
De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
- Apolo2
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Tja definieer waar 911 voor staat en de nieuwe Cayman is misschien meer 911 dan de euhhh 911 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
ja, zo dacht ik ook bij het zien van de nwe Cayman...eigenlijk de moderne 911, maar door de layout kunnen ze hem niet onder de 911 scharen oid 

- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Het is maar net wat je belangrijk vindt. Dat "verkeerd" liggen van de motor in een 911 is een rekbaar begrip. Uiteindelijk heeft een 911 meer tractie, in een rechte lijn, vanuit stilstand, dan een Cayman of Boxster én is er ruimte voor een 2+2 layout. Wees blij dat Porsche de klant laat kiezen en beiden aanbiedt
Vind je de motor achterin niks, koop je fijn een Cayman. Kun je dat achterbankje wel gebruiken en vind je het staartlastige van de motor achterin spannend, dan koop je een 911.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- Apolo2
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Klopt natuurlijk. De layout is imho nog niet zozeer het issue maar meer de volwassenheid van de huidige 911...maar dat komt als je de vergelijking met de oude 911's blijft maken en dat is natuurlijk zinloos. Compact en speels is de huidige 911 niet meer de nieuwe Cayman nog wel hopelijk. Zou de 911 dat bieden was er natuurlijk geen plek meer voor de Cayman. Happy end dusFreudeamFahren schreef:Het is maar net wat je belangrijk vindt. Dat "verkeerd" liggen van de motor in een 911 is een rekbaar begrip. Uiteindelijk heeft een 911 meer tractie, in een rechte lijn, vanuit stilstand, dan een Cayman of Boxster én is er ruimte voor een 2+2 layout. Wees blij dat Porsche de klant laat kiezen en beiden aanbiedtVind je de motor achterin niks, koop je fijn een Cayman. Kun je dat achterbankje wel gebruiken en vind je het staartlastige van de motor achterin spannend, dan koop je een 911.

- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Als je in 1997 je Boxster bestelde met 17", kreeg je ook al 255 sloffen achter. Het "probleem" (van te veel grip en een smaller grensgebied) is er dus al veel langer. Ik vind 16" onder een 986 geen porem, maar als ik er ooit eentje koop, zet ik er wel 16" onder. 205 voor, 225 achter, meer heb je echt niet nodig.
Voor wat betreft sturen op het gaspedaal en "seat-of-the-pants" driving is een 911 3,2tje echt helemaal "the shizzle". Daar ben ik vorige zomer in de bergen wel achter gekomen. Maar toen ik in één streep naar huis wilde blazen, had ik liever een 996 gehad, zonder middeleeuwse gootjes aan de dakrand en dus een veel aangenamer geluidsnivo, veel meer stabiliteit bij 160 plus, remmen en ABS die je bij 200+ de mogelijkheid geven om zonder na te hoeven denken VOLUIT te ankeren en, ook niet onbelangrijk, een pk'tje of 80 meer.
Lange Rede, kurzer Sinn: vooruitgang is meestal een compromis. Je krijgt er iets bij, je levert iets in. Als een 991 je te snel, te modern, te stil is, dan koop je toch een - ik noem maar een zijstraat - perfecte 993? Houd je nog een "paar centen" in de zak ook. Is een 993 je te kabalig, te langzaam en te oud? Dan hoop ik dat je beurs rijkt tot de prijs van een 991...
Voor wat betreft sturen op het gaspedaal en "seat-of-the-pants" driving is een 911 3,2tje echt helemaal "the shizzle". Daar ben ik vorige zomer in de bergen wel achter gekomen. Maar toen ik in één streep naar huis wilde blazen, had ik liever een 996 gehad, zonder middeleeuwse gootjes aan de dakrand en dus een veel aangenamer geluidsnivo, veel meer stabiliteit bij 160 plus, remmen en ABS die je bij 200+ de mogelijkheid geven om zonder na te hoeven denken VOLUIT te ankeren en, ook niet onbelangrijk, een pk'tje of 80 meer.
Lange Rede, kurzer Sinn: vooruitgang is meestal een compromis. Je krijgt er iets bij, je levert iets in. Als een 991 je te snel, te modern, te stil is, dan koop je toch een - ik noem maar een zijstraat - perfecte 993? Houd je nog een "paar centen" in de zak ook. Is een 993 je te kabalig, te langzaam en te oud? Dan hoop ik dat je beurs rijkt tot de prijs van een 991...

