Na 25 dagen de auto retour. Nu alles afgesloten.
- sitechris
- Berichten: 4881
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Een nieuwe auto die al meer dan 3 weken stil staat... GT
Gewoon naar Van Kerkhof Visser in Gorinchem rijden en daar idd lekker een RS-je bestellen. Topdealer!
- martll
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: Een nieuwe auto die al meer dan 3 weken stil staat... GT
Daar zijn de meningen ook over verdeeld.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Een nieuwe auto die al meer dan 3 weken stil staat... GT
Dus dat is alvast de volgende dealer die Df de gezamelijk, met een biertje achter de computer, de grond in stampt? Je moet wat te doen hebben op de warme zomerdagen...martll schreef:Daar zijn de meningen ook over verdeeld.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Een nieuwe auto die al meer dan 3 weken stil staat... GT
Ik heb er nog nooit iets slechts over gelezen. Verklaar u nader of verwijder je post. Niets is zo eenvoudig als het affakkelen van een dealer zonder dat ze zich kunnen verdedigen.martll schreef:Daar zijn de meningen ook over verdeeld.
- martll
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: Een nieuwe auto die al meer dan 3 weken stil staat... GT
Daar gaat dit topic niet over. Ik ken hele goede berichten over die dealer, maar ook mindere. Vandaar mijn reactie dat de meningen daarover verdeeld zijn.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Een nieuwe auto die al meer dan 3 weken stil staat... GT
En zo lang dat niet onderbouwt wordt is het een loze uitspraak die niets toevoegt.martll schreef:Daar gaat dit topic niet over. Ik ken hele goede berichten over die dealer, maar ook mindere. Vandaar mijn reactie dat de meningen daarover verdeeld zijn.
- Luc B
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31
Re: Een nieuwe auto die al meer dan 3 weken stil staat... GT
Over iedere dealer is wel wat op of aan te merken of zijn er lastige gevallen geweest, soms gewoonweg een ongelukkig samenspel van omstandigheden. Hier heeft het echter niets meer met ongelukkige omstandigheden te maken, maar maakt de dealer een aantal bewuste keuzes die gewoon de plank compleet mis slaat. Luca is alles behalve een moeilijke klant geweest ( misschien zelfs te gemakkelijk ). Maar vaak zijn het ook de klanten die moeilijk doen en vervolgens de dealer of garage de schuld geven. Over ieder dealer, garage of beunhaas zijn wel slechte verhalen te vinden.martll schreef:Daar zijn de meningen ook over verdeeld.
Petrolhead Tom schreef: Ik heb er nog nooit iets slechts over gelezen. Verklaar u nader of verwijder je post.Niets is zo eenvoudig als het affakkelen van een dealer zonder dat ze zich kunnen verdedigen.
Gelukkig heb jij het hier allemaal voor het zeggen ...
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
Re: Een nieuwe auto die al meer dan 3 weken stil staat... GT
Mijn idee, vliegt hier weer lekker uit de bocht, zal wel bij de internet platheid horen, zonder dat Luca er iets mee opschiet, sterker nog als bedrijf, zou ik me nooit laten chanteren door de "macht" van internet.allen schreef:Dus dat is alvast de volgende dealer die Df de gezamelijk, met een biertje achter de computer, de grond in stampt? Je moet wat te doen hebben op de warme zomerdagen...martll schreef:Daar zijn de meningen ook over verdeeld.
Luca Succes met de afhandeling, zou niet te veel naar dit topic verwijzen.
- Bennie
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 13 dec 2012, 09:33
Re: Een nieuwe auto die al meer dan 3 weken stil staat... GT
Ben ik nou de enige die alle ophef een beetje overdreven vindt?
