Volvo S-60 T3 R-design nordic+
- dvh
Re: de BMW 520iA high executive F11 LCI M-sport is ingeruild
Ben toch wel erg nieuwsgierig hoe zo'n 3cyl het doet in een bmw..
In de Aygo ( geen vergelijking natuurlijk...) roffelde het blokje wel prettig moet ik zeggen...
De 4 cilinders zijn nooit bijzonder geweest bij bmw. Nu zou ik een 3cyl + turbo altijd verkiezen boven een 4cyl zonder turbo.
In de Aygo ( geen vergelijking natuurlijk...) roffelde het blokje wel prettig moet ik zeggen...
De 4 cilinders zijn nooit bijzonder geweest bij bmw. Nu zou ik een 3cyl + turbo altijd verkiezen boven een 4cyl zonder turbo.
- JWdrive
- Auto: BMW i4 M50 | GSX-R 750
Moderne niet nee, maar de E30 M3...dvh schreef: De 4 cilinders zijn nooit bijzonder geweest bij bmw. Nu zou ik een 3cyl + turbo altijd verkiezen boven een 4cyl zonder turbo.

- Luca
Helemaal mee eens!!!
Ben in de afgelopen jaren echt fan geworden van turbo motoren. Verwacht er toch wel wat van.
De 500L van mijn vrouw (2 cilinder turbo) rijdt gewoon super.
Maar had natuurlijk liever een vier cilinder turbo gehad. Dacht ook dat dat erin zat.
Ben in de afgelopen jaren echt fan geworden van turbo motoren. Verwacht er toch wel wat van.
De 500L van mijn vrouw (2 cilinder turbo) rijdt gewoon super.
Maar had natuurlijk liever een vier cilinder turbo gehad. Dacht ook dat dat erin zat.
- Knot
Ik zat ook weer ff te klikken voor een 318i M Sport Edition Touring maar ga snel ruim over de 50k.....
- Tristan
Ik moet zeggen dat ik het blok in mijn 328i toch wel erg fijn vind. Oke, klinkt niet zo mooi als een 6 in-lijn maar vrijwel geen turbogat en heeft degelijk zin om door te halen naar 7000 rpm. En loopt serieus hard.dvh schreef:
- Fernando
dvh schreef:Nu zou ik een 3cyl + turbo altijd verkiezen boven een 4cyl zonder turbo.
Dit is bij mij dus zeer zeker niet het geval omdat ik het zelf heb kunnen ervaren. Heb voor m'n 3 cilinder 1.0 turbo Focus de 4 cilinder 2.0 atmo Focus gehad en die laatste was echt in alles beter behalve dan het koppel bij lage toeren. Wat natuurlijk ook dikke prima kan zijn maar toch echt veel liever die 2.0 4 cilinder door z'n toeren jagen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Dat is "direct rijden" bij BMW. Nu weet ik niet of die op BMW.nl te benaderen is maar de meeste dealers hebben wel een "direct rijden" tabje.
Knot schreef:Hmmz, misschien moet ik ook ff gaan kijken.
Bij VW is er een mooie site/overzicht van voorraadmodellen, daar had ik de Golf7 ook vandaan geplukt.
Is dat er bij BMW niet?
- Arthur
Daar moet je niet naar kijken. Wss gaat er nog flink wat korting af. En anders mailen of ze je een voorstel kunnen doen op je huidige wagen.
Knot schreef:Ik zat ook weer ff te klikken voor een 318i M Sport Edition Touring maar ga snel ruim over de 50k.....
- Knot
http://www.bmwdirectrijden.com/nieuwe-bmws" onclick="window.open(this.href);return false;
Staat ook weinig op, idd dealer websites zelf doorzoeken werkt het beste.
- Luca
In Apeldoorn staat een blauwe. Is wel een sedan.
- Knot
Zal eens zoeken, als er maar hifi of Harman kardon in zit een schuifdak en stoelverwarming.
Is een Exe, geen High Exe die sedan.
Is een Exe, geen High Exe die sedan.
- dvh
Ik vind turbo rijden heerlijk door het (diesel-achtige)koppel wat je erbij krijgt.Tristan schreef:Ik moet zeggen dat ik het blok in mijn 328i toch wel erg fijn vind. Oke, klinkt niet zo mooi als een 6 in-lijn maar vrijwel geen turbogat en heeft degelijk zin om door te halen naar 7000 rpm. En loopt serieus hard.dvh schreef:
Atmo is fijn als je ala racemode ergens aan het scheuren bent en hij lekker hoog in z'n toeren jankt.
Maar als dagelijkse en of gezinsauto.. > turbo. Gewoon heul fijn.
Nooit gereden in een nieuwe 328. Maar dat rijdt vast fantastisch.
Ik refereer meer aan de zoutlose oudere 316/318's die bmw op de markt heeft gebracht. Keurige smeuïge blokjes hoor. Daar niet van. Maar daar zat geen enkele pit of sportiviteit in. Een roffelend 3cylindertje + turbo zou ik boven de turboloze verkiezen. Blind&ongereden.
@Fernando... jij hebt gewoon pech gehad

