44 is ze nu met een kind, jaar of wat geleden zag ze er wat te vatsig uit naar mijn beleving(understatement).... omdat ze +/- 20 jaar terug er best prima super toppie uitzag. D'r contouren zijn weer terug, maar d'r koppie lijkt wat te strak. Veel te wijten/danken aan Ozempic? Maar alles beter dan Lizzo!
Al vaker door mij gemeld; Op mijn geboortedag stond Ray Stevens met 'Everything is Beautiful' op #1 in de US Billboard 100. Liedje waar ik niks an vind eigenlijk...
In de UK was dat 'Yellow River'(ode aan Patricia Paaij?) van Christie; wel leuk liedje. En hier in nL was het deze topper van CCR, hier een topcover.
EDIT, bij 1min 28, dat deuntje ik kan er niet opkomen, Never be Clever van Herman Brood? KUNST!
Lang geleden eens de top1000 aller tijden gedownload en die nu op mijn telefoon gezet zodat ik ernaar kan luisteren als ik de hond uitlaat. Staat veel oud spul tussen wat er nu niet meer in staat en je niet vaak meer hoort.
Ik kende de Top Gun Soundtrack (1986) toendertijd bijna geheel uit m'n hoofd, van Berlin, Kenny Logins en natuurlijk Robert Tepper( yeah) tot aan deze die bijna in de vergetelheid was bij mij. I want you to ....listen to this song:)
Live versies zijn er niet, allen een paar aardige coverbands.
Volume op 10:
Maar dit is het Universal Land of the Free(of wat er nog van over is in deze wereld) Anthem wat mij betreft(lag toen even anders, Koude Oorlog, Sovjets; DDR/ Oostblok dat waren goede tijden voor de mensen die daar toen woonden....das war einmal)
Deze met de prachtige Sheila E en de skitterende Sheena Easton. Gek op hun in die tijd:)
Wel even door na +/- 2 minuten dat het begint:
Dan dit méér dan typerende liedje, z'n tijd verv vooruit, adolescent memories , 1981....
En deze met Wendy & Lisa ( Lisa ) prachtig live
En neen geen Nothing Compares 2 U(skitterend nummer) of When Doves Cry. Beide prachtig maar te triest eventjes voor de begroting van volgend jaar, dus terug naar 1999 toen alles nog minder gecompliceerd was:
En als klap op de vuurpijl deze. Groots opgezet en live. Die sfeer/beleving. En dat lied vooral. Een der mooiste live videos als je 't mij vraagt.Kippenvel.
Waar blijft Prince's gitaar op 't end? Waar blijft ons belastinggeld?:) Wie 't weet mag 't zeggen.
Wendy & Lisa dat zien we later nog wel eventjes. Maar ik kwam deze Countdownie tegen.
Die middelste (Chynna Phillips, dochter van John & Michelle Phillips, Mamas & Papas ) en die rode (dochter, net als die kleine stevigere van de pas overleden Beach Boy virtuoos Brian Wilson RIP)
Oh yeah.
Fast Forward naar 2025. Milf draadje of...?
Alweer 13 jaar terug, net als Chynna was Michelle Phillips een prachtvrouw:
Als kids van zeer beroemde ouders gaat dat vaak mis, maar deze dames stonden er wel. Prachtvrouwen!
Beter dan in de politiek, daar horen ze(de vrouw in 't algemeen, de dynamiek werkt al 100 jaar gewoon niet met alle gevolgen van dien) wat mij betreft niet
Toevallig kwam ik bij 't AD weer op dit artikel (2 jaar oud alweer) terecht. Wessel van Diepen, prima DJ/VJ/538 figuur en de man achter de Venga Boys hits. Al weer bijna 20 jaar achter de schermen. https://archive.is/Cvwi7#selection-1825.288-1825.363
Ik heb dat artikel toen wel gelezen, maar dit was me ontvallen: In 2012 een damesgroep project genaamd The LIPS met Girls Gone Wild wat een flop werd blijkbaar. Buiten 't feit dat 't niet mijn genre is; Nooit van gehoord! Maar zo belabberd is ie toch niet? 13j terug dus:
Dit is één van de zangeressen, Lisa Michels, ook nooit van gehoord, iets meer 2025 natuurlijk, gaat wel, maar niet mijn genre:)
Zojuist hier op Omrop Fryslân, maar de compressor stond naast me te brullen.
Dus werd 't deze live versie, skitterend hoe Bowie als Englishman met z'n praatjes het publiek en Gail-Ann ( daddy kon toen gwoon nog gezegd) bespeelt.
Hét grote voorbeeld van Ricky Gervais en dat snap ik helemaal. Bowie kon bijna alles in zijn wereld. Helaas RIP veel te vroeg.
Deze kwam ik vorige week tegen op zoek naar een goeie cover van The Chain. En dit is prachtig. Alhoewel ik vind dat de combo Buckingham(mannenstem) VERSUS Nicks (de mooie dame van weleer) het liedje maakte. Wat een spanning.
Dit klinkt als Nicks in het kwadraat zonder Buckingham natuurlijk. Maar zuiver.
En die linkerdame met d'r viool. Schiet mij maar lek
Die blonde in d'r soort van hotpants vind ik wel een mooie dame, maar hoewel het zeker niet slecht gezongen is maakt het origineel van Fleetwood Mac meer indruk op mij.
Velvet Revolver is ook wel een aardig nummer, deze met Slash vind ik erg goed: