Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
-
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Das toch geen doen eigenlijk (geldt ook voor handbak imo), maken we ons terecht druk? Of valt het eigenlijk wel mee vraag ik me wel eens af cq je hebt geen keus? Blijft toch altijd lastig, ook als het niet zó druk is kan het wel eens even duren voor je de openbare weg op kan.
- Knot
Als je met passagier bent zou ik m gewoon uitzetten en gaan duwen.
-
- Remmie
Gelukkig zat ik toen bij Breidscheid aan een ijsje
Had geluk iedere keer net voor de sluitingen eraf te zijn.
Had nog even 1 momentje in Fuchsrohre toen ik vol naar beneden kwam.
Ik zie de lampen op geel knipperen, gelijk me alarmlichten aan (reed 1 auto heeeeel langzaam omhoog aan de rechterkant) komt de ringtaxi vrolijk knipperlicht aan naar links en vol het gas erop al duwend dat ie er voorbij wil
Dat scheelde niet veel.
Heb nadat ik langzaam reed maar even minder vriendelijk gebaar gegeven.
Waren trouwens weer hoop mensen die vol bleven knallen bij opruim werkzaamheden.

Had geluk iedere keer net voor de sluitingen eraf te zijn.
Had nog even 1 momentje in Fuchsrohre toen ik vol naar beneden kwam.
Ik zie de lampen op geel knipperen, gelijk me alarmlichten aan (reed 1 auto heeeeel langzaam omhoog aan de rechterkant) komt de ringtaxi vrolijk knipperlicht aan naar links en vol het gas erop al duwend dat ie er voorbij wil

Heb nadat ik langzaam reed maar even minder vriendelijk gebaar gegeven.
Waren trouwens weer hoop mensen die vol bleven knallen bij opruim werkzaamheden.
- JohanH
Dat deden wij ook ja... duurde zo'n 45 minuten voor we bij de uitgang waren. Rotonde tijdelijk afsluiten en al het verkeer van de baan richting Adenau/Brunnchen sturen is blijkbaar teveel moeite :')Knot schreef:Als je met passagier bent zou ik m gewoon uitzetten en gaan duwen.
Wij hadden'm gewoon op de koppeling staan trouwens, spaart toch je remblokken

Helaas alleen kans gehad om 1 ronde te rijden, de baan ging gewoon te vaak en lang dicht of was simpelweg te druk. Op zich wel een mooie dag gehad met mooi weer, maar heb het echt nog nooit zo druk op de baan meegemaakt. Daarbuiten viel het op zich wel mee. Heb Ruben nog voorbij zien rijden bij ringhaus, maar herkende hem dermate laat dat ik niet meer tijd had te zwaaien.
Tot nu toe nog maar een actiefoto tegengekomen, mocht iemand nog een zien, laat het me even weten

-
Haha, Captain Bodyroll to the rescue!
Wat was er gebeurt dan, dat er zo een enorme file stond? Bij een baansluiting mag je er toch wel gewoon af, alleen niet op?
Wat was er gebeurt dan, dat er zo een enorme file stond? Bij een baansluiting mag je er toch wel gewoon af, alleen niet op?
- JP
Ongevalletje met een Porsche voor AF. Pas toen de Polizei de baan op kwam, ging het slot erop. Verder een gevolg door ongeduld, niet kunnen ritsen en voorkruipers. Dubbelbaans de baan af werkt niet.
- Apolo2
Ben benieuwd tot hoe lang de baanafsluiting rond 15:30 heeft geduurd? We zijn om 5 voor 4 vertrokken omdat we na de lange afsluiting in de ochtend geen zin meer hadden in weer wachten en het ook wel weer gezien hadden.
Het was idd behoorlijk druk zeker na de afsluiting rond 12:00....dat was eigenlijk vragen om meer problemen.
Het was idd behoorlijk druk zeker na de afsluiting rond 12:00....dat was eigenlijk vragen om meer problemen.
- JohanH
Dat waren toch twee Porsches? Er stond een achter de vangrail en een met stresi in het gras in de bocht voor AF. Verder inderdaad veel ongeduld, een toeterende ringtaxi en rokende motortjes om ons heen, met name twee Opel Speedsters.JP schreef:Ongevalletje met een Porsche voor AF. Pas toen de Polizei de baan op kwam, ging het slot erop. Verder een gevolg door ongeduld, niet kunnen ritsen en voorkruipers. Dubbelbaans de baan af werkt niet.
Wij hadden tijdens het wachten deze persoon naast ons staan

Nadat hij ons zo voorbij reed deed hij de kap toch maar dicht

- JohanH
Hij rolt wel aardig ja, ondanks het contragewicht van een extra passagier aan die kant. Was helaas een van de weinig bochten waar ik op snelheid doorheen kon ivm. sneller achteropkomend verkeer.FrankS schreef:Haha, Captain Bodyroll to the rescue!
De rotonde stond vast en bleef vast staan... kwestie van rotonde even op slot gooien door stresi en de mensen eerst van de baan af laten rijden, kwart rotonde, dan is de baan zo leeg lijkt me. Zodra je de rotonde weer opengooit kan de file vanaf Nurburg en de grasparkeerplaats weer doorrijden.
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Ik was toevallig die zaterdag daarvoor 2 okt. Was op zich goed weer daar en lekker rustig. Heb zelf nog een rondje gereden. Erg leuk! Zou zo weer gaan als ik de vrijheid had 