Daarom ben ik ook wel benieuwd hoe een bmw aanvoelt met een dergelijk blok.
- Arthur
Nee, dat werk idd niet
Ik had idd ook gekeken bij de (grotere) dealers.

Knot schreef:http://www.bmwdirectrijden.com/nieuwe-bmws
- JoostSchouten
Hoe zit het eigenlijk met de turbo's en start/stop systeem?
Van vroeger uit was het altijd slecht om een warm turboblok meteen uit te zetten nadat je op je locatie aan komt.
Nu kan het goed zijn dat je na 1 uur snelwegjagen bij een druk stoplicht aankomt en je motor per direct stil staat.
Is dat niet slecht?
Van vroeger uit was het altijd slecht om een warm turboblok meteen uit te zetten nadat je op je locatie aan komt.
Nu kan het goed zijn dat je na 1 uur snelwegjagen bij een druk stoplicht aankomt en je motor per direct stil staat.
Is dat niet slecht?
- Luca
Auto is officieel nog steeds niet echt gekocht. Dit is de eerste keer dat het allemaal zolang duurt. Gezien de afstand hebben beide partijen elkaars auto niet gezien. Ze ruilen dus de 5 ongezien in. Op zich niet vreemd voor mij want zo "werk" ik altijd. Afstand tussen beide adressen is te groot om effe langs te gaan (+ 2 uur).
Maar nogmaals dit doe ik nooit. Ik ga nooit langs en doe alles per mail. De 5 is Zgan en dit heb ik ook duidelijk proberen te maken. Ondanks dat ik altijd een order per mail kon bevestigen wilde de dealer dat ik de stukken zou ondertekenen en retour zou sturen. Deed ik dit zsm dan kon het kenteken aangevraagd worden.
Nu is het zo dat ik geen printer heb momenteel. Ze zouden een grote uitzondering maken en moest ik akkoord geven adv een door hun opgemaakt mail.
Natuurlijk geen probleem! Maar nu "vallen" ze over 1 puntje. Zoals ik zei de auto is in
showroomstaat!! Zgan.
Maar in de ruit zit een heel klein sterretje wat is hersteld met "wax" veroorzaakt door een eikel (ja eentje uit een boom) die op de ruit terecht is gekomen. Herstel was de enige optie omdat de beschadiging niet van die aard was dat de ruit vervangen kon / mocht worden.
Dus nu is de order nog niet definitief en het kenteken niet aangevraagd..... Ik snap dat het niet gaat om een paar euro en dat ze ongezien de auto inruilen maar dit is de eerste x dat het zo moeilijk gaat. Er is geen krasje of deukje te vinden op de auto. Zowel binnen als buiten. Maar wat is het "probleem", een sterretje in de ruit wat professioneel is hersteld.
Ik ga 300% zeker niet de ruit vervangen. Dan maar geen 3-serie.
We wachten af. Krijg vandaag de mail.
Maar nogmaals dit doe ik nooit. Ik ga nooit langs en doe alles per mail. De 5 is Zgan en dit heb ik ook duidelijk proberen te maken. Ondanks dat ik altijd een order per mail kon bevestigen wilde de dealer dat ik de stukken zou ondertekenen en retour zou sturen. Deed ik dit zsm dan kon het kenteken aangevraagd worden.
Nu is het zo dat ik geen printer heb momenteel. Ze zouden een grote uitzondering maken en moest ik akkoord geven adv een door hun opgemaakt mail.
Natuurlijk geen probleem! Maar nu "vallen" ze over 1 puntje. Zoals ik zei de auto is in
showroomstaat!! Zgan.
Maar in de ruit zit een heel klein sterretje wat is hersteld met "wax" veroorzaakt door een eikel (ja eentje uit een boom) die op de ruit terecht is gekomen. Herstel was de enige optie omdat de beschadiging niet van die aard was dat de ruit vervangen kon / mocht worden.
Dus nu is de order nog niet definitief en het kenteken niet aangevraagd..... Ik snap dat het niet gaat om een paar euro en dat ze ongezien de auto inruilen maar dit is de eerste x dat het zo moeilijk gaat. Er is geen krasje of deukje te vinden op de auto. Zowel binnen als buiten. Maar wat is het "probleem", een sterretje in de ruit wat professioneel is hersteld.
Ik ga 300% zeker niet de ruit vervangen. Dan maar geen 3-serie.
We wachten af. Krijg vandaag de mail.
- Tim N
Snap dat nu dan toch, de goden zijn je gunstig gestemd ze willen 20" onder een F11 en geen 318i koffiemachine

- Luca
- Arthur
Daarom zit er een uit knop op dat systeem. En rijd je met de handbak dan houd je gewoon de koppeling ingetrapt en werkt het systeem ook niet.
JoostSchouten schreef:Hoe zit het eigenlijk met de turbo's en start/stop systeem?
Is dat niet slecht?
- JoostSchouten
De knop en koppeling snap ik, maar het is dus nog steeds slecht? Of hebben ze ondertussen die techniek verfijnd en kan het niet zoveel kwaad meer?Arthur schreef:Daarom zit er een uit knop op dat systeem. En rijd je met de handbak dan houd je gewoon de koppeling ingetrapt en werkt het systeem ook niet.JoostSchouten schreef:Hoe zit het eigenlijk met de turbo's en start/stop systeem?
Is dat niet slecht?
- Arthur
@Luca: daarom zou ik ook niet zeggen dat hij in showroomstaat is, zgan of smetteloos. Een auto heeft ALTIJD gebruikssporen. Hoe minimaal ook, is niet erg en zou de waarde niet mogen beïnvloeden. Iig niet in dit geval, met een repareerd sterretje.
Maar goed, ik ben in m'n zoektocht naar een BoxsterS ook auto's tegen gekomen die zgan waren... Daarbij zou je mijn huidige als smetteloos kunnen omschrijven. Toch heeft de auto echt wel wat gebruikssporen zoals een paar steenslagjes of wat oppervlakkige "swirls". Dus ja, je auto zo de hemel inprijzen kan dan een probleempje opleveren. Zeker als je ze "het vel over de oren" trekt
@Joost: zoveel verstand heb ik niet van de techniek maar het lijkt mij nog steeds slecht. Ik heb het systeem op "uit" laten programmeren maar iemand zou eens uit moeten proberen of de fabrikant een veiligheid heeft ingebouwd? Is wel een puntje, ik heb bv een collega die het systeem altijd in werking laat (320dA).
Maar goed, ik ben in m'n zoektocht naar een BoxsterS ook auto's tegen gekomen die zgan waren... Daarbij zou je mijn huidige als smetteloos kunnen omschrijven. Toch heeft de auto echt wel wat gebruikssporen zoals een paar steenslagjes of wat oppervlakkige "swirls". Dus ja, je auto zo de hemel inprijzen kan dan een probleempje opleveren. Zeker als je ze "het vel over de oren" trekt

