
Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- JP
- Berichten: 34572
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Super
(niet dat ik er iets mee te doen heb, of de betrokkenen ken)

- pterps
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 13 okt 2007, 22:36
- Locatie: Zwolle
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Ik heb de verhuurder van de Swiftjes inmiddels een email gestuurd. Wij vonden het ook zo vreemd dat die rode swift op zo'n plek met schade stond, nu wordt het allemaal wat duidelijker.JP schreef:Super(niet dat ik er iets mee te doen heb, of de betrokkenen ken)
- Jorrit
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 16 dec 2006, 20:23
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Al is de "boef" nog zo snel, het internet achterhaald hem wel 

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Als de gele GT3 voor schade heeft en de Swift achter, dan is een laktest toch zo gebeurd ? Dan staat de schuldvraag toch ook vast ? De GT3 heeft dan ALTIJD schuld, tenzij de GT3 kan bewijzen dat ie geen schuld heeft.
- JP
- Berichten: 34572
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Draadje op TFF is gewist, maar de vraag is of de Swift plots naar links kwam (relaas van de zeer ervaren, nauwelijks Duits-sprekende GT3-rijdert) of iets anders.
Zal voor de Swift-verhuurders ook een vraag zijn of de hurende partij anders hun eigen risico moeten afdragen.
Dat ze mekaar geraakt hebben, wordt niet ontkend. Verder blijft het waarom hij (na wel of niet gestopt te zijn) uiteindelijk doorreed naar de start.
Vanaf 1:38 de betrokken partijen
Zal voor de Swift-verhuurders ook een vraag zijn of de hurende partij anders hun eigen risico moeten afdragen.
Dat ze mekaar geraakt hebben, wordt niet ontkend. Verder blijft het waarom hij (na wel of niet gestopt te zijn) uiteindelijk doorreed naar de start.
Vanaf 1:38 de betrokken partijen
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Ik heb nog een paar pictures ge-upload! Gemaakt door een vriend van mij, waar ik zondag de ring mee heb bezocht!
Je vind ze hier: http://www.petrolhead-tom.com/?p=78
Je vind ze hier: http://www.petrolhead-tom.com/?p=78
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
kwam dit net tegen...uber gaaf...moet je goed opletten bij 2:20 ongeveer begint het....

vanuit de tribune gezien
hebben sommige mazzel maar de R8 sowieso niet...

vanuit de tribune gezien
hebben sommige mazzel maar de R8 sowieso niet...
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Echt véél beter spiegelen! En meer aan de rechterkant van de baan rijden.pterps schreef:JP schreef:Staat op TFF een draadje over een GT3 die achterop een Swift geknald is thv Bergwerk en dan onder het mom van....."ff een veilig plekje opzoeken" doorreed. Boven toen hij de baan af wou, werd (gelukkig) hij alsnog aangehouden.
Dan lijkt me de Ring, op een drukke zonnige zondag, niet de ideale plek om Unfallflucht te plegen....(niet dat dat ooit, ergens kan)
Pistonspy.com
Dat is vreemd, ik heb die gele GT3 en een swift met achterschade daar samen langs de kant zien staan, heb het ook op video staan.
Zelf toch nog wat foto's gevonden. Het was de eerste keer voor de eigenaar om op de ring te rijden, dus erg inspannend en nog heel veel te lerenIk heb de hele ronde zitten filmen, dat is niet echt bevorderlijk voor je maag....
![]()