- JP
Vandaag niet veel beter dan vorige week zondag. Nu alweer dicht.......
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Ben net terug en ja, wat best 'drukjes' 

- Knot
Lekker dan, al die drukte en crashes... heb nog 3 ronden resterend. Ga wel een keer vroeg voor de slagboom staan, voor 10 uur is het nog wel te doen meestal.
-
Waarom denk je dat wij om 08:00 al voor de slagbomen staanKnot schreef:Lekker dan, al die drukte en crashes... heb nog 3 ronden resterend. Ga wel een keer vroeg voor de slagboom staan, voor 10 uur is het nog wel te doen meestal.

- PD power
Vandaag ook even geweest, smorgens voor 10 uur 4 rondjes gereden, toen was het goed te doen, daarna werd het drukker en redelijke lange baansluitingen.
- KW
Zo damn zeg, die foto's van die file op het rechte stuk :o heb ooit 1x meegemaakt dat het 2 rijen een beetje schuifelen was, rechter rij om eraf te gaan en linker rij om rechtdoor terug de baan op te gaan. Dit slaat toch wel alles 

- JP
Vanmiddag om 1830 was het nog aardig druk (open tot 19u) maar er was weer eens een sluiting.
Bongard, Stresi, Notartz en Polizei hadden het er maar druk mee, vandaag.
Uiteindelijk om 17u, nog 2 rondjes gereden (na een lange sluiting) maar bij Schwedenkreuz stond er al na 2 minuten eentje met de , geschonden, neus de verkeerde kant op.
@ Macboy (en A) en Ruben; Nice meeting you, at last.....
Bongard, Stresi, Notartz en Polizei hadden het er maar druk mee, vandaag.
Uiteindelijk om 17u, nog 2 rondjes gereden (na een lange sluiting) maar bij Schwedenkreuz stond er al na 2 minuten eentje met de , geschonden, neus de verkeerde kant op.
@ Macboy (en A) en Ruben; Nice meeting you, at last.....

- Miesjel
Iemand die blauwe Mini S op NL platen gezien ? Was dat toevallig Berthil ?
- Joop
Had eerst een tochtje door de Eifel gedaan en was er rond 14.30u; gelijk erg rustig zo op de baan te zien. Een Currywurst mit Pommes bij Brünnchen gescoord en toen maar eens richting de Karussel gestrompeld.
Weet iemand hoe ik aan de buitenkant kom trouwens ipv de binnenkant?
Naar de eerstvolgende baansluiting, maar weer terug naar de auto bij Brünnchen gelopen en richting de entree gegaan; ik had immers nog twee ronden op de kaart staan, dus iets voor zessen ging de baan weer open en mijn eerste rondje gedaan; wat een drukte zeg.
Tweede rondje was al lekker rustig; rijdt er ook nog een GT3 op de baan die me flink dwars zit; de meeste GT3 rijders laten me geloven dat ik stilsta, maar deze moest ik toch voorbij zetten.
...heb jouw ook nog voorbij zien komen Michel.
@JP: heb jij nou zwarte velgen onder de auto?
Weet iemand hoe ik aan de buitenkant kom trouwens ipv de binnenkant?
Naar de eerstvolgende baansluiting, maar weer terug naar de auto bij Brünnchen gelopen en richting de entree gegaan; ik had immers nog twee ronden op de kaart staan, dus iets voor zessen ging de baan weer open en mijn eerste rondje gedaan; wat een drukte zeg.
Tweede rondje was al lekker rustig; rijdt er ook nog een GT3 op de baan die me flink dwars zit; de meeste GT3 rijders laten me geloven dat ik stilsta, maar deze moest ik toch voorbij zetten.
Ook nog met een groot nummer (37) op de flanken toevallig? Dan heb ik 'm wel voor zien komen in de Karussel...Michel Huisman schreef:Iemand die blauwe Mini S op NL platen gezien ? Was dat toevallig Berthil ?
...heb jouw ook nog voorbij zien komen Michel.
@JP: heb jij nou zwarte velgen onder de auto?
- JP
@ Joop; Klopt

- stefan740
Hier rij je achter Berthil Michel
@Joop, ik ben wel eens vanaf Herschbroich naar de karrussel gelopen, dan kom je aan de binnenkant uit. Auto aan het eind van het dorp zetten en 2km lopen. Of je steekt de baan gewoon over tijdens een sluiting...
- Miesjel
Ah.. ja die bedoelde ik. Best rap, iets sneller als ik.. maar hij rijd wel op semi's.. gaaf apparaat.
- stefan740
Ja ik had het er nog ff over met Berthil, qua bochtenwerk was hij net iets sneller zei hij. Ik heb deze (onscherpe
) foto nog van je:

- Miesjel
Nice ! Zit lekker veel beweging in die foto, tis net alsof ik heul snel ben