BMW M135i

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

BMW M135i

Fail!
8
8%
Gaaf
40
40%
Liever een oud model 130i zonder turbo's
13
13%
Ik spaar wel door voor een 1 M Coupé
17
17%
Ik wacht wel tot er een 'echte M' op basis van de 1 Serie komt
3
3%
Face lift?! Yeahhh bring it on
6
6%
Gelukkig komt de 4 serie Coupe er aan
12
12%

Totaal aantal stemmen: 99

Downforce Hans

Re: BMW M135i

Bericht door Downforce Hans » 12 nov 2012, 12:48

Andre schreef:Als je de afschrijving op BMW vergelijk met Porsches ben je qua investering duurder uit maar de afschrijving is goedkoper.

Je moet echter niks met je porsche krijgen buiten garantie. Onderdelen in bmw prijs maal 4.

lol
Vandaar dat je er na een jaar al afstand van deed.........en dat maak natuurlijk weer een hoop duidelijk...... :sealed:

Robin_NL

Bericht door Robin_NL » 12 nov 2012, 12:50

Downforce Hans schreef:
Andre schreef:Als je de afschrijving op BMW vergelijk met Porsches ben je qua investering duurder uit maar de afschrijving is goedkoper.

Je moet echter niks met je porsche krijgen buiten garantie. Onderdelen in bmw prijs maal 4.

lol
Vandaar dat je er na een jaar al afstand van deed.........en dat maak natuurlijk weer een hoop duidelijk...... :sealed:
Z'n remmerij was naar de Filistijnen dacht ik en da's geen garantie. :D

Robin_NL

Bericht door Robin_NL » 12 nov 2012, 12:52

Nog even over 1848:

Wiki zegt over Revolutiejaar 1848:
Nederland was in 1848 relatief te onontwikkeld om een revolutie mogelijk te maken, hoewel hiertoe op het eerste oog wel reden was omdat koning Willem II elke grondwetswijziging die hem trachtte te beperken in zijn soevereine machtsuitoefening tegenhield. Hij was echter doodsbang zelf het slachtoffer van een revolutie te worden, zoals verscheidene van zijn koninklijke collega's overkwam, zodat hij tegenover zijn ministers verklaarde dat hij in één nacht van conservatief tot liberaal was geworden. Op 3 november werd een nieuwe grondwet ingevoerd, ontworpen onder leiding van Johan Rudolph Thorbecke. Deze nieuwe grondwet, die met enkele kleinere aanvullingen nog steeds de Nederlandse grondwet is, maakte een einde aan de persoonlijke regeermacht van de koning en voerde de Koninklijke onschendbaarheidin. Voortaan waren de ministers verantwoordelijk voor hun beleid en niet meer de koning.
Had nooit gemoeten, da's geen revolutie, das terug naar af.

Tom

Bericht door Tom » 12 nov 2012, 12:57

Als het om sportieve hatchbacks gaat waarmee je dagelijks moet rijden zou ik ook de M135i kiezen. Het grote voordeel van BMW is dat het altijd als thuiskomen voelt. Je hebt binnen no-time een goede zithouding gevonden en de mix tussen comfort-sportief is altijd in balans voor dagelijks gebruik. Ik denk dat veel BMW rijders daarom behoorlijk trouw zijn aan hun merk. Ander pluspunt voor mij is de achterwielaandrijving, daar ligt mijn voorkeur en dat beperkt je keus.

Verder vind ik de prijs van de auto goed. Met 53K een premium 320pk rwd hatch is netjes. Zeker als je naar de prijsstelling van de 1M kijkt (die marketing-badge, uitgeklopte wielkasten en sper mogen wat kosten).

Tot dusver mijn positieve verhaal.
Een droomauto is zo'n M135i niet. Ik zou die auto nooit vanwege z'n looks kopen. Die voorkant is een misser op design-gebied (ook de achterkant is niet bijzonder fraai). Dat M pakket neemt iets van de lelijkheid weg maar de basis klopt al niet en dat blijf je zien. Die hele 1 serie is en blijft het lelijke eendje van de BMW stal. Bij lease waarbij ie na drie jaar weer exit is kun je daar wel overheen stappen, maar als het een droomauto is waar je 60K aan eigen geld in stopt zou ie vanwege looks afvallen. Dan moet het hele plaatje kloppen. Je gaat hier geen poster van aan de muur hangen. Ander nadeel vind ik die turbo-techniek. Hoe goed en snel het ook is, en hetzelfde geldt voor de 8 traps automaat, het is niet per definitie leuker. De oude 130i spreekt mij daarom meer aan. Gewoon een dikke atmo, handbak, M stoelen en goed onderstel.

