En ja naar de linker doordraaier en dan de knik naar rechts(waar hij ook nog licht afremde, het zijn ook halve vrachtwagens blijkbaar

Conclusie :Snelheid en kracht is relatief.
Wil je zoiets goed monitoren moet je toch ook een meting bij 0km doen?Martin* schreef: 09 jun 2022, 20:18 https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... egradatie/
Niet best.
dankje
Ik wilde dit een half uur geleden 'exact zo' hier neerpennen. +1Knot schreef: 10 jun 2022, 09:19 Ik vind het ook prima rijden, je ramt er vanuit het niets lekker vandoor. Als ik de Polestar 2 LR meepak heb ik er ook altijd schik mee, alleen die % nemen zo snel af als je onzuinig ermee rijdt, pas met 23% ding mee naar de dealer toen werd ik al zenuwachtig.
Gevoel van luxe en dikke atmosferische motoren had ik in de E38 728i, slechts 193pk maar het voelde of je de wereld aan kon met dat ding.
Nog 19% in de brandstoftank; 166km te gaan nog. Meestal tank ik eerder maar had geen zin, dus vannacht nog 1x naar ‘t werk geweest wat resulteerde in die 19%. Zou nog wel een keer kunnen maar ga toch komende dagen ergens maar tanken.Knot schreef: 10 jun 2022, 09:19 Ik vind het ook prima rijden, je ramt er vanuit het niets lekker vandoor. Als ik de Polestar 2 LR meepak heb ik er ook altijd schik mee, alleen die % nemen zo snel af als je onzuinig ermee rijdt, pas met 23% ding mee naar de dealer toen werd ik al zenuwachtig.
Gevoel van luxe en dikke atmosferische motoren had ik in de E38 728i, slechts 193pk maar het voelde of je de wereld aan kon met dat ding.
En dat je weet dat een volle tank nu 200 euro kost en waarschijnlijk volgende maand 250.Robin schreef: 10 jun 2022, 09:46 @Arthur:
Kijk. Dat is zo mooi met 'n ICE. Je weet je range. Je weet je tankstation, je weet dat tanken hooguit 4 min ofzo duurt.....
Centenkwestie veroorzaakt door....en minder rijden dan.....
Eens dat is wel de meest makkelijke combinatie.Kadett schreef: 10 jun 2022, 10:21 EV is vooral 'leuk' als je eigen oprit hebt. Hoef je voor dagelijkse behoeften nooit te tanken. Snelladen hoeft niet dus degradatie van accu valt dan ook mee. Die minuut die je nodig hebt om stekker te koppelen is niet iets wat je mist op een dag. Zeker icm zonnepanelen rij je dan voor vrijwel niets.
Heel veel cijfers zijn er nog niet uiteraard maar wat er tot nu toe gemeten is is gemiddeld de accu-degradatie 10-15% in 200.000kmJP schreef: 10 jun 2022, 10:31 Met zonnrpanelen rij je voor niks? Ja leuk als je nieuw gekocht hebt en 3-4jaar rijdt maar hoe gaat dat daarna? Rij je langer moet je toch rekening houden met een nieuw accupack à best veel geld. Dat is meer dan een beurtje uitgevoerd waardoor je weer 24maanden vooruit kan met je ice
Hoho.... wel laten stoppen bij 90% (of 80%) he, anders gaat de accu alsnog achteruit.Martijn_bmw schreef: 10 jun 2022, 10:25 Stekker insteken is echt 10s werk als je eenmaal gewend bent en je rijdt elke ochtend met 100% accu weg.
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, BMeinders, m@rco en 14 gasten