Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
HansD

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door HansD » 18 apr 2011, 16:21

Is mijn standpunt dan het linkse standpunt? Ik zie het meer als een pragmatische omgang met een probleemsituatie om te proberen om het voor alle partijen beter te maken. Dat heeft wat mij betreft niet zoveel met links of rechts te maken.
Zeker omdat zo'n zogenaamd links standpunt tegenwoordig geextrapoleerd wordt naar; elke asielzoeker is zielig en iedereen is welkom, ik heb al meedere keren aangegeven dat dat voor mij absoluut niet het geval is.

Zelfs de PVV -op dit moment de meest rechtse partij- heeft een asielqoutum in zijn plannen staan (5000). Zelfs die deelt dus niet het standpunt dat er niemand meer asiel toegewezen wordt in NL.

aanvulling: ik vind mezelf overigens in het politieke midden zitten aan de rechterkant. Een progressieve VVD'er/rechtse D'66'er dus :wink: .

aanvulling 2: terwijl ik het typ bedenk ik me ineens dat dat dat asielqoutum van de PVV niet eens zover wegh is gezien de 6750 asielaanvragen die vorig jaar verleend zijn (link 1 of 2 pag terug). Is dat nu die ongebreidelde immigratiestroom waar ze het over hebben of bedoelen ze daar iets anders mee?

http://www.blikopdewereld.nl/Ontwikkeli ... rming.html

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 18 apr 2011, 16:31

@HansD, voor de duidelijkheid gebruik ik links en rechts, 'links'wil niet zo graag 'links' zijn, terwijl VVD gewoon 'rechts'is en PVV vaak door het niet-links-genoemd-willen-wordende-deel-van-de-samenleving als 'extreem rechts' bestempeld wordt, terwijl als ik als 'rechtse jongen' een partij als GL soms 'extreem links'noem, dat dan weer niet mág en kán, bij 'links'. En ik ben ook linkshandig nog een keer .En ik zit(te) vaak op de linkerweghelft.

HansD

Bericht door HansD » 18 apr 2011, 16:47

:D Zo lang je maar niet 'niet links' inhaalt.

Elise

Bericht door Elise » 18 apr 2011, 16:53

Elise schreef:
HansD schreef:
Je lult lekker om de hete brij heen
Volgens mij ben ik vrij duidelijk in mijn opvattingen.
Zucht...... :bag:
HansD schreef: Laat maar verder. Of we lullen verschrikkelijk langs elkaar heen, of ik kan het niet goed uitleggen of jij wilt het niet begrijpen. In alle 3 de gevallen schiet het niet op op deze manier.
4.) Je wilt het zelf willens en wetens niet begrijpen.

"Asielzoeker" != "Echte asielzoeker"

Volgens de Van Dale:
1 echt de; m huwelijk: in de ~ verbinden
2 echt bn onvervalst, waar: ~ berouw; een ~e dame
3 echt bw 1 werkelijk: ~ waar!; (versterkend) is ie leuk? Ech(t) wel! 2 op een kenmerkende manier; karakteristiek: dat is nu ~ iets voor hem
4 echt het; o: in het ~ in werkelijkheid

HansD

Bericht door HansD » 18 apr 2011, 17:13

. Doe die maar dan. Tenslotte is elke asielzoeker die hier asiel aanvraagt in werkelijkheid een persoon die asiel aanvraagt.
Of die persoon aan de eisen voldoen voor een verblijfsvergunning is weer iets heel anders. Mea culpa, mea maxima culpa dat ik het je zo moeilijk heb gemaakt met mijn omschrijving of dat hij niet naar de letter van de grammatica correct was. Nu tevreden?
Zal ik in het vervolg de omschrijving; levend persoon die asiel aanvraagt maar dan toegespitst op degenen met een redelijke kans dat hij of zij ook daadwerkelijk asiel toegewezen krijgt gebruiken?

