Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
JP

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door JP » 13 okt 2010, 21:26

Super :thumbup: (niet dat ik er iets mee te doen heb, of de betrokkenen ken)

pterps

Bericht door pterps » 13 okt 2010, 21:29

JP schreef:Super :thumbup: (niet dat ik er iets mee te doen heb, of de betrokkenen ken)
Ik heb de verhuurder van de Swiftjes inmiddels een email gestuurd. Wij vonden het ook zo vreemd dat die rode swift op zo'n plek met schade stond, nu wordt het allemaal wat duidelijker.

Jorrit

Bericht door Jorrit » 13 okt 2010, 22:51

Al is de "boef" nog zo snel, het internet achterhaald hem wel :mrgreen:

Macboy

Bericht door Macboy » 14 okt 2010, 12:33

Als de gele GT3 voor schade heeft en de Swift achter, dan is een laktest toch zo gebeurd ? Dan staat de schuldvraag toch ook vast ? De GT3 heeft dan ALTIJD schuld, tenzij de GT3 kan bewijzen dat ie geen schuld heeft.

JP

Bericht door JP » 14 okt 2010, 13:23

Draadje op TFF is gewist, maar de vraag is of de Swift plots naar links kwam (relaas van de zeer ervaren, nauwelijks Duits-sprekende GT3-rijdert) of iets anders.

Zal voor de Swift-verhuurders ook een vraag zijn of de hurende partij anders hun eigen risico moeten afdragen.

Dat ze mekaar geraakt hebben, wordt niet ontkend. Verder blijft het waarom hij (na wel of niet gestopt te zijn) uiteindelijk doorreed naar de start.

Vanaf 1:38 de betrokken partijen

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 14 okt 2010, 13:34

Ik heb nog een paar pictures ge-upload! Gemaakt door een vriend van mij, waar ik zondag de ring mee heb bezocht!

Je vind ze hier: http://www.petrolhead-tom.com/?p=78

GTRene

Bericht door GTRene » 15 okt 2010, 10:25

kwam dit net tegen...uber gaaf...moet je goed opletten bij 2:20 ongeveer begint het....

:shocking:

vanuit de tribune gezien

hebben sommige mazzel maar de R8 sowieso niet...

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 15 okt 2010, 11:02

pterps schreef:
JP schreef:Staat op TFF een draadje over een GT3 die achterop een Swift geknald is thv Bergwerk en dan onder het mom van....."ff een veilig plekje opzoeken" doorreed. Boven toen hij de baan af wou, werd (gelukkig) hij alsnog aangehouden.

Dan lijkt me de Ring, op een drukke zonnige zondag, niet de ideale plek om Unfallflucht te plegen....(niet dat dat ooit, ergens kan)

Pistonspy.com

Dat is vreemd, ik heb die gele GT3 en een swift met achterschade daar samen langs de kant zien staan, heb het ook op video staan.

Zelf toch nog wat foto's gevonden. Het was de eerste keer voor de eigenaar om op de ring te rijden, dus erg inspannend en nog heel veel te leren ;) Ik heb de hele ronde zitten filmen, dat is niet echt bevorderlijk voor je maag....:)
Echt véél beter spiegelen! En meer aan de rechterkant van de baan rijden. :thumbup:

Macboy

Bericht door Macboy » 15 okt 2010, 16:35

Onzin. Waarom zou iemand meer aan de rechterkant van de baan rijden ???

Dat is nu gevaarlijk advies geven vind ik. Het zijn de mensen die hard rijden die veel meer zullen moeten opletten dan de langzame en nieuwe rijders. Het is en blijft Touristenfahrt.

Rij gewoon je eigen ding en ga pas aan de kant als jij denkt dat daar ruimte voor is. Niet uit voorzorg rechts rijden. Nooit. Dat zorgt voor veel meer gevaarlijke situaties dan iemand die zijn eigen lijnen probeert te ontdekken. Rechts houden betekent afwijken van je eigen veilige lijn. Dat is per definitie dus gevaarlijk !!!

Meeste ongelukken gebeuren uit dit soort situaties, dat er iemand aankomt en dan gaan ze capriolen uithalen om iemand er langs te laten terwijl ze de ideale lijn al lang kwijt zijn geraakt en daardoor gevaarlijke situaties ontstaan.

Mijn advies is dus gewoon je eigen ding doen en op veilige momenten middels knipperlicht aan de kant gaan. Je moet schijt hebben aan de snelle rijders die vinden dat je niet snel genoeg ruimte geeft.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 15 okt 2010, 16:47

Macboy schreef:Onzin. Waarom zou iemand meer aan de rechterkant van de baan rijden ???

