BMW E81 123d M-sport --> 3 jaar

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
stefan740
Berichten: 1419
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
Locatie: Nijmegen

Re: BMW E81 123d M-sport (update pag.14)

Bericht door stefan740 » 16 jul 2009, 19:31

Lijkt me ook geen drama maar het feit dat jij helpt, aangeeft dat de auto een week onderzocht kan worden, en dan bij het ophalen hij niet klaar is en er niet gebeld is geeft weer aan dat je niks bij de dealer te zoeken hebt als je geen leaseauto hebt.....

Maargoed leuke vervangauto gekregen?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW E81 123d M-sport (update pag.14)

Bericht door Tristan » 16 jul 2009, 20:37

Heb geen leaseauto....

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW E81 123d M-sport (update pag.14)

Bericht door Tristan » 16 jul 2009, 20:37

Rico schreef:Waarom zo'n drama bij de forumbezoekers ? Het is maar een motorblok toch ? Word ook nog eens onder garantie opgelost. Nou dikke prima toch ?

Sommige reageren alsof de 123d ritueel word verbrand :wink:
Wil jou nog wel horen als je V10 stuk is. :wink:

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Re: BMW E81 123d M-sport (update pag.14)

Bericht door Ravin ///M » 16 jul 2009, 20:39

Hoe luidt de precieze omschrijving van het probleem nou Tristan, ik begrijp wat er moet worden vervangen etc., maar wat was er, en hoe kwam het?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW E81 123d M-sport (update pag.14)

Bericht door Tristan » 16 jul 2009, 20:41

Probleem was een aanloopgeluid dat uit de distributieriem kwam. Wat er precies stuk is weet ik niet, weet alleen dat e.e.a. vervangen gaat worden. Krijg complete uitleg waarschijnlijk als ik 'm ga ophalen. Motor liep verder zonder problemen.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BMW E81 123d M-sport (update pag.14)

Bericht door RVV » 16 jul 2009, 20:42

Zolang het binnen de 2 jaar huisselectie garantie is maak ik me echt niet druk om.

Indertijd blies ik mijn Audi S3 blok op.. auto was 2.5 jaar oud.. in Duitsland.. op de ring.. ik zag spaarcenten in rook op gaan.. maar de Audi Duitsland was erg coulant en ik kreeg een hele nieuwe motor.. van mij part werd ie gereviseerd.. het was daarna weer 100% in orde.

Als de V10 na bij 120000 in de soep draait ..en ik heb geen garantie meer, ja dan ga ik ook heel hard huilen :'( Ik heb nog 22 maanden de tijd om me daar niet druk om te maken :mrgreen:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27066
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW E81 123d M-sport (update pag.14)

Bericht door romo » 16 jul 2009, 20:46

Wordt idd keurig verholpen, zou me verbazen als dat niet het geval was geweest. Tuurlijk is het vervelend, maar goed, straks is ie weer als nieuw................................

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5443
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: BMW E81 123d M-sport (update pag.14)

Bericht door Kasteel » 16 jul 2009, 21:15

Toch wel weer minders, beetje domper op de toch wel redelijke feestvreugde rond om de auto :). Zijn er al meer gevallen bekend van?

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: BMW E81 123d M-sport (update pag.14)

Bericht door Erik K. » 16 jul 2009, 21:17

Kasteel schreef:Zijn er al meer gevallen bekend van?
Denk het niet, dan hadden er zeer waarschijnlijk niet 2 piepo's van BMW NL hoeven komen en had Tristan waarschijnlijk al weer in zijn auto kunnen sturen.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5443
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: BMW E81 123d M-sport (update pag.14)

Bericht door Kasteel » 16 jul 2009, 21:19

Erik K. schreef:
Kasteel schreef:Zijn er al meer gevallen bekend van?
Denk het niet, dan hadden er zeer waarschijnlijk niet 2 piepo's van BMW NL hoeven komen en had Tristan waarschijnlijk al weer in zijn auto kunnen sturen.
Hoeft niet perse alleen in NL, zijn meer landen in Europa waar het voor zou kunnen komen en wellicht willen ze dan wel 100% zeker zijn dat dat hetzelfde is. Feit blijft dat Tristan een van de eerdere 123d's had en er daardoor vrij weinig nog over bekend is.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: BMW E81 123d M-sport (update pag.14)

Bericht door Erik K. » 16 jul 2009, 21:26

Hoeft niet perse alleen in NL, zijn meer landen in Europa waar het voor zou kunnen komen
Dat is ook de reden dat ik benieuwd ben of er een terugroepaktie mbt bv de kettingspanner is of aan zit te komen.
Zal morgen eens kijken.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW E81 123d M-sport (update pag.14)

Bericht door Tristan » 27 jul 2009, 14:30

Hij is weer terug! :banaan:

Rijdt (nog steeds) als een zonnetje. Helemaal blij naar huis, ben ik nog geen 15 min. onderweg, lekke band! :shock: :wtf: Dus even snel langs een bekende bandenboer een prop erin maar eigenlijk is de band zo goed als overleden. Dus heb meteen maar een compleet nieuwe set banden besteld ipv. bagger BadYear NCT 5 runflats. Deze gaan vervangen worden door non-RTF RE 050 A's met 225 voor een 255 achter. Dan nog de Eibach verenset eronder en kan er weer stevig tegenaan. 8)

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Re: BMW E81 123d M-sport (update pag.14)

Bericht door RutgerK » 27 jul 2009, 14:51

Achter 255, dan komt die kont toch nooit meer om?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW E81 123d M-sport (update pag.14)

Bericht door Tristan » 27 jul 2009, 15:08

RutgerK schreef:Achter 255, dan komt die kont toch nooit meer om?
Op droog drift ik bijna toch nooit, op nat zal het zeker nog wel lukken. En voor het echte driftwerk heb ik mijn E36.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: BMW E81 123d M-sport (update pag.14)

Bericht door Rupie » 27 jul 2009, 15:08

255 lijkt me ook wel erg breed :shock:

Hoe bevalt het elektronische sper eigenlijk Tristan?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW E81 123d M-sport (update pag.14)

Bericht door Tristan » 27 jul 2009, 15:11

Ruben schreef:255 lijkt me ook wel erg breed :shock:

Hoe bevalt het elektronische sper eigenlijk Tristan?
Heb gereden met een 1-serie M-sport met 255 achter en bakken met grip! Wat ik al zei, dit is een zakenauto waarmee ik 90% snelweg rij met af en toe een binnenweg maar driften doe ik op droog niet. Op nat wil ik nog wel eens dwars gaan, maar dat gaat makkelijk. Elek. sperdiff werkt goed, maar lang niet zo goed als een echt sperdiff. Hij reageert soms te laat en een beetje abrupt.

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Re: BMW E81 123d M-sport (update pag.14)

Bericht door Ravin ///M » 27 jul 2009, 18:03

En weet je al wat er precies aan de hand was?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW E81 123d M-sport (update pag.14)

Bericht door Tristan » 27 jul 2009, 19:52

Ravin ///M schreef:En weet je al wat er precies aan de hand was?
BMW kon het exact probleem niet vinden en hebben dus besloten om het preventief de distributie en krukas te vervangen omdat daar ergens het aanloopgeluid vandaan kwam. Heb net nog even staan luisteren maar hoor niks meer.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW E81 123d M-sport (update pag.14)

Bericht door Macboy » 28 sep 2009, 17:17

Heb gister ook even kort gereden met Tristan z'n 123d en die biturbo diesel motor blijft een parel. Wat een souplesse en wat kun je een toeren maken met dat ding :shock: Afwerking dito en wegligging is zoals de 1-serie betaamt erg goed. Top auto in de geilste kleur !

Gebruikersavatar
Oof
Berichten: 1430
Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
Auto: Caddy 1.6 TDI

Re: BMW E81 123d M-sport (update pag.14)

Bericht door Oof » 28 sep 2009, 17:51

En het Chippen en de Miltek. Ben dan toch wel heel erg benieuwd naar het resultaat zeker in vergelijking met een 130i

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW E81 123d M-sport (update pag.14)

Bericht door Tristan » 28 sep 2009, 22:44

Tks Ilja.

Milltek is qua test niets geworden in GB dus is er alleen een eindstuk verkrijgbaar. Chippen laat ik even uit me hoofd aangezien er nog niet echt een goede optie voor is. ACS heeft een tuningsbox maar daar ben ik geen fan van. Maar voorlopig geniet ik nog wel van de 204pk/400Nm.

Gebruikersavatar
Oof
Berichten: 1430
Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
Auto: Caddy 1.6 TDI

Re: BMW E81 123d M-sport (update pag.14)

Bericht door Oof » 02 nov 2009, 15:33

Tristan schreef:Tks Ilja.

Milltek is qua test niets geworden in GB dus is er alleen een eindstuk verkrijgbaar. Chippen laat ik even uit me hoofd aangezien er nog niet echt een goede optie voor is. ACS heeft een tuningsbox maar daar ben ik geen fan van. Maar voorlopig geniet ik nog wel van de 204pk/400Nm.
Jd is toch een prima optie of.......?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW E81 123d M-sport (update pag.14)

Bericht door Tristan » 02 nov 2009, 15:36

Heb regelmatig contact met JD en ze kunnen het wel maar omdat ze VAG gerelateerd zijn hebben ze niet de juiste computer om de auto goed uit te lezen. Schijnt dat de koppelbegrenzers nogal lastig zijn om te kraken. Maar een 120d of 118d is een minder groot probleem en lukt vaak wel. Vriend van mij heeft zijn 118d ook bij JD laten chippen en die loopt gewoon erg goed en een stuk sneller. 123d is wat lastigere techniek en software.

Gebruikersavatar
Oof
Berichten: 1430
Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
Auto: Caddy 1.6 TDI

Re: BMW E81 123d M-sport (update pag.14)

Bericht door Oof » 02 nov 2009, 17:11

Tristan schreef:Heb regelmatig contact met JD en ze kunnen het wel maar omdat ze VAG gerelateerd zijn hebben ze niet de juiste computer om de auto goed uit te lezen. Schijnt dat de koppelbegrenzers nogal lastig zijn om te kraken. Maar een 120d of 118d is een minder groot probleem en lukt vaak wel. Vriend van mij heeft zijn 118d ook bij JD laten chippen en die loopt gewoon erg goed en een stuk sneller. 123d is wat lastigere techniek en software.
Goed om te horen, 123D zal vast moeilijker zijn vanwege de dubbele turbo. Voor mijn 120D (oude versie) denk ik na over een chip.
Raad jij het aan om naar JD toe te gaan vanwege hun kennis en ervaring of raadt je het af omdat ze de juiste computer missen.
Antwoord mag ook via pb.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW E81 123d M-sport (update pag.14)

Bericht door Tristan » 02 nov 2009, 17:12

JD kan ik altijd aanraden. Heeft meerdere BMW's gedaan, dus heeft zeker wel ervaring.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 5 gasten