Nu we dat uit de weg hebben kunnen we misschien verder met de werkbare oplossingen, verder nog enige praktische oplossing buiten de opmerking
voor mij zijn ze allemaal gelijk en mogen ze ook allemaal terug naar waar ze vandaan komen.
. Hoe zie je dat voor je? Direct terugsturen, moet/mag er eerst naar hun situatie gekeken worden, mogen ze in beroep tegen de uitspraak (desnoods maar 1 keer)? Waar stuur je degenen naartoe waarvan niet bekend is waar ze vandaan komen, wat doe je met landen die weigeren om ze terug te nemen?Mag de NL regering wel voor onderdak, eten en de minimale bestaansrechten zorgen in de tijd dat ze hier zijn want dat kost tenslotte ook geld? Zijn er uberhaupt situaties in landen denkbaar waardoor ze wellicht wel een -tijdelijke- verblijfsvergunning zouden kunnen krijgen?
Vragen, vragen, vragen. Ik kan niet wachten op je antwoorden.,

Ahmed

Bericht door Ahmed » 18 apr 2011, 20:41

http://www.at5.nl/artikelen/60651/motor ... -arrestant" onclick="window.open(this.href);return false;

Yeah, zo hoort het. 8)

Rupie

Bericht door Rupie » 18 apr 2011, 21:27

Maus335i schreef:
Ruben schreef:You've got a chip on your shoulder? Petje af voor uitgebreide uitleg Hans.
Is dat niet gewoon een verschil in perceptie?
Ik heb bij lange na niet alle post van Hans gelezen, maar ik zie wel dat ie aan onderbouwing doet. Ik zie bij Bert korte zinnen, caps lock, grote letters en kleurtjes. Neem dan ook de moeite als je keer op keer tegen iemand ingaat om dan een keer goed er op in te gaan. Hans probeert op bijna elk punt van een ander te reageren, daar waar de ander zich er vanaf maakt met caps locks. Heeft niks met links of rechts te maken. Bert roept iets te hard, daar waar Hans weloverwogen overkomt. Dat moet jou als ondernemer ook aanspreken :angel:

Rupie

Bericht door Rupie » 18 apr 2011, 21:33

Btw, waarom reageer ik eigenlijk weer in dit topic. Ik wil alleen Hans een hart onder de riem steken. Nogmaals petje af.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 18 apr 2011, 21:47

SICK!!

http://www.zie.nl/video/algemeen/20-jaa ... gz3brfh286" onclick="window.open(this.href);return false;

Maus335i

Bericht door Maus335i » 18 apr 2011, 22:17

Ruben schreef:
Maus335i schreef:
Ruben schreef:You've got a chip on your shoulder? Petje af voor uitgebreide uitleg Hans.
Is dat niet gewoon een verschil in perceptie?
Ik heb bij lange na niet alle post van Hans gelezen, maar ik zie wel dat ie aan onderbouwing doet. Ik zie bij Bert korte zinnen, caps lock, grote letters en kleurtjes. Neem dan ook de moeite als je keer op keer tegen iemand ingaat om dan een keer goed er op in te gaan. Hans probeert op bijna elk punt van een ander te reageren, daar waar de ander zich er vanaf maakt met caps locks. Heeft niks met links of rechts te maken. Bert roept iets te hard, daar waar Hans weloverwogen overkomt. Dat moet jou als ondernemer ook aanspreken :angel:
Wat mij als ondernemer aanspreekt is snel en doeltreffend zijn. Ik snap niet helemaal wat dat met deze discussie te maken heeft. Wat mij betreft kan 1 zin met sterke woorden net zoveel impact hebben als 40 A4tjes vol met gebrabbel (iets waar Balkenende bijvoorbeeld érg goed in was).

Wat ik bedoel met verschil in perceptie is dat we allemaal een roze bril op hebben. Robin vind ik een goed voorbeeld van nuanceren. Hij bekijkt duidelijk beide standpunten en probeert met een links en rechts licht de situatie te beschijnen. HansD probeert zijn zaak (wellicht) te onderbouwen, maar heeft daar niet automatisch het recht op de waarheid mee. Je kan zeg maar lullen als brugman, maar feiten kan je niet verdraaien.

Het feit vervolgens dat de PVV een bepaald quotum stelt doet me niet zoveel. Wat Wilders (en de PVV) van mening zijn moeten zij weten, dat maakt het mijn mening niet.

We moeten niet vergeten dat we proberen elkaars mening te veranderen over zo'n onderwerp als dit en ik denk dat de historie wel heeft uitgewezen dat dat gewoon niet kan :mrgreen: Iedereen vind van zichzelf datie gelijk heeft en zal daar ongetwijfeld goede redenen voor hebben. Redenen die de tegenpartij niet belangrijk genoeg vindt.
Laatst gewijzigd door Maus335i op 18 apr 2011, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.

