https://www.facebook.com/share/p/1bDekA ... tid=wwXIfr
Nederland gaat naar de haaien
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
- JP
Re: Nederland gaat naar de haaien
Oh nee, Douwer Bob. Hij zit er wel diep in bij Dilan, maar ja.....bij welke vrouw niet eigenlijk......

-
Robin
^ Dilan heeft dat inderdaad totaal verkeerd aangepakt, maar Domme Bob's betoog (in mijn post daarboven) laat nu wel zijn true colours zien(het links zijn). Wat mij weer niks verbaast. Mede daardoor op Dilan gestemd. Blij:)
- Elise
Ik lees op diverse plaatsen dat men opgelucht is dat Timmermans is opgestapt......maar dat betekent niet dat het verkiezingsprogramma van GL/PvdA is komen te vervallen. Dus mag toch hopen dat VVD wat dat betreft hun poot stijf houden om niet met GL/PvdA te regeren 
-
Robin
Dat mee eens.Elise schreef: 30 okt 2025, 12:43 Ik lees op diverse plaatsen dat men opgelucht is dat Timmermans is opgestapt......maar dat betekent niet dat het verkiezingsprogramma van GL/PvdA is komen te vervallen. Dus mag toch hopen dat VVD wat dat betreft hun poot stijf houden om niet met GL/PvdA te regeren![]()
Ik heb net geleerd(NPO1) dat het om de-rust-in de-ogen en de altijd-glimlach van Jetten gaat: Oftewel het poppetje en niet het program...
Wat wil Jesse nou gaan doen dan?
- JP
Als Jesse met Jetten samen wil werken.......
- Elise
Burgemeester worden?
Net als Timmermans zal die best wel op zijn pootjes terecht komen (ik zie Jesse in ieder geval wel vertrekken)
-
Robin
NPO1 spuwt z'n gal: D66 met JA21 is een kabinet met 'n bruin randje. Etc Etc Etc. En da's nog een milde quote....
- Elise
Ik heb in ieder geval geen hoge verwachtingen van Jetten/D66.
Men geeft dan flink af op Faber/PVV dat die niks gepresteerd hebben, maar ook Jetten heeft niets gepresteerd als minister voor Klimaat en Energie
Men geeft dan flink af op Faber/PVV dat die niks gepresteerd hebben, maar ook Jetten heeft niets gepresteerd als minister voor Klimaat en Energie
-
Martin*
Het wordt waarschijnlijk nog een week wachten voordat bekend wordt wie de grootste partij is geworden. 
-
OnlineKadett
Ik zeg het al jaren. Minimaal 5 zetels aan kies stemmen krijgen om in de Tweede Kamer te mogen zitten. Dan heb je al die kleine fracties niet. Naar rato de zetels verdelen zou je eigenlijk ten alle tijde met 3 partijen een coaltie kunnen vormen.Knot schreef: 30 okt 2025, 09:23 En dan nog, is er na maanden van touwtrekken eindelijk een coalitie gevormd die binnen korte tijd weer uit elkaar valt omdat partijen toch teveel verschillende standpunten hebben en gaan we WEER van begin af aan.
Als je alle 150 waar niks uit voortvloeit gewoon bij Vergeer kaas aan de inpaktafel zet voor minimumloon en kan je met die berg salaris die beschikbaar komt bijna alle nederlanders het eigen risico van de zorg van betalen.
Het hele systeem moet op de schop, aantal partijen beperken tot maximaal 10 en formatie van tafel gooien of aanpassen en als we dan aan het milieu denken kappen met al dat papier, elk huis ontvangt een halve boom als overzicht wat gewoon online kan en voor de bejaarden op aanvraag ophalen bij het gemeentehuis ofzo en bij stemmen gewoon de vraag stemt u op een partij of op een persoon, in geval van partij kan het met A5 formaat af.
-
OnlineKadett
Als ik over de boulevard van Noordwijk of Katwijk loop kan ik anders echt genieten van het uitzicht. Zowel dag als nachtElise schreef: 30 okt 2025, 13:12 Ik heb in ieder geval geen hoge verwachtingen van Jetten/D66.
Men geeft dan flink af op Faber/PVV dat die niks gepresteerd hebben, maar ook Jetten heeft niets gepresteerd als minister voor Klimaat en Energie![]()
-
OnlineDjessey
Niet meer te redden dit, de mensen zijn te (succesvol) geïndoctrineerd in alle spookverhalen en zeeën van one-liners en 2012 doomsday scenario's.
Je ziet het overal, een welvarend land dat de duimschroeven van de belastingdienst steeds verder aanschroeft, het volk probeert dood te nivelleren en mensen in een sociaal economische gevangenis zet, 2x per maand uit eten, klein potje voor de "onverwachte" maar toch maandelijkse uitgaves, 1...soms 2x per jaar op vakantie. En klaar is het, vast in het prikkeldraad van maandelijkse lasten en een subscription based economie. Tot slot nog de vrijheid fysiek beperken door het de automobilist zo moeilijk mogelijk te maken, en je hebt een perfect leger aan brave belastingbetalers. Even lekker de vrijheid geven om tussen de politieke partijen te pingpongen tot vervolgens aan het eind van de streep al het moddergegooi weer als zachte pudding bij iedereen even hoog aan de schoenen staat. Kinderen nemen? "nee nu niet, misschien als we een huisje hebben"
Tsja, in zo'n dystopische rat-race daalt het geboortecijfer als een zinkend schip, eenmaal in gang kan je beginnen met pompen naar voorbij een bepaald punt is het tevergeefs, en dat weer de EU maar al te goed. Het probleem aan pakken en een mooier leven bouwen voor de mensen....of simpelweg de immigratiekraan vol openzetten om de onderste lagen van de samenleving op te vullen ten kosten van veiligheid en cultuur, toenvallig 2 maatstaven die op economisch vlak weinig uitmaken. Dan is de keuze voor groei de makkelijkste oplossing, geeft ook direct een zondebok, beetje de mensen zoet houden.
