Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
RVV

Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje

Bericht door RVV » 06 dec 2009, 21:54

En bedankt voor een slapeloze nacht :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 06 dec 2009, 21:59

Graag gedaan :whistle:

Sjef

Bericht door Sjef » 07 dec 2009, 09:55

*schopt de boel wakker*

En? Hoe is de fapochtend@de beier?

Michel P

Bericht door Michel P » 07 dec 2009, 11:05

Snipe schreef:
Rico schreef:Robin heeft natuurlijk gelijk in deze, dat snap ik zelf maar al te goed. Logisch is om over 2 jaar ofzo en het kastje gaat niet door, een e90 M3 te kiezen. Ik kan nu ook geen zinnige reden bedenken om van de M5 af te willen.
- V10 afschrijfkanon omruilen voor een waardevaste CSL
- lomp milieuterrorisme verwisselen voor een te koesteren bijna-klassieker
- onbenullige rechtuitbrander de deur uit voor een veel lichtere auto die wél de bocht om kan
- de M5 is te lomp en te duur voor het circuit
- de 330d is beter als gezinsauto
- zo'n M5 is eigenlijk net niks

Afbeelding

Twijfel je al?
+100

RVV

Bericht door RVV » 07 dec 2009, 11:11

Erg mooi ding, niet in gereden want ik ga de M5 er niet voor weg doen. Vind de M5 net even wat meer "auto". Had ook wel een beetje een dejavu gevoel, alsof ik de CS zag staan maar dan in de 330d kleur. En dat heb ik een beetje gehad, beetje back to the future idee oid.

Maar wie deze parel pakt heeft echt een schitterende auto.

Rickstah

Bericht door Rickstah » 07 dec 2009, 11:13

Rico schreef:Erg mooi ding, niet in gereden want ik ga de M5 er niet voor weg doen. Vind de M5 net even wat meer "auto". Had ook wel een beetje een dejavu gevoel, alsof ik de CS zag staan maar dan in de 330d kleur. En dat heb ik een beetje gehad, beetje back to the future idee oid.

*kuch*heel verstandig..

Peric

Bericht door Peric » 07 dec 2009, 11:20

Rico schreef:Erg mooi ding, niet in gereden want ik ga de M5 er niet voor weg doen. Vind de M5 net even wat meer "auto". Had ook wel een beetje een dejavu gevoel, alsof ik de CS zag staan maar dan in de 330d kleur. En dat heb ik een beetje gehad, beetje back to the future idee oid.

leonard, RS4 inruilen? :P

Snipe

Bericht door Snipe » 07 dec 2009, 11:46

Hmmmmm, heb ik je toch niet genoeg aan het twijfelen gebracht.
Wel verstandig.
Maar is verstandig ook altijd leuk?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 dec 2009, 12:09

Snipe schreef:

Hmmmmm, heb ik je toch niet genoeg aan het twijfelen gebracht.
Wel verstandig.
Maar is verstandig ook altijd leuk?
Natuurlijk niet, we leven in Nederland waar de 'verstandige keus' en kleinburgerlijkheid hoogtij vieren, hence Rico met z'n M5 V10 met 507pk. :roflol:

Paul

Bericht door Paul » 07 dec 2009, 12:14

Peric schreef:

Echt niet, die RS4 is echt veel gaver dan een CSL

Robin

Bericht door Robin » 07 dec 2009, 12:23

Paul schreef:
Peric schreef:

Echt niet, die RS4 is echt veel gaver dan een CSL
Ik zou dat 'gaver'veranderen in 'verstandiger' of 'praktischer' :mrgreen:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 07 dec 2009, 12:26

Volgens mij Rico, moet je niet twee werelden in 1 willen persen: dagelijkse family goedkope/zuinige auto en een supertracktool. De M5 is helemaal geen tracktool en is ok niet zuinig/goedkoop voor het dagelijks. Wat wil je nu precies? Dat is een belangrijke vraag (gut, ik lijk wel dr.Phil). Als je een heerlijk rijdende superauto wilt, kies je die met met je hart. Dan kun je m.i. niet om een E46CSL heen. Voor het praktische is deze auto niet goed lijkt me (zitten er vier stoelen in een CSL?). Je M5 rechtuit brander gaat in de etalage en verkoop je aan een paardenhandelaar. Daarnaast koop je voor het dagelijks een praktische kleine en zuinige auto. Niet voor het mooi, maar voor het handig/effectief. Wetende dat je in je garage je CSL hebt staan, het beest.. Dat is ook de weg die ik ga in slaan met de Spyder, ben daar helemaal uit. Dure auto's worden in de toekomst te duur voor het dagelijks, maar voor de fun worden ze wel aantrekkelijker.

Robin

Bericht door Robin » 07 dec 2009, 12:39

Ferdi, ten dele mee eens, ik zou 'doorsparen' voor 'n Donkervoort of Caterham, in jouw geval....met de Sportauto voor m'n neus en 'n nieuwe Boxter met 310pk die de Ring in 8:17 doet...over 'fun'gesproken....(Een 'normale' E46 M3 uit bouwjaar 2001 doet daar 5 seconden langewr over met 100kg meer en 33pk meer)

Alles is relatief toch? :beer:

Dit is 'n CSL en die staat mijlenver boven welke Boxster/Cayman dan ook imo. :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 07 dec 2009, 12:51

FerdiACS1 schreef:Volgens mij Rico, moet je niet twee werelden in 1 willen persen: dagelijkse family goedkope/zuinige auto en een supertracktool. De M5 is helemaal geen tracktool en is ok niet zuinig/goedkoop voor het dagelijks. Wat wil je nu precies? Dat is een belangrijke vraag (gut, ik lijk wel dr.Phil). Als je een heerlijk rijdende superauto wilt, kies je die met met je hart. Dan kun je m.i. niet om een E46CSL heen. Voor het praktische is deze auto niet goed lijkt me (zitten er vier stoelen in een CSL?). Je M5 rechtuit brander gaat in de etalage en verkoop je aan een paardenhandelaar. Daarnaast koop je voor het dagelijks een praktische kleine en zuinige auto. Niet voor het mooi, maar voor het handig/effectief. Wetende dat je in je garage je CSL hebt staan, het beest.. Dat is ook de weg die ik ga in slaan met de Spyder, ben daar helemaal uit. Dure auto's worden in de toekomst te duur voor het dagelijks, maar voor de fun worden ze wel aantrekkelijker.
Ferdi ik wil geen supertracktool. Eigenlijk heb ik nu best een goede balans tussen wat ik wil/nodig heb. De 330d voor de kilometers en "zuinig" rijden in de zin van 800 km met een tank ipv 300 km. De M5 heb ik ook met mijn hart gekozen, anders koop je geen M5 maar een 530i of 535d. Een M5 alleen maar een rechtuitbrander noemen daar doe je hem echt te kort mee. Oke hij is niet superagiel ofzo, maar bochten pakken is wel des BMW's. Behalve begeerte kan ik geen reden bedenken om de M5 te veranderen voor een M3 CSL. Het is allemaal niet een kwestie van beter, of meer, maar elke keer in de M5 zit ik met een smile op mijn smoel. Daarvoor hoef ik geen CSL te kopen. Een CSL kopen om hem in de garage te zetten en dagelijks met een "koekblik" gaan rijden dat doe ik dus niet. Voor 1 keer in de week een rondje om de kerk heb ik geen CSL nodig.

Onder de streep is de M5 gewoon in alles meer auto dan een CSL, behalve op de punten waar de CSL in uitblinkt. En dat zijn nou net de punten die ik het minst zou gebruiken als ik een CSL zou kopen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 dec 2009, 13:02

Rico +oneindig..................

Een CSL is een tracktool, wat moet je dan met deze kwaliteit als je daar nooit komt?

Robin

Bericht door Robin » 07 dec 2009, 13:06

Rico +1000 inderdaad.

Meer wil ik er niet aan kwijt, het verzandt nu al in 'pure onzin' eigenlijk.
:bag:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 07 dec 2009, 13:12

Rico schreef:
FerdiACS1 schreef:Volgens mij Rico, moet je niet twee werelden in 1 willen persen: dagelijkse family goedkope/zuinige auto en een supertracktool. De M5 is helemaal geen tracktool en is ok niet zuinig/goedkoop voor het dagelijks. Wat wil je nu precies? Dat is een belangrijke vraag (gut, ik lijk wel dr.Phil). Als je een heerlijk rijdende superauto wilt, kies je die met met je hart. Dan kun je m.i. niet om een E46CSL heen. Voor het praktische is deze auto niet goed lijkt me (zitten er vier stoelen in een CSL?). Je M5 rechtuit brander gaat in de etalage en verkoop je aan een paardenhandelaar. Daarnaast koop je voor het dagelijks een praktische kleine en zuinige auto. Niet voor het mooi, maar voor het handig/effectief. Wetende dat je in je garage je CSL hebt staan, het beest.. Dat is ook de weg die ik ga in slaan met de Spyder, ben daar helemaal uit. Dure auto's worden in de toekomst te duur voor het dagelijks, maar voor de fun worden ze wel aantrekkelijker.
Ferdi ik wil geen supertracktool. Eigenlijk heb ik nu best een goede balans tussen wat ik wil/nodig heb. De 330d voor de kilometers en "zuinig" rijden in de zin van 800 km met een tank ipv 300 km. De M5 heb ik ook met mijn hart gekozen, anders koop je geen M5 maar een 530i of 535d. Een M5 alleen maar een rechtuitbrander noemen daar doe je hem echt te kort mee. Oke hij is niet superagiel ofzo, maar bochten pakken is wel des BMW's. Behalve begeerte kan ik geen reden bedenken om de M5 te veranderen voor een M3 CSL. Het is allemaal niet een kwestie van beter, of meer, maar elke keer in de M5 zit ik met een smile op mijn smoel. Daarvoor hoef ik geen CSL te kopen. Een CSL kopen om hem in de garage te zetten en dagelijks met een "koekblik" gaan rijden dat doe ik dus niet. Voor 1 keer in de week een rondje om de kerk heb ik geen CSL nodig.

