Zal 'm vanavond even berichtje sturen. Zag dat hij nog wel een 3.0 m3 te koop heeft staan. Dus wellicht gaat die ondertussen in onderdelen weg.Vlokmans schreef:Heeft B46 niet nog een uitlaat? Hoef je het niet te (laten) verslepen/versturen van de overzijde van het kanaal.
BMW e36 325i Cabrio > te koop!
- Riceaux
Re: BMW e36 325i Cabrio APK afgekeurd
- Niels
- Auto: Prius+
De lol zou er bij mij allang af zijn. Ik zou afscheid nemen maar daar ben ik vrij snel in
Sowieso is het van meet af aan een en al ellende en een uitlaat en motorsteunen zijn nu niet de goedkoopste klusjes. Een uitlaat kun je nog wel scoren denk ik maar als je gaat tellen..... Schorsen en adverteren met mooi weer als opknapper en dan lekker opruimen imho.
Volgens mij moet je tenminste 3 maanden schorsen en anders alsnog MRB betalen over die periode als het korter is. Tenminste zo was het wel. Dus dan zit je ergens in juli met je cabrio.....

Volgens mij moet je tenminste 3 maanden schorsen en anders alsnog MRB betalen over die periode als het korter is. Tenminste zo was het wel. Dus dan zit je ergens in juli met je cabrio.....
- Riceaux
Achjah, ik heb een offerte liggen van ongeveer 600 euro. Dan is ie weer APK klaar. Maar koppeling was een adviespunt en ik moet ook nieuwe banden hebben. Aan de ene kant denk ik ook weg met dat ding. Maar aan de andere kant geen flauw idee wat ik dan moet kopen. E36 cabrio's die te koop staan zijn ook allemaal bagger.Niels schreef:De lol zou er bij mij allang af zijn. Ik zou afscheid nemen maar daar ben ik vrij snel inSowieso is het van meet af aan een en al ellende en een uitlaat en motorsteunen zijn nu niet de goedkoopste klusjes. Een uitlaat kun je nog wel scoren denk ik maar als je gaat tellen..... Schorsen en adverteren met mooi weer als opknapper en dan lekker opruimen imho.
Die termijn is nu gelukkig verkort naar 1 maand. Dus dat is het probleem niet.
- Paskal
- Auto: meerdere
Niet helemaal juist zoals je hier kunt lezen: de door jou genoemde periode is al weer enige tijd slechts één maand.Niels schreef:Volgens mij moet je tenminste 3 maanden schorsen en anders alsnog MRB betalen over die periode als het korter is. Tenminste zo was het wel. Dus dan zit je ergens in juli met je cabrio.....
Hoe dan ook flink zuur mbt die APK. Dat staat in schril contrast tot mijn onderstaande V70 die ik een half jaar geleden kocht voor een appel en een ei. Vandaag zonder een enkele opmerking weer een verse APK erop. Binnenkort is hij dus in de te koop-sectie van dit forum te vinden.
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Paskal schreef:Niet helemaal juist zoals je hier kunt lezen: de door jou genoemde periode is al weer enige tijd slechts één maand.Niels schreef:Volgens mij moet je tenminste 3 maanden schorsen en anders alsnog MRB betalen over die periode als het korter is. Tenminste zo was het wel. Dus dan zit je ergens in juli met je cabrio.....
Hoe dan ook flink zuur mbt die APK. Dat staat in schril contrast tot mijn onderstaande V70 die ik een half jaar geleden kocht voor een appel en een ei. Vandaag zonder een enkele opmerking weer een verse APK erop. Binnenkort is hij dus in de te koop-sectie van dit forum te vinden.
Heerlijk, Driving-Fun-logica. Enerzijds is er een auto afgekeurd voor de apk - voor velen reden om de auto weg te doen, maar niet in dit geval. Anderzijds is er een auto wel goedgekeurd - zonder kosten - reden genoeg om er nog een jaar mee te blijven rijden dus - die de verkoop in gaat. Love it

- Paskal
- Auto: meerdere
Tja, een auto zonder APK verkoopt niet echt lekker dus dan maar even een verse APK erop voor die paar Euro. Met een V70N D5, Suzi Swift uit 2006, een MX-5 en 205-racer voor de deur is bovenstaande V70 classic overbodig dus vandaar de verkoop. Er zit dus wel enige logica achterG Kolkman schreef:Heerlijk, Driving-Fun-logica. Enerzijds is er een auto afgekeurd voor de apk - voor velen reden om de auto weg te doen, maar niet in dit geval. Anderzijds is er een auto wel goedgekeurd - zonder kosten - reden genoeg om er nog een jaar mee te blijven rijden dus - die de verkoop in gaat. Love it.

600€ in een auto steken om hem door de APK te trekken is ook best veel geld. Van de andere kant kan ik me ook niet voorstellen dat het als een complete verrassing is gekomen.
- Riceaux
Het komt ook niet als een complete verrassing. Uitlaat is het duurste ding en die stond al op de wensenlijst. Wordt nu alleen wat vooruitgeschoven. Besloten om een m3 uitlaat op te zoeken en dan de cabrio maar weer naar Offenga laten brengen. Denk ook direct maar de koppeling laten vervangen. Heb het geld wel liggen, zat alleen niet allemaal in het auto potje, maar nu wel.Paskal schreef:Tja, een auto zonder APK verkoopt niet echt lekker dus dan maar even een verse APK erop voor die paar Euro. Met een V70N D5, Suzi Swift uit 2006, een MX-5 en 205-racer voor de deur is bovenstaande V70 classic overbodig dus vandaar de verkoop. Er zit dus wel enige logica achterG Kolkman schreef:Heerlijk, Driving-Fun-logica. Enerzijds is er een auto afgekeurd voor de apk - voor velen reden om de auto weg te doen, maar niet in dit geval. Anderzijds is er een auto wel goedgekeurd - zonder kosten - reden genoeg om er nog een jaar mee te blijven rijden dus - die de verkoop in gaat. Love it.
. Ik zal er morgen eens een verkooptopic tegenaan gooien.
600€ in een auto steken om hem door de APK te trekken is ook best veel geld. Van de andere kant kan ik me ook niet voorstellen dat het als een complete verrassing is gekomen.