Over die franse hatchbacks.. volgens mij is iedereen daar wel positief over. Maar voorkeuren verschillen als het om het concept gaat. Elke DFer die een sportieve hatchback zoekt en rwd niet als eis heeft zal o.a. bij Renault uitkomen... maken tegenwoordig erg gave auto's. Persoonlijk heb ik een hekel aan merkenblindheid en hier zitten er een aantal die niet verder kijken dan BMW en elk lelijk hok nog geweldig vinden als die blauw-witte propellor erop staat (laat staan een M-badge), maar ook een Luco die volledig anti-BMW is en het per definitie kut vindt. Skip de topics dan als je er toch niet voor open staat. Ik vond dat altijd het mooie van gummen en DF, je komt met alle merken en soorten auto's in aanraking met één raakvlak: je bent allemaal autoliefhebber en ieder zoekt daar zelf de meest geschikte auto bij uit. Maakt het voor jezelf ook leuker als je open staat voor wat anders. Discussies die daaruit volgen zijn leuk en houd de boel levendig, maar structureel in elk topic al jarenlang lopen zeiken is kansloos.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 12 nov 2012, 13:00

Dat bedoel ik dus ook. BMW in NL zal er dus geen schade van ondervinden. Er werden altijd al maar een paar "pareltjes" verkocht en nu weer iets minder. De 320d(A) verkoopt wss wel gewoon door :)
Andre schreef:Arthur wat denk je wat er momenteel verkocht wordt bij bmw. De types die wij leuk vinden bijna niet meer. Hangt deels af van de financiele crisis en deels van absurd lage inruilwaardes die je in de showroom niet terug zult vinden. Mensen die leuke fun auto s hebben rijden lekker door of kopen 2e hands desnoods via buitenland.

ErikS

Bericht door ErikS » 12 nov 2012, 13:02

Tim N schreef:Kun je wel goed lullen, als je er zo simpel 7,5K af krijgt
Op een prijs van 70 mille is dat niet zo moeilijk. Ding heeft 1 maand gereden in 2012 (is van januari 2012) 5K kilometers gedraaid, en was nieuw 90K. (Denk een BMW.nl demo) verder staat dat ding dus nu al 10 maanden stof te happen @ de dealer.............

Zonder inruil kom je er dan wel uit. Alleen 't ding is wit, en dat wil opa niet! :lol:
(opties van wrappen aan het bekijken, maar bij een 'opatje' krijg je dat er toch moeilijker in.)

Snipe

Bericht door Snipe » 12 nov 2012, 13:04

Tom schreef:Ander nadeel vind ik die turbo-techniek. Hoe goed en snel het ook is, en hetzelfde geldt voor de 8 traps automaat, het is niet per definitie leuker. De oude 130i spreekt mij daarom meer aan. Gewoon een dikke atmo, handbak, M stoelen en goed onderstel.
Grappig dat je het zegt. Als we die M135i (turbo, automaat) testen, vergelijken we 'm met een 130i (atmo, handbak).

Tristan

Bericht door Tristan » 12 nov 2012, 13:08

Ik was ook altijd pro-handbak maar sinds die nieuwe 8-traps automaat van BMW moet ik die mening toch enigszins herzien. Als daily kom je hier toch bijna niet aan onderuit.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 nov 2012, 14:57

Weet je wat het is;

Iemand die zo`n kar wil, die wil hem dus, die is het stadium van mitsen en maren allang gepasseerd..........

Verdere discussie wordt dan door de rest wel gevoerd............ :D

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 12 nov 2012, 15:14

Andre schreef:Afschrijvingen op bmw nemen inderdaad ernstige vormen aan. Het valt onder de noemer spot bieding! Ze bieden gewoon 15 a 20 duizend minder onder de showroom prijzen.

