[29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
- Petrolhead Tom
Re: [29-03-2011] DF @ TT Circuit Assen deel I
Eindelijk! 10 minuten on board beelden vanuit de Hartge! 

- Bert ///M3
Ziet er vlot uit Rene 

- GTRene
dankje, tijdens de video ging het nog niet zo heel hard, later met aangepaste bandendruk en meer rondjes ging/kon het nog een stukje vlotter.Bert ///M3 schreef:Ziet er vlot uit Rene
iemand zei dat ik een 2min rond reed?
maar dat zullen ze wel niet goed hebben

deze sportcontact 5P straatbanden geven wel meer vertrouwen/grip

maar ik laat nog veel liggen her en der bij heel technische bochten zoals die wat aan elkaar zitten, begin je daar niet goed genoeg kom je ook moeilijker uit, lees niet snel genoeg.
heb in elk geval een fijne dag gehad zonder slip partijen oid (ging ik dus toch niet snel genoeg

thx Tom, gaat inderdaad leuk met de kamera zo in de auto

-
als je een 2.00 rijdt kun je ook wel mee doen met time attack.. in de pro street was nr1. 2.02 en nr3 2.04
- Knot
Gaat lekker rene, goed onder de 2m10 ook nog.
met een GoPro opgenomen?
met een GoPro opgenomen?
- GTRene
Ik weet niet hoe dat ding heet, Tom vroeg me of ik hem er ff in wilde hebben, hij heeft dat ding geplaatst met een zuignap aan men glazen dakjeKnot schreef:Gaat lekker rene, goed onder de 2m10 ook nog.
met een GoPro opgenomen?

maar was nog een beetje aan het klooien, de ene keer pakte je de bocht goed en dan ging het ook goed en de andere keer was je weer aan het klooien of ging je van het gas om wel een snelle Z4 kit kar voorbij te laten, met sommige reed ik zo en paar ronden mee.
Viel me dus reuze mee, ik zag die dingen en dacht...hm, moet ik continu in de spiegels kijken voor die snelle dingen, maar ging hartstikke leuk zo.

@Arnold...daar moet je presteren en alle bochten goed hebben, ik ben niet zo'n goed lopend uurwerk vrees ik

danmoet je eigenlijk ook semi-slicks hebben dan zou het wel kunnen denk ik, al zouden de remmen dan wat te veel voor hun kiezen krijgen, zijn standaard M schijven 315mm.
- Petrolhead Tom
Inderdaad een GoPro Rody.Knot schreef:Gaat lekker rene, goed onder de 2m10 ook nog.
met een GoPro opgenomen?

- GTRene
@Tom, jullie hadden er gister ook zeer goed weer bij om buiten langs de muur te kijken
zag ook weer vele oude bekenden, leuk :drinking:
Trouwens Gijs de carspotter was er ook en denk dat hij ook nog wel leuke beelden heeft van langs de baan?
heeft ook nog wat beelden vanuit mijn pasagier stoel genomen.
zijn er al wat meer foto's?

zag ook weer vele oude bekenden, leuk :drinking:
Trouwens Gijs de carspotter was er ook en denk dat hij ook nog wel leuke beelden heeft van langs de baan?
heeft ook nog wat beelden vanuit mijn pasagier stoel genomen.
zijn er al wat meer foto's?
- Knot
Heb getest met een ContourHD maar geluid is bijna niet te horen zo zacht... ondanks de beter vorm gaat dat m denkik niet worden. Dus dan toch maar aan de GoPro.
- Snipe
Serge van Racephoto.nl heeft er bijna 500 online staan: http://www.racephoto.nl/index.php?id=16 ... o%20Albums" onclick="window.open(this.href);return false;GTRene schreef:zijn er al wat meer foto's?
- Petrolhead Tom
De M3 van Aiko klinkt ook heerlijk!!! 

- Lars Oosterveen
Gistermiddag een aantal DF-ers herkend die op de terugweg waren toen ik naar huis reed over de A28.
Jullie hebben een mooie dag gehad qua weer!
Jullie hebben een mooie dag gehad qua weer!
- GTRene
ding loopt ook goed en komt ook goed de bochten door met sticky tires 

- Hielke
Strakke en snelle ronden Rene. Ik heb altijd gedacht dat jij een rasechte rechtelijnbrander was. Dit had ik niet gedacht.
Maar ik kan niet zomaar geloven dat je een 2.03 hebt gereden. Daarvoor zou je jezelf 6 seconden verbeterd moeten hebben in vergelijking met de ronden op de video. Da's wel heel veel.
Maar onder de 2.10 rijden op straatbanden is slechts weinigen gegeven. Heb je knap gedaan. En dat voor een kale ouwe man
Maar ik kan niet zomaar geloven dat je een 2.03 hebt gereden. Daarvoor zou je jezelf 6 seconden verbeterd moeten hebben in vergelijking met de ronden op de video. Da's wel heel veel.
Maar onder de 2.10 rijden op straatbanden is slechts weinigen gegeven. Heb je knap gedaan. En dat voor een kale ouwe man

