Oftewel plastic in je tandpasta, joepie

http://plasticinmywater.com/?p=299
Dit klopt zeker. Da's ook vaak de reden dat bij veel mensen het afvallen niet lukt. Ze verdiepen zich niet in de etiketten, terwijl daar supernuttige info op staat. Men fixeert zich te veel op de visuele porties en minder op de bestanddelen. Die suikers zijn echt killing in heel veel voedingsmiddelen. Soms verwacht je ook helemaal niet dat het produkt suikers bevat, omdat het niet eens zoet smaakt.RVV schreef:Ik blijf me verbazen over hoge energiewaardes van "slechte" voeding. Gisteren kocht ik voor de kids en mezelf als toetje een bak mona pudding met aarbeisaus. Eigenlijk sta je er niet bij stil, maar een bak bevat "maar" een kleine 500 gram. Maar wel 180 kcal. per 100 gram.. dus eventjes 900 kcal.! ? Nu werd dit door vier mensen gegeten dus per persoon viel het wel mee. Ik hik net een bak magere kwark weg, slechts 225 kcal. Maar die bak mona pudding eet je in je eentje net zo makkelijk weg. Bizar eigenlijk.
+10000000000000000000000000000000Dennis Cavallino schreef: Hmmm , erg gaat niets boven vers fruit.
Hou dit wel even in de gaten, Dennis:Dennis Cavallino schreef:Toetjes eet ik sowieso bijna nooit. Zoet eten na avondeten is ook niet bepaald goed voor je. Krijg je weer honger van.
Kwark is bij mij meer voor ontbijt, yoghurt idem dito. Dat eet ik ipv boterhammen 's ochtends. Lekkere maagvulling. Soms met cruesli erdoor (ook niet zo gezond als 't lijkt... maar ja). Liever geen zuivel icm fruit, maar ik vind kwark met banaan of aardbei wel lekker. Yoghurt met appel. Hmmm , er gaat niets boven vers fruit.
Bron: http://www.tandarts-everink.nl/erosie.htmlZuur fruit, yoghurt en zelfs kruidenthee
We zijn de laatste jaren eraan gewend geraakt steeds zuurder te eten, soms met als motto: zuur is gezond. Zuur fruit zoals bessen en citrusvruchten, een snuifje lemon in de kruidenthee, een frisse azijndressing bij het eten, yoghurt, karnemelk, harde zure appels, en talloze aangezuurde levensmiddelen met citroenzuur en azijnzuur. Het is allemaal gezond voor de ingewanden maar meer dan twee of drie porties verdeeld over de dag slopen langzaam maar zeker je gebit. Tanden poetsen vlak na het eten van zuur is af te raden omdat je het zuur er als het ware inpoetst. Ook omgekeerd: vlak na het tanden poetsen iets zuurs eten is sterk af te raden omdat je dan net een beschermlaagje hebt weggepoetst waar het zuur de kans krijgt zich in te vreten.
Inderdaad heerlijk! Eet het regelmatig 's ochtends als ontbijt. Goede bodem voor de dag.RVV schreef:Sterker nog, zo eet ik het altijd! Magere franse kwark, handvol walnoten, honing en smullen maar. Net weer een bak op!
Volgens mij hebben we nu juist een tandarts nodig..........Shakes schreef:God, wat mis ik Romo soms.
What happened?
+1 er zit ook sws een geheugeneffect in je lichaam, als je al een goede conditie hebt gehad bouw je die ook weer sneller op dan iemand die nog nooit een goede conditie heeft gehad...Petrolhead Tom schreef:Echt knap vind ik het niet. Dat mega fitte lichaam zit de hele tijd gewoon onder dat vet. dat raak je in zes maand niet kwijt. Na die zes maand is het weer een beetje extra spiermassa kweken en vooral al het vet verbranden.
Ik heb 20 jaar fanatiek gesport dus weet wel een beetje hoe het werktdvh schreef:Makkelijk praten vanaf de bank.
Doe het maar eens!