Gas, de prijzen.
- Arthur
- Auto: Nr.52
Re: Gas, de prijzen.
Ik kan het artikel niet lezen maar het gaat toch over gas?
- Knot
https://archive.is/aRE2K
Klopt maar als het gas op is wat gaan mensen dan doen.....
Mooi verhaal dat we maar 64% vulling nodig hebben omdat we anders overschot aan buurlanden in europa zouden leveren.
Beetje het idee van altijd met een brandend benzinelampje rondrijden want er is toch genoeg... totdat duitse leraar moment...
Ik zet m wel een graadje lager komende winter
Klopt maar als het gas op is wat gaan mensen dan doen.....
Mooi verhaal dat we maar 64% vulling nodig hebben omdat we anders overschot aan buurlanden in europa zouden leveren.
Beetje het idee van altijd met een brandend benzinelampje rondrijden want er is toch genoeg... totdat duitse leraar moment...
Ik zet m wel een graadje lager komende winter
- Arthur
Gas is niet op en raakt niet op. Geen paniek zaaien en als jij je kachel uit laat komt het allemaal goed 
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Nou ik denk niet dat het helpt als Knot z'n kachel uitzet, hij is op z'n best verantwoordelijk voor 0.00000000000001% van al het Nederlandse gasverbruik.
- Arthur
Da’s waar
- Knot
Wat is dan alle ophef over zoveel % gevuld hebben van de opslag?
Kunnen we m net zo goed op 20% houden, klein buffertje want er is toch zat op afroep verkrijgbaar.
Kunnen we m net zo goed op 20% houden, klein buffertje want er is toch zat op afroep verkrijgbaar.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Op afroep kopen gaat voor de hoofdprijs de deur uit, vroeg inslaan niet?
- Knot
Tsja, zolang het geen 3 of 4 euro per kuub is valt het allemaal wel mee toch?
Net als dat gezeik over de benzine, als het 2,30 aan de pomp is kunnen we ineens geen boodschappen meer doen etc, met 2,00 wel. Net of die paar tientjes het verschil maakt (oke voor de minima onder ons maar wordt voorgespiegeld alsof het over half nederland gaat), ga je een keertje minder uit eten of maandje niet naar de kapper of paar pakjes marlboro minder oid, een van de hbo/netflix/yt premium/prime abo's eruit... los het op.
Net als dat gezeik over de benzine, als het 2,30 aan de pomp is kunnen we ineens geen boodschappen meer doen etc, met 2,00 wel. Net of die paar tientjes het verschil maakt (oke voor de minima onder ons maar wordt voorgespiegeld alsof het over half nederland gaat), ga je een keertje minder uit eten of maandje niet naar de kapper of paar pakjes marlboro minder oid, een van de hbo/netflix/yt premium/prime abo's eruit... los het op.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Die 2.30 heeft een flinke drive aan de hybride en EV verkopen gegeven.
Het zou me ook niks verbazen als een beetje geplande gaspijn meer mensen ook richting de warmtepomp duwt.
Het zou me ook niks verbazen als een beetje geplande gaspijn meer mensen ook richting de warmtepomp duwt.
-
Tom
Knot,
Je kunt je ook afvragen waarom we hier de hoogste gas en benzineprijs van Europa hebben. Het is gewoon beleid: de oorlog is beleid, de hoogste belastingen heffen op energie is beleid, de grootste gasvoorraad van Europa met beton volstorten is beleid.
Heb je je auto al ingeruild voor een Trabant? Nergens voor nodig zo'n Golf met airco, radio en 's ochtends voorverwarmen via de app. Of eigenlijk is een auto wel een overbodige luxe, pak de fiets maar.
Je kunt je ook afvragen waarom we hier de hoogste gas en benzineprijs van Europa hebben. Het is gewoon beleid: de oorlog is beleid, de hoogste belastingen heffen op energie is beleid, de grootste gasvoorraad van Europa met beton volstorten is beleid.
Heb je je auto al ingeruild voor een Trabant? Nergens voor nodig zo'n Golf met airco, radio en 's ochtends voorverwarmen via de app. Of eigenlijk is een auto wel een overbodige luxe, pak de fiets maar.
- Arthur
Zo zou het kunnen werken idd. Dat is genoeg.Knot schreef: 02 sep 2026, 10:28 Wat is dan alle ophef over zoveel % gevuld hebben van de opslag?
Normaal werkt dat zo maar nu gaat het er duur in dus komt het er ook weer duur uit. Gas is normaal gesproken nu goedkoop. Daarom injecteren ze van april tot oktober. Dus duur opslaan of duur inkopen is mss lood om oud ijzer.Bram schreef: 02 sep 2026, 10:31 Op afroep kopen gaat voor de hoofdprijs de deur uit, vroeg inslaan niet?
En zoals vaak gezegd; beter duur dan niet te koop. Dus die kachel blijft wel aan, de overheid koopt dan gewoon duur in. Doen ze nu eigenlijk ook via EBN in de opslagen.
- Knot
Daarom ben ik ook tegen de linkse partijen, maarja, we zijn inmiddels wel/toch al te laat om er nog een draai aan te geven.Tom schreef: 02 sep 2026, 11:01 Knot,
Fietsje pak ik zo nu en dan ook, sowieso in het dorp maar ook naar kantoor en als er iemand zuinig denkt ben ik het wel. Mijn golf met airco en radio staat gewoon stil als ik boodschappen moet halen terwijl anderen er met hun dikke reet in zitten voor die 2km, dan ook niet zeuren dat benzine duur is als je het op die manier opmaakt.
Transportsector etc geloof ik nog in maar de gemiddelde burger met hun 10.000km per jaar zal het wel loslopen met een beetje aangepast uitgavenpatroon.
Gas 2 euro per kuub, benzine 3,50 per liter, we gaan er toch allemaal aan, dan maar het hele land overhoop en de recessie in, gebeurt er tenminste nog wat, en lekker rustig op de weg!