Brandstof, de prijzen.
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Brandstof, de prijzen.
Van de BP site: https://www.bp.com/nl_nl/netherlands/ho ... e-e10.html
Vanwege wettelijke regelgeving is bp Ultimate 98 voorzien van het pomplabel E5. Aan bp Ultimate 98 wordt op dit moment echter GEEN ethanol toegevoegd. Mocht dit in de toekomst veranderen, dan zullen wij dit communiceren.
Dus zoals eerder gepost, sommige merken hebben tot 5% ethanol en sommige niet (BP, Shell etc.)
Vanwege wettelijke regelgeving is bp Ultimate 98 voorzien van het pomplabel E5. Aan bp Ultimate 98 wordt op dit moment echter GEEN ethanol toegevoegd. Mocht dit in de toekomst veranderen, dan zullen wij dit communiceren.
Dus zoals eerder gepost, sommige merken hebben tot 5% ethanol en sommige niet (BP, Shell etc.)
- MParallel
- Auto: BMW
Dit stond al op de sites met de invoer van de E5 en E10 labels en hier ook meerdere malen aan bod gekomen.
-
Geldt dat ook voor E5/98 in het buitenland dat deze zonder ethanol geleverd worden of is het beleid bij Shell/BP per land verschillend?
- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Hier in Spanje euro 95 met E5, ideaal, dat tank ik nu steeds hier.
- JP
https://www.ad.nl/politiek/benzine-niet ... ~abf0b6e5/Benzine niet duurder volgend jaar, Kamer zet streep door accijnsverhoging met 21 cent
De accijns op benzine en diesel gaat niet omhoog volgend jaar. En de energiebelasting voor huishoudens gaat iets omlaag. Een Kamermeerderheid heeft daarover een akkoord bereikt.
-
Zo, allemaal aan de V8!
- Knot
Nogsteeds 2,10 overal ofzo.. haha.
- Baboulah
-
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Tijd voor een Gallardo?
- Knot
Dat is toch zo een oud ding?
- Baboulah
Hahahaha, die staat onder andere wel op de shortlist in de toekomst om er naast te zetten, doet mij ontelbaar x meer dan die youtuber auto die de naam Huracan draagt...
Maar stiekem doelde ik op een CGT, alleen nog ff de eurojackpot winnen vanavond ofzo
- Martijn M
Baboulah schreef: 22 sep 2023, 09:45Hahahaha, die staat onder andere wel op de shortlist in de toekomst om er naast te zetten, doet mij ontelbaar x meer dan die youtuber auto die de naam Huracan draagt...
Maar stiekem doelde ik op een CGT, alleen nog ff de eurojackpot winnen vanavond ofzo
Vooral de eerste generatie met die heerlijke 5.0

- Baboulah
Jup, en dan het liefst zo een superleggera versie, als cabrio als ff kan, maar die zijn direct stuk duurder. Ondanks dat ik geen handbak fan ben, zou ik een Gallardo wel met handbak willen, Die E-Gear bakken heb ik zelf namelijk enorm slechte ervaring mee. 12 jaar geleden een nieuwe Gallardo van een vriend geleend (auto had nog geen 4000km op de teller, was net 2 maanden oud ofzo) voor mn vader zn 50e bday, hadden uurtje gereden ofzo, kom thuis, parkeer, zusje opgehaald om weg te brengen, rijdt parkeervak uit, wil in zn 1e versnelling, helemaal niks meer, heb een uur lang de weg geblokkeerd toen, was voor mij meteen een signaal om nooit een lambo met E-Gear auto te kopen.
Overigens kan je een superleggera rond de ton oppikken als je goed zoekt.... En een Gallardo kan je met goed zoeken al vinden vanaf 65K-70K in duitsland, daar ga je nog geeneens een 360 modena voor oppikken in de huidige markt, je merkt dus wel wat beter is kwa waarde behoud....
Kwam direct deze 2 spyders tegen sub 70K al hebben ze nog wel wat werk nodig vinden mensen als ons hier alleen maar leuk
:
https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ ... 3-216-6293
https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ ... 9-216-2434
Grootste nadeel aan Lambo is in mijn ogen toch wel, dat ze nog een stuk duurder zijn in onderhoud dan een Ferrari, en kwa reliability veel slechterzijn van wat ik van eigenaren hoor (ik ken bijv een Murciélago eigenaar die nog nooit een rekening gehad heeft die lager was dan €8000
en een andere goede vriend van mij heeft 2 murcielagos tegelijk gehad op zn hoogtepunt, omdat er altijd wel 1 vd 2 bij de dealer stond, dan had ie nog een andere om mee te rijden)
Overigens kan je een superleggera rond de ton oppikken als je goed zoekt.... En een Gallardo kan je met goed zoeken al vinden vanaf 65K-70K in duitsland, daar ga je nog geeneens een 360 modena voor oppikken in de huidige markt, je merkt dus wel wat beter is kwa waarde behoud....
Kwam direct deze 2 spyders tegen sub 70K al hebben ze nog wel wat werk nodig vinden mensen als ons hier alleen maar leuk

