Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 08 apr 2008, 15:30

Interieur van die auto bij de Beier is pure porno. Gaaf grijs, eindelijk gedurfde combo. Jammer dat ie geen donkerblauwe of zwarte buitenkant had, past er beter bij of witte kleur dan dit grijs. Grijs/grijs is natuurlijk bagger.
Robin schreef:Romo, niet om Leonard ofzo, maar toen ik in de RS4 stapte/wegreed gaf me dat een koninklijker gevoel, dat je echt iets speciaals hebt onder de normale auto's. Dat gevoel had ik niet met de M3 E90 tov m'n eigen auto. Van binnen is dat ding gelijk aan ongeveer elke andere 'loaded'3er, dus leder en satnav, nou daar word ik niet heet van ofzo. Stuurbeleving:Idem, stevig/sportief, maar niet veel anders.

Tja ik wil als ik in een duurdere specialere auto zit BELEVEN waar ik dat geld aan besteed en dat had de RS4 toch echt beter voor elkaar dan deze M3 E90
Goed. Even deze onzinnige opmerkingen ontkrachten. Een RS4 is van binnen exact hetzelfde als een A4. Jij komt uit een 3-serie, ja, dan ziet een RS4 er anders uit ja idioot haha. Wat een onzin schrijf je nu op. De RS4 van binnen is net zo verschillend t.o.v. een A4 als een 3-serie t.o.v. een M3. M3 biedt zelfs meer interieurmogelijkheden. Ze hebben allebei andere tellers, een ander stuur, andere stoelen, meer knopjes (powerknop, DSC, S-sportknop). Maar het interieur is verder echt niet anders hoor.

Je verhaal gaat hier dus volledig mank op dit punt. Let wel, bedoel alleen dit punt !

Voor het overige roep ik al jaren dat jullie bij de tuners moeten zijn met Andre. Jullie zaten altijd te zeuren dat ik ongelijk heb. Maar Alpina is the place to be voor jou, maar helemaal voor Romo, die eigenlijk individualiteit zoekt.

Ik roep dit ook al weken, maar Romo wil gewoon eigenwijs niet luisteren :)
Robin schreef:ik zou graag willen rijden met een C63 AMG...
Ik neem aan dat je dit wel gaat doen, anders kom ik die winkel bij je verbouwen :) Concurrenten altijd uitproberen. De RS4 heb je gehad, verslag is bekend. De M3 heb je net gehad. Nu de C63 AMG nog. En daarna een Alpina bestellen :)
leonard schreef:Oplossing is waarschijnlijk het kopen van een C63.(zie autoblog filmpje)
Ook jij moet aan de Alpina. Natuurlijk eerst de C63 AMG uitproberen. Die auto lijkt me ook pure porno.
Laatst gewijzigd door Macboy op 08 apr 2008, 15:36, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 08 apr 2008, 15:33

leonard schreef: Rs is specialer maar helaas niet driftbaar :? :? dat is ook het enige wat ik mis aan die auto.
Scandinavian flick :wink:

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 08 apr 2008, 15:37

Roman schreef:
leonard schreef: Rs is specialer maar helaas niet driftbaar :? :? dat is ook het enige wat ik mis aan die auto.
Scandinavian flick :wink:
jaja en dan ergens in de berm of bosjes eindigen :wink: :wink:

Ik durf best wat met m'n auto en driften ging altijd goed met m'n voorgaande RWD's maar met de RS4 lukt het me simpelweg niet :? :?

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 08 apr 2008, 15:41

Macboy schreef:.


Goed. Even deze onzinnige opmerkingen ontkrachten. Een RS4 is van binnen exact hetzelfde als een A4. Jij komt uit een 3-serie, ja, dan ziet een RS4 er anders uit ja idioot haha. Wat een onzin schrijf je nu op. De RS4 van binnen is net zo verschillend t.o.v. een A4 als een 3-serie t.o.v. een M3. M3 biedt zelfs meer interieurmogelijkheden. Ze hebben allebei andere tellers, een ander stuur, andere stoelen, meer knopjes (powerknop, DSC, S-sportknop). Maar het interieur is verder echt niet anders hoor.

