Roadtrips / Op vakantie met de auto
- Petrolhead Tom
Re: Op vakantie met de auto
Kijk even of Index open is. Kun je tenminste stappen.
- Riceaux
Mooi k*t Tijn!
BMW staat nu bij de garage om klaar gemaakt te worden voor de vakantie. 15 inchers er weer onder met nieuwe banden, ipv de 17 inchers met nu zo ondertussen slicks.
Thermostaat en waterpomp worden vervangen, olie en filters worden vervangen en airco wordt nagekeken. En dan volgende week zondag rond een uur 6 's ochtends richting Portugal. 
BMW staat nu bij de garage om klaar gemaakt te worden voor de vakantie. 15 inchers er weer onder met nieuwe banden, ipv de 17 inchers met nu zo ondertussen slicks.

- TijnGTi
Haha, thx Tom! Vanavond maar eens een kijkje nemen. Wij zijn met z'n 2e namelijk niet vies van lekker stappen.Petrolhead Tom schreef:Kijk even of Index open is. Kun je tenminste stappen.
@Riceaux: Klopt maar heeft ergens ook wel z'n charme onder t mom van 'meegemaakt moeten hebben'

-
m'n auto is ook net terug van onderhoud! Ik ben bezig met de route. Volgens het internet zou ik mijn uitgestippelde route op googlemaps om moeten kunnen zetten in een route op mijn navigon op de iphone... iemand hier ervaring mee? tips? Lijkt me makkelijker om een navi te volgen dan kaartlezen en weet ik veel wat...
- Oof
- Auto: Op zoek naar de volgende
Benieuwd of dat lukt met Navigon. Recentelijk hetzelfde geprobeerd met Tomtom op de Iphone en ik kwam er niet uit.
-
Volgens mij werkt dat met Tomtom sowieso niet meer?
Mocht je vaker roadtrips willen maken, kan ik je een Garmin aanraden. Kost tegenwoordig de wereld niet.
Memory-Map kan een oplossing zijn voor een mobiel apparaat. Zelf nog niet getest, maar er zijn mensen die dit programmaatje zelfs voor overlanding gebruiken.
http://www.memory-map.co.uk/mobile/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mocht je vaker roadtrips willen maken, kan ik je een Garmin aanraden. Kost tegenwoordig de wereld niet.
Memory-Map kan een oplossing zijn voor een mobiel apparaat. Zelf nog niet getest, maar er zijn mensen die dit programmaatje zelfs voor overlanding gebruiken.
http://www.memory-map.co.uk/mobile/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Oof
- Auto: Op zoek naar de volgende
Dat lijkt me ook wel een oplossing. Thanxallen schreef:Memory-Map kan een oplossing zijn voor een mobiel apparaat. Zelf nog niet getest, maar er zijn mensen die dit programmaatje zelfs voor overlanding gebruiken.
-
Oof schreef:Benieuwd of dat lukt met Navigon. Recentelijk hetzelfde geprobeerd met Tomtom op de Iphone en ik kwam er niet uit.
volgens mij is dit de manier: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=874100" onclick="window.open(this.href);return false;
- HJ2
Op vakantie met de auto moet een avontuur zijn!
Om e.e.a. wat spicy te houden heb ik dan ook een occasion bij Vincent Kelder aangeschaft, en de eerste grote rit is die naar zuid-frankrijk
Whish me luck!
Om e.e.a. wat spicy te houden heb ik dan ook een occasion bij Vincent Kelder aangeschaft, en de eerste grote rit is die naar zuid-frankrijk

Whish me luck!
-
Wat heb je gekocht?
- HJ2
Nog even geduld, ik zal tzt wel een draadje openen. (in elk geval een oude kar 
Maar: Not untill the fat lady sings

Maar: Not untill the fat lady sings

-
dit is mijn route waar ik me probeer aan te houden:
http://goo.gl/maps/l13Ob" onclick="window.open(this.href);return false;
met als mooie stukjes een uitstapje in het zwarte woud, daarna 3 bergpassen in zwitserland, langs het como meer en dan langs de italiaanse en franse kust richting Barca... Terugweg weet ik nog niet. Of via frankrijk of toch weer via zwitserland
http://goo.gl/maps/l13Ob" onclick="window.open(this.href);return false;
met als mooie stukjes een uitstapje in het zwarte woud, daarna 3 bergpassen in zwitserland, langs het como meer en dan langs de italiaanse en franse kust richting Barca... Terugweg weet ik nog niet. Of via frankrijk of toch weer via zwitserland
- Robin Hartog
Gave route Metchu!! Hoelang denk je er ongeveer over te doen?
-
ik neem er 14 tot 20 dagen de tijd voor... geen idee, ligt een beetje hoe hard het gaat met het budget!
ik kijk vooral uit naar die bergpassen! met als hoogtepunt de gletsjer waaruit de rhone voortvloeit. Heb een hoop research gedaan en de passen die ik heb gekozen zijn qua scenery en fun hoog aangeschreven!
zelfde geldt voor het stuk zwarte woud wat ik pak, de rest is bonus!

ik kijk vooral uit naar die bergpassen! met als hoogtepunt de gletsjer waaruit de rhone voortvloeit. Heb een hoop research gedaan en de passen die ik heb gekozen zijn qua scenery en fun hoog aangeschreven!

