De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Apolo2
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Apolo2 » 20 jan 2012, 15:15

Tja definieer waar 911 voor staat en de nieuwe Cayman is misschien meer 911 dan de euhhh 911 :hmmm:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door GTRene » 20 jan 2012, 15:23

ja, zo dacht ik ook bij het zien van de nwe Cayman...eigenlijk de moderne 911, maar door de layout kunnen ze hem niet onder de 911 scharen oid :D

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door FreudeamFahren » 20 jan 2012, 15:31

Het is maar net wat je belangrijk vindt. Dat "verkeerd" liggen van de motor in een 911 is een rekbaar begrip. Uiteindelijk heeft een 911 meer tractie, in een rechte lijn, vanuit stilstand, dan een Cayman of Boxster én is er ruimte voor een 2+2 layout. Wees blij dat Porsche de klant laat kiezen en beiden aanbiedt ;-) Vind je de motor achterin niks, koop je fijn een Cayman. Kun je dat achterbankje wel gebruiken en vind je het staartlastige van de motor achterin spannend, dan koop je een 911.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door GTRene » 20 jan 2012, 15:37

:wave:

Gebruikersavatar
Apolo2
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Apolo2 » 20 jan 2012, 17:22

FreudeamFahren schreef:Het is maar net wat je belangrijk vindt. Dat "verkeerd" liggen van de motor in een 911 is een rekbaar begrip. Uiteindelijk heeft een 911 meer tractie, in een rechte lijn, vanuit stilstand, dan een Cayman of Boxster én is er ruimte voor een 2+2 layout. Wees blij dat Porsche de klant laat kiezen en beiden aanbiedt ;-) Vind je de motor achterin niks, koop je fijn een Cayman. Kun je dat achterbankje wel gebruiken en vind je het staartlastige van de motor achterin spannend, dan koop je een 911.
Klopt natuurlijk. De layout is imho nog niet zozeer het issue maar meer de volwassenheid van de huidige 911...maar dat komt als je de vergelijking met de oude 911's blijft maken en dat is natuurlijk zinloos. Compact en speels is de huidige 911 niet meer de nieuwe Cayman nog wel hopelijk. Zou de 911 dat bieden was er natuurlijk geen plek meer voor de Cayman. Happy end dus :mrgreen:

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door FreudeamFahren » 20 jan 2012, 17:51

Als je in 1997 je Boxster bestelde met 17", kreeg je ook al 255 sloffen achter. Het "probleem" (van te veel grip en een smaller grensgebied) is er dus al veel langer. Ik vind 16" onder een 986 geen porem, maar als ik er ooit eentje koop, zet ik er wel 16" onder. 205 voor, 225 achter, meer heb je echt niet nodig.

Voor wat betreft sturen op het gaspedaal en "seat-of-the-pants" driving is een 911 3,2tje echt helemaal "the shizzle". Daar ben ik vorige zomer in de bergen wel achter gekomen. Maar toen ik in één streep naar huis wilde blazen, had ik liever een 996 gehad, zonder middeleeuwse gootjes aan de dakrand en dus een veel aangenamer geluidsnivo, veel meer stabiliteit bij 160 plus, remmen en ABS die je bij 200+ de mogelijkheid geven om zonder na te hoeven denken VOLUIT te ankeren en, ook niet onbelangrijk, een pk'tje of 80 meer.

Lange Rede, kurzer Sinn: vooruitgang is meestal een compromis. Je krijgt er iets bij, je levert iets in. Als een 991 je te snel, te modern, te stil is, dan koop je toch een - ik noem maar een zijstraat - perfecte 993? Houd je nog een "paar centen" in de zak ook. Is een 993 je te kabalig, te langzaam en te oud? Dan hoop ik dat je beurs rijkt tot de prijs van een 991... ;-)

Gebruikersavatar
Apolo2
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Apolo2 » 20 jan 2012, 18:27

FreudeamFahren schreef: Is een 993 je te kabalig, te langzaam en te oud? Dan hoop ik dat je beurs rijkt tot de prijs van een 991... ;-)
Enig probleem is dat de beurs niet dik genoeg is voor een 911, 993, 991, 981 en Spyder :tooth:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door GTRene » 20 jan 2012, 18:41

991 een prachtige auto verder.

toevallig zag ik gisteren nog een overzicht (zijaanzicht) van de porsche 911 door de jaren heen, geloof de turbo, anyway de eerste 3? modellen vind ik het mooiste, dus tot de 993

de 3.0 is het lichtste, dan komt de 3.3 en dan de 3.6? (964)
scheelt elke keer 100kg zoiets :D
1180 naar 1280 naar 1380 zo ongeveer.

kan die foto helaas zo niet op het net vinden, stond een keer in de autovisie dacht ik.
zeg maar dit model, dit is de 930 geloof ik

Afbeelding

het was niet deze hoor, maar ze stonden alle onder elkaar vol in beeld zijprofiel...maar de eerste 3 dat model vind ik het mooist en meest puur

Afbeelding

deze lijkt er wel wat op doch deze begint van onder naar boven, de onderste 3 dus :D ze verschillen onderling aardig in gewicht ...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Sperdy » 21 jan 2012, 15:57

SpyderFerdi schreef:Wat een p o r n o - g e l u i d heeft die nieuwe 911. Dat is weer helemaal über.

http://www.telegraaf.nl/autovisie/video ... 317264.ece
testrapportje van Autovisie:

Ze zeggen over de 911 Carrera S PDK:
- übergeil geluid (metalige rasp etc. wel met sportpoef)
- pdk = briljant, harde en droge klappen (wel met sportchrono+)
- gasrespons = briljant (wel met sportchrono+)
- elec. stuurbekrachtiging mist helaas details tov. 997, dus een achteruitgang!
- hard gaan in een 911 is altijd een kwestie geweest van gewicht aanvoelen in de kont, dat is het nog steeds. Dat hoort bij een 911. Auto reageert kalmer door langere wielbasis.
- 0 - 100 in 4.0* sec. (LOL).
- 80 - 120 in 2.4s* (!)
* snelste cijfers van de hele meuk.
- 1415kg leeggewicht

Resumé: Geweldige 911, beter en ook minder heftig dan de 997

:coffee:

Tom
Berichten: 22260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Tom » 21 jan 2012, 18:52

1415kg is netjes.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Joop » 21 jan 2012, 19:23

Als je de nieuwe 911 dan naast de andere auto's zet, springt hij er toch wel weer uit hoor...