Dat is nu gevaarlijk advies geven vind ik. Het zijn de mensen die hard rijden die veel meer zullen moeten opletten dan de langzame en nieuwe rijders. Het is en blijft Touristenfahrt.

Rij gewoon je eigen ding en ga pas aan de kant als jij denkt dat daar ruimte voor is. Niet uit voorzorg rechts rijden. Nooit. Dat zorgt voor veel meer gevaarlijke situaties dan iemand die zijn eigen lijnen probeert te ontdekken. Rechts houden betekent afwijken van je eigen veilige lijn. Dat is per definitie dus gevaarlijk !!!

Meeste ongelukken gebeuren uit dit soort situaties, dat er iemand aankomt en dan gaan ze capriolen uithalen om iemand er langs te laten terwijl ze de ideale lijn al lang kwijt zijn geraakt en daardoor gevaarlijke situaties ontstaan.

Mijn advies is dus gewoon je eigen ding doen en op veilige momenten middels knipperlicht aan de kant gaan. Je moet schijt hebben aan de snelle rijders die vinden dat je niet snel genoeg ruimte geeft.
Inderdaad gewoon je lijn rijden en pas zodra je iemand in de binnenspiegel ziet naderen knipper aan naar rechts en dan naar rechts gaan.

Maar ben het niet met je eens dat de meeste ongelukken gebeuren bij het aan de kant gaan voor anderen. De meeste ongevallen zijn enkelvoudig waarbij dus geen ander voertuig betrokken of in de buurt is: te hard rijden, bocht verkeerd inschatten, onderuit over vloeistoffen etc.

Macboy

Bericht door Macboy » 15 okt 2010, 16:51

Uiteraard. Ik doelde ook meer op gevaarlijke situaties waar meerdere voertuigen bij betrokken zijn.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 15 okt 2010, 17:09

Zoals jullie op mijn filmpje zien rijd de beste man midden op de baan terwijl hier werkelijk geen enkele aanleiding toe is en er alle kans is om naar rechts te gaan. Tuurlijk moet je je eigen lijnen rijden maar als je stapvoets een bocht induikt dan creeer je naar mijn mening pas een echt gevaarlijke situatie.

Dit filmpje vanaf minuut 3:30, lijkt me een echte beginnersfout maakt ook niet uit, maar er was alle mogelijkheid om hier veilig aan de kant te gaan.

Knot

Bericht door Knot » 15 okt 2010, 20:09

Op zo een manier claxoneren is niet sportief, het is geen race... al betrap ik mezelf er ook wel eens op als ik vol adrenaline zit.. toch kan het voor zo een persoon zijn/haar eerste rondje zijn en dan probeer je het voor je gevoel goed te doen.

Erik dB

Bericht door Erik dB » 15 okt 2010, 20:12

Knot schreef:Op zo een manier claxoneren is niet sportief, het is geen race... al betrap ik mezelf er ook wel eens op als ik vol adrenaline zit.. toch kan het voor zo een persoon zijn/haar eerste rondje zijn en dan probeer je het voor je gevoel goed te doen.
Sowieso hebben beide personen exact evenveel recht om te rijden waar ze willen.....

JP

Bericht door JP » 15 okt 2010, 20:13

Close-call tussen C63 en Gallardo

Zou die daadwerkelijk rechts hebben willen inhalen :hmmm:

pterps

Bericht door pterps » 15 okt 2010, 20:35

Petrolhead Tom schreef:Z
Dit filmpje vanaf minuut 3:30, lijkt me een echte beginnersfout maakt ook niet uit, maar er was alle mogelijkheid om hier veilig aan de kant te gaan.
Klopt, absoluut een beginnersfout. Maar het ronden van de ring begint natuurlijk bij het lezen van de regels en dat wordt denk ik vaak vergeten in de opwinding :) Zowel bestuurder als bijrijder waren er niet van op de hoogte dat je rechts moet houden. Bestuurder probeerde juist behulpzaam te zijn door de ideale lijn (voorzover je die kent als beginner) vrij te houden voor de echt snelle mannen......oeps