- Robin Hartog
Hmm, klinkt goed. Klinkt als een tripje dat ik volgend jaar wil gaan doen! Heb je route even opgeslagen, en ben benieuwd naar je foto's/verslag. 

- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Zwarte woud is echt fantastisch met een MX-5

Je kunt daar echt tientallen kilometers nagenoeg road-flat-out (dus wel rekening houdende met tegenliggers) rijden en je komt echt in een dag meer bochten tegen dan in een jaar in Nederland
.
*mental note: motor in elkaar zetten en roadtrip maken met mx-5*
Je kunt daar echt tientallen kilometers nagenoeg road-flat-out (dus wel rekening houdende met tegenliggers) rijden en je komt echt in een dag meer bochten tegen dan in een jaar in Nederland

- 911-lover
Aan de Mont Saint Michel met de WRX

-
Gaaf Gerdinand. Zal het onthouden voor als Lewinsky klaar is.G Kolkman schreef:Zwarte woud is echt fantastisch met een MX-5
Je kunt daar echt tientallen kilometers nagenoeg road-flat-out (dus wel rekening houdende met tegenliggers) rijden en je komt echt in een dag meer bochten tegen dan in een jaar in Nederland.
PS, niet toevallig geinteresseerd in een set Avon winterbanden voor je MX-5?

-
Ik ga met de vriendin en de M5 naar Noord Italie (Lagio Maiorre of zoiets)......
Dus als er iemand tips heeft voor mooie weggetjes en een mooie omgeving zou dat super zijn, normaal rijd ik altijd over de snelweg voor mijn werk, maar de vriendin komt uit Indonesie en die wil ik natuurlijk ook mooie plekjes onderweg laten zien........
Groeten,
Eric
Dus als er iemand tips heeft voor mooie weggetjes en een mooie omgeving zou dat super zijn, normaal rijd ik altijd over de snelweg voor mijn werk, maar de vriendin komt uit Indonesie en die wil ik natuurlijk ook mooie plekjes onderweg laten zien........
Groeten,
Eric
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Voor de Gotthard bij Wassen afslaan en de Sustenpas nemen. De pas op de top doorrijden richting Meiringen en dan 10 km voor Meiringen linksaf de Grimselpas op. Dan na de Grimsel de afzink en dan rechtsaf richting Brig. Dan daal je nog ff wat en dan kun je vanzelf linksaf de Nufenenpas op. Die rijd je gewoon uit en dan kom je na de Gotthard uit en kun je de A2 nemen richting Locarno en door naar Lago Maggiore.
-
Die route ga ik even uitzoeken......
THANKS!!!!!!
THANKS!!!!!!
-
3300 km's gereden met de cabrio!
Probleemloos.
Probleemloos.

-
Na meer dan 6000 km ben ik weer terug in Nederland. Wat een rit!!
[verslag]

[verslag]
Laatst gewijzigd door Walter op 21 feb 2014, 11:58, 3 keer totaal gewijzigd.
- ///Joost
Die Nederlandse bus!
Tsja, en het hoofdstuk Balkan blijft een aparte. Ik heb zelf een half Joegoslavische vriendin, dus ik weet wel een beetje hoe het zit en dat veel niet is zoals het lijkt. Ben vaker die kanten uit geweest, maar ik heb weinig met het land Albanie. De foto's zien er wel echt mooi uit! Dat moet zeker een mooie trip geweest zijn!
Het stukje over de vriendelijkheid van de mensen kan ik zeker beamen!

Tsja, en het hoofdstuk Balkan blijft een aparte. Ik heb zelf een half Joegoslavische vriendin, dus ik weet wel een beetje hoe het zit en dat veel niet is zoals het lijkt. Ben vaker die kanten uit geweest, maar ik heb weinig met het land Albanie. De foto's zien er wel echt mooi uit! Dat moet zeker een mooie trip geweest zijn!
Het stukje over de vriendelijkheid van de mensen kan ik zeker beamen!
-
OnlineMartijn_bmw
gave trip geweest zeg! leuk verhaal en leuke foto's er bij