Lotus Elise Motorsport S1

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
JP

Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.

Bericht door JP » 04 feb 2010, 21:02

Emiel schreef:Franse circuits en Nordschleiffe word het dan ben ik bang. Schijnt ook behoorlijk wat vermogen eruit te persen.

Maar vooralsnog is er nog niks bekend, allemaal afwachten weer.
Let op, want op de Nordschleife gaan ze vanaf dit jaar nog strenger en vaker controleren op geluid.

GTRene

Bericht door GTRene » 04 feb 2010, 21:52

Emiel schreef:Zodra ik zekerheid heb zal ik foto's posten. Er zijn meer kapers op de kust namelijk :)

GTRene : En alles wat je aan een elise kan veranderen is veranderd , om het zo maar uit te drukken. En dan denk ik niet dat ik er ver langs zit.
Remschijven, schokdempers, spoilers,remleidingen, stoelen, etc.
Gelijk heb je, eerst de vis binnenhalen :wink:

klinkt goed, naast het andere vermogen ook de rest te upgraden...
fingers crossed :hosanna:

Emiel

Bericht door Emiel » 04 feb 2010, 22:02

JP : Las er ets van. Ben benieuwd.

GTRene, precies, ik hoor vanavond hopelijk meer definitief iets , anders ga ik morgen bellen en kijken dat ik volgende week erheen kan.

Tot die tijd zal ik eens posten wat ik zou kopen als ik geld genoeg had, als trackcar voor erbij.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
This is probably one of the best Cooper T43 grand prix cars available. We have just rebuilt this car (F2-27-57) to a superb order. Even the 1.5 litre Coventry Climax engine has been refreshed. The body work has also been fully re painted. The amount of work that we have done is too much to list.
The car has FIA papers and a fantastic racing history including 1957 Oulton Park gold cup driven by Sir Jack Brabham to first place. It was also raced successfully in the US.
this car is totally genuine and not been altered or modified therefore can be raced in any historic events such as Goodwood etc.
Please contact us for full details.
Will part exchange with Modern race / road car such as Porsche 997, Aston Martin or Sports prototype car, etc etc with cash adjustment either way.
75.000 GBP

allen

Bericht door allen » 04 feb 2010, 22:05

Daar kun je niets in meenemen Emiel. Ik ga voor...

Afbeelding

Uiteraard gewoon om mee op vakantie te gaan. 8)

GTRene

Bericht door GTRene » 04 feb 2010, 22:23

oke ik doe mee, ik ben een watje dus graag een dak boven men hoofd, ga eens opzij met die oude barrels :mrgreen: :df: :wink:

Afbeelding

Emiel

Bericht door Emiel » 04 feb 2010, 22:36

Allen dat is wel met kenteken, heeft zijn voordelen.

GTRene , jij wint, doemij die maar. Holy fuck. Wel met kenteken aub, hoewel ik een drempel loze route moet gaan creeeren. Misschien nieuwe optie voor tomtom om in te programmeren :bag:

Maarja rijden met downforce is weer een hele andere sport. :roll:

GTRene

Bericht door GTRene » 04 feb 2010, 22:47

die sigaar is ook leuk, just for fun samen met wat vrienden ook in dat soort sigaren (dat zijn de echte, die van allen is een lucky(nouja) 7) :wink:
een leuke bergrit/toerrit houden :df:

Emiel

Bericht door Emiel » 04 feb 2010, 22:58

Ja, zo deden wij dat met motoren, 3 mannen ala Joe bar. 4 dagen "cruisen" door de vogezen en het zwarte woud. Meeste illegale en gevaarlijke stunts uitgehaald maar zo ontzettend vet. 3 avonden drinken , sterke verhalen, vrouwen pesten en dikke sigaren. En iedere dag fris op de motor als enigste , de jongste van het span :lol:

Drink niet meer, rijd geen motor meer en stuk minder "on the edge" aan het leven maar een road trip klinkt goed. :df:
Laatst gewijzigd door Emiel op 05 feb 2010, 07:59, 1 keer totaal gewijzigd.

allen

Bericht door allen » 04 feb 2010, 23:12

Lekker met ons mee naar Noord Frankrijk Emiel. Roadtrip en trackday ineen. Wat wil een mens nog meer! 8)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 05 feb 2010, 07:14

Joe Bar is wel herkenbaar voor de sportieve (jonge) motorrijder :lol: Wat een humor heeft die strip en ja ik heb ze natuurlijk in de kast staan :mrgreen:

@Allen: op eigen initiatief of Lightweights only?

