Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 02 nov 2025, 11:41

^+1 Tom, goed verhaal. Maar wat kunnen we ermee....

JP

Bericht door JP » 02 nov 2025, 13:22

Elise schreef: 02 nov 2025, 09:24
Arthur schreef: 01 nov 2025, 12:44 De ellenlange, niet onware, verhalen hierboven ten spijt; Wilders is gewoon een schreeuwende en opruiende gast. Doet me aan een andere gast, die wel ‘gewoon’ president is, denken… :coffee:
Die andere gast, die wel ‘gewoon’ president is, doet anders prima zaken voor de unaaitmesteeds (en vult ook zijn eigen zakken).
(...)
Wij als landje hebben niks te vullen, onze zakken zijn dichtgenaaid. Die Amerikaanse Garfield (net als zijn Russische Petroesjka) heeft makkelijk lullen, zelfvoorzienend. Wij als apenland zitten er tussenin en zijn of van de een (gas) of van de ander (lng/NAVO) afhankelijk.
Europa in zijn geheel of NL is niks verenigds aan. Jetten mag straks naar de Brusselse pijpen dansen, met zelf 0 inbreng.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 02 nov 2025, 13:35

Elise schreef: 02 nov 2025, 09:27 (…) En als er dan iemand, Wilders in dit geval en voorheen bijvoorbeeld een Fortuyn, zaken durft te benoemen is het een schreeuwende en opruiende gast? Wil je gehoord worden, net zoals XR of KOZP, zul je toch op de een of andere manier moeten opvallen. Netjes je vinger opsteken werkt niet. (…)
Dat zeg ik, ellenlange (niet onware) verhalen… :coffee:
Durven benoemen is één, dat deed Fortuyn idd. De rest die je noemt zijn schreeuwend en opruiend, inclusief Wilders.

Bombadil

Bericht door Bombadil » 02 nov 2025, 15:52

Apart weer deze swing naar D66. Zijn we de problemen van Kabinetten Rutte alweer vergeten; van industrie wegjagen, te open grenzen, huizenmarkt ontploft, toeslagenaffaire, biomassa en warmtenetten-dromen, energie-armoede, aanval op het platteland, etc. Juist daar moetje (mede) naar D66 en Jetten zelf wijzen.
'Het kan wel'; waarom heb je het dan niet gedaan toen je vanaf 2017 tm 2024 in de regering zat?!
Achteraf is D66 juist heel blij dat Rutte 4 viel. Anders hadden ze zelf veel van hun eigen klimaatbeleid moeten afschaffen (o.a. warmtenetten, warmtepompverplichting, etc. Nu Kan Schoof I daar de schuld van krijgen en nooit meer herinvoeren. D66 was in de campagne opvallend stil over klimaat en transgender zaken. Is dat tot inkeer komen of kiezersbedrog het toch te doen terwijl je er stil over bent in de campagne (geleerd van US-uitslag)?

Had ik dan eerder toch Timmermans als winnaar verwacht.
Estoque schreef: 31 okt 2025, 16:57 Vind het wel mooi.

Jetten is nog geen 24u de winnaar, en heeft nu al net zoveel bereikt als 337 dagen Kabinet Schoof.
En toch, grenscontrole opnieuw ingevoerd, Asielgoedkeurings% van wereldkampioen deugen met 78% toelaten naar 42%(nog steeds boven EU-gemiddelde), pas op de plaats met klimaatbeleid, transgenderideeen. Er waren wel stappen maar Schoof I had ook wat meer hun eigen PR moeten voeren.

Enfin, ben heel benieuwd of de VVD haar huid duur gaat verkopen of dat we echt een grote D66 stap gaan maken. Denk dat de macht de VVD teveel trekt om 'nee' te zeggen.
Kabinet over rechts met JA21 geloof ik niet in; te kleine meerderheid en in eerste kamer. 86 zetels D66, pvdsgl, CDA, VVD is logischer. Alleen in de Eerste Kamer met gedoogsteun wachten op mei 2027 verkiezingsmeerderheid.
Laatst gewijzigd door Bombadil op 02 nov 2025, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Bombadil

Bericht door Bombadil » 02 nov 2025, 15:59

Tom schreef: 02 nov 2025, 11:32
Robin schreef: 02 nov 2025, 09:51 De media doet dit zelf hè.....
De media 'mee hebben' is inderdaad erg bepalend. Net even het juiste shot kiezen, bepaalde woorden gebruiken, het laatste shot blijft wat langer hangen dus dat kies je weloverwogen uit, welke gasten zet ja aan tafel, welke "experts" nodig je uit etc.
Heb ooit ( 20 jaar terug) een documentaire gezien over hoe de media de foute Hans Janmaat (structureel negatief) afbeeldde. Expres camerastandpunt iets te laag, zodat je er raar uitziet. Net die cut uitzenden waar hij even stottert of 'euh' zegt ipv het goede stuk..

Van Muiswinkel zat daar heel open, vrolijk, trots over te vertellen. Vond ik zo verbazingwekkend dat dit kon in een democratie, ipv in de DDR, dat het me is bij gebleven. Tegenwoordig is het niet veel beter vrees ik.

Ga je toch twijfelen achteraf bezien; was die vent nu echt zo raar of trapte ik in het gewenste frame?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 02 nov 2025, 17:35

Mooie info Bombadil herkenbaar

Plaats reactie