Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Peter Tunissen

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Peter Tunissen » 31 okt 2010, 12:10

Die hele auto flikkert gewoon uit elkaar na zoveel kilometers.....
Ik zie banden voorbij komen en remmen en motor en bak, maar dat is het allemaal niet; gewoon de hele auto is na 20.000km Nordschleife op snelheid klaar voor de schroothoop.
Als voorbeeldje een hele snelle auto uit het DSC die al een paar seizoenen mee gaat en daar komen gewoon spontaan deuken in het dak omdat die auto moe gestreden is en eigenlijk gewoon op is. Zelf ook meegemaakt met mijn 75 dat je op slicks een Mickey Mouse baantje rond gaat en de koplampen spontaan kapot springen vanwege het flexen van de carrosserie (insert 102 standaard Alfa grappen :P ). Circuitrijden is een enorme belasting voor een auto, Ringrijden nog veel meer en Ringrijden op snelheid met een zware vrachtwagen als een M5 al helemaal.
BMW wil die auto's gewoon helemaal niet meer zien; die hebben na 20.000km hun werk gedaan tegen hopelijk relatief beheersbare kosten, taak zit erop dus weg ermee.
Lekker makkelijk om te lopen fappen op zo'n ding omdat het een M5 is, maar voor een merk als BMW is dat gewoon een zakelijk iets waarvan er tig per dag van de lopende band af rollen en die gaan na bewezen diensten echt wel zonder tranen de shredder in. Verkopen of weggeven aan een verzamelaar die hem na een tijdje toch doorverkoopt waarna een of andere Amerikaan zich er dubbel mee rijdt, daar trek je als bedrijf volle zalen mee; ik denk dat een of andere manager of directeur van BMW nog persoonlijk naast de shredder staat om er zeker van te zijn dat er echt niks anders dan oud ijzer meer uit komt aan de andere kant......

Mathieu

Bericht door Mathieu » 31 okt 2010, 12:15

Peter Tunissen schreef:Die hele auto flikkert gewoon uit elkaar na zoveel kilometers.....
Ik zie banden voorbij komen en remmen en motor en bak, maar dat is het allemaal niet; gewoon de hele auto is na 20.000km Nordschleife op snelheid klaar voor de schroothoop.
Als voorbeeldje een hele snelle auto uit het DSC die al een paar seizoenen mee gaat en daar komen gewoon spontaan deuken in het dak omdat die auto moe gestreden is en eigenlijk gewoon op is. Zelf ook meegemaakt met mijn 75 dat je op slicks een Mickey Mouse baantje rond gaat en de koplampen spontaan kapot springen vanwege het flexen van de carrosserie (insert 102 standaard Alfa grappen :P ). Circuitrijden is een enorme belasting voor een auto, Ringrijden nog veel meer en Ringrijden op snelheid met een zware vrachtwagen als een M5 al helemaal.
BMW wil die auto's gewoon helemaal niet meer zien; die hebben na 20.000km hun werk gedaan tegen hopelijk relatief beheersbare kosten, taak zit erop dus weg ermee.
Lekker makkelijk om te lopen fappen op zo'n ding omdat het een M5 is, maar voor een merk als BMW is dat gewoon een zakelijk iets waarvan er tig per dag van de lopende band af rollen en die gaan na bewezen diensten echt wel zonder tranen de shredder in. Verkopen of weggeven aan een verzamelaar die hem na een tijdje toch doorverkoopt waarna een of andere Amerikaan zich er dubbel mee rijdt, daar trek je als bedrijf volle zalen mee; ik denk dat een of andere manager of directeur van BMW nog persoonlijk naast de shredder staat om er zeker van te zijn dat er echt niks anders dan oud ijzer meer uit komt aan de andere kant......
En toch ziet Knightwolf dit anders.................................. :bignews:

Niels v D

Bericht door Niels v D » 31 okt 2010, 12:36

Want die kan voor een duizendje of 5 zo'n ding weer in orde maken.. :thumbup:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 31 okt 2010, 12:40

