

Bericht door GTRene » 06 dec 2010, 13:32

hoe het allemaal zit weet ik niet, maar ze doen het voorkomen als een geschenk uit de hemel terwijl je daarna weinig meer aan die stadions hebt en omwonenden alleen maar last hebben van dat geouwehoer...en de staat (wij dus) vaak voor de kosten moet opdraaien.

ik hoef die zooi niet, tis maar een spelletje, helaas gaat er veels te veel geld in om...

Maus335i

Bericht door Maus335i » 06 dec 2010, 13:39

Macboy schreef:Over dat voetbal. Wat ik zelf nog steeds niet snap is dat de bevolking helemaal geen WK wil als dit geld gaat kosten. En de regering zal dit ook wel niet willen.

Maar WIE regelt er dan een bid ? Gullit en een paar andere oud topvoetballers. Die zitten in een of andere commissie, mogelijk gefinancieerd door een aantal bedrijven die wel interesse hebben.

Maar op grond van welke bevoegdheid gebeurt dit dan ? Bij een WK in Nederland, moet de regering hiervoor toch toestemming geven ? En die toestemming zullen ze toch niet krijgen ?

Conclusie: het zijn gewoon einzelgängers die zich zo gedragen alsof ze wel toestemming hebben van de overheid, wat op zich al kwalijk is, maar onbegrijpelijk dat de regering dan niet ingrijpt. En wat als ze het bid zouden krijgen ? Dan mag diezelfde overheid dan wel voor de kosten opdraaien ?

Ik vind het eigenlijk zelfs strafbaar wat er is gebeurd door Gullit en consorten ...
Maar Mac, "de regering" (en daarmee doel ik op het vorige kabinet) wilde dit toch juist wel? Dat Den Haag geen boodschap heeft aan de wil van het volk kan je wel duizend voorbeelden van geven :)

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Sport ... m?rss=true" onclick="window.open(this.href);return false;

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 06 dec 2010, 17:39

Idd, er waren diverse toezeggingen door de regering gedaan. De huidige regering had
aangekondigd daar op terug te willen komen, maar zonder duidelijke reden hebben ze
dat niet gedaan. Omdat ze na aantreden de redenen konden inzien van de vorige regering
om mee te doen? Wb. Gullit, daar ben ik het wel mee eens. Maar dat wat Gullit doet, dat doen
al die leden van de div. landen die het WKbid voorbereidden.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 06 dec 2010, 17:42

Had me wel vet geleken als we het wk toegewezen hadden gekregen en de regering het vanwege de achterlijke eisen had geweigerd :mrgreen:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 07 dec 2010, 22:18

Anyway... Assange zit nu vast... ben benieuwd hoe de westerse wereld hiermee omgaat.
Na deze ultieme uiting van internetcensuur en het voeren van een persoonlijke hetze door
een overheid, hoef je natuurlijk niet meer aan te komen met je dubbele moraliteit bij landen
als Myanmar en China.

EG

Bericht door EG » 07 dec 2010, 22:44

En dan vragen mensen zich hiero af waarom de grote lieve USA zo een bedenkelijke reputatie heeft. Juist door dit soort shit.

En die verrekte mongols op de Amerikaanse TV die Assange tot een heuse "Enemy of the State" figuur bombarderen, tering wat hebben die gasten een plaat voor hun knar zeg. Een plaat zo groot als de Chinese muur.

GTRene

Bericht door GTRene » 07 dec 2010, 22:49

lol, zo is het bijna wel...

hier praten ze zo :angel:

maar ondertussen doen ze :whistle:

gelukkig in huidige tijd loopt alles als een vuurtje en wordt met argus ogen gekeken hoe het loopt...

oorlog of zooi komt er toch wel binnen afzienbare tijd(maar niet vanwege wiki), maar het mooie is, sommige zijn ook juist gaan praten met elkaar door Wiki

ik vind het prachtig,, ze willen openheid, nou daar hebt u een heel klein deel wat op papier staat, kun je nagaan wat alleen besproken is en nooit op papier is gekomen :mrgreen:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 07 dec 2010, 23:01

EG schreef:En dan vragen mensen zich hiero af waarom de grote lieve USA zo een bedenkelijke reputatie heeft. Juist door dit soort shit.

En die verrekte mongols op de Amerikaanse TV die Assange tot een heuse "Enemy of the State" figuur bombarderen, tering wat hebben die gasten een plaat voor hun knar zeg. Een plaat zo groot als de Chinese muur.
Ja écht wat een idioten he. Stel je voor dat dat deel van de politici aan de macht was, over wat voor een regeringsvorm je het dan eigenlijk hebt. Echt van die mensen met een IQ van twee dat ook niet anders toelaat dan zwart-wit denken. Maar je ziet dus hoe ver men daarmee kan komen, je kunt aan deze kant van de plas wel van alles denken en denken te doorzien, maar hun macht is oud en diepgeworteld; ze zitten in de geheime diensten, dus tsja.

romo

Bericht door romo » 08 dec 2010, 08:58

Shit happens................ :mrgreen:

wo 08 dec 2010, 06:55

Wereld blijkt klein voor Britse hardrijder WELLINGTON - Een naar Nieuw-Zeeland geëmigreerde Brit is in zijn nieuwe thuisland een oude bekende tegengekomen toen hij werd aangehouden wegens te hard rijden. Tot zijn stomme verbazing kreeg de man een bekeuring van dezelfde agent die hem twee jaar eerder in Londen op de bon slingerde.

Ook de agent bleek naar Nieuw-Zeeland te zijn verhuisd, om daar voor de politie te gaan werken, meldde de krant New Zealand Herald woensdag. „We moeten wel een soort verbinding met elkaar hebben”, aldus de agent. „Hij heeft de wet maar twee keer gebroken en beide keren was ik degene die hem een bekeurde. Zo zie je maar weer hoe klein de wereld is.”

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 08 dec 2010, 09:06

:mrgreen: :mrgreen: OMG da's een mooie, die kerel zou er paranoia van kunnen worden :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 08 dec 2010, 11:06

whaha, hoe gek kun je het verzinnen :mrgreen:

wjn

Bericht door wjn » 08 dec 2010, 12:47

Van rtlnieuws.nl:
OPPOSITIE WIL UITZETTING VOORKOMEN

De oppositie heeft CDA-minister Leers van Immigratie dringend verzocht om de 14-jarige Afghaanse asielzoekster Sahar niet uit te zetten.

De zeven partijen willen dat de familie van Sahar, die al ruim tien jaar hier woont, een vaste verblijfsvergunning krijgt. Sahar zit op het Stedelijk Gymnasium in Leeuwarden. Volgens de oppositie is ze 'zo verwesterd', dat een terugkeer naar Afghanistan tot serieuze problemen leidt.

Leers liet eerder deze week weten zijn best te hebben gedaan voor de familie, maar dat ze echt het land uit moeten.
Waardeloos dit ...

Als je al 10 jaar hier woont en leeft, ben je toch allang ingeburgerd...

Nog waardelozer dat partijen die het zover hebben laten komen, nu dwarsliggen.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 08 dec 2010, 12:53

Las dat t kind geen Afgaans leest of schrijft maar wel een 9 voor het Fries stond. Of is dat wellicht juist reden voor uitzetting? :d

Plaats reactie