Martijn’s autodraadje >
- Knot
Re: Martijn’s auto’s | Z3Coupe + 420GranCoupe
Zou hem proberen net niet over de ton te rijden als je m nog normaal in wil ruilen straks, maar je hebt nog 11k te gaan en nog een paar maandjes.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Nou, zo gek nog niet? Wel als de ‘liefde’ maar van 1 kant komt...Vliet schreef: 03 apr 2020, 11:52 Zo heel gek is dat bod niet. De corona crisis hakt er gewoon flink in. Wij verkopen onze voorraad nu ook met 30% verlies in veel gevallen. De diesels zijn gewoon de pineut. Waarde boven de 10K en diesel is gewoon -30% minimaal tov 3 weken geleden. Zo simpel is het.
-
Op mijn auto was dat normaal toch?!(waar 3 weken geleden door een andere BMW dealer op een vergelijkbare auto / prijs nog 22k inruil werd geboden)
maargoed Erik dat is jou wel bekend... Ik zou alleen zeggen geef dan gewoon aan geen interesse ipv zo'n belediging te bieden.

Het kan aan mij liggen, maar ik vond het niet bepaald normaal.

Ik vond dat ik 'm al goedkoop had, en had echt wel afschrijving willen pakken..... Maar gewoon nog even 11,5K meer dan super scherp gaat er bij mij niet in. Autodealers lullen altijd in hun eigen richting.
- Martijn_bmw
mijn punt is. het bod mag best 30% lager zijn, dan moet de VP ook 30% lager zijn.Vliet schreef: 03 apr 2020, 11:52 Zo heel gek is dat bod niet. De corona crisis hakt er gewoon flink in. Wij verkopen onze voorraad nu ook met 30% verlies in veel gevallen. De diesels zijn gewoon de pineut. Waarde boven de 10K en diesel is gewoon -30% minimaal tov 3 weken geleden. Zo simpel is het.
je kan toch niet menen dat de inruil handel wel 30% daalt maar de vraagspijzen pré corona blijven...
- Martijn_bmw
Jou auto is 9mnd oud en een "oud model" dat je dan door het putje gaat is idd niet gek, dat is altijd zo geweest.ErikS schreef: 03 apr 2020, 12:19Op mijn auto was dat normaal toch?!(waar 3 weken geleden door een andere BMW dealer op een vergelijkbare auto / prijs nog 22k inruil werd geboden)
maargoed Erik dat is jou wel bekend... Ik zou alleen zeggen geef dan gewoon aan geen interesse ipv zo'n belediging te bieden.![]()
Het kan aan mij liggen, maar ik vond het niet bepaald normaal.![]()
Ik vond dat ik 'm al goedkoop had, en had echt wel afschrijving willen pakken..... Maar gewoon nog even 11,5K meer dan super scherp gaat er bij mij niet in. Autodealers lullen altijd in hun eigen richting.
Dat een 5 jaar oude auto in 3 weken tijd 10k minder waard is geworden dat klopt niet... álthans, als het klopt dan moet die aangeboden auto die ook 5 jaar is ook 10k minder waard zijn geworden en dat is hij niet.
dat was ook mijn punt, 13,5k bieden prima maar dan moet je ook aanbieden voor 23k (en niet voor de oude 33k prijs)
Laatst gewijzigd door Martijn_bmw op 03 apr 2020, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martijn_bmw
In deze tijd komt er hooguit 200km per week bijKnot schreef: 03 apr 2020, 11:53 Zou hem proberen net niet over de ton te rijden als je m nog normaal in wil ruilen straks, maar je hebt nog 11k te gaan en nog een paar maandjes.