Vroeger ruilde ik veel sneller in. Ik weet nog dat ik een subaru 555 kocht en na 1 jaar inruilde 7 duizend gulden bijbetalen en je had weer nieuw. Maar dat laat je nu wel.

Bij sommige bmw dealers is het triest gesteld qua inruil prijzen!!!

En dat moedigt zeker niet aan om weer handel te doen. Absurde afschrijvingen en spotbiedingen zorgen ervoor dat men veel langer in auto s gaat rijden of van dealer of merk veranderd!
Deed mij vader vroeger ook. Kocht een BMW en ruilde hem na 1/1,5 jaar weer in. Maar dat gaat inmiddels ook niet meer...

Robin_NL

Bericht door Robin_NL » 12 nov 2012, 21:30

Het is allemaal wat erop of eronder, maar ik heb 'n goed gesprek gehad met m'n dealer omtrent m'n olie zuipende(jawel vanmiddag olielampje aan, de 2e keer in 6000km, dus nu weer 'n liter erbij da's al 2 en dit is niet m'n eerste nieuwe N54/55 /BMW maar wel de eerste die olie zuipt) lawaaierige en van 'n shit Harman Kardon systeem voorziene F30 335i. Maar ze kwamen me redelijkerwijs tegemoet. Morgen is 't wel of niet doorrijden met de 335i waar ik wel wat klaar mee ben(understatement) of 'n blauwe 5 deurs 8AT M135i.

Nu blijkt leer NIET gratis.... :devil:
Anyway als je de optielijst bekijkt wordt je er ook weer niet goed van wat er qua gemak niet op zit(ik noem regensensor, cc, pdc , volairco, allemaal betalen)

En dan kom ik dus wel net even aardigjes boven de 60k uit. :devil: En ik wilde van de nood 'n deugd maken en 'm lekker laag houden qua bijtelling. Het rotding begint bij 55685,- M135i A 5 deurs 'kaal'. Levering feb? Wie weet....
Laatst gewijzigd door Robin_NL op 12 nov 2012, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 12 nov 2012, 21:35

Verrek die ellende met je 335i heb ik even gemist.

Robin_NL

Bericht door Robin_NL » 12 nov 2012, 21:50

Tja.

Voor foto's van 5 deurs hou ik me aanbevolen en van interieurs zonder leer, maar met dat mooie Macboy gedoetje.

Hielke

Bericht door Hielke » 12 nov 2012, 21:55

Robin, ik zal nu wel iets raars zeggen, maar als er zoveel aan mankeert, en je bent er ontevreden over, dan haal je toch een keer een Mercedes C-klasse met lekkere 6 pitter en 305 pk.

Die dingen zijn er vanaf 55k. Mooie sportief gelijnde auto, niet eens heel duur.

Begin aub nooit weer over Audi's, dan is de ver(t)wijfeling wel erg groot.

Snipe

Bericht door Snipe » 12 nov 2012, 22:03

Robin_NL schreef:Voor foto's van 5 deurs hou ik me aanbevolen en van interieurs zonder leer, maar met dat mooie Macboy gedoetje.
Die staan toch wel op de site van BMW?
Hier bijvoorbeeld: https://www.press.bmwgroup.com/pressclu ... node__7581

dvh

Bericht door dvh » 12 nov 2012, 22:07

Hmmzz.. Ook zuur als je net ( ik noem het nog ff zo ) een nieuwe auto hebt en er nu al klaar mee bent..
Hoe vervelend ook, soms trek ik er leer uit dat een nieuwe auto ook niet het walhalla betekend..

Maar misschien iets positiefs ? M135i ?
:wave:

Luco

Bericht door Luco » 12 nov 2012, 22:11

Robin_NL schreef:Het is allemaal wat erop of eronder, maar ik heb 'n goed gesprek gehad met m'n dealer omtrent m'n olie zuipende(jawel vanmiddag olielampje aan, de 2e keer in 6000km, dus nu weer 'n liter erbij da's al 2 en dit is niet m'n eerste nieuwe N54/55 /BMW maar wel de eerste die olie zuipt) lawaaierige en van 'n shit Harman Kardon systeem voorziene F30 335i. Maar ze kwamen me redelijkerwijs tegemoet. Morgen is 't wel of niet doorrijden met de 335i waar ik wel wat klaar mee ben(understatement) of 'n blauwe 5 deurs 8AT M135i.