Je verhaal gaat hier dus volledig mank op dit punt. Let wel, bedoel alleen dit punt !

.
Macboy

Het gaat om de beleving in het interieur.Heb je wel eens in die schaalstoelen gezeten??heb je wel eens zo'n stuurtje vastgepakt??waarschijnlijk niet !! :twisted: :twisted: Een RS is een heel andere auto dan een standaard A4

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 08 apr 2008, 15:47

Ben het eens met Robin en Leonard. De RS4 ziet er van binnen specialer en exotischer uit. Ook vind ik de RS4 een mooiere auto om te zien.

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 08 apr 2008, 15:52

Macboy, wat dacht je van rijden/zitten voordat je in de ruimte lult, amigo. :twisted:

Advocaten en lulkoek verkopen inderdaad, waarvan akte. 8)

KIJK MACBOY, een A4 is al jaren de toonzetter als het om interieur/bouwkwaliteit/stoelen etc gaat tov de concurrentie, ERGO, jouw A3 heeft een lekkerder interieur dan mijn 335i. Dat M NIKS DOET MET HET INTERIEUR tov een loaded 335i is niet mijn perceptie maar gewoon hun fout.Makkelijk zat. Dat een RS4 nog net de puntjes op de al prima I zet van de A4/S4 maakt dat ik in ieder geval al meer beleving heb van het RS4 interieur tov het E90 M3 interieur. Lulkoek 2 is de interieur/exterieur combi, die gewoon OK is in de E90 M3, liever zag ik zwart met grijs van buiten of andersom, maar bagger is het zeker niet. :lol: Ja dat JIJ dat bagger VINDT is het nog niet meteen een FEIT, amice. :wink:

BMW M komt niet weg met spatbordopleukerij/bolle motorkappen en M stiksels. Ik wil een GT3 Recaro erin(2 stuks) en ik wil 100Nm meer BRUIKBAAR koppel, hoe die lui dat bereiken willen boeit me niet, maar ze zullen wel MOETEN, waarschijnlijk met een turbo....

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 08 apr 2008, 15:58

Jullie missen mijn point. Of een RS4 mooier is dan een M3 is niet relevant, smaken verschillen. Dat een RS4 interieur er kwalitatief strakker uitziet is ook een feit.

Er werd hier echter gesuggereerd dat een M3 t.o.v. een gewone 3-serie weinig verschilt, maar dat een RS4 van binnen wel specialer is (t.o.v. een A4). Dit is dus onzin.

RS4 heeft alleen ander stuur en andere stoelen en andere dashboard bij de tellers + aantal extra knoppen op het stuur en alu pedalen.

Dit is dus exact hetzelfde bij de M3. Die is wel degelijk anders dan een standaard 3-serie. Dat jij het niet ziet Robin betekent niet dat het ook is zoals jij denkt.

De M3 heeft andere stoelen, een ander stuur. Andere inleg (bijvoorbeeld leer). Ander dashboard met tellers en paar M-knoppen op het dash. Daarboven heeft de M3 de mogelijkheid om ander kleur dash te krijgen.

Kortom, het is dus gewoon onzin :)

Dat je de RS4 stoelen (vanwege de wangen) veel fijner vindt dan de M3 stoelen snap ik best. Maar zeg dan gewoon dat de RS4 fijnere sportstoelen heeft die je beter omarmen dan de stoelen in de M3. Praat dan niet over het interieur, maar over specifiek datgene wat je bedoelt.