https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ ... 3-216-6293
https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ ... 9-216-2434
Grootste nadeel aan Lambo is in mijn ogen toch wel, dat ze nog een stuk duurder zijn in onderhoud dan een Ferrari, en kwa reliability veel slechterzijn van wat ik van eigenaren hoor (ik ken bijv een Murciélago eigenaar die nog nooit een rekening gehad heeft die lager was dan €8000

-
Gallardo heeft toch veel gemeen met de R8 (met V8 van Audi, V10 wel Lambo)?
-
Yep de V8 is van Audi

- MParallel
Was het niet omgekeerd? Audi R8 de motor van de Lambo?
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Dat dacht ik ook(?)
- MParallel
Dat is dan wel erg kort door de bocht als je dat baseert op die ene enkele ervaring.Baboulah schreef: 22 sep 2023, 10:39 helemaal niks meer, heb een uur lang de weg geblokkeerd toen, was voor mij meteen een signaal om nooit een lambo met E-Gear auto te kopen. ...
Pure pech dat net die ene keer dat jij die auto had er een storing is.
- Baboulah
Daar geef ik je ook zeker gelijk in, maar die conclusie komt niet alleen door die ervaring, maar meer wat volgde, bij de dealer konden ze de fout niet vinden, dat de auto terug naar italie moest etc, dat zijn rekeningen die ik niet wil hebben natuurlijkMParallel schreef: 22 sep 2023, 11:32 Dat is dan wel erg kort door de bocht als je dat baseert op die ene enkele ervaring.
- Sabberjoch
- Auto: 981C S
Blijft alsnog bij die ene auto met die storing. Kan gewoon een productiefout oid zijn geweest die moeilijk te traceren is.Baboulah schreef: 22 sep 2023, 11:39Daar geef ik je ook zeker gelijk in, maar die conclusie komt niet alleen door die ervaring, maar meer wat volgde, bij de dealer konden ze de fout niet vinden, dat de auto terug naar italie moest etc, dat zijn rekeningen die ik niet wil hebben natuurlijkMParallel schreef: 22 sep 2023, 11:32 Dat is dan wel erg kort door de bocht als je dat baseert op die ene enkele ervaring.
- MParallel
Dealers zijn soms ook flapdrollen. Die volgens ook maar een handleiding en als dat ff niet werkt, dan weten ze niks meer.
-
De V8 een Audi v8.. de V10 is een (deel) lambo.
- JP
Geen accijnsverhoging per 1 januari, en hier praten we op DF al over Lambo's kopen.....laat de overheid maar niet meelezen... 

- Baboulah
Daar zouden ze alleen maar blij mee moeten zijn, meer verbruik, dus meer brandstof tanken, is nog altijd meer accijnzen voor zeJP schreef: 22 sep 2023, 12:10 Geen accijnsverhoging per 1 januari, en hier praten we op DF al over Lambo's kopen.....laat de overheid maar niet meelezen...![]()

-
Moah. Die dingen hebben vaak na 10 jaar max 50k op de teller.Baboulah schreef: 22 sep 2023, 13:25Daar zouden ze alleen maar blij mee moeten zijn, meer verbruik, dus meer brandstof tanken, is nog altijd meer accijnzen voor zeJP schreef: 22 sep 2023, 12:10 Geen accijnsverhoging per 1 januari, en hier praten we op DF al over Lambo's kopen.....laat de overheid maar niet meelezen...![]()
![]()
![]()
Dat doe ik in 1. Beter grote woonwerkverkeer autos voor de accijns.