Een ding weet ik zeker, het zachte aanmodderen tussen de meeste partijen zal onder aan de streep niet uitmaken als de gehele 2e kamer toch bovenstaande richting op drijft. Je moet dan met een extreem tegengeluid komen om te laten zien dat het anders moet.
Triest.
Je ziet het overal, een welvarend land dat de duimschroeven van de belastingdienst steeds verder aanschroeft, het volk probeert dood te nivelleren en mensen in een sociaal economische gevangenis zet, 2x per maand uit eten, klein potje voor de "onverwachte" maar toch maandelijkse uitgaves, 1...soms 2x per jaar op vakantie. En klaar is het, vast in het prikkeldraad van maandelijkse lasten en een subscription based economie. Tot slot nog de vrijheid fysiek beperken door het de automobilist zo moeilijk mogelijk te maken, en je hebt een perfect leger aan brave belastingbetalers. Even lekker de vrijheid geven om tussen de politieke partijen te pingpongen tot vervolgens aan het eind van de streep al het moddergegooi weer als zachte pudding bij iedereen even hoog aan de schoenen staat. Kinderen nemen? "nee nu niet, misschien als we een huisje hebben"
Tsja, in zo'n dystopische rat-race daalt het geboortecijfer als een zinkend schip, eenmaal in gang kan je beginnen met pompen naar voorbij een bepaald punt is het tevergeefs, en dat weer de EU maar al te goed. Het probleem aan pakken en een mooier leven bouwen voor de mensen....of simpelweg de immigratiekraan vol openzetten om de onderste lagen van de samenleving op te vullen ten kosten van veiligheid en cultuur, toenvallig 2 maatstaven die op economisch vlak weinig uitmaken. Dan is de keuze voor groei de makkelijkste oplossing, geeft ook direct een zondebok, beetje de mensen zoet houden.
Een ding weet ik zeker, het zachte aanmodderen tussen de meeste partijen zal onder aan de streep niet uitmaken als de gehele 2e kamer toch bovenstaande richting op drijft. Je moet dan met een extreem tegengeluid komen om te laten zien dat het anders moet.
Triest.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ahum.JP schreef: 30 okt 2025, 10:54 Morgenavond pas de definitieve resultaten uit Amsterdam, daar zijn ze niet zo snel....... kan Halalsema snel nog wat groene linkse stemmen uit een lade tevoorschijn toveren![]()
D66 weer op voorsprong na uitslag Amsterdam
Amsterdam heeft de voorlopige uitslag bekendgemaakt. Zoals verwacht heeft GroenLinks-PvdA daar de meeste stemmen gekregen, vlak voor D66. Slechts 6,9 procent van de Amsterdammers stemde op de PVV. In de hoofdstad zijn bijna alle stemmen geteld.
Door deze uitslag maakt D66 een grote sprong in de strijd om welke partij de grootste van Nederland wordt. D66 heeft nu 14.730 stemmen meer dan de PVV.
Eerder zei Amsterdam morgenavond met de uitslag te komen.
- JP
-
OnlineMParallel
- Auto: BMW
Je kan niet zeggen de PVV uit te sluiten en dat ook te doen, en dan bij GL/PVDA het zeggen en wel doen.Elise schreef: 30 okt 2025, 12:43 Ik lees op diverse plaatsen dat men opgelucht is dat Timmermans is opgestapt......maar dat betekent niet dat het verkiezingsprogramma van GL/PvdA is komen te vervallen. Dus mag toch hopen dat VVD wat dat betreft hun poot stijf houden om niet met GL/PvdA te regeren![]()
Toch!?
Trouwens, wat is die Sander Schimmelpik een vervelende kwal zeg. Waarom die uberhaupt uitgenodigd was is me een raadsel. Die woont zelf lekker ergens in Zweden.
-
Crookie
- Auto: Dikke Bmw
Helaas zie ik het vrij gelijk in zoals Djessey al schetst.
-
Robin
Djessey schetst 't treffend...
Maar laat Jetten 't maar eventjes zien. Sinds de moord op Pim is het toch zwaar bergafwaarts gegaan en ook 'mijn VVD' gaat niet vrijuit daarin(integendeel). We gaan 't meemaken.
Zit Franske al in Cuba of Noord Korea?
Maar laat Jetten 't maar eventjes zien. Sinds de moord op Pim is het toch zwaar bergafwaarts gegaan en ook 'mijn VVD' gaat niet vrijuit daarin(integendeel). We gaan 't meemaken.
Zit Franske al in Cuba of Noord Korea?
- Elise
Bizarre schommelingen in stemgedrag verkiezingen: hele gemeenten stappen over van PVV naar D66
Kan natuurlijk, maar op basis waarvan maak je de overstap van PVV naar D66 (vice versa geldt hetzelfde)?
Lijkt mij dat er iets mis is met je stemwijzer
Kan natuurlijk, maar op basis waarvan maak je de overstap van PVV naar D66 (vice versa geldt hetzelfde)?
Lijkt mij dat er iets mis is met je stemwijzer
- Arthur
- Auto: Nr.51
Wie is Pim?
-
OnlineWimo
Misschien omdat ze vinden dat een van de twee partijen het verprutst heeft de afgelopen jaren?Elise schreef: 30 okt 2025, 15:12 Bizarre schommelingen in stemgedrag verkiezingen: hele gemeenten stappen over van PVV naar D66
Lijkt mij dat er iets mis is met je stemwijzer![]()
-
Robin
die van Pam & Pet