...voor mij 1e keuze als ik die line-up zo zie.

Gevolgd door de:
- C63 AMG
- 650i
- RS5
- XK-R

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door GTRene » 21 jan 2012, 19:44

raar dat zo'n AMG C63 niet standaard een sper heeft...

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door SteV6 » 25 jan 2012, 21:06

Vrijdag na bezoekje Porsche Museum ook nog even bij de dealer aan de overkant de nieuwe 911 bekeken. Zelfs in het echt vind ik die 20" achterwielen met die lage achterlichtjes niets... Dat zal lang wennen worden.

Mijn eerste reactie was: "Even wachten op de taartschepmodellen, dan opnieuw beoordelen".


Toppunt in het museum: Het binnenrijden van een blauwe 911 Speedster :love:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Sperdy » 26 jan 2012, 14:29

SteV6 schreef:..Toppunt in het museum: Het binnenrijden van een blauwe 911 Speedster :love:
eesnch. Hoor je weinig over, maar die Speedster 911 is een porno-porsche van het zuiverste water. Maar, er zijn er velen die dat niet vinden. Enfin, schuif bij maar een smurfenblauwe met Fuchs velgen in de garage, hoor je me niet meer. Kost da?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Apolo2
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Apolo2 » 26 jan 2012, 20:46

Neu... vind ik nou niets zo'n speedster zeker niet voor 250k. Dan eerder de Sport classic. 20" en smalle achterlichtjes spreken me daarintegen juist wel weer aan.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door GTRene » 26 jan 2012, 21:10

zo op de foto het voorstuk mooi in die combo...maar die enorme bult achter de stoelen van opzij gezien vind ik persoonlijk gewoon lelijk.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door GTRene » 27 jan 2012, 14:43

krijg net de auto review binnen waar de nwe 911 carrera S ook in staat in vergelijkende test met de bmw 650i coupe en de audi R8 4.2 FSI...

test...Porsche Carrera S pdk
van 0-100 in 3.9sec :shock:
van 0 -160 in 8.5sec :shock:
van 0-200 in 13.2sec :shocking:

en dat is de gewone Carrera S :wave:

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Robin » 27 jan 2012, 14:57

GTRene schreef:krijg net de auto review binnen waar de nwe 911 carrera S ook in staat in vergelijkende test met de bmw 650i coupe en de audi R8 4.2 FSI...

test...Porsche Carrera S pdk
van 0-100 in 3.9sec :shock:
van 0 -160 in 8.5sec :shock:
van 0-200 in 13.2sec :shocking:

en dat is de gewone Carrera S :wave:
Kun je nagaan als je er 'n V8 in gooit!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door GTRene » 27 jan 2012, 16:03

Afbeelding

Afbeelding

:mrgreen: :wink:

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Robin » 27 jan 2012, 16:15

Inderdaad die RUF V8 van 'n paar(?) jaar terug. Eigen ontwerp V8. Hoor je weinig van he?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door GTRene » 27 jan 2012, 16:50

Robin schreef:Inderdaad die RUF V8 van 'n paar(?) jaar terug. Eigen ontwerp V8. Hoor je weinig van he?
heel erg weinig...ik denk iets van bad timing...

eneuh die boxer 6 en 400pk voor de eigenlijk "gewone" Carera S is al ene hele berg en klinkt goed, geen V8 nodig (ja jongens dat lezen jullie goed :D )

trouwens porsche had ook al zelf mooie V8 zoals in die grotere auto van hun, NA en Turbo...zouden die motoren ook in de oude 928 V8 e.d. passen? :hmmm:

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Robin » 27 jan 2012, 16:57

Tja net zoiets als toen TVR van z'n (Rover) V8s afstapte en met Speed Sixes R6en en die Speed Twelve kwam. Skitterend, maar of 't echt uit kon?

Neh.

Gebruikersavatar
Apolo2
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Apolo2 » 27 jan 2012, 21:16

GTRene schreef:maar die enorme bult achter de stoelen van opzij gezien vind ik persoonlijk gewoon lelijk.
+1 Precies dat, de rest is ok. Ziet er "opgeplakt" uit (is het natuurlijk ook).

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door GTRene » 27 jan 2012, 21:29

Apolo2 schreef:
GTRene schreef:maar die enorme bult achter de stoelen van opzij gezien vind ik persoonlijk gewoon lelijk.
+1 Precies dat, de rest is ok. Ziet er "opgeplakt" uit (is het natuurlijk ook).
ja...die kap moet ergens heen en de motor ligt daar al en dus wordt het zo'n bult...
toevallig (echt waar) staat er in de auto review van vandaag een artikel over die blauwe cabrio samen met z'n eerste oude voorganger die heeft dezelfde vorm zeg maar en ook die bult...toen dacht ik ow...ja als je het zo bekijkt klopt het (alleen staat het raar)

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door Sperdy » 27 jan 2012, 22:26

Van 0-200 in 13s nog wat, is sprakeloos snel voor een gewone S.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Peter-Paul en 47 gasten