+1, gewoon die man zelf laten inschrijven als ZZP'er en een Var-verklaring op laten stellen. Geen gezeik met personeel aannemen en wel de voordelen van de extra mankrachten!Luco schreef:Sjoerd, gewoon een zzp-er inhuren, geen werk, geen verplichtingen.
Er zijn heel veel klusbedrijven en aannemers die het zo doen omdat personeel inderdaad een molensteen is als je ineens minder werk hebt enzo.
Kost je in het begin extra energie en tijd vanwege het opbouwen van een netwerkje van goede vaklui.
Maar als je dat eenmaal hebt kan je veel meer aan dan met 1 personeelslid van 50+
Tips voor de beginnende zzp'er
- Riceaux
Re: Tips voor de beginnende zzp'er
- Peter Tunissen
Lacoste!Bram schreef:Ik krijg een vraag binnen om een studenten tennistoernooi in Tilburg te sponsoren. Ik word dan vermeld in een programmaboekje en mag reclame maken op het terrein zelf. Sponsoring mag middels een donatie of in natura. Het eerste is het makkelijkst en kost me totaal geen moeite, het tweede is aardig tijdrovend.
Ik vind het lastig in te schatten wat zoiets me oplevert, wat het kost is natuurlijk wel zo uitgerekend.

Met wie heb je contact daar?
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Met een studente rechtsgeleerdheid
Ben jij bekend daar dan?

- Peter Tunissen
Ja, ik heb daar in een ver verleden ook ooit gestudeerd en als fanatiek tennisser kom je daar dan automatisch wel terecht. Maar ik ken er nu nog wel wat mensen; het halve eerste mixteam heeft nog ooit tennisles van mij gehad, haha... 

- Bram
Zoals het er nu naar uitziet zijn er 4 tenten ter waarde van ruim €1.000,- gejat, afgelopen maandag verhuurd, niet meer terug gebracht.
Zou donderdag terugkomen, niet dus. Gebeld, gevraagd wat er aan de hand was, migraineaanval, kom morgen om 19.00 uur.
Dus ik gisteren op tijd de stad uit na de borrel met m'n collega's (afsluiten schooljaar) om alles in ontvangst te nemen, niemand. Wederom gebeld, ja we zijn onderweg, niks meer gezien. daarna weer gebeld en aardig pissig z'n voicemail ingesproken, niks meer gehoord. Vandaag ga ik hem met m'n privénummer bellen.
Heb naam, adres, PC + woonplaats en GSM nummer.
Klant komt uit Asten, 50 km hier vandaan.
Tips?
Zou donderdag terugkomen, niet dus. Gebeld, gevraagd wat er aan de hand was, migraineaanval, kom morgen om 19.00 uur.
Dus ik gisteren op tijd de stad uit na de borrel met m'n collega's (afsluiten schooljaar) om alles in ontvangst te nemen, niemand. Wederom gebeld, ja we zijn onderweg, niks meer gezien. daarna weer gebeld en aardig pissig z'n voicemail ingesproken, niks meer gehoord. Vandaag ga ik hem met m'n privénummer bellen.
Heb naam, adres, PC + woonplaats en GSM nummer.
Klant komt uit Asten, 50 km hier vandaan.
Tips?
- Petrolhead Tom
Aangifte doen?
- Bram
Logisch ja, Lastige is wel dat ik maandag naar Thailand vlieg voor 2.5 week.
- dvh
Dikke factuur op de bus doen (aangetekend) die tevens als laatste herinnering dient.
Daarna v/d Vlies erop zetten..
-
Heb je het adres al gecontroleerd? Klopt dat wel?
- Bram
Mijn navigatie en Google kennen het adres, het telefoonnummer klopt ook aangezien ik hem meerdere keren gesproken heb. Kortom, of ik mis iets, of die klant is serieus stom.
Gegevens doe ik bij het afhalen niet controleren middels legitimatie, maar daar ga ik toch maar eens over nadenken.
Gegevens doe ik bij het afhalen niet controleren middels legitimatie, maar daar ga ik toch maar eens over nadenken.
- Luco
Ik zou er langs gaan
- Maus
Dit, vermeerderd met een boetesysteem voor elke dag dat de spullen te laat ingeleverd worden. Jij loopt immers inkomsten mis.dvh schreef:Dikke factuur op de bus doen (aangetekend) die tevens als laatste herinnering dient.
Indien nodig nog aanpassen in de algemene voorwaarden.
Voor nu hoop ik dat jij je spullen (en centen) snel terug hebt.
- Bram
Ik heb nieuws.
Klant woont begeleid in Zuid-Brabant, bij SMO, heb net een begeleider van hem aan de lijn gehad. Hij heeft de tenten en een springkussen voor iemand geregeld. Die iemand is met de spullen richting de noorderzon vertrokken.
Daar ben ik dus lekker mee
Klant woont begeleid in Zuid-Brabant, bij SMO, heb net een begeleider van hem aan de lijn gehad. Hij heeft de tenten en een springkussen voor iemand geregeld. Die iemand is met de spullen richting de noorderzon vertrokken.
Daar ben ik dus lekker mee