Emiel

Bericht door Emiel » 05 feb 2010, 08:00

Ook de wat oudere motor rijder kent ze vaak wel, mits het geen suffe BMW rijder is. ( rel rel rel :lol: )

Allen : Zodra er een auto is en een nieuw contract :thumbup:

En helaas geen mail met gegevens. Dit gaat nog wel even duren op deze manier.
Maar als ik het goed inschat is de , helaas , overleden Lotus rijder in de UK ook een bekende van mijn auto verkoper.
Dus beetje geduld en respect is wel op de plaats waarschijnlijk.

allen

Bericht door allen » 05 feb 2010, 08:24

Niels, de trackdays zelf zijn alleen voor 2 zitters op kenteken. Regels van Lot, dus daar valt niets aan te veranderen. Wat de roadtrips betreft of dagjes rijden, die zijn altijd gemengd. Ik heb persoonlijk namelijk niets met de 'lightweights only' of 'alleen deze wagens' regels. Ik gebruik liever de 'alleen gezellige gasten' regel. 8)
Lightweights zijn zelfs regelmatig in de minderheid. :cry:

GTRene

Bericht door GTRene » 05 feb 2010, 11:30

allen schreef:Niels, de trackdays zelf zijn alleen voor 2 zitters op kenteken. Regels van Lot, dus daar valt niets aan te veranderen.
Dus in theorie mag ik met mijn kar mee doen :mrgreen: :df:

Rupie

Bericht door Rupie » 07 feb 2010, 11:35

Deze al gezien Emiel? http://www.pistonheads.com/sales/1485940.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Michel P

Bericht door Michel P » 07 feb 2010, 11:41

Die is erg mooi, scherpe prijs ook voor een 160.

Michel

GTRene

Bericht door GTRene » 07 feb 2010, 12:03

Michel P schreef:Die is erg mooi, scherpe prijs ook voor een 160.

Michel
+100 wat een koopje voor zo'n uitvoering en km e.d. :thumbup:
zou je bijna niet kunnen laten staan...

ErikS

Bericht door ErikS » 07 feb 2010, 12:49

SOLD via pistonheads.......

GTRene

Bericht door GTRene » 07 feb 2010, 13:12

Erik Stoffelsen schreef:SOLD via pistonheads.......
dat ging snel :lol:

next ...

Duratec Elise 2.3

http://www.pistonheads.com/sales/1423455.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
For sale is my Standard S1 Elise with 2.3l Ford Duratec engine conversion carried out by Steve Williams Sports Cars in August 2008 after the original K-series decided to give in unannounced. The Duratec is the engine the standard Elise should have had in the first place - reliable with plenty of unstressed power, whilst retaining the light-weight aspect of the original K-series engine and therefore also the intended weight distribution of the Elise.

The car has 53k miles on the clock, I became the fourth owner in April 2005 (33k). I have only covered 3000 miles since engine conversion due to work and family commitments and the crappy UK weather. This is a very reluctant sale to fund the setting up of my own business.

An Eliseparts 5" exhaust and silenced cat bypass is fitted, which means the car is fairly quiet in most normal driving scenarios, but, in combination with the WebCon throttle bodies, the car sounds and feels great when giving it some beans.

Supension have been upgraded to S2 Bilsteins around 10k miles ago, replacing the rubbish original klonky Konis. The ride height is set at 110/120.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 07 feb 2010, 14:24

Emiel schreef:Allen dat is wel met kenteken, heeft zijn voordelen.

GTRene , jij wint, doemij die maar. Holy fuck. Wel met kenteken aub, hoewel ik een drempel loze route moet gaan creeeren. Misschien nieuwe optie voor tomtom om in te programmeren :bag:

Maarja rijden met downforce is weer een hele andere sport. :roll:
@Emiel: Deze heeft wel een kenteken. Wel een Toyota blok, geen K-series of Ford motor helaas:

Afbeelding

allen

Bericht door allen » 07 feb 2010, 14:27

Stéphane toch. Wat een karakterloos Japannerige rijstbrander toch... :mrgreen:

Inne

Bericht door Inne » 07 feb 2010, 14:59

Kan het dak eraf? :hmmm:

Emiel

Bericht door Emiel » 07 feb 2010, 16:02

@Stephane : LOL , als ik die krijg voor een Elise prijs :clap:

@ 160 op pistonheads.
Die 160 is veelste goedkoop weg gegaan. Een waarschijnlijk toekomstig lid van hier heeft een 160 te koop staan in Belgie met emerald en de onderdelen voor de conversie van het stuur naar de "goede" kant en dan moet je toch een 15k rekenen.

Krijg net een Elise aangeboden met Exige body, Exige wielen, Exige spoiler, etc. echt compleet. zucht, 2 in 1 weekend.. 2 ? ja...

Want heb zo goed als zeker al deze gekocht, technische staat afwachten.

Blauwe Duratec 2.0 , mondeo motor ipv fiesta ST , enigste verschil is de kop en de carterpan. Hij maakt nu met Emerald 135pk op die wielen en 145nm op de wielen. Normale elise doet meen ik 97/98 pk op de wielen dus het is al een vooruit gang.
Om naar 170+ pk op de wielen te gaan is flowen van de kop nodig c.q. kop van een Fiesta ST incl. andere nokkenassen.

2.0 Duratec HE conversie
Blauw met veeeel te veel stickers ( die gaan eraf zo goed als allemaal ) en veel steenslag. Er liggen waterdruppels op de frontclam maar er zitten ook bultjes onder de lak. Frontclam heeft eigenlijk een respray nodig)
Alu radiateur met dubbele fans
Jenvey throttle bodies
1 way Nitrons met Eibach springs
Adjustable anti roll bar
Ao48 banden
S2 stoelen
4 punts gordel
Verwarmde voorraam
short shift
momo stuur met shift lights (stuur kan direct vuilnisbak in , LOL @ Allen )
A.F.R meter
Twin head lamp
160 rear spoiler
custom front lip spoiler
induction air scoops
custom rear diffuser

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zit dus nog best wel wat werk aan, maarja dan heb je wat te doen.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 07 feb 2010, 16:09

Zowieso gaaf!

GTRene

Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D

Bericht door GTRene » 07 feb 2010, 17:26

zo te zien werd ie wel gebruikt waar die voor gemaakt werd, wat op zich goed is als jij het doet/deed :hmmm:

een duratec erin maar dan niet het vermogen wat je verwacht, ow lees nu 135pk op de wielen :mrgreen: das opzich wel wat je kan/mag verwachten bij een 2.0

en aardig wat kleine dingetjes die je gaat veranderen, dan moet de prijs wel heel goed zijn lijkt me. :mrgreen:

deze heeft de 2.3 duratec, waarschijnlijk meer power en ziet er strak/netjes uit (wel duurder maar misschien de prijs waard als je echt een S1 wil)

http://www.pistonheads.com/sales/1423455.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

maar denk dat je je berekeningen overal wel op hebt los gelaten.

Emiel

Re: Evo verkocht, terug naar Elise? :D

Bericht door Emiel » 07 feb 2010, 17:32

Hij rijd er dagelijks mee naar zijn werk en doet er wat circuitdagen mee.
Voordeel is dat remschijven net half jaar oud zijn, alle ophang bussen zijn al vervangen, etc.

Zullen het zien als ik hem ophaal, als technisch niet goed is dan helaas pindakaas, maar ik heb zo mijn redenen om aan te nemen van wel.
Zal ik na aanschaf wel bekend maken waarom ik dat denk/dacht ;)

Maar berekeningen zijn gemaakt inderdaad, alles heeft voors en tegens, deze auto "moet" kop geflowd/andere kop erin gezet worden en nokkenassen er in, ook een ander luchtfilter systeem moet erop (doos met slang )
Op de andere duratec 2.3 moeten nitrons onder, ander stuur, harnasbar, etc.

Tuurlijk dan nog niet het vermogen en koppel van de 2.3 maar so be it. Als rond komt en alles technisch ok is ben ik tevreden. Voorlopig is 135 wiel pk's ook meer dan genoeg om plezier te hebben en weer wat MR feeling te krijgen :)

Liever geld stoppen in circuit dagen als in 40pk voorlopig.

Plaats reactie