KW schreef:
FrankS schreef:Het is al lang niet rendabel meer om die onderdelen te vervangen. Die apparaten worden gewoon totaal uitgeleefd. Elke week banden, remmerij maandelijks etc etc... Ze zijn gewoon afgeschreven door de Nurburgring GMBH / BMW AG... Waarom zou je er dan wat mee doen, in de shredder met die zooi, een nieuwe is veel goedkoper.
Of iets financieel rendabel is of niet is het grootste kulargument in dit universum denkbaar.
Motor, banden, ophanging, remmerij, aandrijflijn... is maar een erg klein deel van de hele auto. Gewoon vervangen en hup in de verkoop er mee. Of desnoods direct in de verkoop, waarbij je daar als koper zelf lekker aan kan gaan klussen :) en je hebt weer een prima veilige goedrijdende auto voor vele vele jaren.
Volgens mij zou jij zelfs nog een M5 kopen die gebruikt is voor een NCAP crashtest. Gewoon uitdeuken en je hebt nog jarenlang plezier. :bag:

daNpy

Bericht door daNpy » 31 okt 2010, 13:58

Als er alleen pedestrian op getest is zou ik dat ook doen :mrgreen:

JP

Bericht door JP » 31 okt 2010, 15:13

Richardt. schreef:
KW schreef:
FrankS schreef:Het is al lang niet rendabel meer om die onderdelen te vervangen. Die apparaten worden gewoon totaal uitgeleefd. Elke week banden, remmerij maandelijks etc etc... Ze zijn gewoon afgeschreven door de Nurburgring GMBH / BMW AG... Waarom zou je er dan wat mee doen, in de shredder met die zooi, een nieuwe is veel goedkoper.
Of iets financieel rendabel is of niet is het grootste kulargument in dit universum denkbaar.
Motor, banden, ophanging, remmerij, aandrijflijn... is maar een erg klein deel van de hele auto. Gewoon vervangen en hup in de verkoop er mee. Of desnoods direct in de verkoop, waarbij je daar als koper zelf lekker aan kan gaan klussen :) en je hebt weer een prima veilige goedrijdende auto voor vele vele jaren.
Volgens mij zou jij zelfs nog een M5 kopen die gebruikt is voor een NCAP crashtest. Gewoon uitdeuken en je hebt nog jarenlang plezier. :bag:

Als het in Polen kan, waarom niet....... :mrgreen:

OT;

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 01 nov 2010, 16:58

Ach, het doet altijd wel pijn om zo'n ding de schredder in te zien gaan. Afgeschreven of niet, totaal verwoest of niet. Het blijft een BMW M... Al loopt hij nog maar op 1 cilinder en kan hij enkel nog mooi in m'n woonkamer staan... :mrgreen:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 01 nov 2010, 17:04

Youp schreef:Ach, het doet altijd wel pijn om zo'n ding de schredder in te zien gaan. Afgeschreven of niet, totaal verwoest of niet. Het blijft een BMW M... Al loopt hij nog maar op 1 cilinder en kan hij enkel nog mooi in m'n woonkamer staan... :mrgreen:
Daar is jou woonkamer te klein voor.......... :mrgreen:

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 01 nov 2010, 17:16

Welliswaar nog op de Grand Prix Strecke, maar toch even hier posten. Ein bis'l Schwein muß man manchmal haben :-)

Knot

Bericht door Knot » 01 nov 2010, 17:22

Idiote actie! :shock:

GTRene

Bericht door GTRene » 01 nov 2010, 17:23

sodekneiter, die schoot er hard tussendoor :shocking:

leek wel te remmen maar niks af te remmen, althans ik zag wel remlichten maar verder weinig vertraging.

