Eindelijk! 10 minuten on board beelden vanuit de Hartge!
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 08:20
door Bert ///M3
Ziet er vlot uit Rene
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 09:08
door GTRene
Bert ///M3 schreef:Ziet er vlot uit Rene
dankje, tijdens de video ging het nog niet zo heel hard, later met aangepaste bandendruk en meer rondjes ging/kon het nog een stukje vlotter.
iemand zei dat ik een 2min rond reed?
maar dat zullen ze wel niet goed hebben denk zelf meer een 2.04 oid in de snelste ronde, later op de dag.
deze sportcontact 5P straatbanden geven wel meer vertrouwen/grip
maar ik laat nog veel liggen her en der bij heel technische bochten zoals die wat aan elkaar zitten, begin je daar niet goed genoeg kom je ook moeilijker uit, lees niet snel genoeg.
heb in elk geval een fijne dag gehad zonder slip partijen oid (ging ik dus toch niet snel genoeg )
thx Tom, gaat inderdaad leuk met de kamera zo in de auto
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 09:45
door DF-user-4179
als je een 2.00 rijdt kun je ook wel mee doen met time attack.. in de pro street was nr1. 2.02 en nr3 2.04
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 09:49
door Knot
Gaat lekker rene, goed onder de 2m10 ook nog.
met een GoPro opgenomen?
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 10:11
door GTRene
Knot schreef:Gaat lekker rene, goed onder de 2m10 ook nog.
met een GoPro opgenomen?
Ik weet niet hoe dat ding heet, Tom vroeg me of ik hem er ff in wilde hebben, hij heeft dat ding geplaatst met een zuignap aan men glazen dakje
maar was nog een beetje aan het klooien, de ene keer pakte je de bocht goed en dan ging het ook goed en de andere keer was je weer aan het klooien of ging je van het gas om wel een snelle Z4 kit kar voorbij te laten, met sommige reed ik zo en paar ronden mee.
Viel me dus reuze mee, ik zag die dingen en dacht...hm, moet ik continu in de spiegels kijken voor die snelle dingen, maar ging hartstikke leuk zo.
@Arnold...daar moet je presteren en alle bochten goed hebben, ik ben niet zo'n goed lopend uurwerk vrees ik
danmoet je eigenlijk ook semi-slicks hebben dan zou het wel kunnen denk ik, al zouden de remmen dan wat te veel voor hun kiezen krijgen, zijn standaard M schijven 315mm.
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 10:18
door Petrolhead Tom
Knot schreef:Gaat lekker rene, goed onder de 2m10 ook nog.
met een GoPro opgenomen?
Inderdaad een GoPro Rody.
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 10:30
door GTRene
@Tom, jullie hadden er gister ook zeer goed weer bij om buiten langs de muur te kijken
zag ook weer vele oude bekenden, leuk :drinking:
Trouwens Gijs de carspotter was er ook en denk dat hij ook nog wel leuke beelden heeft van langs de baan?
heeft ook nog wat beelden vanuit mijn pasagier stoel genomen.
zijn er al wat meer foto's?
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 10:32
door Knot
Heb getest met een ContourHD maar geluid is bijna niet te horen zo zacht... ondanks de beter vorm gaat dat m denkik niet worden. Dus dan toch maar aan de GoPro.
Gistermiddag een aantal DF-ers herkend die op de terugweg waren toen ik naar huis reed over de A28.
Jullie hebben een mooie dag gehad qua weer!
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 11:02
door GTRene
ding loopt ook goed en komt ook goed de bochten door met sticky tires
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 11:03
door Hielke
Strakke en snelle ronden Rene. Ik heb altijd gedacht dat jij een rasechte rechtelijnbrander was. Dit had ik niet gedacht.
Maar ik kan niet zomaar geloven dat je een 2.03 hebt gereden. Daarvoor zou je jezelf 6 seconden verbeterd moeten hebben in vergelijking met de ronden op de video. Da's wel heel veel.
Maar onder de 2.10 rijden op straatbanden is slechts weinigen gegeven. Heb je knap gedaan. En dat voor een kale ouwe man
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 11:23
door GTRene
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 11:55
door Hielke
Om je eigen auto wat te sparen is een dedicated track auto natuurlijk het mooist. Er kan qua prijs/fun weinig tegen een E36 325i aan.
En een goede stoel is heilig als je langdurig rondjes wilt blijven rijden. Het duurt bij wijze van spreke 4 keer zo lang voordat je lichaam moe wordt.
