Porsche Panamera
- Joop
Re: Porsche Panamera
Ik denk alleen niet dat Harry afscheid wil doen van zijn Bentley...
-
Gisteren een goud/bruinige gezien. De kleur gaf mij geen kans om de wagen een tweede keer te beoordelen. Zeker in die kleur, groot en vormloos. Wellicht ook omdat er zoveel anders te zien is op de ring.
- FreudeamFahren
Ze duiken steeds vaker in het wild op...

Ik vind 't interieur toch wel ERG mooi hoor. Het stuur priemt ook echt een eind het interieur in, zodat je volgens mij precies goed zit: met je kont op de bodem en het stuur recht voor je neus. Daarnaast vind ik 't ook een prachtig setje velgen. Of het geheel mooi is...? Ik denk dat ik hem na wat gewenning en afhankelijk van kleur & velgen uiteindelijk helemaal top ga vinden. Zal 'n jaartje duren, gok ik.
Ik vind 't interieur toch wel ERG mooi hoor. Het stuur priemt ook echt een eind het interieur in, zodat je volgens mij precies goed zit: met je kont op de bodem en het stuur recht voor je neus. Daarnaast vind ik 't ook een prachtig setje velgen. Of het geheel mooi is...? Ik denk dat ik hem na wat gewenning en afhankelijk van kleur & velgen uiteindelijk helemaal top ga vinden. Zal 'n jaartje duren, gok ik.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
+1Mari Oh Oh! schreef:Lol! Da's de enige Panamera in dit draadje die ik er wèl uit vind zien.Joop schreef:De Panamera is vooral in het echt nog best een hele fraaie auto om te zien, maarreuuhhh...
...wat is dit voor dramatische photoshop; Panamera Stationwagon... echt geen porem:
Vind deze ook het mooist.
Zo hadden ze hem gelijk in productie moeten nemen.....
- Luca
Heb hem in het echt mogen bewonderen. Ik vind het niks..................
- duifjes.com
De vormgeving van de middenconsole doet me aan de Vertu stijl denken....
Verder....ik heb al 100x gezegt...Uber gaaf ding!
Verder....ik heb al 100x gezegt...Uber gaaf ding!
- Tom van H.
Vond die beige bak die am ring stond ook niet echt geweldig. Heb hem ook al in het donkergroen en zwart gezien (de laatste bij porsche centrum gelderland) en moet zeggen dat het vooral in het zwart toch wel een fantastische auto is om te zien! Foto's doen hem geen recht wat mij betreft!allen schreef:Gisteren een goud/bruinige gezien. De kleur gaf mij geen kans om de wagen een tweede keer te beoordelen. Zeker in die kleur, groot en vormloos. Wellicht ook omdat er zoveel anders te zien is op de ring.
Interieur maakte me ook heel hebberig toen ik erin zat! (was met alcantara hemel, fapfap)
Zou hem alleen zelf wel met cognac-leer nemen en niet het zwarte leer wat deze had.
Laatst gewijzigd door Tom van H. op 01 sep 2009, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- pimmetje
Hmmmm ziet er toch wel stoer uit, wellicht de velgen één maatje groter.

- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Vanavond bij de introductie geweest op Rotterdam Airport. In een hangaar werd daar de Panamera officieel voorgesteld. En wat is het in
het echt toch een enorm dikke auto. Tuurlijk had ik hem al eens in het echt gezien, maar nu ook eens even gezeten en goed gekeken.
Paar dingen vallen direct op.
- Wat een heerlijk breed en laag model is het
- Die kont is IRL echt dik!!
- interieur is echt feneomaal en zeer fraai afgewerkt
- deuren kennen echt een supermechanisme (hydraulisch, waardoor hij op iedere stand blijft hangen)
- zit achterin is voortreffelijk en ruimer dan ik dacht
- 5e deurs-principe is even wennen, maar wel erg praktisch
- de 4S die er stond was met 65k aan opties en een totaalprijs van 209k wel erg duur
het echt toch een enorm dikke auto. Tuurlijk had ik hem al eens in het echt gezien, maar nu ook eens even gezeten en goed gekeken.
Paar dingen vallen direct op.
- Wat een heerlijk breed en laag model is het
- Die kont is IRL echt dik!!
- interieur is echt feneomaal en zeer fraai afgewerkt
- deuren kennen echt een supermechanisme (hydraulisch, waardoor hij op iedere stand blijft hangen)
- zit achterin is voortreffelijk en ruimer dan ik dacht
- 5e deurs-principe is even wennen, maar wel erg praktisch
- de 4S die er stond was met 65k aan opties en een totaalprijs van 209k wel erg duur

