E208(?) dacht ik . Velen willen dat wel(?)
Nederlandse verkiezingen 2021
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Nederlandse verkiezingen 2021
E208(?) dacht ik . Velen willen dat wel(?)
-
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... maatdoelen.
Mede mogelijk gemaakt door Stientje van D66.....

Mede mogelijk gemaakt door Stientje van D66.....

- daNpy
"Nu doordrukken", of wat hoor ik telkens op de radio?
- Peric
CDA, nu doorpakken.
- tomgtr
CDA heeft een lekkere campagne zeg. Pffffff.
- JP
Dat is de campagne tegen die griep. Even wat paracetamol’s doordrukken....

-
Wat een VVD stemmers hier.
10 Jaar rutte 10 jaar massa immigratie. Bijna 80 ministers de laan uitgestuurd door allerlei grove fouten maar zelf is ie van geen kwaad bewust. De lijst van loze beloftes past niet eens op mijn 27 inch monitor.
Vroeger ook wel op VVD gestemd maar dat is wel klaar.
10 Jaar rutte 10 jaar massa immigratie. Bijna 80 ministers de laan uitgestuurd door allerlei grove fouten maar zelf is ie van geen kwaad bewust. De lijst van loze beloftes past niet eens op mijn 27 inch monitor.
- Henk Jan
Ik vind het ook echt verbazingwekkend dat na alles wat er de afgelopen jaren fout is gegaan en voorgelogen is, er nog altijd een grote groep mensen is die trouw VVD blijven stemmen.Andre schreef: 11 mar 2021, 12:07 Wat een VVD stemmers hier.
VVD is al lang geen rechtse partij meer en veel teveel naar links opgeschoven.
De ‘populariteit’ van VVD zal uiteraard ook te maken hebben met de opinie dat er te weinig goede alternatieven op rechts zouden zijn. De rechtse partijen worden al snel als te extreem bestempeld en het is ook niet hip om rechts te zijn momenteel. De veelal linkse media werken er ook maar al te graag aan mee om dit idee in stand te houden.
Wat we ook van Rutte vinden ; Helaas moet ik hem wel nageven dat hij een uitstekende politicus is met het talent om zich overal onderuit te lullen en charismatisch over te komen. Iets wat een Wilders/Baudet en cs helaas veel minder hebben. Tweede Pim lijkt nog mijlenver weg helaas....
Hoop oprecht dat veel mensen de ogen nog openen dat een stem op de VVD ook indirect een stem is op D66/GL en al die andere immigratie-, klimaat- en EU-gekkies.
Ben er zelf nog niet helemaal uit, maar mijn stem zal zeker gaan naar PVV, FVD of JA21.
- 350 Z
Inderdaad, ik snap dat ook echt niet dat mensen nog op die oude zeer foute kliek stemmen. Voor mij ook 1 van die 3.
VVD meest foute partij ever en dan nog de grootste worden.....
VVD meest foute partij ever en dan nog de grootste worden.....
- tomgtr
Een stem op Wilders Baudet is net zo goed een stem op GL/D66. En als er nog Meer op PVV/FvD stemmen nog de CU en PVDA erbij.Henk Jan schreef: 11 mar 2021, 13:58Ik vind het ook echt verbazingwekkend dat na alles wat er de afgelopen jaren fout is gegaan en voorgelogen is, er nog altijd een grote groep mensen is die trouw VVD blijven stemmen.Andre schreef: 11 mar 2021, 12:07 Wat een VVD stemmers hier.
VVD is al lang geen rechtse partij meer en veel teveel naar links opgeschoven.
De ‘populariteit’ van VVD zal uiteraard ook te maken hebben met de opinie dat er te weinig goede alternatieven op rechts zouden zijn. De rechtse partijen worden al snel als te extreem bestempeld en het is ook niet hip om rechts te zijn momenteel. De veelal linkse media werken er ook maar al te graag aan mee om dit idee in stand te houden.
Wat we ook van Rutte vinden ; Helaas moet ik hem wel nageven dat hij een uitstekende politicus is met het talent om zich overal onderuit te lullen en charismatisch over te komen. Iets wat een Wilders/Baudet en cs helaas veel minder hebben. Tweede Pim lijkt nog mijlenver weg helaas....
Hoop oprecht dat veel mensen de ogen nog openen dat een stem op de VVD ook indirect een stem is op D66/GL en al die andere immigratie-, klimaat- en EU-gekkies.
Ben er zelf nog niet helemaal uit, maar mijn stem zal zeker gaan naar PVV, FVD of JA21.
- MarkS
Zo is het. Vooral geen VVD stemmen. Stem dan maar direct op GL/D66/CU/PVdA want die gaan er verhoudingsgewijs toch sterker uitkomen in een toekomstig kabinet. Niet PVV/FvD.
- daNpy
De verkiezingen zijn eigenlijk dus al theoretisch "bepaald" voor het stemmen überhaupt plaats heeft gevonden 