Ik snap heel goed dat de TS baalt als een stekker maar is het geheel niet gewoon te wijten aan heel veel botte pech? De dealer kan er niet veel aan doen dat de auto dit mankement heeft. Het is één van de eerste van de nieuwste GTI’s en wellicht is dit probleem dus ook geheel nieuw voor de dealer / Pon. Ik geloof heel eerlijk dat niemand op dit probleem zit te wachten. Indien de dealer dit probleem dus met iets meer inzet / doordenken al eerder op had kunnen lossen dan hadden ze dat heus gedaan. Hoogstwaarschijnlijk dient deze auto als voorbeeld voor (alle) andere GTI’s die hetzelfde probleem (gaan) hebben.
Waarom moet de dealer überhaupt compenseren? TS heeft een nieuwe auto met fabrieksgarantie gekocht en heeft de pech dat hier een serieus elektronisch probleem mee is. Het fijne van garantie is dat je je auto alleen maar af hoeft te zetten bij de dealer en vanzelf een belletje krijgt wanneer deze weer opgehaald kan worden. Tuurlijk, passend vervangend vervoer had wenselijk geweest en er mag heus een beetje druk gezet worden maar ik zie niet in waarom TS gecompenseerd moet worden in een set velgen. De dealer maakt al genoeg uren die ze van Pon nooit vergoed gaan krijgen. Eén van de risico’s als je een volledig nieuw model koopt, er is altijd kans op kinderziektes.
Mijn inziens doet de dealer het goed als ze TS passend vervangend vervoer geven en hier niets voor rekenen, hem dagelijks op de hoogte houden omtrent vorderingen / tegenslagen en hem een weekend een R8 GT mee geven als goedmakertje.
Ik snap heel goed dat de TS baalt als een stekker maar is het geheel niet gewoon te wijten aan heel veel botte pech? De dealer kan er niet veel aan doen dat de auto dit mankement heeft. Het is één van de eerste van de nieuwste GTI’s en wellicht is dit probleem dus ook geheel nieuw voor de dealer / Pon. Ik geloof heel eerlijk dat niemand op dit probleem zit te wachten. Indien de dealer dit probleem dus met iets meer inzet / doordenken al eerder op had kunnen lossen dan hadden ze dat heus gedaan. Hoogstwaarschijnlijk dient deze auto als voorbeeld voor (alle) andere GTI’s die hetzelfde probleem (gaan) hebben.
Waarom moet de dealer überhaupt compenseren? TS heeft een nieuwe auto met fabrieksgarantie gekocht en heeft de pech dat hier een serieus elektronisch probleem mee is. Het fijne van garantie is dat je je auto alleen maar af hoeft te zetten bij de dealer en vanzelf een belletje krijgt wanneer deze weer opgehaald kan worden. Tuurlijk, passend vervangend vervoer had wenselijk geweest en er mag heus een beetje druk gezet worden maar ik zie niet in waarom TS gecompenseerd moet worden in een set velgen. De dealer maakt al genoeg uren die ze van Pon nooit vergoed gaan krijgen. Eén van de risico’s als je een volledig nieuw model koopt, er is altijd kans op kinderziektes.
Mijn inziens doet de dealer het goed als ze TS passend vervangend vervoer geven en hier niets voor rekenen, hem dagelijks op de hoogte houden omtrent vorderingen / tegenslagen en hem een weekend een R8 GT mee geven als goedmakertje.
-
- Berichten: 55098
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Een nieuwe auto die al meer dan 3 weken stil staat... GT
mee eens...PD power schreef:Mijn idee, vliegt hier weer lekker uit de bocht, zal wel bij de internet platheid horen, zonder dat Luca er iets mee opschiet, sterker nog als bedrijf, zou ik me nooit laten chanteren door de "macht" van internet.allen schreef:Dus dat is alvast de volgende dealer die Df de gezamelijk, met een biertje achter de computer, de grond in stampt? Je moet wat te doen hebben op de warme zomerdagen...martll schreef:Daar zijn de meningen ook over verdeeld.
Luca Succes met de afhandeling, zou niet te veel naar dit topic verwijzen.
@Bennie: Goed verhaal ook. toen ik 'pech'had met m'n BMW is dat uiteindeelijk onderling opgelost. Ik heb er wel eens negatief over gedaan. Maar draadjes als dit (van zo'n zwaar caliber als dit dus) zijn er nooit gekomen(gelukkig niet!)
Of het éne probleem/persoon/auto is easier om er 'n zwaar caliber topic van te maken en de andere persoon/probleem/auto laten we links liggen.
Als 'n kudde schapen met 'n shotgun rossen we er doorheen.
Nogmaals succes Luca...
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Een nieuwe auto die al bijna 3 weken stil staat...... GT
Wat is er besproken?Luca schreef: Volgens eigen zeggen vd dealer is mijn "probleem" (of ik als probleem) besproken in een directieoverleg
Wat zijn de oplossingen? Wat is er concreet gezegd?
Niks? Of
"Ja we hebben een vervelende klant met die Golf die niet goed werkt, maar de fabriek heeft geen oplossing"
- "Ja da's vervelend."
- dvh
- Berichten: 17194
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Een nieuwe auto die al meer dan 3 weken stil staat... GT
Ligt ook aan de berichtgeving Robin.
Waar jij veel voor jezelf hield en je getemperd uitliet op dit forum. Gooit Luca er zelf alles uit. De starterspost zet te toon al
En er is niks mis met wat ouderwets toetsenbordrellen op z'n tijd
Waar jij veel voor jezelf hield en je getemperd uitliet op dit forum. Gooit Luca er zelf alles uit. De starterspost zet te toon al

En er is niks mis met wat ouderwets toetsenbordrellen op z'n tijd
- Bram
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Een nieuwe auto die al meer dan 3 weken stil staat... GT
Iedereen lijkt inderdaad wel erg op de hand van Luca te zijn. Maar dat is ook het internet en groepsgedrag, veel mensen houden er een dubbele moraal op na. Maar ik kan me wel vinden in bovenstaande reactie, vooral de laatste alinea maar ik denk dat ik die r8 gt met een knipoog moet nemen.Bennie schreef:Ben ik nou de enige die alle ophef een beetje overdreven vindt?
Ik snap heel goed dat de TS baalt als een stekker maar is het geheel niet gewoon te wijten aan heel veel botte pech? De dealer kan er niet veel aan doen dat de auto dit mankement heeft. Het is één van de eerste van de nieuwste GTI’s en wellicht is dit probleem dus ook geheel nieuw voor de dealer / Pon. Ik geloof heel eerlijk dat niemand op dit probleem zit te wachten. Indien de dealer dit probleem dus met iets meer inzet / doordenken al eerder op had kunnen lossen dan hadden ze dat heus gedaan. Hoogstwaarschijnlijk dient deze auto als voorbeeld voor (alle) andere GTI’s die hetzelfde probleem (gaan) hebben.
Waarom moet de dealer überhaupt compenseren? TS heeft een nieuwe auto met fabrieksgarantie gekocht en heeft de pech dat hier een serieus elektronisch probleem mee is. Het fijne van garantie is dat je je auto alleen maar af hoeft te zetten bij de dealer en vanzelf een belletje krijgt wanneer deze weer opgehaald kan worden. Tuurlijk, passend vervangend vervoer had wenselijk geweest en er mag heus een beetje druk gezet worden maar ik zie niet in waarom TS gecompenseerd moet worden in een set velgen. De dealer maakt al genoeg uren die ze van Pon nooit vergoed gaan krijgen. Eén van de risico’s als je een volledig nieuw model koopt, er is altijd kans op kinderziektes.
Mijn inziens doet de dealer het goed als ze TS passend vervangend vervoer geven en hier niets voor rekenen, hem dagelijks op de hoogte houden omtrent vorderingen / tegenslagen en hem een weekend een R8 GT mee geven als goedmakertje.
Laatst gewijzigd door Rupie op 06 sep 2013, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Een nieuwe auto die al meer dan 3 weken stil staat... GT
Waarschijnlijk omdat het in deze jouw bedrijf niet treft?dvh schreef:Ligt ook aan de berichtgeving Robin.
