Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Peter Tunissen

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Peter Tunissen » 16 okt 2010, 15:32

Gewoon de volgende keer eens proberen.
Maken we er meteen een DF meeting met popcorn en cola van ergens (ver genoeg) achter de vangrail daar. :bag:

Joop

Bericht door Joop » 16 okt 2010, 17:05

stefan740 schreef:Relax man. Buiten het feit dat jullie zeggen bijna hetzelfde zijn de regels gewoon niet zwart wit en zullen er altijd verschillende interpretaties van zijn.

Ik doe het niet vaak maar je kan best iemand achter je even een bocht achter je laten wachten. Het is geen race. Ik hanteer een beetje dezelfde regel als voor inhalen op een drukke snelweg. Moet iemand remmen voor je niet inhalen, als hij gewoon kan liften dan kan het nog.
Helemaal mee eens...

In het begin ben ik soms ook wel naar rechts gegaan om vervolgens met een partij onbalans in de auto toch nog een bocht te kunnen ronden. Dat doe ik dus niet meer. Als ik eenmaal eerder bij de bocht ben cq. door de bocht kan dan blijven ze er maar even achter en ga ik daarna wel zo snel mogelijk naar rechts.

Bijv. het stukje tussen de Karussel en Brünnchen is zo'n stukje waar je vol op snelheid de bochten door kan, maar niet echt graag van je lijn af wil als je eenmaal op snelheid bent. En zo zijn er nog wel wat stukken.

Het blijft een trackday en geen race, sterker nog het wordt nog steeds beschouwd als openbare weg moet je je gewoon aanpassen zoals normaal gesproken op de normale weg (met dit keer een 'beetje' meer snelheid) ook kan. Het lijkt alleen wel dat sommige mensen een complete waas voor hun ogen hebben als ze eenmaal op de Ring rijden om desnoods ook nog dat ronderecord te verbreken. Dat doe je dus maar lekker op een ander moment. Is het druk dan heb je pech gehad, of had je maar een ander tijdstip moeten uitzoeken.

daNpy

Bericht door daNpy » 16 okt 2010, 17:05

Dat er mensen nog reageren op een 'kenner' die 2 keer per jaar bij de Ring komt :blabla:

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 16 okt 2010, 18:07

daNpy schreef:Dat er mensen nog reageren op een 'kenner' die 2 keer per jaar bij de Ring komt :blabla:
+1

Onvoorstelbaar dat mensen die net weten waar de Ring ligt, dergelijke adviezen geven.... Je maakt jezelf er alleen maar nog belachelijker mee :)

KW

Bericht door KW » 16 okt 2010, 19:50

Joop schreef:Bijv. het stukje tussen de Karussel en Brünnchen is zo'n stukje waar je vol op snelheid de bochten door kan, maar niet echt graag van je lijn af wil als je eenmaal op snelheid bent. En zo zijn er nog wel wat stukken.
Dat geldt voor zo'n beetje elke meter asfalt van een circuit ;)

Het blijft een trackday en geen race, sterker nog het wordt nog steeds beschouwd als openbare weg moet je je gewoon aanpassen zoals normaal gesproken op de normale weg (met dit keer een 'beetje' meer snelheid) ook kan.
Het is ook geen trackday maar Touristenfahrten = openbare weg. Op een trackday doe je maar lekker wat je niet laten kan maar tijdens touristenfahrten dat soort fratsen uithalen vind ik niet kunnen. Het is tijdens Touristenfahrten geven en nemen en geen ikke ikke spelletje.

Het lijkt alleen wel dat sommige mensen een complete waas voor hun ogen hebben als ze eenmaal op de Ring rijden om desnoods ook nog dat ronderecord te verbreken. Dat doe je dus maar lekker op een ander moment. Is het druk dan heb je pech gehad, of had je maar een ander tijdstip moeten uitzoeken.
Dat ben ik daarom ook helemaal met je eens.
Ik vind het ook leuk om een zo snel mogelijke laptime neer te zetten, maar als het druk is pech gehad, nieuwe ronde nieuwe kansen :)

daNpy schreef:Dat er mensen nog reageren op een 'kenner' die 2 keer per jaar bij de Ring komt :blabla:
Bedoel je mij? Nee ik ben geen prof vergelijkbaar met Sabine (hier op DF bijna niemand), maar ik ken de Ring echt wel beter dan je denkt. Ik durf zelfs te stellen dat ik de Ring bijna net zo goed ken als m'n dagelijkse route naar werk.

JP

Bericht door JP » 16 okt 2010, 20:01

KW schreef: Bedoel je mij? Nee ik ben geen prof vergelijkbaar met Sabine (hier op DF bijna niemand), maar ik ken de Ring echt wel beter dan je denkt. Ik durf zelfs te stellen dat ik de Ring bijna net zo goed ken als m'n dagelijkse route naar werk.
Ben je werkeloos....? sorry inkoppertje

Misschien kun je DickH nog ff antwoorden, kan hij misschien binnenkort ook eens zijn eerste rondje doen (als het rustig is....) :wink:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 16 okt 2010, 21:12

daNpy schreef:Dat er mensen nog reageren op een 'kenner' die 2 keer per jaar bij de Ring komt :blabla

Bedoel je mij? Nee ik ben geen prof vergelijkbaar met Sabine (hier op DF bijna niemand), maar ik ken de Ring echt wel beter dan je denkt. Ik durf zelfs te stellen dat ik de Ring bijna net zo goed ken als m'n dagelijkse route naar werk.
Bijna niemand? Wie dan wel op DF? Dan moet er toch wel iemand zijn? Anders zou jij niet bijna schrijven

daNpy

Bericht door daNpy » 16 okt 2010, 21:21

SKRD natuurlijk! :playcar:

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 16 okt 2010, 21:27

38 rondjes en dan al zóveel ervaring.. of je bent idd werkloos, dat kan natuurlijk ook.