HansD

Bericht door HansD » 18 apr 2011, 22:23

Ik wil alleen Hans een hart onder de riem steken. Nogmaals petje af.
Afbeelding thx

Elise

Bericht door Elise » 19 apr 2011, 08:52

HansD schreef:
. Doe die maar dan.
Doe die dan maar? :stom:

Het is wel duidelijk dat het probleem in de Nederlandse taal zit.
Maar ik ga hier niet de leraar Nederlands uithangen, zoek daar maar een ander voor.

Elise

Bericht door Elise » 19 apr 2011, 08:54

Maus335i schreef:We moeten niet vergeten dat we proberen elkaars mening te veranderen over zo'n onderwerp als dit en ik denk dat de historie wel heeft uitgewezen dat dat gewoon niet kan :mrgreen: Iedereen vind van zichzelf datie gelijk heeft en zal daar ongetwijfeld goede redenen voor hebben. Redenen die de tegenpartij niet belangrijk genoeg vindt.
Niks mis met een discussie waarbij ieder zijn eigen standpunten heeft, maar als je wat zegt moet je dat wel verdedigen en niet er omheen lulllen.

Elise

Bericht door Elise » 19 apr 2011, 08:59

Ruben schreef:Ik heb bij lange na niet alle post van Hans gelezen, maar ik zie wel dat ie aan onderbouwing doet. Ik zie bij Bert korte zinnen, caps lock, grote letters en kleurtjes.
Die capslock, grote letters en kleurtjes gebruik je om ergens de aandacht op te vestigen.
Fijn om te lezen dat ze jou wel zijn opgevallen.

Overigens heb ik van jou nog geen definitie gezien van "echte asielzoeker".

En om de boel wat duidelijker te maken zou ik jouw willen vragen om de definitie te geven van "asielzoeker" en "echte asielzoeker".
Benieuwd wat het verschil is tussen die 2.

HansD

Bericht door HansD » 19 apr 2011, 12:28

Doe die dan maar?
Het is wel duidelijk dat het probleem in de Nederlandse taal zit.
Oeh sterke reply. Met zo'n inhoudelijke reactie ben ik direct uitgepraat.
Overigens heb ik van jou nog geen definitie gezien van "echte asielzoeker".
Volgens mij heb ik jou ook al een aantal keer om opheldering gevraagd maar meer dan een kroegopmerking als: "ze zijn voor mij allemaal gelijk en moeten allemaal terug" is daar ook niet uitgekomen.

Ik ben wel klaar met je. Zodra er alleen maar dingen herhaald worden zonder de reacties daarop te lezen, er weinig tot geen feedback komt op vragen van mijn kant en blijkbaar ineens mijn grammatica het probleem is zie ik het nut er niet van in om verder met je te discussieren.

Robin

Bericht door Robin » 20 apr 2011, 09:22

Ik begreep uit een artikel in de Leeuwarder Courant dat de opa van Tristan van der Vlis NSB burgemeester was in Franeker en na WWII 4 jaar in de bak gezeten heeft, Tristan's pa is lid van een bijzondere gemeenschap(alleen heterohuwelijk etc) . Tristan komt dus uit een bijzondere familie zogezegd. Niet dat dat z'n daden goedkeurt. Never. Maar 't bloed kruipt ofzo?

:hmmm:

Robin

Bericht door Robin » 20 apr 2011, 09:24

http://www.nu.nl/politiek/2496570/pvv-w ... ering.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Elise

Bericht door Elise » 20 apr 2011, 09:47

HansD schreef:Ik ben wel klaar met je. Zodra er alleen maar dingen herhaald worden zonder de reacties daarop te lezen, er weinig tot geen feedback komt op vragen van mijn kant en blijkbaar ineens mijn grammatica het probleem is zie ik het nut er niet van in om verder met je te discussieren.
Meneer ziet wel de splinter in andermans oog maar niet de balk in eigen oog?
Onderstaand 5 keer mijn vraag om opheldering betreffende de "echte asielzoekers" met datum en tijd erbij.
za apr 16, 2011 16:15 - Elise schreef:Even een vraagje, hoe ziet die echte asielzoeker eruit?
Heel erg benieuwd naar jullie definitie Ruben en Hans.
zo apr 17, 2011 9:46 - Elise schreef:Jullie hebben het over "echte asielzoekers" !!!!
Dat impliceert dat er ook namaak asielzoekers zijn, en ik wil graag weten hoe die echte asielzoeker er dan uitziet.
ma apr 18, 2011 8:12 - Elise schreef:De essentie draait in dit geval om het woordje ECHTE in "echte asielzoekers ".
ma apr 18, 2011 15:53 - Elise schreef:4.) Je wilt het zelf willens en wetens niet begrijpen.