Waar jij veel voor jezelf hield en je getemperd uitliet op dit forum. Gooit Luca er zelf alles uit. De starterspost zet te toon al
En er is niks mis met wat ouderwets toetsenbordrellen op z'n tijd
- dvh
- Berichten: 17194
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Een nieuwe auto die al meer dan 3 weken stil staat... GT
Je gaat natuurlijk niet rellen wanneer het je eigen klanten betreft.
Maar ik ben geen klant. En heb ook niks te maken met het bedrijf. En ik zit hier ook gewoon als particulier.
Als je de illusie hebt dat deze draadjes op andere fora's er niet zijn jegens ons bedrijf.. think again.
Maar ik zal je even een inkijk geven in hoe wij dat oplossen:
http://www.klacht.nl/specsavers/" onclick="window.open(this.href);return false;

Daarbij.
Zijm is zelf behoorlijk actief op socialmedia. En elke positieve reactie van een klant moet even gemeld worden op het blog, op twitter en op facebook. Prima hoor. Maar het is niet alleen maar nemen, maar ook geven.
Als je dan, op internet, met je kop op de website staat met allerlei quotes ernaast 'wij lossen het op' 'blinken uit in klantvriendelijkheid ' whatever. Dan kun je ook een bal terugverwachten naar mijn mening wanneer je klanten zo ver op het spit drijft dat ze uit wanhoop hun heil maar zoeken op een forum voor advies.
Even reflecteren naar mijzelf. Als ik zo te boek zou staan zou ik me doodschamen. Want in je recht staan als ondernemer wil niet zeggen dat je ook klantvriendelijk bezig bent. En als directeur ben je dan degene die beslist hoe je het op wil lossen. Nou de oplossing hebben we hier wel gezien. Blijkbaar levert het een hoop commentaar op. Daar hoeft niet diplomatiek naar gekeken te worden. Het volk ( de klant ? ) spreekt.. Volgens mij heb je daar als ondernemer gewoon rekening mee te houden.
Dan kun je stoer roepen 'ik laat me niet chanteren door het internet'. Prima , oude dinosaurus. Maar zo werkt het niet meer. Je zal je moeten aanpassen aan de moderne tijd.
Maar goed. Dat is een persoonlijke mening discussie. Ik loop elke dag door de stad waar ik veel van mijn klanten tegenkom. En die kan ik allemaal recht in de ogen aankijken. Ook degene met wie ik er niet uit kom.
Het is maar net wat je wil. Ik vind dat een prettig gevoel. Als je een complete hufter bent. Kan ik me ook voorstellen dat het je geen bal zal interesseren.
Maar ik ben geen klant. En heb ook niks te maken met het bedrijf. En ik zit hier ook gewoon als particulier.
Als je de illusie hebt dat deze draadjes op andere fora's er niet zijn jegens ons bedrijf.. think again.
Maar ik zal je even een inkijk geven in hoe wij dat oplossen:
http://www.klacht.nl/specsavers/" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarbij.
Zijm is zelf behoorlijk actief op socialmedia. En elke positieve reactie van een klant moet even gemeld worden op het blog, op twitter en op facebook. Prima hoor. Maar het is niet alleen maar nemen, maar ook geven.
Als je dan, op internet, met je kop op de website staat met allerlei quotes ernaast 'wij lossen het op' 'blinken uit in klantvriendelijkheid ' whatever. Dan kun je ook een bal terugverwachten naar mijn mening wanneer je klanten zo ver op het spit drijft dat ze uit wanhoop hun heil maar zoeken op een forum voor advies.
Even reflecteren naar mijzelf. Als ik zo te boek zou staan zou ik me doodschamen. Want in je recht staan als ondernemer wil niet zeggen dat je ook klantvriendelijk bezig bent. En als directeur ben je dan degene die beslist hoe je het op wil lossen. Nou de oplossing hebben we hier wel gezien. Blijkbaar levert het een hoop commentaar op. Daar hoeft niet diplomatiek naar gekeken te worden. Het volk ( de klant ? ) spreekt.. Volgens mij heb je daar als ondernemer gewoon rekening mee te houden.