- Apolo2
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Enig probleem is dat de beurs niet dik genoeg is voor een 911, 993, 991, 981 en SpyderFreudeamFahren schreef: Is een 993 je te kabalig, te langzaam en te oud? Dan hoop ik dat je beurs rijkt tot de prijs van een 991...

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
991 een prachtige auto verder.
toevallig zag ik gisteren nog een overzicht (zijaanzicht) van de porsche 911 door de jaren heen, geloof de turbo, anyway de eerste 3? modellen vind ik het mooiste, dus tot de 993
de 3.0 is het lichtste, dan komt de 3.3 en dan de 3.6? (964)
scheelt elke keer 100kg zoiets
1180 naar 1280 naar 1380 zo ongeveer.
kan die foto helaas zo niet op het net vinden, stond een keer in de autovisie dacht ik.
zeg maar dit model, dit is de 930 geloof ik

het was niet deze hoor, maar ze stonden alle onder elkaar vol in beeld zijprofiel...maar de eerste 3 dat model vind ik het mooist en meest puur

deze lijkt er wel wat op doch deze begint van onder naar boven, de onderste 3 dus
ze verschillen onderling aardig in gewicht ...

toevallig zag ik gisteren nog een overzicht (zijaanzicht) van de porsche 911 door de jaren heen, geloof de turbo, anyway de eerste 3? modellen vind ik het mooiste, dus tot de 993
de 3.0 is het lichtste, dan komt de 3.3 en dan de 3.6? (964)
scheelt elke keer 100kg zoiets

1180 naar 1280 naar 1380 zo ongeveer.
kan die foto helaas zo niet op het net vinden, stond een keer in de autovisie dacht ik.
zeg maar dit model, dit is de 930 geloof ik
het was niet deze hoor, maar ze stonden alle onder elkaar vol in beeld zijprofiel...maar de eerste 3 dat model vind ik het mooist en meest puur
deze lijkt er wel wat op doch deze begint van onder naar boven, de onderste 3 dus

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
testrapportje van Autovisie:SpyderFerdi schreef:Wat een p o r n o - g e l u i d heeft die nieuwe 911. Dat is weer helemaal über.
http://www.telegraaf.nl/autovisie/video ... 317264.ece
Ze zeggen over de 911 Carrera S PDK:
- übergeil geluid (metalige rasp etc. wel met sportpoef)
- pdk = briljant, harde en droge klappen (wel met sportchrono+)
- gasrespons = briljant (wel met sportchrono+)
- elec. stuurbekrachtiging mist helaas details tov. 997, dus een achteruitgang!
- hard gaan in een 911 is altijd een kwestie geweest van gewicht aanvoelen in de kont, dat is het nog steeds. Dat hoort bij een 911. Auto reageert kalmer door langere wielbasis.
- 0 - 100 in 4.0* sec. (LOL).
- 80 - 120 in 2.4s* (!)
* snelste cijfers van de hele meuk.
- 1415kg leeggewicht
Resumé: Geweldige 911, beter en ook minder heftig dan de 997

-
- Berichten: 22260
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
1415kg is netjes.
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Als je de nieuwe 911 dan naast de andere auto's zet, springt hij er toch wel weer uit hoor...
...voor mij 1e keuze als ik die line-up zo zie.
Gevolgd door de:
- C63 AMG
- 650i
- RS5
- XK-R
...voor mij 1e keuze als ik die line-up zo zie.
Gevolgd door de:
- C63 AMG
- 650i
- RS5
- XK-R
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
raar dat zo'n AMG C63 niet standaard een sper heeft...
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Vrijdag na bezoekje Porsche Museum ook nog even bij de dealer aan de overkant de nieuwe 911 bekeken. Zelfs in het echt vind ik die 20" achterwielen met die lage achterlichtjes niets... Dat zal lang wennen worden.
Mijn eerste reactie was: "Even wachten op de taartschepmodellen, dan opnieuw beoordelen".
Toppunt in het museum: Het binnenrijden van een blauwe 911 Speedster
Mijn eerste reactie was: "Even wachten op de taartschepmodellen, dan opnieuw beoordelen".
Toppunt in het museum: Het binnenrijden van een blauwe 911 Speedster