-
- Auto: M3P, 130i
Erg dik idd, maar niet lekker. Beetje last van obesitas die Pan....
- Brava
Ik was van de zomer naar het Porsche Museum en toevallig stond daar een Panamera voor de deur. Er werd een reportage geschoten met, vermoed ik, de ontwerper. Later stond het ding gewoon geparkeerd.
In den lijve ziet de Panamera er indrukwekkend uit. Veel beter dan op alle foto's die ik in de autopers gezien had. Echter, ik moet een kanttekening plaatsen. Ik vind het jammer dat Porsche het nodig vindt om zo schaamteloos voort te borduren op de generieke 911 styling. Let wel, ik heb niets tegen het idee van een vierdeurs sportlimousine maar ik vind het zo jammer dat ze de gelegenheid niet hebben genomen om een nieuwe designrichting in te slaan. Denk aan wat ze indertijd juist wèl gedaan hebben met de 928. Een gemiste kans IMO.

In den lijve ziet de Panamera er indrukwekkend uit. Veel beter dan op alle foto's die ik in de autopers gezien had. Echter, ik moet een kanttekening plaatsen. Ik vind het jammer dat Porsche het nodig vindt om zo schaamteloos voort te borduren op de generieke 911 styling. Let wel, ik heb niets tegen het idee van een vierdeurs sportlimousine maar ik vind het zo jammer dat ze de gelegenheid niet hebben genomen om een nieuwe designrichting in te slaan. Denk aan wat ze indertijd juist wèl gedaan hebben met de 928. Een gemiste kans IMO.
-
Lekkere kleur + velgen..
Vind die uitlaten dan weer helemaal niks......
Vind die uitlaten dan weer helemaal niks......