Dan kun je stoer roepen 'ik laat me niet chanteren door het internet'. Prima , oude dinosaurus. Maar zo werkt het niet meer. Je zal je moeten aanpassen aan de moderne tijd.
Maar goed. Dat is een persoonlijke mening discussie. Ik loop elke dag door de stad waar ik veel van mijn klanten tegenkom. En die kan ik allemaal recht in de ogen aankijken. Ook degene met wie ik er niet uit kom.
Het is maar net wat je wil. Ik vind dat een prettig gevoel. Als je een complete hufter bent. Kan ik me ook voorstellen dat het je geen bal zal interesseren.
-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: Een nieuwe auto die al meer dan 3 weken stil staat... GT
mooie post david!
-
- Berichten: 22255
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Een nieuwe auto die al meer dan 3 weken stil staat... GT
Nee dat blijktBennie schreef: De dealer kan er niet veel aan doen dat de auto dit mankement heeft.

-
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 19 jul 2013, 06:55
Re: Een nieuwe auto die al meer dan 3 weken stil staat... GT
Waarom er compensatie moet zijn? Auto die al weken in de garage staat..? Of is tegenwoordig de nieuwe VW Golf al een dusdanig exotisch voertuig dat reparaties van weken nodig zijn omdat de onderdelen niet voorradig zijn? Lijkt mij niet.Bennie schreef:Ben ik nou de enige die alle ophef een beetje overdreven vindt?
Ik snap heel goed dat de TS baalt als een stekker maar is het geheel niet gewoon te wijten aan heel veel botte pech? De dealer kan er niet veel aan doen dat de auto dit mankement heeft. Het is één van de eerste van de nieuwste GTI’s en wellicht is dit probleem dus ook geheel nieuw voor de dealer / Pon. Ik geloof heel eerlijk dat niemand op dit probleem zit te wachten. Indien de dealer dit probleem dus met iets meer inzet / doordenken al eerder op had kunnen lossen dan hadden ze dat heus gedaan. Hoogstwaarschijnlijk dient deze auto als voorbeeld voor (alle) andere GTI’s die hetzelfde probleem (gaan) hebben.
Waarom moet de dealer überhaupt compenseren? TS heeft een nieuwe auto met fabrieksgarantie gekocht en heeft de pech dat hier een serieus elektronisch probleem mee is. Het fijne van garantie is dat je je auto alleen maar af hoeft te zetten bij de dealer en vanzelf een belletje krijgt wanneer deze weer opgehaald kan worden. Tuurlijk, passend vervangend vervoer had wenselijk geweest en er mag heus een beetje druk gezet worden maar ik zie niet in waarom TS gecompenseerd moet worden in een set velgen. De dealer maakt al genoeg uren die ze van Pon nooit vergoed gaan krijgen. Eén van de risico’s als je een volledig nieuw model koopt, er is altijd kans op kinderziektes.
Mijn inziens doet de dealer het goed als ze TS passend vervangend vervoer geven en hier niets voor rekenen, hem dagelijks op de hoogte houden omtrent vorderingen / tegenslagen en hem een weekend een R8 GT mee geven als goedmakertje.
Passend vervangend vervoer geven lijkt mij ook wel "passen", iemand die net een Golf voor 40 k koopt is denk ik wel een liefhebber. Vooral als het eigen geld is... Geen enter drukker die toevallig een autotje van de baas mag uitzoeken die hem vervolgens weer ergens huurt.
Als je een beetje service wil geven trek je ergens een occasion uit het rek met wat km erop, maar wat tenminste nog een beetje auto is. Als ze bijvoorbeeld die tweedehands A5 uit het rek trekken met meer dan 120K erop, is de waardevermindering minimaal en de klant ook iets "blijer". Hoewel je dat nooit word in deze situatie.