@Joost: zoveel verstand heb ik niet van de techniek maar het lijkt mij nog steeds slecht. Ik heb het systeem op "uit" laten programmeren maar iemand zou eens uit moeten proberen of de fabrikant een veiligheid heeft ingebouwd? Is wel een puntje, ik heb bv een collega die het systeem altijd in werking laat (320dA).
- JP
Start/stop is toch ook afhankelijk van meerdere factoren, en werkt dus niet altijd. Bijv. bij een koude motor springt die heus niet af, en ook niet als je te veel stroomverbruikers hebt ingeschakeld.
Luca, heb je al een back-up plan/auto ?
Luca, heb je al een back-up plan/auto ?

- RVV
Lijkt mij dat ze een beetje spijt hebben van de "deal". Verkoper terug gefloten?!
- Luca
@arthur: buiten het sterretje durf ik echt te zeggen dat hij dan 99,9% in nieuwstaat is.
@RVV: wat ik steeds heb gemist in het verhaal zijn de afleveringskosten. En die zaten niet in de vraagprijs!
@JP: Back-up plan: gaat het niet door (want ik betaal geen euro meer en vervang de ruit ook niet) dan kijk ik in 2016 weer verder. Ik heb de order bevestigd. Nu de dealer nog.
Of ik maak mij "druk" om niks
y
Heb wel een mail gestuurd met de vraag of het nu definitief is. Ook aangegeven dat als ze er vanaf willen zien dat ik het graag wil weten.
@RVV: wat ik steeds heb gemist in het verhaal zijn de afleveringskosten. En die zaten niet in de vraagprijs!
@JP: Back-up plan: gaat het niet door (want ik betaal geen euro meer en vervang de ruit ook niet) dan kijk ik in 2016 weer verder. Ik heb de order bevestigd. Nu de dealer nog.
Of ik maak mij "druk" om niks

Heb wel een mail gestuurd met de vraag of het nu definitief is. Ook aangegeven dat als ze er vanaf willen zien dat ik het graag wil weten.
- Arthur
Ik geloof je wel hoor
Afleverkosten namen zij toch voor hun rekening? En je geeft ze nu wel een uitweg met je laatste reactie.

Afleverkosten namen zij toch voor hun rekening? En je geeft ze nu wel een uitweg met je laatste reactie.
- Luca
De deal is definitief !
Ze zouden het wel fijn vinden als ik de ruit zou vervangen. Aangegeven dit niet te doen. Ster was toen onvoldoende voor vervanging (kreeg ik te horen ) en nu dus nog steeds.
Aflevering over ong 3 weken.
Moet wel wennen aan de "looks" van led verlichting. Vond juist de looks van xenon (die bollen) erg mooi.
Auto is ook voorzien van een hifi systeem??? (Anders dan origineel????) en ambiance verlichting.
Ze zouden het wel fijn vinden als ik de ruit zou vervangen. Aangegeven dit niet te doen. Ster was toen onvoldoende voor vervanging (kreeg ik te horen ) en nu dus nog steeds.
Aflevering over ong 3 weken.
Moet wel wennen aan de "looks" van led verlichting. Vond juist de looks van xenon (die bollen) erg mooi.
Auto is ook voorzien van een hifi systeem??? (Anders dan origineel????) en ambiance verlichting.
- Bijlagen
-
- image.jpeg (63.54 KiB) 1995 keer bekeken
-
- image.jpeg (60.45 KiB) 1995 keer bekeken
-
- image.jpeg (70.44 KiB) 1995 keer bekeken