Ik blijf lachen hier met die gast..

fordfriek

Bericht door fordfriek » 16 okt 2010, 22:06

KW schreef: Bedoel je mij? Nee ik ben geen prof vergelijkbaar met Sabine (hier op DF bijna niemand), maar ik ken de Ring echt wel beter dan je denkt. Ik durf zelfs te stellen dat ik de Ring bijna net zo goed ken als m'n dagelijkse route naar werk.
Ik heb bijna elke dag sex
Maandag bijna...............
Dinsdag bijna..................
Woensdag bijna....................
Donderdag bijna..................
Vrijdag bijna..........................
Zaterdag bijna..........................
Zondag bijna................................

steve smith

Bericht door steve smith » 16 okt 2010, 23:53

Toen ik nog 250 ronden per jaar draaide kende ik de Ring redelijk goed. Nu ik er twee jaar nauwelijks (sub 40 totaal) gereden heb weet ik nog wel waar de baan heen gaat maar is de routine qua hobbels en asfaltwisselingen gewoon weer terug bij af. Maar KW lult wel meer uit z'n nek dus trek je er vooral niks van aan. :bag:

KW

Bericht door KW » 17 okt 2010, 03:48

Mathieu schreef:Bijna niemand? Wie dan wel op DF? Dan moet er toch wel iemand zijn? Anders zou jij niet bijna schrijven
Ja natuurlijk zijn er wel een aantal, maar relatief aan het totaal aantal DF-leden zijn dat er niet veel. Daarom "bijna" ;)

Macboy

Bericht door Macboy » 18 okt 2010, 15:10

Ok ik zal voortaan rechts blijven rijden. Weer wat geleerd :)

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 19 okt 2010, 17:54

Filmpje zonder happy ending.

Snipe

Bericht door Snipe » 19 okt 2010, 18:11

JP schreef:Misschien kun je DickH nog ff antwoorden, kan hij misschien binnenkort ook eens zijn eerste rondje doen (als het rustig is....) :wink:
Nou, als Dick zijn eerste rondje nog moet gaan doen en nu op basis van de filmpjes al bang is dat 'ie gelanceerd wordt omdat 'ie rechts houdt.... Ik zou maar thuisblijven!

Gerwin Ring

Bericht door Gerwin Ring » 19 okt 2010, 22:42

Peter-Paul Haars schreef:Filmpje zonder happy ending.
bekend plekje :mrgreen:

in de regen: liften! door de twee verschillende asfaltsoorten links en rechts (glad en spiegelglad) hoef je maar naar je gas te kijken om een zwieper te krijgen...

Knot

Bericht door Knot » 20 okt 2010, 08:07

Zonde....

Iets verder naar buiten rijden is toch ook een optie?

Ernst

Bericht door Ernst » 25 okt 2010, 17:21

Materiaal van afgelopen vrijdag. Was mn 3e rondje, dus zo hard gaat het nog niet.

En @ 5.20:

Vroeg in de middag voor opening:

Afbeelding

Wat foto's van mij:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 25 okt 2010, 20:36

Mooie platen zo in de herst!

Je wagen smoelt ook echt goed zo met die velgen, maar dat had ik wel 'ns eerder gezegd volgens mij.

BrianV

Bericht door BrianV » 26 okt 2010, 16:32

:love: :love:
Afbeelding

Gerwin Ring

Bericht door Gerwin Ring » 27 okt 2010, 00:26

Knot schreef:Zonde....

Iets verder naar buiten rijden is toch ook een optie?
ja je moet daar sowieso laat insturen, maar je moet de apex links wel aantikken anders kom je op snelheid rechts asfalt te kort...

FrankS

Bericht door FrankS » 27 okt 2010, 12:59

Nog mensen met leuke / spannende Nurburgring verhalen en anekdotes? :D Is altijd leuk om te lezen

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 27 okt 2010, 17:57

Buiten voorbijrollende voorwielen van andere auto's, Golfje R32 die 2 meter naast je in de vangrail klapt terwijl je net foto's staat te maken etc. etc. etc. is het best saai.

Onvoorbereid op de camping slapen (geen fatsoenlijke slaapzak en deken) en 's nachts wakker worden van de kou, naar buiten kijken en een laagje sneeuw op de auto's vinden heeft ook wel z'n charmes. Dat je dan als gevolg om 03:30 snachts je tent maar afbreekt van ellende en met de auto naar Brünnchen rijd om aldaar in de auto te slapen (met draaiende motor weliswaar) is op dat moment ook wel enorm kudt. Maar achteraf lach je daar dan weer om.

Verder maak je daar eigenlijk verdomd weinig mee. :lol:

Remmie

Bericht door Remmie » 27 okt 2010, 18:07

Koud, weinig slaap, in de auto slapen..
Dan ben je de andere dag ook wel aardig brak volgens mij?

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 27 okt 2010, 19:18

FrankS schreef:Nog mensen met leuke / spannende Nurburgring verhalen en anekdotes? :D Is altijd leuk om te lezen
Een passagier die een ronde van 15 minuten snel genoeg vindt om te kotsen.

Althans, bij Brunnchen werd ik gevraagd rustiger aan te doen, en bij Schwalbenschwanz werd die vraag herhaald.
Vervolgens zijn we naar het centrum van Adenau gereden (bekend weggetje) daar is hij bij iemand anders in de auto gaan zitten en moest dus even uit het raam hangen :mrgreen:

Plaats reactie