Ik vind de R line net wat dikker en die staan in grote getalen bij de Oosterburen. Ja, het loont maar te weinig durven over de grens te shoppen, ook nieuw. Zeker de op papier zuinige TSI met CoD of ACT. Daar komt nieuw aan bpm "maar" 1700 bij. Import.........Das een keuze......die je geld kan besparen, als je de kleine moeite doet van het importeren. Merkdealers doen het ook masaal al voor hun klanten. Alleen vermelden zij niet gauw dat sommige modellen in hun showroom ook uit Duitsland komen en nog op duits kenteken staan.
15-20% kun je aan korting krijgen in Duitsland (en Engeland) op een nieuwe. Zeker op de wat duurdere auto's loont dat dik !
Moet je de import wel of zelf doen of een betrouwbaar iemand laten doen.
Voorbeeld; uit 2013 gebruikte VII GTi. Kun je voor ~ 33k in Nederland op kenteken hebben.
Staat op de grote importsites voor totaal 36k€........
Mijn volgende komt iig ook zeker uit Duitsland.