Nu blijkt leer NIET gratis.... :devil:
Anyway als je de optielijst bekijkt wordt je er ook weer niet goed van wat er qua gemak niet op zit(ik noem regensensor, cc, pdc , volairco, allemaal betalen)

En dan kom ik dus wel net even aardigjes boven de 60k uit. :devil: En ik wilde van de nood 'n deugd maken en 'm lekker laag houden qua bijtelling. Het rotding begint bij 55685,- M135i A 5 deurs 'kaal'. Levering feb? Wie weet....
Toch een beetje raar allemaal, ik weet niet hoe oud die is, maar als er dan al zulke dingen aan mankeren zou je toch verwachten dat je voor minimale bijbetaling een nieuwe 335 meekrijgt?
Zo niet zou het voor mij de laatste auto van dat merk zijn.

Macboy

Bericht door Macboy » 12 nov 2012, 22:14

Oh lord wie past de post van Luco aan voordat Robin het leest :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 12 nov 2012, 22:16

Wat doe ik nou weer dan?

Robin_NL

Bericht door Robin_NL » 12 nov 2012, 22:20

Je doet niks verkeerd Luco. :D Ik heb al 'n soortement deal die er redelijk op lijkt. Maar morgen nog even de puntjes op de i.

@ Hielke, ik wil van de nood 'n deugd maken en als 't dan moet downsizen in alles behalve prestaties en rijplezier.

^^^^Wat 'n prachtzin. :D

Kleiner, lagere prijs minder opties.Lagere bijtelling. Geen leder. Crisis zegmaar. :tooth:

Of ik rij ontevtreden door.

C Klasse komt volgend jaar ook 'n nieuwe.

Macboy

Bericht door Macboy » 12 nov 2012, 22:22

Leder in een M135i is sowieso kansloos :)

Luco

Bericht door Luco » 12 nov 2012, 22:26

Maar dan snap ik het nog niet robin, je slaat een vermogen stuk op een nieuwe 335
Hij blijkt olie te zuipen en er mankeert nog meer aan?

Dan doe je dus een stap terug naar een 1 serie, ik mag dan gvd hopen dat ze er geld bijgeven, anders zou ik Macboy op ze af sturen.

RVV

Bericht door RVV » 12 nov 2012, 22:29

Ook niet geil :mrgreen:

Maargoed ik zou die "move" niet zo gek vinden. Vind de M135i net wel weer een stukje specialer dan de 335i.

Joop

Bericht door Joop » 12 nov 2012, 22:30

@Robin: al enigszins meegekregen van je problemen met de auto, maar ergens toch wel schandalig dat het (schijnbaar) niet op te lossen is, of dat je het gevoel krijgt genegeerd te worden. Ik zou er toch wel heel snel klaar mee zijn. Als ik zo tussen de regels door lees heb je net dezelfde haat-liefde verhouding met jouw dealer als ik heb met de mijne. Helemaal zuur als het van je zuurverdiende centjes moet komen.
Macboy schreef:Leder in een M135i is sowieso kansloos :)
Afgelopen zaterdag nog even bij de dealert naar binnen gelopen. Daar stond een zwarte M135i 5dr met zwart Dakota lederen interieur. Het pakte mij niet in ieder geval. Deze uitvoering lekker met de basis :ongeveer als: alcantara-stoffen bekleding kopen (zoals de M-sport uitgevoerde 114i 3dr die er ook stond in Estorilblau). Levert ook nog een beetje extra grip voor het zitvlak op tijdens een te enthousiast genomen bocht... :wink:

Ik zou zelf overigens de 3drs verkiezen boven de 5drs vanwege de iets sportievere lijnvoering, helemaal als je die achterportieren toch nooit gebruikt.
Laatst gewijzigd door Joop op 12 nov 2012, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 12 nov 2012, 22:31

Macboy schreef:Leder in een M135i is sowieso kansloos :)

Zou voor jouw wel goed zijn, uit stoffen bekleding is dat fapzaad veel lastiger te verwijderen :lol: :tong:

Plaats reactie