-
That sucks.
- Joy
Een oude auto, en uit ervaring een E36, heeft nu eenmaal zo een moment waarbij er veel zaken achter elkaar kapot gaan. Op het moment dat je deze aandachtspunten afgewerkt hebt is het een vrij probleemloze ervaring. Maar niet iedereen trekt dit en veel eigenaren gooien op een gegeven moment het bijltje erbij neer. Dat kan ik me overigens goed voorstellen. Als de volgende eigenaar dan ook niet doorpakt blijft de auto maar nieuwe mankementen verzamelen en komt zo uiteindelijk op de sloop terecht.
Het is en blijft een afweging.
- Riceaux
Zat toevallig vorige week nog op internet te kijken of er nog een 325i te koop stond met wat minder km's. Maar er staan echt zeer weinig nette cabrio's te koop. Daarom vind ik het des te meer de moeite waard om er geld in te steken. Vind persoonlijk een e36 ook leuker rijden dan een e46, het is allemaal net even een stukje puurder en rauwer. En daar hou ik wel van.Joy schreef:Een oude auto, en uit ervaring een E36, heeft nu eenmaal zo een moment waarbij er veel zaken achter elkaar kapot gaan. Op het moment dat je deze aandachtspunten afgewerkt hebt is het een vrij probleemloze ervaring. Maar niet iedereen trekt dit en veel eigenaren gooien op een gegeven moment het bijltje erbij neer. Dat kan ik me overigens goed voorstellen. Als de volgende eigenaar dan ook niet doorpakt blijft de auto maar nieuwe mankementen verzamelen en komt zo uiteindelijk op de sloop terecht.
Is nu even afwachten op reactie van een paar bedrijven over een M3 uitlaat. Zodra die binnen is ga ik een afspraak maken om die er onder te knutselen en de rest van de lijst aan te laten pakken.

- MParallel
- Auto: BMW
Mjn 328i is wel netjes. Misschen hoge km-stand, maar mankeert niks aan. 

- Riceaux
Re: BMW e36 325i Cabrio
Zal wel niet helemaal in m'n budget vallen.MParallel schreef:Mjn 328i is wel netjes. Misschen hoge km-stand, maar mankeert niks aan.

Ondertussen nieuwe offerte ontvangen van Offenga. Waterpomp en thermostaat worden ook direct even meegenomen. M3 uitlaat ex spruitstukken besteld bij D-parts. En M3 spruitstukken binnenkort ophalen bij een forummember. Morgen maar even bellen met Offenga voor een afspraak. Kost wat geld, maar dan is ie tenminste weer klaar.

- Joy
- MParallel
- Auto: BMW
Geen idee, ken je budget niet.Riceaux schreef:Zal wel niet helemaal in m'n budget vallen.MParallel schreef:Mjn 328i is wel netjes. Misschen hoge km-stand, maar mankeert niks aan.![]()

- Riceaux
Onbetrouwbare hokken. ANWB nog nooit nodig gehad. Tot ik BMW ging rijden. Zelfs een Golf GTi uit 1982 is betrouwbaarder.Joy schreef:

- Joy

- Niels
Anwb:
1x V70
4x BMW. ....
Voorheen nooit, de nieuwer de auto des te meer ellende
1x V70
4x BMW. ....

- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik zeg een Golf3 voor jou! 

- Niels
Een TDI wel maar een vr6 helaas niet
vorige eigenaren zijn toch wel heel belangrijk imho.

- Riceaux
Haha de nieuwer de auto des te meer ellende ben ik het niet mee eens. Colt was probleemloos, 1serie is probleemloos, Lancer was probleemloos.Niels schreef:Anwb:
1x V70
4x BMW. ....![]()
24 april heb ik een afspraak staan bij Offenga. Ben benieuwd hoe het geluid gaat worden aangezien de kats verwijderd zijn van de uitlaat die ik besteld heb.

- MartijnGizmo
Brullen met die spullen... dan is de ellende zo weer vergeten! 

- Riceaux
Nou werd net gebeld door Offenga. De uitlaat die ik had besteld en had laten bezorgen bij hun was van een 3.2 ipv een 3.0 zoals in de beschrijving stond. En de staat van de uitlaat was ook k*t. Die gaat dus weer retour en er komt gewoon een 325i einddemper weer onder. Bedrijf waar ik de uitlaat vandaan had blijft volhouden dat het een uitlaat van een 3.0 is. Maar dat lijkt me sterk met 2 lambdasonde's.MartijnGizmo schreef:Brullen met die spullen... dan is de ellende zo weer vergeten!

Maja daardoor gaan de kosten wel weer iets naar beneden. Volledige M3 uitlaat was 600 euro+, 325i einddemper is 150 euro. Plus dat het monteren van alleen een einddemper een uurtje werk is en van een volledige uitlaatlijn 5 uur. Dus maar even nadenken wat ik verder ga laten vervangen binnenkort. Geld had ik psychologisch gezien toch al uitgegeven.

- Joy
Haha that's the spirit!