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Onzin. Waarom zou iemand meer aan de rechterkant van de baan rijden ???
Dat is nu gevaarlijk advies geven vind ik. Het zijn de mensen die hard rijden die veel meer zullen moeten opletten dan de langzame en nieuwe rijders. Het is en blijft Touristenfahrt.
Rij gewoon je eigen ding en ga pas aan de kant als jij denkt dat daar ruimte voor is. Niet uit voorzorg rechts rijden. Nooit. Dat zorgt voor veel meer gevaarlijke situaties dan iemand die zijn eigen lijnen probeert te ontdekken. Rechts houden betekent afwijken van je eigen veilige lijn. Dat is per definitie dus gevaarlijk !!!
Meeste ongelukken gebeuren uit dit soort situaties, dat er iemand aankomt en dan gaan ze capriolen uithalen om iemand er langs te laten terwijl ze de ideale lijn al lang kwijt zijn geraakt en daardoor gevaarlijke situaties ontstaan.
Mijn advies is dus gewoon je eigen ding doen en op veilige momenten middels knipperlicht aan de kant gaan. Je moet schijt hebben aan de snelle rijders die vinden dat je niet snel genoeg ruimte geeft.
Dat is nu gevaarlijk advies geven vind ik. Het zijn de mensen die hard rijden die veel meer zullen moeten opletten dan de langzame en nieuwe rijders. Het is en blijft Touristenfahrt.
Rij gewoon je eigen ding en ga pas aan de kant als jij denkt dat daar ruimte voor is. Niet uit voorzorg rechts rijden. Nooit. Dat zorgt voor veel meer gevaarlijke situaties dan iemand die zijn eigen lijnen probeert te ontdekken. Rechts houden betekent afwijken van je eigen veilige lijn. Dat is per definitie dus gevaarlijk !!!
Meeste ongelukken gebeuren uit dit soort situaties, dat er iemand aankomt en dan gaan ze capriolen uithalen om iemand er langs te laten terwijl ze de ideale lijn al lang kwijt zijn geraakt en daardoor gevaarlijke situaties ontstaan.
Mijn advies is dus gewoon je eigen ding doen en op veilige momenten middels knipperlicht aan de kant gaan. Je moet schijt hebben aan de snelle rijders die vinden dat je niet snel genoeg ruimte geeft.
- Paskal
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Inderdaad gewoon je lijn rijden en pas zodra je iemand in de binnenspiegel ziet naderen knipper aan naar rechts en dan naar rechts gaan.Macboy schreef:Onzin. Waarom zou iemand meer aan de rechterkant van de baan rijden ???
Dat is nu gevaarlijk advies geven vind ik. Het zijn de mensen die hard rijden die veel meer zullen moeten opletten dan de langzame en nieuwe rijders. Het is en blijft Touristenfahrt.
Rij gewoon je eigen ding en ga pas aan de kant als jij denkt dat daar ruimte voor is. Niet uit voorzorg rechts rijden. Nooit. Dat zorgt voor veel meer gevaarlijke situaties dan iemand die zijn eigen lijnen probeert te ontdekken. Rechts houden betekent afwijken van je eigen veilige lijn. Dat is per definitie dus gevaarlijk !!!
Meeste ongelukken gebeuren uit dit soort situaties, dat er iemand aankomt en dan gaan ze capriolen uithalen om iemand er langs te laten terwijl ze de ideale lijn al lang kwijt zijn geraakt en daardoor gevaarlijke situaties ontstaan.
Mijn advies is dus gewoon je eigen ding doen en op veilige momenten middels knipperlicht aan de kant gaan. Je moet schijt hebben aan de snelle rijders die vinden dat je niet snel genoeg ruimte geeft.
Maar ben het niet met je eens dat de meeste ongelukken gebeuren bij het aan de kant gaan voor anderen. De meeste ongevallen zijn enkelvoudig waarbij dus geen ander voertuig betrokken of in de buurt is: te hard rijden, bocht verkeerd inschatten, onderuit over vloeistoffen etc.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Uiteraard. Ik doelde ook meer op gevaarlijke situaties waar meerdere voertuigen bij betrokken zijn.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Zoals jullie op mijn filmpje zien rijd de beste man midden op de baan terwijl hier werkelijk geen enkele aanleiding toe is en er alle kans is om naar rechts te gaan. Tuurlijk moet je je eigen lijnen rijden maar als je stapvoets een bocht induikt dan creeer je naar mijn mening pas een echt gevaarlijke situatie.
Dit filmpje vanaf minuut 3:30, lijkt me een echte beginnersfout maakt ook niet uit, maar er was alle mogelijkheid om hier veilig aan de kant te gaan.
Dit filmpje vanaf minuut 3:30, lijkt me een echte beginnersfout maakt ook niet uit, maar er was alle mogelijkheid om hier veilig aan de kant te gaan.
- Knot
- Berichten: 40448
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Op zo een manier claxoneren is niet sportief, het is geen race... al betrap ik mezelf er ook wel eens op als ik vol adrenaline zit.. toch kan het voor zo een persoon zijn/haar eerste rondje zijn en dan probeer je het voor je gevoel goed te doen.
- Erik dB
- Berichten: 2489
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Sowieso hebben beide personen exact evenveel recht om te rijden waar ze willen.....Knot schreef:Op zo een manier claxoneren is niet sportief, het is geen race... al betrap ik mezelf er ook wel eens op als ik vol adrenaline zit.. toch kan het voor zo een persoon zijn/haar eerste rondje zijn en dan probeer je het voor je gevoel goed te doen.
- JP
- Berichten: 34572
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Close-call tussen C63 en Gallardo
Zou die daadwerkelijk rechts hebben willen inhalen
Zou die daadwerkelijk rechts hebben willen inhalen