Onder de streep is de M5 gewoon in alles meer auto dan een CSL, behalve op de punten waar de CSL in uitblinkt. En dat zijn nou net de punten die ik het minst zou gebruiken als ik een CSL zou kopen.
Ha Rico, maar dan begrijp/interpreteer ik je posten dus verkeerd. Ik dacht dat jezelf naar een dealer ging om, nu je daar toch was, naar een CSL te kijken, even sturen wellicht. Maar dat is het dus helemaal geen echte overweging. Het is meer zoiets om wat te zeggen, je gedachten of zo iets. Ok, ik snap het. :lol: Nee, dan kun je mijn post onderdaad vergeten over een CSL. :thumbup:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 07 dec 2009, 13:24

Robin schreef:Ferdi, ten dele mee eens, ik zou 'doorsparen' voor 'n Donkervoort of Caterham, in jouw geval....met de Sportauto voor m'n neus en 'n nieuwe Boxter met 310pk die de Ring in 8:17 doet...over 'fun'gesproken....(Een 'normale' E46 M3 uit bouwjaar 2001 doet daar 5 seconden langewr over met 100kg meer en 33pk meer)

Alles is relatief toch? :beer:

Dit is 'n CSL en die staat mijlenver boven welke Boxster/Cayman dan ook imo. :mrgreen:
'k Wil eigenlijk een praktische auto, en een leuke auto. Leuk is voor mij niet zo zeer, snaarstrakke tracktool. De Spyder vind ik fantastisch. Zelfs mijn acs1 gaat misschien wel harder over de Ring heen, mij maakt dat niet zo veel uit. Ben ook niet op zoek naar een snaarstrakke tracktool. Volgens mij wil je dat wel, als je een CSL overweegt. Maar allemaal lekker off-topic, laten we kletsen over dei botergeil M3 bakken, want dat zijn ze wel!

GTRene

Bericht door GTRene » 07 dec 2009, 13:27

ik denk dat je met een CSL ook echt moet racen/rijden om big fun te krijgen, en dus op de NL weg best moeilijk en je bent al snel een aso :mrgreen:

wat dat betrefd beter een CSL kopen met V8 dan kun je en rustig genieten van het geluid en go fast genieten als er ruimte is :hosanna:

deze bv 1190kg slechts en 500pk V8 :banaan:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=2" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

echter als jij je V10 mist is er ook een M3 CSL met die V10 en 549pk :mrgreen:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=2" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

race auto met straat toelating :df:

:df: :wink: :bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 07 dec 2009, 13:35

doch ik zou jou M5 meteen ruilen voor deze fapper...zelfde motor V10 maar 550pk echter in een ander jasje :mrgreen: nog ruim ook :thumbup: vederop in het filmpje de actie wow wat een gaaf geluid en race ding onopvallend mooi.

de Manhart V10 in de 3 serie.

ff oftopic :bag:

Robin

Bericht door Robin » 07 dec 2009, 13:49

hohohoho rene we leven in nederland man ga ff drooggeilen op dat benzineslurpende spul wat voor hifiinstallatie zit ereigenlijk in weet jij dat ook?enhoe klinktdie uitlaat of lieverniet dan. google aub even op 316i om weer met beide benen op aarde te komen svp aub

gerard@pc Robin :mrgreen:

de punten en kommas waren op zodoende...................................,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Koos Buurman

Bericht door Koos Buurman » 07 dec 2009, 14:17

Die CSL bij de Beier is een heel mooi exemplaar! Even wezen kijken, toch weer een auto die je niet vaak ziet, zeker niet in Friesland!

///Martin

Bericht door ///Martin » 07 dec 2009, 20:42

Iemand van hier die de gelukkige is?

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 07 dec 2009, 20:45

///Martin schreef:Iemand van hier die de gelukkige is?
Geen idee, maar hij staat idd niet meer op de site!

///Martin

Bericht door ///Martin » 07 dec 2009, 20:46

Ben benieuwd, zou een leuk clubje worden zo.

Plaats reactie