Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Crookie
Auto: Dikke Bmw

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Crookie » 15 nov 2025, 20:47

Wimo schreef: 14 nov 2025, 09:06
Crookie schreef: 13 nov 2025, 20:40 Het stadium van ‘xenofobie’ is denk ik al voorbij. Het is eerder: wonen we in 2050 nog in Nederland of 65% allochtoon Nederland?
Dit is onvermijdelijk. We fokken namelijk niet echt meer door en daardoor krimpt de originele bevolking snel. Ik zou zeggen, doe er wat aan.

Ik vind het wel grappig dat Polen als het beloofde land/voorbeeld wordt geprezen met haar gesloten grenzen.. daar broeit een heel ander probleem in de vorm van asielzoekers uit Oekraïne.

Verder is het afschuiven van alle problemen, inclusief het privatiseren van de huizenmarkt en verneuken van de hele asielstroom door de VVD, op links ook een beetje vermoeiend aan het worden..
Jammer dat “het afschuiven van” al zo’n 50 jaar een genoemde kreet is.

Het grootste probleem is echter de voortdurende problematiek in de wereld waar Europa de taak aangewezen heeft gekregen iedereen in te nemen. Daar zitten gewoon redelijkheid gezien grenzen aan. Dat het in eigen land inmiddels een stoelendans is geworden is een resultaat van gezamenlijke input van links (uitstoot beleid en grenzen open) en centrum rechts: weinig gebouwd (uitstoot) sociale sector en idd privatisering woningbouw. Even kort samengevat.

Plaats reactie