- pterps
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 13 okt 2007, 22:36
- Locatie: Zwolle
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Klopt, absoluut een beginnersfout. Maar het ronden van de ring begint natuurlijk bij het lezen van de regels en dat wordt denk ik vaak vergeten in de opwindingPetrolhead Tom schreef:Z
Dit filmpje vanaf minuut 3:30, lijkt me een echte beginnersfout maakt ook niet uit, maar er was alle mogelijkheid om hier veilig aan de kant te gaan.

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Top zoals jullie dit opnemen! Zo leer je snel hoe je op de ring moet rijden. Ga anders een keer bij een sneller iemand inzitten dat heb ik in het begin ook gedaan daar leer je echt veel van. 

- pterps
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 13 okt 2007, 22:36
- Locatie: Zwolle
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
We kunnen er samen smakelijk om lachen met het schaamrood op de kakenPetrolhead Tom schreef:Top zoals jullie dit opnemen! Zo leer je snel hoe je op de ring moet rijden. Ga anders een keer bij een sneller iemand inzitten dat heb ik in het begin ook gedaan daar leer je echt veel van.

Ik ben al een paar keer meegereden met snellere deelnemers, ook met bezoekers van dit forum. Maar toch was ik niet op de hoogte van deze regel

- KW
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Ik weet niet hoor, maar klaarblijkelijk ken jij niet de regels. Een van de belangrijkste regels is namelijk: Rechts houden (StVO Rechtsfahrgebot, en daaraan vastgekoppeld verboden om rechts in te halen). Je bekijkt het van de verkeerde kant. Als er geen achterop komend sneller verkeer is dan pas heb je de mogelijkheid bochten af te snijden. Anders: Rechts houden. Mensen die de baan niet kennen maar wel de regels, en met goede realiteitszin en veiligheid een rondje willen rijden, zullen de hele lap rechts houden.Macboy schreef:Onzin. Waarom zou iemand meer aan de rechterkant van de baan rijden ???
Dat is nu gevaarlijk advies geven vind ik. Het zijn de mensen die hard rijden die veel meer zullen moeten opletten dan de langzame en nieuwe rijders. Het is en blijft Touristenfahrt.
Rij gewoon je eigen ding en ga pas aan de kant als jij denkt dat daar ruimte voor is. Niet uit voorzorg rechts rijden. Nooit. Dat zorgt voor veel meer gevaarlijke situaties dan iemand die zijn eigen lijnen probeert te ontdekken. Rechts houden betekent afwijken van je eigen veilige lijn. Dat is per definitie dus gevaarlijk !!!
Wat een onzin, dat slaat nergens op. Capriolen uit halen om rechts te gaan rijden om iemand langs te laten? Zo moeilijk is dat echt niet.Meeste ongelukken gebeuren uit dit soort situaties, dat er iemand aankomt en dan gaan ze capriolen uithalen om iemand er langs te laten terwijl ze de ideale lijn al lang kwijt zijn geraakt en daardoor gevaarlijke situaties ontstaan.
Waar ik me daarentegen wel goed bij kan voorstellen dat gevaarlijke situaties veroorzaakt is het met je erg weinige baankennis en dus lage tempo toch besluit in linker bochten de lijn te volgen en dus af te snijden, aangezien sneller achteropkomend verkeer daar niet op kan anticiperen. Da's hetzelfde als op de autobahn ineens zonder richting aangeven naar links gooien terwijl er een snellere rijder aan komt.
Nee je moet rechts houden zogauw er een snellere rijder op je kont komt hangen. Uiteraard niet zodanig dat je meteen zelf de bocht uit vliegt. Maar zogauw je gas kan los laten om van je lijn af te gaan moet je dat doen. Daarbij, hoe eerder je hun voorbij laat, hoe sneller jij weer je lijn kan volgen. Het zorgt ook voor een veel relaxtere sfeer op de baan: JIJ voelt je niet opgedrongen door de snellere, EN de snellere wordt niet opgehouden door jouw traagheidMijn advies is dus gewoon je eigen ding doen en op veilige momenten middels knipperlicht aan de kant gaan. Je moet schijt hebben aan de snelle rijders die vinden dat je niet snel genoeg ruimte geeft.

Toch je lijn volgen en de snellere rijder(s) blokkeren totdat jij vindt dat je aan de kant kan, dat is simpelweg asociaal.
Laatst gewijzigd door KW op 16 okt 2010, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- stefan740
- Berichten: 1419
- Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
- Locatie: Nijmegen
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Relax man. Buiten het feit dat jullie zeggen bijna hetzelfde zijn de regels gewoon niet zwart wit en zullen er altijd verschillende interpretaties van zijn.
Ik doe het niet vaak maar je kan best iemand achter je even een bocht achter je laten wachten. Het is geen race. Ik hanteer een beetje dezelfde regel als voor inhalen op een drukke snelweg. Moet iemand remmen voor je niet inhalen, als hij gewoon kan liften dan kan het nog.
Ik doe het niet vaak maar je kan best iemand achter je even een bocht achter je laten wachten. Het is geen race. Ik hanteer een beetje dezelfde regel als voor inhalen op een drukke snelweg. Moet iemand remmen voor je niet inhalen, als hij gewoon kan liften dan kan het nog.
-
- Berichten: 1717
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Al eens op Schwedenkreuz rechts blijven rijden?
En andersom: al eens net voor Schwedenkreuz iemand links ingehaald met weinig snelheidsverschil?
En andersom: al eens net voor Schwedenkreuz iemand links ingehaald met weinig snelheidsverschil?
- KW
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Wat is daar moeilijk aan?Dickh. schreef:Al eens op Schwedenkreuz rechts blijven rijden?
En andersom: al eens net voor Schwedenkreuz iemand links ingehaald met weinig snelheidsverschil?
- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
- JP
- Berichten: 34572
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Bij de gemiddelde snelheid die daar bereikt wordt, zal het moeilijk blijven om dan rechts te gaan rijden en tegelijkertijd je auto op de baan te houden.
Correct me if i'm wrong....
Sowieso geen bocht om ff van je gas te gaan, tenzij je van overstuur houdt, bij 200+km/h....(unless your in a Celica)
Correct me if i'm wrong....

Sowieso geen bocht om ff van je gas te gaan, tenzij je van overstuur houdt, bij 200+km/h....(unless your in a Celica)
-
- Berichten: 1717
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
KW schreef:Wat is daar moeilijk aan?Dickh. schreef:Al eens op Schwedenkreuz rechts blijven rijden?
En andersom: al eens net voor Schwedenkreuz iemand links ingehaald met weinig snelheidsverschil?
Geen idee

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten