Audi RS3 aangekondigd.
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Re: Audi RS3 aangekondigd.
Is dezelfde aandrijving als in mijn (ex) Golf R en daar was niks mis mee eigenlijk kon er zelfs lekker mee driften in de sneeuw, ik vind het een gaaf ding die RS3 8) Alleen zal deze ook gewild zijn bij onze oostblokvrienden, dus hoe lang zal die op je oprit blijven staan 

- JP
- GTRene
gaat vlot en klinkt van binnen goed/sportief...
echter die onderste te pruttelen als een goed lekke koppakking van een bromfiets zo lijkt het bij stationair
echter die onderste te pruttelen als een goed lekke koppakking van een bromfiets zo lijkt het bij stationair

-
Die uitlaat moest er METEEN onder vandaan....
-
Ik denk eerder dat het cameraatje het geluid niet goed op pikt.
- JP
Volgens mij staat er wat anders naast/achter te pruttelen, want de RS3 start pas bij 3 seconden...Daarvoor hoor je die Senseo, en als de RS3 het gas loslaat, weer.
ook leuk, vanaf 1:00min
ook leuk, vanaf 1:00min
- Sperdy
- Sperdy
- Apolo2
Testers die dat schrijven hebben te weinig verstand van de verschillende quattro systemen die Audi toepast c.q. typen iets over van andere RS modellen, de A3 en TT hebben Haldex dat standaard 100% FWD is en bij slip (theoretisch) in de nieuwste generatie tot 100% naar achteren kan sturen. De nieuwere Torsen systemen in de RS4 en groter werken standaard met een 40/60% verdeling.Harrie schreef:Afgelopen week zag ik een test waarbij aangegeven werd dat 60% van het vermogen naar de achterwielen gaat. Ik zal eens kijken of ik dat filmpje nog kan vinden.
In de praktijk kunnen beide systemen dus op enig moment een 40/60 verhouding hebben maar overstuur roep je niet zomaar op bij Haldex zoals dat bij Torsen kan. Op sneeuw kun je prima een 4wd drift doen met Haldex maar op droog wegdek moet je voornamelijk de zwaartekracht inzetten voor overstuur.
- dvh
Machtig geluid voor zo'n hatchback !
- GTRene
100%Apolo2 schreef:Testers die dat schrijven hebben te weinig verstand van de verschillende quattro systemen die Audi toepast c.q. typen iets over van andere RS modellen, de A3 en TT hebben Haldex dat standaard 100% FWD is en bij slip (theoretisch) in de nieuwste generatie tot 100% naar achteren kan sturen. De nieuwere Torsen systemen in de RS4 en groter werken standaard met een 40/60% verdeling.
In de praktijk kunnen beide systemen dus op enig moment een 40/60 verhouding hebben maar overstuur roep je niet zomaar op bij Haldex zoals dat bij Torsen kan. Op sneeuw kun je prima een 4wd drift doen met Haldex maar op droog wegdek moet je voornamelijk de zwaartekracht inzetten voor overstuur.

zouden ze daarom voor bredere banden hebben toegepast?
niet alleen om onderstuur tegen te gaan maar meer om de begin aandrijfkracht naar de voorwielen?
- Apolo2
100% naar voren is niet nieuw bij Haldex dat 100% naar achteren kan wel (gen 4) alhoewel dat mijn inziens markteting prietprat is aangezien de achterwielen hang-on zijn en dus bij gesloten diff er een vaste verbinding tussen voor en achteren is. Mijn inziens is dat dan maximaal een 50:50 verbinding. Ik kan me echter vergissen.GTRene schreef:zouden ze daarom voor bredere banden hebben toegepast?
niet alleen om onderstuur tegen te gaan maar meer om de begin aandrijfkracht naar de voorwielen?
- richardk
Apolo2 schreef:Testers die dat schrijven hebben te weinig verstand van de verschillende quattro systemen die Audi toepast c.q. typen iets over van andere RS modellen, de A3 en TT hebben Haldex dat standaard 100% FWD is en bij slip (theoretisch) in de nieuwste generatie tot 100% naar achteren kan sturen. De nieuwere Torsen systemen in de RS4 en groter werken standaard met een 40/60% verdeling.Harrie schreef:Afgelopen week zag ik een test waarbij aangegeven werd dat 60% van het vermogen naar de achterwielen gaat. Ik zal eens kijken of ik dat filmpje nog kan vinden.
toepassing torsen/haldex heeft enkel te maken met de ligging motor.
lengte is torsen
overdwars is haldex. ( het zelfde haldex systeem van een golf 4 2.0 4 motion zit bv onder een tt)
mijn voorkeur gaat ten aller tijde uit naar het torsen systeem( 1 keer winter en wegrijden op een bevroren wegdek laat je het verschil al zien)..
De haldex is in deze situatie continue net te traag met reactie van verdeling grip.
Daarom is een haldex systeem in mijn ogen GEEN quattro
- JP
Vicky........ :banaan:
- ErikMartijn

(quote van vicky hoor, wees gerust)

- Apolo2
1:01 Twin-turbo's oepsJP schreef:Vicky........ :banaan:

-
Foutje bedankt ja.... 

- david.
^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^
oude avatar terug please. Die was beter dan Vickie

- Sperdy
... Scheringa?ErikMartijn schreef:Ich liebe dick....
(quote van vicky hoor, wees gerust)
-
Haha It's time for change...yes we can!david. schreef:^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Nieuwe SPORTAUTO test de RS3: 8min 20 op de Nordschleife. Hockenheim Kurz 1:15,4.
-
Ff een chippie op je RS3 en gaan met die banaan!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aUEDuyuU ... lpage#t=2s[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aUEDuyuU ... lpage#t=2s[/youtube]
- GTRene
zo dan, das wel lekker zo'n motor met 500pk en 650nm...kicke.
dat ding omgekeerd in de Lotus Elise en gaan met die boot
dat ding omgekeerd in de Lotus Elise en gaan met die boot

-
Audi-testrijder raast door afscheidingen en vliegt in een bio-tuin
De 33-jarige testrijder reed afgelopen dinsdag met een Audi RS 3 op het testcircuit aan de Ferdinand-Schulz-Allee in Oberschleißheim. Bij de test-serie voerde hij een groot aantal rem-manoeuvres uit bij wisselende snelheden.
Met een geschatte snelheid van 140-180 km/u verloor de rijder de macht over het stuur. De auto slipte naar links, knalde tegen de vangrail, ging door een tuinafzetting met gaas, maaide een houten tuinschutting omver van het aangrenzende jeugdcentrum. De Audi schoot volgens getuigenverklaringen met een mooie hoge boog in de richting van de bio-tuin-vijver en bleef daar liggen.Gelukkig waren er tijdens dit ongeval geen kinderen of jeugdigen aanwezig.
De 33-jarige werd bij dit ongeval niet gewond en kon zelf uit de Audi uitstappen. In totaal ontstond er een schade van geschat 120.000 Euro, ca. 80.000 Euro komen ten laste van de afgeschreven RS3.
Uit veiligheidsoverwegingen is het gebruik van dit testcircuit voorlopig verboden.