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 01 nov 2010, 17:45

Precies dat, op ook nog eens precies die plek zelf een keer mogen meemaken. Had al een paar rondjes strijd gehad met een kerel met toen een splinternieuwe 996 GT3. Perfecte auto maar de bestuurder had wat te leren zullen we maar zeggen. Het koste hem heel veel moeite mijn RS voorbij te komen. Precies voor de chicane had hij zijn move in gedachte. Ik rem zoals altijd op het laatste moment en hij dacht dat hij met z'n Porsche remmen later kon remmen..... Nee dus :banaan: met als gevolg dat hij er precies zoals in het filmpje nog net links voorbij schoot en tot z'n enkels in de grindbak eindigde :jenna:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 01 nov 2010, 17:58

Knot schreef:Idiote actie! :shock:
voorbarige actie...........van jou dan :hmmm:

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 01 nov 2010, 18:54

Downforce Hans schreef:
Youp schreef:Ach, het doet altijd wel pijn om zo'n ding de schredder in te zien gaan. Afgeschreven of niet, totaal verwoest of niet. Het blijft een BMW M... Al loopt hij nog maar op 1 cilinder en kan hij enkel nog mooi in m'n woonkamer staan... :mrgreen:
Dáár weet jij helemaal niks vanaf. ;)

Ik woon in een garage :mrgreen:

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 01 nov 2010, 20:28

Na een sombere ochtend met regen werd het toch nog een prachtige dag :)
MIjn verslag met wat foto's kun je uiteraard weer hier terug vinden.

FrankS

Bericht door FrankS » 01 nov 2010, 20:39

Youp schreef:
Downforce Hans schreef:
Dáár weet jij helemaal niks vanaf. ;)

Ik woon in een garage :mrgreen:

Hans zegt het toch...

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 01 nov 2010, 20:40

Leuk verslag weer Paskal!

JP

Bericht door JP » 01 nov 2010, 21:30

Knap :thumbup: , al zou ik als filmer liever meer afstand houden.

Ernst

Bericht door Ernst » 01 nov 2010, 22:03

Gaaf! Waren 2 jonge gasten in die auto's. Zijn vervolgens van de baan gehaald met z'n tweeën, geen idee waarom.

FrankS

Bericht door FrankS » 01 nov 2010, 22:04

Alle respect voor het lef ook... Lijkt me nog steeds gaaf om een keer te voelen / mee te maken (hard / glijdend) om zo over de Ring te gaan. Hard gaat het niet... maar toch

Wel iemand die weet wat ie doet en ervaring heeft

daNpy

Bericht door daNpy » 01 nov 2010, 22:15

Ernst schreef:Gaaf! Waren 2 jonge gasten in die auto's. Zijn vervolgens van de baan gehaald met z'n tweeën, geen idee waarom.
Wellicht omdat je niet mag filmen tijdens TF? ;)

Youp

Bericht door Youp » 02 nov 2010, 08:30

FrankS schreef:

Hans zegt het toch...
Zucht.... ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Saxo staat overigens in m'n schuurtje. ;)

Knot

Bericht door Knot » 02 nov 2010, 09:49

JP schreef:

Knap :thumbup: , al zou ik als filmer liever meer afstand houden.
Hij laat nog wel veel bochten liggen hoor... zal misschien op goede achterbanden staan zodat het kwa grip lastig wordt.

Ik ga het binnenkort ook nog eens proberen, alleen jammer van die slechts 193pk en dat AST onderstel wat niet lekker drift op grote drifthoeken.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 02 nov 2010, 11:54

Knot schreef:...

Ik ga het binnenkort ook nog eens proberen, alleen jammer van die slechts 193pk en dat AST onderstel wat niet lekker drift op grote drifthoeken.
Je moet ook met die M5 gaan ipv de e36, dat drift zo wie zo stukken beter (drifthoek, stuuruitslag, koppel, etc) ;)

Knot

Bericht door Knot » 02 nov 2010, 12:12

Dat wel, alleen dacht ik met die Hankook banden minder grip te hebben op nat.. blijkt het zelfs beter te zijn dan de SP Sport 9000 die er eerst onder zaten..... :shock:

En natuurlijk nog een kansje dat ik m in de vangrail zet. De E36 heb ik beter onder de knie ook al is het meer een lijnenauto dan een driftauto.

Plaats reactie