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
eesnch. Hoor je weinig over, maar die Speedster 911 is een porno-porsche van het zuiverste water. Maar, er zijn er velen die dat niet vinden. Enfin, schuif bij maar een smurfenblauwe met Fuchs velgen in de garage, hoor je me niet meer. Kost da?SteV6 schreef:..Toppunt in het museum: Het binnenrijden van een blauwe 911 Speedster
- Apolo2
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Neu... vind ik nou niets zo'n speedster zeker niet voor 250k. Dan eerder de Sport classic. 20" en smalle achterlichtjes spreken me daarintegen juist wel weer aan.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
zo op de foto het voorstuk mooi in die combo...maar die enorme bult achter de stoelen van opzij gezien vind ik persoonlijk gewoon lelijk.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
krijg net de auto review binnen waar de nwe 911 carrera S ook in staat in vergelijkende test met de bmw 650i coupe en de audi R8 4.2 FSI...
test...Porsche Carrera S pdk
van 0-100 in 3.9sec
van 0 -160 in 8.5sec
van 0-200 in 13.2sec
en dat is de gewone Carrera S
test...Porsche Carrera S pdk
van 0-100 in 3.9sec

van 0 -160 in 8.5sec

van 0-200 in 13.2sec

en dat is de gewone Carrera S
-
- Berichten: 55112
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Kun je nagaan als je er 'n V8 in gooit!GTRene schreef:krijg net de auto review binnen waar de nwe 911 carrera S ook in staat in vergelijkende test met de bmw 650i coupe en de audi R8 4.2 FSI...
test...Porsche Carrera S pdk
van 0-100 in 3.9sec![]()
van 0 -160 in 8.5sec![]()
van 0-200 in 13.2sec![]()
en dat is de gewone Carrera S
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
-
- Berichten: 55112
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Inderdaad die RUF V8 van 'n paar(?) jaar terug. Eigen ontwerp V8. Hoor je weinig van he?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
heel erg weinig...ik denk iets van bad timing...Robin schreef:Inderdaad die RUF V8 van 'n paar(?) jaar terug. Eigen ontwerp V8. Hoor je weinig van he?
eneuh die boxer 6 en 400pk voor de eigenlijk "gewone" Carera S is al ene hele berg en klinkt goed, geen V8 nodig (ja jongens dat lezen jullie goed

trouwens porsche had ook al zelf mooie V8 zoals in die grotere auto van hun, NA en Turbo...zouden die motoren ook in de oude 928 V8 e.d. passen?

-
- Berichten: 55112
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Tja net zoiets als toen TVR van z'n (Rover) V8s afstapte en met Speed Sixes R6en en die Speed Twelve kwam. Skitterend, maar of 't echt uit kon?
Neh.
Neh.
- Apolo2
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
+1 Precies dat, de rest is ok. Ziet er "opgeplakt" uit (is het natuurlijk ook).GTRene schreef:maar die enorme bult achter de stoelen van opzij gezien vind ik persoonlijk gewoon lelijk.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
ja...die kap moet ergens heen en de motor ligt daar al en dus wordt het zo'n bult...Apolo2 schreef:+1 Precies dat, de rest is ok. Ziet er "opgeplakt" uit (is het natuurlijk ook).GTRene schreef:maar die enorme bult achter de stoelen van opzij gezien vind ik persoonlijk gewoon lelijk.
toevallig (echt waar) staat er in de auto review van vandaag een artikel over die blauwe cabrio samen met z'n eerste oude voorganger die heeft dezelfde vorm zeg maar en ook die bult...toen dacht ik ow...ja als je het zo bekijkt klopt het (alleen staat het raar)
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...
Van 0-200 in 13s nog wat, is sprakeloos snel voor een gewone S.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Peter-Paul en 47 gasten