Tom zijn eerste Ford Fiesta. Te koop?
- Robin Hartog
Re: Tom zijn eerste Bmw 325ti. Te koop P10
Geweldige auto! Echt een heerlijk bakkie 

-
Alstie netjes is;Petrolhead Tom schreef:Er wil iemand een Fiesta ST inruilen. Iemand ervaring met zo'n auto? Klinkt op zich niet verkeerd. Een 2.0 16v met 150 pk. De auto heeft 128k gelopen en heeft pas een RVS Uitlaat gekregen. Misschien het overwegen waard.
Doen!
-
Waarom zou je dat doen? Ik vond het niks. Te hoog op de bok en het blok vond ik ook niks (bijzonders).
-
- Auto: M3P, 130i
Klopt. Is geen sportief blok.Ruben schreef:Waarom zou je dat doen? Ik vond het niks. Te hoog op de bok en het blok vond ik ook niks (bijzonders).
Wat zijn jouw verwachtingen? Je wil goedkoper rijden?!
Mooi Aygo of Up halen...

- Petrolhead Tom
Wel goedkoper maar ik wil ook weer niet met 60 pk onderweg zijn. Vandaar dat ik denk dat het zomaar een goede optie kan zijn.
- dvh
Denk dat het weinig zuiniger is.. wordt tientjeswerk als je naar het totaalplaatje kijkt.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Schiet je volgens mij ook weinig mee op. Je zult toch een keuze moeten maken. Of echt schrapen of gewoon blijven rijden. Deze besparing gaat je wss zo weinig opleveren dat je spijt krijgt en had gewild dat je voor die paar tientjes verschil weer die fijne zes cilinder had...
- Robin Hartog
Onderhoud telt natuurlijk ook mee. Een BMW kost doorgaans wel meer in onderhoud dan een Ford. Geen idee of zo'n ST onderhoud gevoelig is, maar toch. 

- Arthur
- Auto: Nr.51
Dat zal... Maar wat is nu de insteek van deze verkoop? Juist, dan schiet het niet echt op met inruil van zo'n ST. Polo "slowmotion" zoeken zal meer zoden aan de dijk zetten 

- Paskal
- Auto: meerdere
Als je goedkoper wilt gaan rijden dan schiet je met zo'n Ford 2 liter natuurlijk ook je doel voorbij. Gemiddeld ga je al snel 1:12 rijden met zo'n ding.
Ter beeldvorming: hoeveel km rij je ongeveer op jaarbasis?
Ter beeldvorming: hoeveel km rij je ongeveer op jaarbasis?
- dvh
Zo'n 2.0 16V blokje ga je toch toeren mee maken.. Beetje sportief rijden, waarom anders een ST ?
1:12 haal je enkel als je rustig rijdt.. denk dat 1:10/11 realistischer is.
En onderhoud is maar net afhankelijk wat er kapot gaat. Zo zullen de aandrijfassen sneller verslijten bij een fwd dan bij de rwd BMW.
Eens met Arthur. Als je echt wil schrapen, gewoon een 1.0 3cyl. Anders merk je het verschil gewoon vrijwel niet denk ik. Je moet heel wat besparen wil je 100,- per maand verschil maken.
1:12 haal je enkel als je rustig rijdt.. denk dat 1:10/11 realistischer is.
En onderhoud is maar net afhankelijk wat er kapot gaat. Zo zullen de aandrijfassen sneller verslijten bij een fwd dan bij de rwd BMW.
Eens met Arthur. Als je echt wil schrapen, gewoon een 1.0 3cyl. Anders merk je het verschil gewoon vrijwel niet denk ik. Je moet heel wat besparen wil je 100,- per maand verschil maken.
- Petrolhead Tom
Sterke punten worden hier aangehaald. Ik vermoed dat de Ford in de praktijk maar weinig zuiniger gaat zijn dan de Bmw. Dat de Ford een flink aantal kilo's lichter is scheelt natuurlijk wel in de vaste lasten maar ook weer niet zoveel. Ik heb vernomen dat de Ford een grote beurt moet hebben en dat er een RVS sportuitlaat onder zit. Dat zijn nou net de dingen waar ik eigenlijk niet op zit te wachten. Ik vind het belangrijk dat een auto goed is onderhouden en dat de boekjes tijdig ingevuld zijn, danwel dat er een flinke stapel facturen bijzitten om het onderhoud mee te staven. Dit geeft me eigenlijk meteen, misschien wel geheel onterecht, het gevoel dat de auto niet helemaal in tip top conditie verkeerd.
De kilometers is op dit moment lastig te bepalen. Ik rij momenteel behoorlijk veel maar daar kan over een kleine periode ook zo weer verandering in komen. Ik voel er daarom ook meer voor om de Bmw gewoon te verkopen en een goedkopere auto terug te kopen omdat ik in de toekomst ook een huis wil kopen.
Ik heb nog een andere optie in gedachten maar daarvoor dient wel eerst de Bmw verkocht te worden. Wordt vervolgd!
De kilometers is op dit moment lastig te bepalen. Ik rij momenteel behoorlijk veel maar daar kan over een kleine periode ook zo weer verandering in komen. Ik voel er daarom ook meer voor om de Bmw gewoon te verkopen en een goedkopere auto terug te kopen omdat ik in de toekomst ook een huis wil kopen.
Ik heb nog een andere optie in gedachten maar daarvoor dient wel eerst de Bmw verkocht te worden. Wordt vervolgd!
- Dennis Cavallino
Is die uitlaat een Milltek? Zo ja, dat voegt dus wel echt iets toe.
Het is niet de ST van Dutch?
Je zou er idd verstandig aan doen om de BMW te verkopen, iets el cheapo's te rijden tijdelijk en dan lekker focussen (no pun intended) op 't kopen van een huis. Ik weet nog iets in Zeddam met garage en carport.
Je zou er idd verstandig aan doen om de BMW te verkopen, iets el cheapo's te rijden tijdelijk en dan lekker focussen (no pun intended) op 't kopen van een huis. Ik weet nog iets in Zeddam met garage en carport.