En Leonard, wees maar niet bang, maar alle interieuren ken ik en heb ik gevoeld hoor :)

Deze discussie ga ik niet verliezen Robin ;) Jij leest weer eens half tussen de regels door (hiermee bedoel ik dat je praat over rijden, terwijl je voor het interieur niet hoeft te rijden Amice, en erin gezeten heb ik natuurlijk al lang). En ik vraag me dus af of je wel begrijpt dat ik dus bedoel dat het verschil RS4 tov A4 wat betreft interieur en M3 tov 3-serie niet van elkaar verschilt, zelfs in het voordeel van de M3 (gelet op dash uitbreiding kleur en leder en lederen (unieke) inleg).

Dat dit jou niet boeit weet ik, maar ik gaf in mijn post hierboven ook aan dat je opmerking op dit punt wilde ontkrachten. Niet op andere punten (lees maar terug).

Puntjes op de i bij de RS4 moet je dus maar even toelichten. Ik ben benieuwd !
Laatst gewijzigd door Macboy op 08 apr 2008, 16:06, 4 keer totaal gewijzigd.

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 08 apr 2008, 16:00

@robin

hahaha

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 08 apr 2008, 16:06

@mac

Je hebt wel 3 man tegen je hoor dus je gaat het wel verliezen :P :P

Je hebt 1 mazzel.............. Ik moet nu weg en heb de eerste uren geen PC in de buurt :wink: :wink:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 08 apr 2008, 16:12

leonard schreef:Een RS is een heel andere auto dan een standaard A4
Ja klopt. Maar dat geldt precies ook voor een M3 hoor.

Ach, wel grappig hoe ik als interieurfetisjist in staat ben om de discussie M3/RS4 op dit punt te laten lopen :) hehe

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 08 apr 2008, 16:16

LOL, je moet voor de aardigheid eens in die exacte e90 M3 zitten van mijn dealer, dat ding lijkt 99% op een redelijk loaded 3 serie, geloof mij nou maar, of heb je-toevallig- al in een E90 M3 gezeten? Dacht het niet(maar kan het mis hebben hoor), Deze M3 is niet zo loaded, vandaar minder interieurbeleving, die tellers zijn het niet, dat pookje en dat stuur ook niet(heb ik zelf ook) en ook niet die dakhemel in zwart(heb ik ook)
Dus ik kwam van een koude kermis thuis qua intereur Macboy. Het is /lijkt niet specialer dan een dikker aangeklede 3er.

De RS4 daarentegen staat al op een hoger plan in de basis A4 uitmonstering en tel daarbij het net WEL uitvoeren van chroom/alu/lederdingetjes in het interieur daarbij op, iets wat DEZE E90M3 NIET HEEFT(ja carbonlook, hoe saai kan 't zijn, net zo saai als m'n eigen kar)en we zijn waar we willen zijn. Leonard's RS4 toont meer z'n exclusiviteit van binnen en buiten dan DEZE E90M3.

Lul maar raak voor 'n knaak, probeer ze beiden eens voordat je weer een betoog houdt die alleen op jou van toepassing is. :lol:

Dus als je kunt bewijzen dat je al in een E90 M3 hebt gezeten geef ik je betoog het voordeel van de twijfel. :wink:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 08 apr 2008, 16:39

E90 M3 is gelijk aan E92 M3 vriend en daar heb ik dus al weken geleden ingezeten :)

Roep iemand met een Audi A4/S4 en vraag of ie in een RS4 wil zitten. Verder dan stuur en stoel en dashboard tellers komt hij ook niet. Ook daar is 99% dus hetzelfde.

Het is overigens geen carbonlook in de M3 in de zin dat ze het imiteren, maar het is leder. Als iets niet origineel is, is het wel carbon (A4 DTM heeft hetzelfde als de RS4 :) Het is fraai, maar zeker niet origineel. Wat M3 nu heeft is leder op de plek waar normaal hout of alu zit. En das toch echt wel origineel (of je het mooi vindt of niet is niet relevant natuurlijk want je hoeft het niet te bestellen).

Maar laten we nu maar stoppen met deze zinloze discussie want die verlies je toch :)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 apr 2008, 17:03

Robin hebben jullie die pornofarmce box er nog aangehangen ?