-
Je hebt geen idee op wat voor auto ik ben wezen kijken. Dus ook jij kan je hierin geen mening vormen, want degene waar ik voor ging kijken stond er al voordat ik mijn TCR kocht. Ook daar is niks aan de prijs gebeurd & zo incourant als de pleuris. (laatste bouwmaand Q5 voor het nieuwe model) Oftewel, het is makkelijk lullen op een afstandje, maar ze beledigen je waar je bij staat. Net zoals jij je nu beledigt voelt.Martijn_bmw schreef: 03 apr 2020, 12:29Jou auto is 9mnd oud en een "oud model" dat je dan door het putje gaat is idd niet gek, dat is altijd zo geweest.ErikS schreef: 03 apr 2020, 12:19Op mijn auto was dat normaal toch?!(waar 3 weken geleden door een andere BMW dealer op een vergelijkbare auto / prijs nog 22k inruil werd geboden)
maargoed Erik dat is jou wel bekend... Ik zou alleen zeggen geef dan gewoon aan geen interesse ipv zo'n belediging te bieden.![]()
Het kan aan mij liggen, maar ik vond het niet bepaald normaal.![]()
Dat een 5 jaar oude auto in 3 weken tijd 10k minder waard is geworden dat klopt niet... álthans, als het klopt dan moet die aangeboden auto die ook 5 jaar is ook 10k minder waard zijn geworden en dat is hij niet.
dat was ook mijn punt, 13,5k bieden prima maar dan moet je ook aanbieden voor 23k (en niet voor de oude 33k prijs)
- JP
Nu is er wel een Golf 8 uit maar dat zijn allemaal zaaddodende modellen die al minimaal €40k kosten.
Dan is een TCR wel een unieke “7” maar zolang ze van de “8” nog geen snelle uitvoeringen hebben, kun je niet zeggen dat die “7” verouderd is.
Dan is een TCR wel een unieke “7” maar zolang ze van de “8” nog geen snelle uitvoeringen hebben, kun je niet zeggen dat die “7” verouderd is.
- Martijn_bmw
Ik kom zelf uit de autowereld en weet wel een beetje hoe het werkt.
"wij op DF" vinden een golf 8 misschien niks en een unieke 7 wel, voor de handel is het gewoon een "oud model" en sowieso elke auto van 9mnd auto heeft een mega afschrijving of die 50% van de cat prijs moet zijn zeg ik niet maar dat die afschrijving mega is voor tijdens of na Corona dat wel. uitlopend / oud model icm nog geen jaar oud is killing voor je afschrijving
"wij op DF" vinden een golf 8 misschien niks en een unieke 7 wel, voor de handel is het gewoon een "oud model" en sowieso elke auto van 9mnd auto heeft een mega afschrijving of die 50% van de cat prijs moet zijn zeg ik niet maar dat die afschrijving mega is voor tijdens of na Corona dat wel. uitlopend / oud model icm nog geen jaar oud is killing voor je afschrijving
- Arthur
- Auto: Nr.51
Maar wel ff lezen, volgens mij kwam Erik daar voor een OUD model Q5. Dan mag je daar toch dezelfde behandeling voor verwachten?
- Martijn_bmw
klopt maar hij noemt geen prijs of link, wellicht is de Q5 al geprijs op een laag niveau tov zijn cat prijs?Arthur schreef: 03 apr 2020, 12:49 Maar wel ff lezen, volgens mij kwam Erik daar voor een OUD model Q5. Dan mag je daar toch dezelfde behandeling voor verwachten?
-
https://www.valleiautogroep.nl/auto-zoe ... t-21414652Martijn_bmw schreef: 03 apr 2020, 12:52klopt maar hij noemt geen prijs of link, wellicht is de Q5 al geprijs op een laag niveau tov zijn cat prijs?Arthur schreef: 03 apr 2020, 12:49 Maar wel ff lezen, volgens mij kwam Erik daar voor een OUD model Q5. Dan mag je daar toch dezelfde behandeling voor verwachten?
Haha, nu is er 8K van de prijs af. Losers.
- Knot
Tsja, zo zal het komende maanden wel blijven gaan toch, de corona aanbiedingen.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
De frustratie zit wel heel erg hoog hè Erik, waarom toch?
De TCR is toch prima voor nu. Kom je wat tegen waar het plaatje klopt dan hap je toe en anders vrolijk verder rijden. Zo'n hele grote ramp is dat toch ook weer niet?
De TCR is toch prima voor nu. Kom je wat tegen waar het plaatje klopt dan hap je toe en anders vrolijk verder rijden. Zo'n hele grote ramp is dat toch ook weer niet?
-
Bij mij is het niet frustrerend hoor. Ik kan alleen slecht tegen de mening van de 'garages' dat hetgene wat je brengt altijd kut is.Richardt. schreef: 03 apr 2020, 13:19 De frustratie zit wel heel erg hoog hè Erik, waarom toch?
De TCR is prima, voorbandjes zijn alweer halverwege, dus binnenkort de PS4 eronder. Blijft een uniek ding, daarom kan ik er misschien wat slecht tegen als iemand het afkraakt. Als iemand daarna zelf zo'n kutbod krijgt..... Dan is het bij zijn/hun auto ineens niet zo. Komt ook omdat Martijn het vanuit de Autohandel bekijkt. Als ze het verkopen is het uniek, als het ingekocht moet worden is het lastig.
Deze vind ik dus érg treffend, want er is nog geen alternatief. Zeker niet voor de TCR.JP schreef: 03 apr 2020, 12:42 Nu is er wel een Golf 8 uit maar dat zijn allemaal zaaddodende modellen die al minimaal €40k kosten.
Plus dat die zometeen gewoon 65K of meer gaan kosten, dan blijft de TCR volgens mij erg aantrekkelijk. (voor +/- 40K)
- Martijn_bmw
HoHo Erik ik heb never ever ergens jou TCR afgekraakt.
Ik zeg gewoon dat bij een model wissel én 9mnd op kenteken de afschrijving ongekend hoog is.
En als jij dan gaat roepen dat garages maar failliet moeten gaan door Corona... Tja...
Ik zeg gewoon dat bij een model wissel én 9mnd op kenteken de afschrijving ongekend hoog is.
En als jij dan gaat roepen dat garages maar failliet moeten gaan door Corona... Tja...
- Rogerb
- Auto: Bmw Z3 Coupe
Al is het inruilbod voor je Tcr schofterig, dan is de Audi gelijk ook het voorbeeld waar een dealer/autobedrijf mee moet rekenen bij een jongere incourantere(voor jou uniek, maar kleine doelgroep voor verkoop) auto die elke maand in de showroom staat af te schrijven. Hebben ze geluk dan maken ze een behoorlijke winst, zit het tegen moeten ze misschien na 6 maanden er 8K afhalenErikS schreef: 03 apr 2020, 13:00https://www.valleiautogroep.nl/auto-zoe ... t-21414652Martijn_bmw schreef: 03 apr 2020, 12:52klopt maar hij noemt geen prijs of link, wellicht is de Q5 al geprijs op een laag niveau tov zijn cat prijs?Arthur schreef: 03 apr 2020, 12:49 Maar wel ff lezen, volgens mij kwam Erik daar voor een OUD model Q5. Dan mag je daar toch dezelfde behandeling voor verwachten?
Haha, nu is er 8K van de prijs af. Losers.