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 15 okt 2010, 20:38

Top zoals jullie dit opnemen! Zo leer je snel hoe je op de ring moet rijden. Ga anders een keer bij een sneller iemand inzitten dat heb ik in het begin ook gedaan daar leer je echt veel van. :thumbup:

pterps

Bericht door pterps » 15 okt 2010, 20:57

Petrolhead Tom schreef:Top zoals jullie dit opnemen! Zo leer je snel hoe je op de ring moet rijden. Ga anders een keer bij een sneller iemand inzitten dat heb ik in het begin ook gedaan daar leer je echt veel van. :thumbup:
We kunnen er samen smakelijk om lachen met het schaamrood op de kaken :oops:

Ik ben al een paar keer meegereden met snellere deelnemers, ook met bezoekers van dit forum. Maar toch was ik niet op de hoogte van deze regel :)

KW

Bericht door KW » 16 okt 2010, 01:49

Macboy schreef:Onzin. Waarom zou iemand meer aan de rechterkant van de baan rijden ???

Ik weet niet hoor, maar klaarblijkelijk ken jij niet de regels. Een van de belangrijkste regels is namelijk: Rechts houden (StVO Rechtsfahrgebot, en daaraan vastgekoppeld verboden om rechts in te halen). Je bekijkt het van de verkeerde kant. Als er geen achterop komend sneller verkeer is dan pas heb je de mogelijkheid bochten af te snijden. Anders: Rechts houden. Mensen die de baan niet kennen maar wel de regels, en met goede realiteitszin en veiligheid een rondje willen rijden, zullen de hele lap rechts houden.

Wat een onzin, dat slaat nergens op. Capriolen uit halen om rechts te gaan rijden om iemand langs te laten? Zo moeilijk is dat echt niet.

Waar ik me daarentegen wel goed bij kan voorstellen dat gevaarlijke situaties veroorzaakt is het met je erg weinige baankennis en dus lage tempo toch besluit in linker bochten de lijn te volgen en dus af te snijden, aangezien sneller achteropkomend verkeer daar niet op kan anticiperen. Da's hetzelfde als op de autobahn ineens zonder richting aangeven naar links gooien terwijl er een snellere rijder aan komt.
Nee je moet rechts houden zogauw er een snellere rijder op je kont komt hangen. Uiteraard niet zodanig dat je meteen zelf de bocht uit vliegt. Maar zogauw je gas kan los laten om van je lijn af te gaan moet je dat doen. Daarbij, hoe eerder je hun voorbij laat, hoe sneller jij weer je lijn kan volgen. Het zorgt ook voor een veel relaxtere sfeer op de baan: JIJ voelt je niet opgedrongen door de snellere, EN de snellere wordt niet opgehouden door jouw traagheid :) Win-Win situatie.

Toch je lijn volgen en de snellere rijder(s) blokkeren totdat jij vindt dat je aan de kant kan, dat is simpelweg asociaal.
Laatst gewijzigd door KW op 16 okt 2010, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.

stefan740

Bericht door stefan740 » 16 okt 2010, 02:41

Relax man. Buiten het feit dat jullie zeggen bijna hetzelfde zijn de regels gewoon niet zwart wit en zullen er altijd verschillende interpretaties van zijn.

Ik doe het niet vaak maar je kan best iemand achter je even een bocht achter je laten wachten. Het is geen race. Ik hanteer een beetje dezelfde regel als voor inhalen op een drukke snelweg. Moet iemand remmen voor je niet inhalen, als hij gewoon kan liften dan kan het nog.

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 16 okt 2010, 09:26

Al eens op Schwedenkreuz rechts blijven rijden?

En andersom: al eens net voor Schwedenkreuz iemand links ingehaald met weinig snelheidsverschil?

KW

Bericht door KW » 16 okt 2010, 14:14

Dickh. schreef:Al eens op Schwedenkreuz rechts blijven rijden?

En andersom: al eens net voor Schwedenkreuz iemand links ingehaald met weinig snelheidsverschil?
Wat is daar moeilijk aan?

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 16 okt 2010, 14:16

lol

JP

Bericht door JP » 16 okt 2010, 14:30

Bij de gemiddelde snelheid die daar bereikt wordt, zal het moeilijk blijven om dan rechts te gaan rijden en tegelijkertijd je auto op de baan te houden.

Correct me if i'm wrong.... :wink:

Sowieso geen bocht om ff van je gas te gaan, tenzij je van overstuur houdt, bij 200+km/h....(unless your in a Celica)

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 16 okt 2010, 15:23

KW schreef:
Dickh. schreef:Al eens op Schwedenkreuz rechts blijven rijden?

Wat is daar moeilijk aan?

Geen idee :hmmm: . Was een vraag en ik hoopte dat jij daar het passende antwoord op zou hebben.

Plaats reactie