- Petrolhead Tom
Goh meen je niet Cav, toch niet het huis van je moeder toevallig?Dennis Cavallino schreef:Is die uitlaat een Milltek? Zo ja, dat voegt dus wel echt iets toe.

Ik denk dat de Fiesta ST ook niet echt iets voor mij is. Ik heb er gewoon niks mee. Ik vind het model niet meer mooi en echt veel goedkoper wordt het rijden dan ook niet.
-
Inruilen op een Panda. Jezelf doodlachen en het geld besparen komt vanzelf.
- GTRene
ik ruilde vroeger toen de markt nog "normaal" was en je alles vrij vlot weer door kon verkopen best vaak wat in, doch dan keek ik wel wat ik er tussen weg haalde en wat zo'n ding ongeveer waard was (de goedkoopste van dat type) dan kun je geld er tussen weg halen.
dus zeg als je genoeg toe betaald krijgt zodat de ST een koopje is, zit je redelijk goed en in die prijsklasse kan je wellicht weer iets sneller verkopen?
magoed, wel weer extra rompslomp...en nu weet je wat je hebt, een leuke Compact...wellicht anders gewoon nog ff wachten op de ideale? klant
dus zeg als je genoeg toe betaald krijgt zodat de ST een koopje is, zit je redelijk goed en in die prijsklasse kan je wellicht weer iets sneller verkopen?
magoed, wel weer extra rompslomp...en nu weet je wat je hebt, een leuke Compact...wellicht anders gewoon nog ff wachten op de ideale? klant

- Petrolhead Tom
Dat lijkt mij ook beter Rene. De markt lijkt behoorlijk op slot te zitten en al helemaal voor de wat meer aparte auto's.
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
heh heh, ik weet gewoon over welke auto (en eigenaar) het gaat in het geval van de Ford, humor
.