- dvh
Jij ?
Daar is hij zelf toch echt verantwoordelijk voor. Als een joefje de mogelijkheid heeft tenten te bestellen en zal deze ( of zijn financiële) begeleiders hier toch de consequenties van moeten voelen.
Daar is hij zelf toch echt verantwoordelijk voor. Als een joefje de mogelijkheid heeft tenten te bestellen en zal deze ( of zijn financiële) begeleiders hier toch de consequenties van moeten voelen.
- Bram
Dat lijkt me ook. Ga nu mailen en kijken hoe ik aangifte kan doen.
Lekker dit, lachen hoor, dat ondernemen. Vorig jaar voor €400,- het schip in gegaan en nu voor €1.000,- plus omzetverlies.
Maandag naar Thailand, ff ontspannen
Lekker dit, lachen hoor, dat ondernemen. Vorig jaar voor €400,- het schip in gegaan en nu voor €1.000,- plus omzetverlies.
Maandag naar Thailand, ff ontspannen

- Maus
Uitgaande dat de huurder een aansprakelijkheidsverzekering heeft, heb je (vermoed ik) goede hoop. Anders vrees ik dat het lastig gaat worden je centen terug te krijgen. 

- 328Ti
Positief nieuws. Helemaal als blijkt dat de persoon in kwestie onder curatele staat.... Afgezien van het te lopen traject, hoofdpijn en tijd.
Sterkte
Sterkte
- Luco
Maus schreef:Dit, vermeerderd met een boetesysteem voor elke dag dat de spullen te laat ingeleverd worden. Jij loopt immers inkomsten mis.dvh schreef:Dikke factuur op de bus doen (aangetekend) die tevens als laatste herinnering dient.
Indien nodig nog aanpassen in de algemene voorwaarden.
Voor nu hoop ik dat jij je spullen (en centen) snel terug hebt.
Leuk die algemene voorwaarden, maar als een particuliere klant niet duidelijk heeft getekend dat ze gelezen zijn heb je nog geen poot om op te staan.
Harde leerschool soms Bram, klote.
Ik zou inderdaad wat meer info vooraf vragen, zoals kopie paspoort en bv bewijs van het hebben van een wa verzekering.
- Bram
Algemene Voorwaarden staan middels link in mijn e-mail en als link vermeld op de factuur. Daarnaast zijn ze in te zien op de website.
Mijn vader gaat komende week aangifte te doen. Ik hoop dat die stichting SMO waar hij begeleid woont zich constructief opstelt.
Mijn vader gaat komende week aangifte te doen. Ik hoop dat die stichting SMO waar hij begeleid woont zich constructief opstelt.
- Riceaux
Begeleid wonen zou geen drol uit moeten maken voor of jij je geld krijgt of niet. Laatste aanmaning sturen. Aangifte doen en het dan lekker overdragen naar een incassobureau.
- Petrolhead Tom
Google even op ter hand stellen. Een link noemen in je e-mail is echt niet voldoende. Wil je het helemaal goed doen moet je ze laten tekenen bij het tekenen van de opdrachtbevestiging. Heb je nog geen opdrachtbevestiging dan weet je wat je te doen staat.Bram schreef:Algemene Voorwaarden staan middels link in mijn e-mail en als link vermeld op de factuur. Daarnaast zijn ze in te zien op de website.

Wel klote hoor. Duur lesgeld.
- Luco
Zonder een handtekening onder de algemene voorwaarden geef ik je weinig kans.
Incassobureau heeft in Nederland geen enkele rechtsgeldigheid als er niet aan bepaalde voorwaarden is voldaan en is het alleen maar geld weggooien.
Zonder te hebben voldaan aan die voorwaarden kan alleen een rechter daarin iets betekenen, en aangezien de particuliere klant redelijk beschermt is heb je daarin ook weinig kans.
Hopen dat je met de begeleiders tot een oplossing kan komen.
Incassobureau heeft in Nederland geen enkele rechtsgeldigheid als er niet aan bepaalde voorwaarden is voldaan en is het alleen maar geld weggooien.
Zonder te hebben voldaan aan die voorwaarden kan alleen een rechter daarin iets betekenen, en aangezien de particuliere klant redelijk beschermt is heb je daarin ook weinig kans.
Hopen dat je met de begeleiders tot een oplossing kan komen.
- Bram
Ik snap jullie punt over AV, maar dat is nu toch helemaal geen issue? Er zijn spullen gehuurd en niet terug gebracht. Die schade + omzetverlies moet gewoon vergoed worden. Of zou de klant nu kunnen zeggen dat hij niet wist dat de spullen terug zouden moeten komen 

- Luco
Punt is dat een klant tov een bedrijf redelijk beschermd is, dus als een bedrijf niet alles in het werk heeft gesteld om een particulier van alle juiste informatie te voorzien, kan een rechter al snel het voordeel van de twijfel aan een klant geven.
Zeker als het een klant is die in een begeleid wonen project zit (vaak de sociaal zwakkere in deze maatschappij)
Dus tel maar na wat evt een rechter dan zegt.
Eigenlijk moet de klant aangifte doen van oplichting en diefstal, want hij wilde de spullen wel terugbrengen maar zijn vriend heeft ze gestolen, niet hij.
Zeker als het een klant is die in een begeleid wonen project zit (vaak de sociaal zwakkere in deze maatschappij)
Dus tel maar na wat evt een rechter dan zegt.
Eigenlijk moet de klant aangifte doen van oplichting en diefstal, want hij wilde de spullen wel terugbrengen maar zijn vriend heeft ze gestolen, niet hij.
- Bram
Die organisatie zegt ook aangifte te gaan doen. Ik vraag me af of die snuiter wel handelingsbekwaam is