- JP
- Mark Nauta
Ik snap je idee, maar denk dat ze er bij Porsche juist van geleerd hebben. De 928 is natuurlijk niet goed geweest voor Porsche. Een flop was hetBrava schreef:
niet, maar een succes ook zeker niet. Dat had toen de opvolger van de 911 moeten zijn (productie van de 911 was zelfs al gestopt) maar iedereen
vroeg maar naar de 911. Dus ik snap het design van de Panamera wat dat betreft dus wel.
- Brava
Ik zeg ook zeker niet dat Porsche terug moet naar de 928 maar een nieuwe weg hadden ze zeker in kunnen slaan zeker gezien het feit dat het een volkomen nieuwe modellijn is in een voor Porsche nieuw segment. Ook denk ik dat daardoor de schaduw van de 911 die over de 928 hing afwezig is.Mark Nauta schreef:Ik snap je idee, maar denk dat ze er bij Porsche juist van geleerd hebben. De 928 is natuurlijk niet goed geweest voor Porsche. Een flop was het niet, maar een succes ook zeker niet. Dat had toen de opvolger van de 911 moeten zijn (productie van de 911 was zelfs al gestopt) maar iedereen vroeg maar naar de 911. Dus ik snap het design van de Panamera wat dat betreft dus wel.
Maar ja, dit is slechts mijn mening hoewel je vaker kritiek leest op het feit dat Porsche zowat alleen maar voortborduurt op de 911 designlijn.
- Mark Nauta
Vanmiddag werd ik op de A1 bij Deventer ingehaald door een schitterende zwarte Duitse Panamera Turbo. Wat een indrukwekkende machine zo
in het dagelijks verkeer!!!
in het dagelijks verkeer!!!
- RVV
Nu ben alles behalve een 928 fan, hoewel hij in mijn jeugdjaren zeker de nodige indruk heeft gemaakt, maar in vind de opmerking dat die niet goed is geweest voor Porsche wel wat kort door de bocht.. De eerste en enige sportauto die ooit de titel kreeg auto van het jaar..(1978).. 18 jaar in productie in nagenoeg ongewijzigde vorm.. met 61000 stuks niet DE verkooptopper van Porsche, maar wel een imagemaker. Als die 928 nou echt slecht was geweest voor Porsche dan had ie naar een jaar of 4 wel het veld geruimd.Mark Nauta schreef:Ik snap je idee, maar denk dat ze er bij Porsche juist van geleerd hebben. De 928 is natuurlijk niet goed geweest voor Porsche. Een flop was hetBrava schreef:
niet, maar een succes ook zeker niet. Dat had toen de opvolger van de 911 moeten zijn (productie van de 911 was zelfs al gestopt) maar iedereen
vroeg maar naar de 911. Dus ik snap het design van de Panamera wat dat betreft dus wel.
- Brava
Eensch.Rico schreef:Nu ben alles behalve een 928 fan, hoewel hij in mijn jeugdjaren zeker de nodige indruk heeft gemaakt, maar in vind de opmerking dat die niet goed is geweest voor Porsche wel wat kort door de bocht.. De eerste en enige sportauto die ooit de titel kreeg auto van het jaar..(1978).. 18 jaar in productie in nagenoeg ongewijzigde vorm.. met 61000 stuks niet DE verkooptopper van Porsche, maar wel een imagemaker. Als die 928 nou echt slecht was geweest voor Porsche dan had ie naar een jaar of 4 wel het veld geruimd.
- Joop
Ben hier ook mee eens.
De 928 vind ik zelf wel een fraaie verschijning. Probleem met de 928 was, dat bij het lanceren van dat model deze auto zijn tijd te ver vooruit was. Daarom nooit door een breed publiek geaccepteerd als opvolger van de 911.
De 928 vind ik zelf wel een fraaie verschijning. Probleem met de 928 was, dat bij het lanceren van dat model deze auto zijn tijd te ver vooruit was. Daarom nooit door een breed publiek geaccepteerd als opvolger van de 911.
- Mark Nauta
Je hebt gelijk Rico. Ik was daarin iets te kort door de bocht. Misschien ook omdat ik niet bepaald een voorliefde heb voor de 928. Het is zeker geen
slechte auto geweest, en is nog steeds een meer dan goede GT.
Wat het echter destijds was, is dat hij de 911 had op moeten volgen. Dat kreeg hij met geen mogelijkheid voor elkaar. Het was te weinig sportwagen
en veel meer een GT. Zeg maar de Ferrari 599 van toen. Ding was onwijs vooruitstrevend en met een dikke V8 voorin ook nog eens oersterk. Maar
daarnaast ook echt heel erg duur. Een 928 was toen al duurder dan dat een 997 nu is, dus ja.....
slechte auto geweest, en is nog steeds een meer dan goede GT.
Wat het echter destijds was, is dat hij de 911 had op moeten volgen. Dat kreeg hij met geen mogelijkheid voor elkaar. Het was te weinig sportwagen
en veel meer een GT. Zeg maar de Ferrari 599 van toen. Ding was onwijs vooruitstrevend en met een dikke V8 voorin ook nog eens oersterk. Maar
daarnaast ook echt heel erg duur. Een 928 was toen al duurder dan dat een 997 nu is, dus ja.....
-
Volgens mij bracht de 911 in die jaren van de 928 ook niet alles wat Porsche er van verwachte....volgens mij waren de 924 en 928 nodig om te overleven?
- Mark Nauta
Klopt inderdaad. Daarom werd de 928 in het leven geroepen. Die moest de 911 gaan vervangen. Dat is zelfs ook even kort zo geweest. Toen is echter de 911 op veler verzoek weer heel snel terug gebracht.M@rcel schreef:Volgens mij bracht de 911 in die jaren van de 928 ook niet alles wat Porsche er van verwachte....volgens mij waren de 924 en 928 nodig om te overleven?
-
Zeker de 928GTS in donkerblauw metallic is
Een mooiere Porker moet ik nog tegenkomen. Of verdorie, die is er wel. 993 gt2???

Een mooiere Porker moet ik nog tegenkomen. Of verdorie, die is er wel. 993 gt2???
-
In het Nederlandse Porsche magazine RS staat achterin bij de advertenties een hele mooie 928 GTS te koop. Ding maakt nog steeds hebberig
-
Die blauwe vind ik er toch wel erg lekker uit zien!
De panamera moet het hebben van zijn kleur en velgen anders is ie ronduit saai!
Interieur vind ik niks aan!

Interieur vind ik niks aan!