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 08 apr 2008, 17:06

hahaha Rico

Robin reageer ook ff over de C63. Ga je daar nu nog in rijden? Ben echt benieuwd wat je daarvan vindt. Denk dat je meer onder de indruk zult zijn van die motor. Meer powergevoel

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 08 apr 2008, 17:35

Heb jij al in n C63 gereden mac??

Ikke wel :P :P :P

Zal vanavond ff verslag uitbrengen.

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 08 apr 2008, 17:46

E90 en E92 M3 interieur verschilt. Wie draagt er hier een bril en om wat voor reden? ROFLOL. Macboy je hebt mail :lol:

De E90 M3 waar ik mee reed blinkt uit in soberheid/saaiheid/plastiekerigheid in 't interieur, in de RS4 had ik daarentegen het gevoel dat ik me omringd voelde door hout/aluminium en leder. Die beleving heb ik en je kunt mij moeilijk dwingen het anders te zien, Macboy :wink: Wat ken mij 't interieur ook skele, ik wil ramme met dat ding en daarbij is 420pk bij 8000rpm en 400Nm bij 3900rpm op 1600+kilos nou net niet bepaald het recept dat je denkt we zitten op een sidewinder ofzo. :P

Maar daar ging 't mij niet om, ding stuurt best, nu die motor nog, ontopic! :roll:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 08 apr 2008, 17:55

leonard schreef:Heb jij al in n C63 gereden mac??

Ikke wel :P :P :P

Zal vanavond ff verslag uitbrengen.
spannend, ben benieuwd, ik "durf" eigenlijk nooit te vragen voor een testrit als ik al weet dat ik hem nieuw toch niet zal kopen :oops: maar ben benieuwd wat je er van vind 8)

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 08 apr 2008, 19:20

GTRene schreef:
leonard schreef:Heb jij al in n C63 gereden mac??

Ikke wel :P :P :P

Zal vanavond ff verslag uitbrengen.
spannend, ben benieuwd, ik "durf" eigenlijk nooit te vragen voor een testrit als ik al weet dat ik hem nieuw toch niet zal kopen :oops: maar ben benieuwd wat je er van vind 8)
heb ff een apart draadje ervoor geopend

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 apr 2008, 21:42

Mijn visie;

Het M3 interieur is van een bedroefende kaalheid/soberheid/zakelijkheid waar ik niet warm van word, een 335i interieur is wat km teller betreft nog beter vanwege de lineaire schaalverdeling.

Het RS4 interieur ademt voor mij de sfeer van de oudbolligheid van de jaren `80, back to the past IMO, te veel en te krampachtig vasthouden aan oude dingen die voorbij gaan danwel achterhaald zijn, ook te veel de "oude" BMW stijl na-apend met een kromming naar de bestuurder toe. Ik geef toe dat BMW dit "handelsmerk" te gemakkelijk verspeeld heeft aan de concurent.

Samenvattend; de M3 te modern, geen emotie, plastic fantastic.
De RS4 muf stinkend en zwetend van oudbolligheid, zonder een zweem van originaliteit die grotendeels gejat is van de concurent.
Ik moet het interieur van beide niet.

Gaat het om het interieur bij deze bolides? Ja en nee. Het moet meer bieden dan de standaard uitvoeringen, dat doen ze beide, ieder op de hun vertrouwde manier passend bij de merk strategie en filosofie.
Waar het om gaat in essentie; het concept in zijn totaliteit. Daarbij heb je de keus uit intussen een 3 tal zeer goede auto`s (RS4-C63-M3), allen even goed of slecht op de bekende punten.
Het komt voor mij meer aan om wat ik bij een merk beleef, waarin ik geloof, waar ik me persoonlijk kan identificeren, waarmee ik een emotionele binding heb ( hoe dat zit kan ik hier niet uitleggen, dat heeft met het verleden te maken en een belofte die ik mezelf gedaan heb), kortom een auto waarin ik het gevoel heb me thuis te voelen in alle opzichten.
Voor mij is het komen tot een keuze niet een simpele afweging van cijfers, van prijs maar van een reeks factoren die ik net genoemd heb. In dat licht bezien zullen een aantal mensen mijn keuze niet kunnen of willen begrijpen, das ook niet erg, want daarvoor gaat het ook veel te ver.
Laatst gewijzigd door romo op 08 apr 2008, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 08 apr 2008, 22:00