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 11:59
door FrankS
De rondes in de Hartge voelden in ieder geval erg soepel :banaan:
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 12:03
door Snipe
Hielke schreef:Clio heeft door z'n breedte, laagte en kleur een enorme presence. Ik vond de Federal 595 bandjes ook erg fijn rijden. Solo kan die auto in deze trim een 2.10 en misschien nog wat lager rijden.
Die Clio viel nogal in de smaak bij veel bezoekers, viel me op. Op een gegeven moment stond hij achteraan in de pitstraat, bij de witte 911 en de zwarte 330i. Het gebeurde tot twee keer toe dat ik die kant op liep en dat iemand vervolgens tegen me zei: "Mooi ding, die Clio."
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 12:04
door GTRene
Hielke schreef:Om je eigen auto wat te sparen is een dedicated track auto natuurlijk het mooist. Er kan qua prijs/fun weinig tegen een E36 325i aan.
En een goede stoel is heilig als je langdurig rondjes wilt blijven rijden. Het duurt bij wijze van spreke 4 keer zo lang voordat je lichaam moe wordt.
wat is in theorie de betere basis voor een trackday car met zeg dezelfde soort set-up
E30 met 325i
E36 met 325i
E46 met 325i
alle 3 zo tracktool mogelijk op "dezelfde" manier opgebouwd op een goedkope basis uitvoering zeg 316 om een beter vergelijk te krijgen?
de 1 heeft waarschijnlijk wat gewichtsvoordeel en de ander meer carros/onderstel voordeel?
net gekeken, je kan voor de E30 en E36 en de E46 allemaal rond de 2K een auto kopen
dus aanschaf als basis kan hetzelfde zijn...
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 12:29
door Knot
Clio ging idd rap, ik moest er echt voor gaan zitten om langzaam in te lopen!
Trackday tool zou ik toch een E36 pakken, meeste voor beschikbaar en stuk sterker tov de E30. E46 zie je wel steeds vaker komen maar volgens mij is het technisch niet een ontzettende verbetering en zijn de onderdelen wel duurder.
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 12:33
door Petrolhead Tom
En zwaarder toch?
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 12:45
door GTRene
staan er best veel van te koop die E36 circuit auto's
Heeey... zie ik daar iets gebeuren wat eigenlijk niet mag?
Wel scherpe beelden verder hoor, denk toch dat de GoPro de betere is.
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Geplaatst: 30 mar 2011, 12:58
door Reind
Zo, mijn dag was gister iets minder succesvol dan gehoopt. Heb de BMW Aprisco afgelopen winter helemaal opnieuw opgebouwd op de motor na. Deze was namelijk nog in uitstekende conditie. En wat loopt vervolgens in de vernieling, je raad het al, de motor Voor de eerste race nog even een motortje rebuilden
Ik had als backup mijn ringtool mee. Deze:
Omdat ik in 2011 nog helemaal geen racekms in mijn flikker had heb ik daar de tank maar van leeg gereden.
En met de lopende discussie over wat nou een goeie prijs kwaliteit tracktool is heb ik inmiddels een passend antwoord namelijk deze auto. Ik heb hem afgelopen jaar gebouwd voor de ring en wou er niet teveel in investeren.
Aan gedaan:
- In techniesch goede staat gebracht;
- Eibach pro street setje;
- Wiechers kooi;
- Stoeltjes/riemen/stuurtje;
- Federals 959 rs-r;
- Ate remschijven icm Hawk HT10 (achter standaard)
Kom je uiteindelijk op 4/5K terecht voor zo'n apparaat, mits je het meeste zelf doet.
Had nog niet met deze auto op een strak circuit als Assen gereden en was dan ook een beetje sceptisch of het met de standaard stabis en softe onderstel wel wat zou zijn. Nou, dat was het. Echt een top auto waar ik
2:09/2:10 reed gister. De 17 inch icm met de federals zijn niet optimaal icm met de standaard bak verhouding. Motor levert goed vermogen maar in een rechte lijn was de Aprisco (16inch) beduidend sneller. GT en mandeveen valt hij gewoon te ver terug. Op 16 inch of 17 inch met plattere banden zou veel beter zijn en pak je geheid nog 1/1,5 sec. Dan kom je op een 2.07/2:08 uit met een gebakje van 4/5K. Met een fully prepared Aprisco worden tijden van 2:03/2:04 gehaald. En met een 2.07 rij je gewoon in het midden veld.