"Asielzoeker" != "Echte asielzoeker"

Volgens de Van Dale:
1 echt de; m huwelijk: in de ~ verbinden
2 echt bn onvervalst, waar: ~ berouw; een ~e dame
3 echt bw 1 werkelijk: ~ waar!; (versterkend) is ie leuk? Ech(t) wel! 2 op een kenmerkende manier; karakteristiek: dat is nu ~ iets voor hem
di apr 19, 2011 7:59 - Elise schreef:En om de boel wat duidelijker te maken zou ik jouw willen vragen om de definitie te geven van "asielzoeker" en "echte asielzoeker".
Benieuwd wat het verschil is tussen die 2.
In één ding heb je volkomen gelijk, discussiëren met iemand die geen antwoord geeft heeft totaal geen zin.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 20 apr 2011, 10:16

Robin schreef:Ik begreep uit een artikel in de Leeuwarder Courant dat de opa van Tristan van der Vlis NSB burgemeester was in Franeker en na WWII 4 jaar in de bak gezeten heeft, Tristan's pa is lid van een bijzondere gemeenschap(alleen heterohuwelijk etc) . Tristan komt dus uit een bijzondere familie zogezegd. Niet dat dat z'n daden goedkeurt. Never. Maar 't bloed kruipt ofzo?

:hmmm:
Was de pa van hem ook niet zwaar gristelijk? In mijn belevingswereld draagt dat ook niet bij tot een verstandige en evenwichtige ontwikkeling. :bag:

Robin

Bericht door Robin » 20 apr 2011, 12:06

http://www.zie.nl/video/algemeen/SP-en- ... gz3ejf64gq" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin

Bericht door Robin » 20 apr 2011, 13:15

http://www.nu.nl/binnenland/2496509/-sp ... oek--.html" onclick="window.open(this.href);return false;

HansD

Bericht door HansD » 20 apr 2011, 13:39

Video niet gezien maar die ontwikkeling is al een tijdje gaande. Steeds grotere groepen ontevreden mensen zoeken de extremen op en die behoefte wordt steeds meer ingevuld door extreme(re) politieke partijen(tjes). De middenpartijen verliezen en de vleugels winnen.
Links of rechts maakt weinig uit, dat is puur een persoonlijke voorkeur, als je maar lang genoeg doorgaat komen (extreem) links en rechts via een cirkelbeweging bij elkaar uit. Uiteindelijk hebben de extreme uitwassen van beide richtingen een hekel aan iedereen behalve hun eigen clubje :wink:

Rupie

Bericht door Rupie » 20 apr 2011, 16:06

Artikel niet gelezen, maar SP en PVV in een adem noemen wat betreft radicaliteit gaat mij wat ver.

GTRene

Bericht door GTRene » 20 apr 2011, 16:26

precies, zo denk ik er ook al jaren over...het gaat al aardig die kant op en de rijken zeggen dan, ja maar we betalen al veel meer belasting dan??
terwijl ze elk jaar (bepaalde) nog steeds rijker worden :wink:
feit is dat het oneerlijk verdeeld wordt, de werkmier krijgt water en brood maar doet het zware werk zeg maar, en dan heb je wat ieren daarboven en dan de koningin :mrgreen:
ze vergeten wel eens dat de wereld draaiende blijft door die voet van de piramide, diegenen die het zeg maar eten maken e.d. en de wegen aanleggen en in de fabrieken werken enz enz en of je verzorgen in ziekenhuizen en bejaarden dingen enz enz.

ik wil natuurlijk niet iedere rijke over 1 kam scheren maar bepaalde dan zeg maar :wink:

Afbeelding

en weer anderen doen dat weer met status/macht wat ze gebruiken/misbruiken.

Rupie

Bericht door Rupie » 20 apr 2011, 17:15

Horen zien en zwijgen. Maar wie zwijgt er dan Rene? De rijken of de armen...?

Plaats reactie