-
Toch laten stemmen op FVD, PVV en Ja21 zien dat er veel onvrede is over de zittende politiek.
-
Als een grote partij vooraf zegt niet te willen regeren met een andere partij, dan ben je als kiezer toch altijd de verliezer als je je erdoor laat beïnvloeden?
Dat zogenaamde strategisch stemmen ("een stem op A is een stem op B") klopt, maar dat houden mensen zelf in stand.
Lekker strategisch, maar vooral in andermans belang.
Dat zogenaamde strategisch stemmen ("een stem op A is een stem op B") klopt, maar dat houden mensen zelf in stand.
Lekker strategisch, maar vooral in andermans belang.
-
Er wordt hier gesuggereerd dat Rutte/VVD weer de grootste wordt. Dat weten we volgende week pas.
- tomgtr
Dat kan zijn Tom, maar FvD en PVV doen dat toch zelf. Als je dingen roept die niet kunnen/mogen zet je jezelf buiten spel.
Komt ook nog bij dat dat soort partijen nogal een matig track record hebben als het aankomt op kamerzetels opvullen / geschikte bewindslieden vinden. Dan krijg je toch al gauw een bijeengeraapt rariteitenkabinet van omhooggevallen ondernemers en uitgerangeerde politici allemaal op zoek naar hun 5 minutes of fame.
Komt ook nog bij dat dat soort partijen nogal een matig track record hebben als het aankomt op kamerzetels opvullen / geschikte bewindslieden vinden. Dan krijg je toch al gauw een bijeengeraapt rariteitenkabinet van omhooggevallen ondernemers en uitgerangeerde politici allemaal op zoek naar hun 5 minutes of fame.
-
OnlineLuco
Ja dat is bij bv de PVDA of VVD stukken betertomgtr schreef: 11 mar 2021, 15:24 Dat kan zijn Tom, maar FvD en PVV doen dat toch zelf. Als je dingen roept die niet kunnen/mogen zet je jezelf buiten spel.

-
En daarom zitten we nu met bijvoorbeeld een jihadistenvrouw, een pathologisch leugenaar en een eigenwijze cokesnuiver in dit kabinet?tomgtr schreef: 11 mar 2021, 15:24 Dat kan zijn Tom, maar FvD en PVV doen dat toch zelf. Als je dingen roept die niet kunnen/mogen zet je jezelf buiten spel.

- JP
Dat zal de zittende politiek heus wel zien aan de vele demonstraties, het is alleen wat je met die kritiek doet. Ik vermoed opschrijven en er hun derrière mee afvegen....Andre schreef: 11 mar 2021, 15:15 Toch laten stemmen op FVD, PVV en Ja21 zien dat er veel onvrede is over de zittende politiek.
-
Inderdaad. PVV tweede partij. Maar ze doen /zeggen dingen die niet mogen/kunnen blijkbaar? En daarom zijn ze totnutoe notabene de tweede partij.....JP schreef: 11 mar 2021, 15:31Dat zal de zittende politiek heus wel zien aan de vele demonstraties, het is alleen wat je met die kritiek doet. Ik vermoed opschrijven en er hun derrière mee afvegen....Andre schreef: 11 mar 2021, 15:15 Toch laten stemmen op FVD, PVV en Ja21 zien dat er veel onvrede is over de zittende politiek.
Zeer ondemocratische ideeën houden sommigen hier erop na. Niet mogen/kunnen is voor iedereen anders. Zie het aantal stemmen.
We zullen zien volgende week woensdag.
-
Dat is vooral aan de kiezer om te bepalen, niet aan andere partijen.tomgtr schreef: 11 mar 2021, 15:24 Dat kan zijn Tom, maar FvD en PVV doen dat toch zelf. Als je dingen roept die niet kunnen/mogen zet je jezelf buiten spel.
Ik snap dat er een kabinet gevormd moet worden, maar het vooraf uitsluiten is (ook) een smerig politiek spelletje om mensen aan het twijfelen te brengen. Helaas met effect, want een deel van de zwevende kiezers laat zich erdoor beïnvloeden.
- MarkS
Nou niet alleen hier. In alle peilingen. Maar we gaan het idd pas volgende week zien. Dat is het nadeel van een verkiezingen topic. Volgende keer achteraf pas mee beginnen dan hebben we de uitslag al en kunnen we ons op de nabeschouwingen richten.Robin schreef: 11 mar 2021, 15:19 Er wordt hier gesuggereerd dat Rutte/VVD weer de grootste wordt. Dat weten we volgende week pas.
-
Als de peilingen uitkomen zijn we dus weer nog meer mooi de sigaar.
Omtzigt hier.

Omtzigt hier.
-
OnlineDownforce Hans
Ja21 is klein maar kan zeker wel een goede vervanger zijn voor FvD. Zal deze periode niet veel kunnen betekenen maar wie weet in de toekomst. Zag van de week een interview Joost eerdmans met Sven Kockelman en daar bleef die Eerdmans aardig overeind, het bekijken wel waard.
https://www.reddit.com/r/Politiek/comme ... nederland/
https://www.reddit.com/r/Politiek/comme ... nederland/
- tomgtr
Waarom mag je niet benoemen dat je niet kan of wil samenwerken met een partij dieals speerpunten in programma hebben staan waarvan je weet dat dat onmogelijk is? Is nu zeggen dat je niemand uitsluit maar wel zeggen dat dat alleen kan als ze punten a, b, c, d h en l uit hun wensen schrappen niet nog nepper? Dan kan je maar beter zeggen waar het op staat. Dat gezegd hebbend, van D66 en GL zou ik A tot Z van hun programma afwijzen. Echter zijn die dingen ofschoon idioot wel mogelijk per grondwet. Ik weet het ook niet. Ik zit er niet bij en stem met grote tegenzin.