Ik zeg/denk ook niet dat de compensatie in de duizenden hoeft te lopen, maar een Ibiza 1.2 met bij wijze van spreken een briefje erop "loop maar naar de klote"is ook weer niet nodig.
- Bennie
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 13 dec 2012, 09:33
Re: Een nieuwe auto die al meer dan 3 weken stil staat... GT
Wat moet de dealer dan doen? Een datum noemen waarvan ze weten dat ze dat niet gaan redden, puur om de klant 'rustig' te houden? Dan is het hek wel van de dam. Je houdt iemand aan het lijntje als je wel bij machte bent om een conflict snel op te lossen maar dit om welke reden dan ook bewust niet doet. Daarvan is hier naar mijn mening geen sprake.
Er is gewoon een zeer complex probleem. Dat is heel lullig voor voor Luca, of dat ding nou 10 of 60k gekost heeft maar het is het eind van de wereld niet. Een auto die drie weken bij de dealer staat? Ik heb weleens erger meegemaakt. Ik neem even aan dat dit een nieuw probleem betreft en dat er veel overleg is tussen de dealer en de after sales afdeling van Pon. Straks volgt de benodigde elektronische softwareupdate en dan is de auto weer beter als nieuw.
Of TS dan nog met zijn auto kan leven is weer een ander verhaal.
Er is gewoon een zeer complex probleem. Dat is heel lullig voor voor Luca, of dat ding nou 10 of 60k gekost heeft maar het is het eind van de wereld niet. Een auto die drie weken bij de dealer staat? Ik heb weleens erger meegemaakt. Ik neem even aan dat dit een nieuw probleem betreft en dat er veel overleg is tussen de dealer en de after sales afdeling van Pon. Straks volgt de benodigde elektronische softwareupdate en dan is de auto weer beter als nieuw.
Of TS dan nog met zijn auto kan leven is weer een ander verhaal.
-
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 19 jul 2013, 06:55
Re: Een nieuwe auto die al meer dan 3 weken stil staat... GT
De dealer had om het leed iets te verzachten gewoon een 'leukere" auto mee kunnen geven. Het gaat hier niet om een leasewagen waarbij vervangwagen regelingen zijn, is gewoon iemand particulier.
Ze hebben zat handel staan, geef hem een leuk ding mee, wie weet wil de klant nu wat vlotter van de Golf af door het gezeur en verkoop je hem wel wat anders! Zo niet, heeft de klant een knappe wagen tijdens het gezeur en zal het als minder storend ervaren. Stukje klantenbinding zeg maar, maar blijkbaar gaat het nog steeds goed in de autohandel en is een stukje after sales nog steeds niet nodig.
Ze hebben zat handel staan, geef hem een leuk ding mee, wie weet wil de klant nu wat vlotter van de Golf af door het gezeur en verkoop je hem wel wat anders! Zo niet, heeft de klant een knappe wagen tijdens het gezeur en zal het als minder storend ervaren. Stukje klantenbinding zeg maar, maar blijkbaar gaat het nog steeds goed in de autohandel en is een stukje after sales nog steeds niet nodig.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Een nieuwe auto die al meer dan 3 weken stil staat... GT
Wat een gelul Bennie, zij zijn de pro's laat ze daar dan ook zo mee omgaan. Het is toch gvd toch niet Karels accu en uitlatenservice in een dorpsstraat waar Luca zijn auto heeft heengebracht??
-
OnlineLuco
- Berichten: 29347
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Een nieuwe auto die al meer dan 3 weken stil staat... GT
after sales afdeling van Pon










tuuuuuut, tuuuuut, tuuuuut
Goedemorgen u spreekt met Pon automotive
Klant: Ik wil graag de after sales afdeling van u?