romo schreef:. In dat licht bezien zullen een aantal mensen mijn keuze niet kunnen of willen begrijpen, das ook niet erg, want daarvoor gaat het ook veel te ver.

heb je er nu eindelijk 1 besteld dan???

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 apr 2008, 22:03

leonard schreef:
romo schreef:. In dat licht bezien zullen een aantal mensen mijn keuze niet kunnen of willen begrijpen, das ook niet erg, want daarvoor gaat het ook veel te ver.

heb je er nu eindelijk 1 besteld dan???
Nee..........

Het gaat meer waarom ik kies, de rest volgt nog

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 08 apr 2008, 22:05

romo schreef:
leonard schreef:
romo schreef:. In dat licht bezien zullen een aantal mensen mijn keuze niet kunnen of willen begrijpen, das ook niet erg, want daarvoor gaat het ook veel te ver.

heb je er nu eindelijk 1 besteld dan???
Nee..........

Het gaat meer waarom ik kies, de rest volgt nog

Ok word vervolgt dus. .......

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 08 apr 2008, 22:53

Ik vind de minimalistische vormgeving van de huidige BMW interieurs prachtig. De beleving hiervan is net zoals bij het exterieur sterk smaakgebonden dus je kunt niet spreken van een absolute waarheid. Er zijn mensen die het leuk vinden om hun huis vol te stouwen met frutsels. Zij vinden een fors bemeten houten plank in een autointerieur, zoals bij Jaguar en Rolls Royce, misschien wel het toppunt van design.

Het interieur in de E9x oogt robuust en voelt als zodanig aan. Er worden hoogwaardige materialen gebruikt die een prettige aanraking hebben. De ergonomie is uitstekend.

Als je het onderscheid tussen een M3-interieur (uitgaande van de versie met leren interieurlijsten, die ik altijd zou nemen) en een kale 316i niet kunt zien dan is er toch echt iets mis met je zichtvermogen. Aannemende dat de basis vormgeving van het interieur vaststaat (zoals bij alle topmodellen van andere fabrikanten) moet het onderscheid gemaakt worden door materiaalgebruik, detaillering en uitrustingsniveau. De M3 heeft sportonderstoelen die er duidelijk 'voller' uitzien dan de standaard klapstoeltjes. De uitstraling van het carbon-look leer op de middentunnel en de interieurlijsten is beduidend hoogwaardiger van de standaard titaniumimitatie. Het stuur heeft mooie stikseltjes, de versnellingspook is heeft een hoogwaardiger afwerking en er is detaillering in het instrumentarium aangebracht. Verder zie ik nog andere speakers in de M3 en mooie verlichte dorpels.

De RS4 heeft extremer vormgegeven stoelen en een afgeplat stuurwiel waar ik persoonlijk niet op zit te wachten. De rest van het interieur vind ik er bij de M3 moderner en hoogwaardiger uitzien.

Wat me bij de C-klasse tegenstaat is de fragiele en knullige afwerking van het navigatiescherm.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 apr 2008, 22:59

Even over die RS4 stoelen, Die zitten toch in nagenoeg dezelfde vorm ook in een Cliootje en Corsaatje met anabolen ?

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 08 apr 2008, 23:03

Romo,

haal die C op!

Stoerder kan het echt niet! RS4 is nu al zo 2002. M3 is zo E39M5

Nandor

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Erminio, Google [Bot], Majestic-12 [Bot], Thomas H en 18 gasten