-
Ik ben in mei ook van een benzineslurper (2.0 benzine, 1400 kg) naar een Seat Ibiza 1.2 Tdi Ecomotive gegaan en dat zet pas echt grote stappen als het om financiën gaat. Als je wil besparen moet je gewoon écht in die hoek gaan zoeken. Komend jaar nog steeds geen wegenbelasting, haal makkelijk 1:20+ en diesel is nog steeds 40 ct per liter goedkoper als benzine..
- Paskal
- Auto: meerdere
+1,
Alles tussen zoiets en de 325 compact is het qua besparing net niet en zet geen zoden aan de dijk in mijn ogen.
@Tom: wat is behoorlijk wat km? Heb je het dat over 6k per mnd of 3k? Verder zullen we het maar scharen onder voortschrijdend inzicht dat je 4 mnd geleden zo'n relatief dure auto hebt gekocht qua runningcosts en nu in ene keer ook nog wilt gaan sparen voor een huis
Alles tussen zoiets en de 325 compact is het qua besparing net niet en zet geen zoden aan de dijk in mijn ogen.
@Tom: wat is behoorlijk wat km? Heb je het dat over 6k per mnd of 3k? Verder zullen we het maar scharen onder voortschrijdend inzicht dat je 4 mnd geleden zo'n relatief dure auto hebt gekocht qua runningcosts en nu in ene keer ook nog wilt gaan sparen voor een huis

- Petrolhead Tom
Mwoah ik had het idee natuurlijk al wel wat eerder het idee om te sparen. Wat ik op het moment van aanschaf niet wist is dat ik behoorlijk wat meer kilometers zou gaan maken en dat de vergoeding daarvoor naar beneden zou gaan. Een diesel is gewoon geen optie. Dat zie ik niet zitten en ga ik ook niet doen. Ik heb al wel een ecoblaster op het oog. Zodra deze verkocht is ga ik die ophalen. Als je dan zo'n aanbieding krijgt van een leuke hot hatch als een Fiesta ST dan ben je natuurlijk al snel geneigd om in je enthousiasme de realiteit uit het oog te verliezen, tenminste ik heb daar wel last van.
Vandaar dus maar rustig even afwachten tot de Bmw verkocht is en dan de ecoblaster van mijn dromen ophalen. Micra tijden zullen herleven. :strong:
Vandaar dus maar rustig even afwachten tot de Bmw verkocht is en dan de ecoblaster van mijn dromen ophalen. Micra tijden zullen herleven. :strong:
- Niels
- Auto: Prius+
Als je een scherpe deal kunt maken, d.w.z. scherp inkopen dan zou ik het zelf best interessant vinden. Dit jaar heb ik ook bv. een CBR600RR ingeruild op mijn Daytona. Niet omdat ik op een CBR zat te wachten maar particulier 10K vangen voor een motor valt ook niet mee. Daarnaast vond ik de CBR best een leuk ding. Nu vind ik een ST ook best een leuk ding, heb er ff op gereden en kon em ook weer redelijk kwijt waardoor ik toch (iets meer) dan 10K ving in totaal. Kun je het verschil in verkoopwaarde toe krijgen dan zou ik em lekker laten staan. Kun je wat meer marge pakken dan kan dat best interessant zijn.
Jouw TI vind ik echt een knap ding maar courant is het spul gewoon niet, dan kon een ST zo gek nog niet zijn
Jouw TI vind ik echt een knap ding maar courant is het spul gewoon niet, dan kon een ST zo gek nog niet zijn

- RVV
Fiesta aannemen met inruil 325ti en geld toe, zou ik zeker doen. Om de simpele reden, de Fiesta is gewoon veel couranter. Een 325ti compact, hoe leuk die als rijdersauto ook kan zijn. Daar zit echt geen hond op te wachten. Die zijn zo incourant, dat je hem aan de straatstenen nog niet kunt verkopen. Een Fiesta met dikke motor staan ze ook niet voor in de rij, maar elk autobedrijf ziet je 100 keer liever binnenkomen met een Fiesta als inruilauto dan met een BMW 325ti. En als je met die Fiesta naar een Ford dealer gaat en hem inruilt op een ECO Ford KA modelletje dan ben je helemaal koning klant. Dan heb je pas ook echt iets goedkoops qau rijden.
- Petrolhead Tom
Fiesta met inruil toe gaat natuurlijk niet lukken Rico. De prijzen van een st liggen wel wat hoger of gelijk dus dat is niet reëel. Ik denk er nog eens over na.
- Elmar
Ja die dingen slijten nog harder dan achterbanden...dvh schreef: En onderhoud is maar net afhankelijk wat er kapot gaat. Zo zullen de aandrijfassen sneller verslijten bij een fwd dan bij de BMW.