- Knot
Kan alleen als er een zoekactie loopt op die TCR en de dealer als intermediar optreed voor die auto eigenlijk, dat is een unieke kans maar zal je op moeten wachten.
- Martijn_bmw
Exact wat ik ook al heb geprobeerd uit te leggen.Rogerb schreef: 03 apr 2020, 14:19Al is het inruilbod voor je Tcr schofterig, dan is de Audi gelijk ook het voorbeeld waar een dealer/autobedrijf mee moet rekenen bij een jongere incourantere(voor jou uniek, maar kleine doelgroep voor verkoop) auto die elke maand in de showroom staat af te schrijven. Hebben ze geluk dan maken ze een behoorlijke winst, zit het tegen moeten ze misschien na 6 maanden er 8K afhalenErikS schreef: 03 apr 2020, 13:00https://www.valleiautogroep.nl/auto-zoe ... t-21414652Martijn_bmw schreef: 03 apr 2020, 12:52
klopt maar hij noemt geen prijs of link, wellicht is de Q5 al geprijs op een laag niveau tov zijn cat prijs?
Haha, nu is er 8K van de prijs af. Losers.Eerste jaar is gewoon killing, m'n broer heeft een Renault Koleos van 2 jaar oud, ging na 1,5 jaar eens kijken voor wellicht inruil op een Bmw kreeg een bod van 21000(ook in m'n eigen netwerk vergelijkbare biedingen). De auto was net geen 50k nieuw, hij rijd dus nog maar ff door
![]()
Waarom ik dan meteen iemand ben die zijn TCR zou afkraken