Telefoniste: Die hebben we niet meneer.
tuutuutuutuutuutuutuut
-
- Berichten: 55098
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Een nieuwe auto die al meer dan 3 weken stil staat... GT
Hoe ik 't ook wend of keer, mee eens. Hoe wrang ook voor de situatie.Bennie schreef:Wat moet de dealer dan doen? Een datum noemen waarvan ze weten dat ze dat niet gaan redden, puur om de klant 'rustig' te houden? Dan is het hek wel van de dam. Je houdt iemand aan het lijntje als je wel bij machte bent om een conflict snel op te lossen maar dit om welke reden dan ook bewust niet doet. Daarvan is hier naar mijn mening geen sprake.
Er is gewoon een zeer complex probleem. Dat is heel lullig voor voor Luca, of dat ding nou 10 of 60k gekost heeft maar het is het eind van de wereld niet. Een auto die drie weken bij de dealer staat? Ik heb weleens erger meegemaakt. Ik neem even aan dat dit een nieuw probleem betreft en dat er veel overleg is tussen de dealer en de after sales afdeling van Pon. Straks volgt de benodigde elektronische softwareupdate en dan is de auto weer beter als nieuw.
Of TS dan nog met zijn auto kan leven is weer een ander verhaal.
Ik heb 't idee dat als Luca vergelijkbaar vervangend vervoer had gehad dit draadje niet van dit caliber was geweest.
Ik ben 'n man van onderling oplossen en ik weet dat de één dat beter ligt dan de ander. Maar (zoals een poster hier 't al noemde) internet'chantage' van mensen die er niet bij waren, maar gewoon éénzijdig te lezen krijgen hoe en wat , en dan los gaan, ben ik niet zo'n fan van.
Dat maakt zoveel meer 'kapot'. Alle moraal en 'goede' bedoelingen (icm stoerheid achter 'n schermpje) ten spijt. Ik kan al mijn klanten óók recht in de ogen kijken en we hebben ook onze frictie en problemen, tuurlijk. Wat dvh zegt dus. En tóch doe je 't nooit goed bij sommigen. Nooit.
Ik zie zo'n draadje ook als 't ultieme 'nivelleergedrag', de grote Boze Dealer(Goliath) die door David DF wordt neergeslagen. Allemaal anoniem rammen.
Nu weet ik ook dat Pon wel 'n structureel probleem heeft. Oh boy. Dat 'probleem' van mij was veel groter 12 jaar terug dan dit 'voorval'. LOL
Pon zal ergens in 'n Vara programma wel eens 't boetekleed aantrekken , en iedereen zal juichen. En ze zullen nadien FU denken en doorgaan met misschien wel prijsverhogingen naar 'wij' klanten die er niks mee te maken hebben etc.
KIes de kracht en grootte van je 'vijand' goed uit..

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Een nieuwe auto die al meer dan 3 weken stil staat... GT
Exact zoals ik het bedoel. Je hebt niets te maken met het bedrijf, hoort het verhaal aan van een, op dat moment, zeer gefrustreerde klant en zonder exact de details van beide kanten te kennen is het leuk rellen. Eventuele gevolgschade die dit geeft aan zowel Luca als de dealer zal je verder een zorg zijn.dvh schreef:Je gaat natuurlijk niet rellen wanneer het je eigen klanten betreft.
Maar ik ben geen klant. En heb ook niks te maken met het bedrijf. En ik zit hier ook gewoon als particulier.
In deze hele situatie zie ik zelf maar 1 probleem. Ze hadden Luca een andere auto mee moeten geven zodra ze erachter kwamen dat het probleem niet 1, 2, 3 was op te lossen. 2 Dagen in een Ibiza is geen ramp en als je die dan na een paar dagen omruilt voor een grotere auto, geef je de klant in ieder geval nog het gevoel dat je het vervelend vind.
Jammer verder dat de auto een paar weken stil staat. Ja, het schrijft nog steeds af. De kilometerafschrijving zit verder in de leenwagen en de onderhoudsbeurt op de eigen auto wordt uitgesteld.
Had de dealer het in een dag opgelost was dat wel gebeurd. Waarschijnlijk denkt heel Df dat ze de auto gewoon aan de kant hebben gezet om er volgend jaar eens naar te gaan kijken als ze tijd hebben.