- Rogerb
Omdat je elk jaar maar 3k afschrijving hebt! 

- Martijn_bmw
Nu niet meer dus

-
Dat zei hij ook met een lach op zijn gezicht.Al is het inruilbod voor je Tcr schofterig, dan is de Audi gelijk ook het voorbeeld waar een dealer/autobedrijf mee moet rekenen bij een jongere incourantere(voor jou uniek, maar kleine doelgroep voor verkoop) auto die elke maand in de showroom staat af te schrijven. Hebben ze geluk dan maken ze een behoorlijke winst, zit het tegen moeten ze misschien na 6 maanden er 8K afhalenEerste jaar is gewoon killing, m'n broer heeft een Renault Koleos van 2 jaar oud, ging na 1,5 jaar eens kijken voor wellicht inruil op een Bmw kreeg een bod van 21000(ook in m'n eigen netwerk vergelijkbare biedingen). De auto was net geen 50k nieuw, hij rijd dus nog maar ff door
Het heeft geen nut om de éne incourante auto in te ruilen op de andere incourante.
Prima, doe dan gewoon geen bod.
En Martijn, ik moest gewoon even lachen. Jij krijgt een belachelijk bod..... En vind dat niet normaal.....
Dan zeg ik; Diesel, 5 jaar oud, etc etc.
Je kan bij elke auto wel wat opnoemen.
Ik had het geaccepteerd als hij 38-39K had gezegd. Dat is 24K in de min op de Nederlandse catalogus prijs van mij wagen.
Dan had ik al een stevige afschrijving te pakken & kocht ik een incourante wagen van hem.
Nu zou ik dus, mocht ik weer 33K krijgen voor mijn wagen, een betere deal hebben.... Maar dan kan je de boom in bij mij. De manier hoe, je had er bij moeten zijn. En dit is plat internet, dus het ligt er lekker dik boven op.... Ze hoeven niet te vallen, maar een beetje moeite doen voor een klant ho maar.
- Martijn_bmw
Mij ging het niet om het bod aansich op mijn auto, dan heb je de strekking gemist.En Martijn, ik moest gewoon even lachen. Jij krijgt een belachelijk bod..... En vind dat niet normaal.....
Mij ging het erom dat het inruilbod in 3 weken tijd met 10k omlaag ging maar de vraagprijs van de aangeboden auto niet.
Dat rijmt niet met elkaar, als zowel inruil als VP met 10k waren gezakt had je mij niet gehoord.
- Rogerb
Waar het gewoon op neerkomt autohandel op dit moment is gewoon K*T 

-
Het gaat er bij mij niet in dat een dealer in je gezicht zit te lachen & lachend verteld dat ze hem daarna gewoon met 11K marge te koop zetten. Hoe jaag je je klanten uit de deur....Martijn_bmw schreef: 03 apr 2020, 15:16Mij ging het niet om het bod aansich op mijn auto, dan heb je de strekking gemist.En Martijn, ik moest gewoon even lachen. Jij krijgt een belachelijk bod..... En vind dat niet normaal.....
Mij ging het erom dat het inruilbod in 3 weken tijd met 10k omlaag ging maar de vraagprijs van de aangeboden auto niet.
Dat rijmt niet met elkaar, als zowel inruil als VP met 10k waren gezakt had je mij niet gehoord.
Einde discussie. Het heeft geen nut, het komt toch niet over.