- GTRene

Laatst gewijzigd door GTRene op 02 jul 2012, 00:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hielke
Om je eigen auto wat te sparen is een dedicated track auto natuurlijk het mooist. Er kan qua prijs/fun weinig tegen een E36 325i aan.
En een goede stoel is heilig als je langdurig rondjes wilt blijven rijden. Het duurt bij wijze van spreke 4 keer zo lang voordat je lichaam moe wordt.
En een goede stoel is heilig als je langdurig rondjes wilt blijven rijden. Het duurt bij wijze van spreke 4 keer zo lang voordat je lichaam moe wordt.
-
De rondes in de Hartge voelden in ieder geval erg soepel :banaan:
- Snipe
Die Clio viel nogal in de smaak bij veel bezoekers, viel me op. Op een gegeven moment stond hij achteraan in de pitstraat, bij de witte 911 en de zwarte 330i. Het gebeurde tot twee keer toe dat ik die kant op liep en dat iemand vervolgens tegen me zei: "Mooi ding, die Clio."Hielke schreef:Clio heeft door z'n breedte, laagte en kleur een enorme presence. Ik vond de Federal 595 bandjes ook erg fijn rijden. Solo kan die auto in deze trim een 2.10 en misschien nog wat lager rijden.
- GTRene
wat is in theorie de betere basis voor een trackday car met zeg dezelfde soort set-upHielke schreef:Om je eigen auto wat te sparen is een dedicated track auto natuurlijk het mooist. Er kan qua prijs/fun weinig tegen een E36 325i aan.
E30 met 325i
E36 met 325i
E46 met 325i
alle 3 zo tracktool mogelijk op "dezelfde" manier opgebouwd op een goedkope basis uitvoering zeg 316 om een beter vergelijk te krijgen?
de 1 heeft waarschijnlijk wat gewichtsvoordeel en de ander meer carros/onderstel voordeel?
net gekeken, je kan voor de E30 en E36 en de E46 allemaal rond de 2K een auto kopen

dus aanschaf als basis kan hetzelfde zijn...
- Knot
Clio ging idd rap, ik moest er echt voor gaan zitten om langzaam in te lopen!
Trackday tool zou ik toch een E36 pakken, meeste voor beschikbaar en stuk sterker tov de E30. E46 zie je wel steeds vaker komen maar volgens mij is het technisch niet een ontzettende verbetering en zijn de onderdelen wel duurder.
Trackday tool zou ik toch een E36 pakken, meeste voor beschikbaar en stuk sterker tov de E30. E46 zie je wel steeds vaker komen maar volgens mij is het technisch niet een ontzettende verbetering en zijn de onderdelen wel duurder.
- Petrolhead Tom
En zwaarder toch?
- GTRene
staan er best veel van te koop die E36 circuit auto's
http://www.gaspedaal.nl/BMW/?trfw=circuit" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gaspedaal.nl/tweedehands/BMW/?trfw=circuit" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gaspedaal.nl/BMW/?trfw=circuit" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gaspedaal.nl/tweedehands/BMW/?trfw=circuit" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hielke
Even een screen capture van een GoPro camera.
Beelden behoeven verder geen commentaar

Beelden behoeven verder geen commentaar

- Knot
Heeey... zie ik daar iets gebeuren wat eigenlijk niet mag? 
Wel scherpe beelden verder hoor, denk toch dat de GoPro de betere is.

Wel scherpe beelden verder hoor, denk toch dat de GoPro de betere is.
- Reind
Zo, mijn dag was gister iets minder succesvol dan gehoopt. Heb de BMW Aprisco afgelopen winter helemaal opnieuw opgebouwd op de motor na. Deze was namelijk nog in uitstekende conditie. En wat loopt vervolgens in de vernieling, je raad het al, de motor
Voor de eerste race nog even een motortje rebuilden
Ik had als backup mijn ringtool mee. Deze:

Omdat ik in 2011 nog helemaal geen racekms in mijn flikker had heb ik daar de tank maar van leeg gereden.
En met de lopende discussie over wat nou een goeie prijs kwaliteit tracktool is heb ik inmiddels een passend antwoord namelijk deze auto. Ik heb hem afgelopen jaar gebouwd voor de ring en wou er niet teveel in investeren.
Aan gedaan:
- In techniesch goede staat gebracht;
- Eibach pro street setje;
- Wiechers kooi;
- Stoeltjes/riemen/stuurtje;
- Federals 959 rs-r;
- Ate remschijven icm Hawk HT10 (achter standaard)
Kom je uiteindelijk op 4/5K terecht voor zo'n apparaat, mits je het meeste zelf doet.
Had nog niet met deze auto op een strak circuit als Assen gereden en was dan ook een beetje sceptisch of het met de standaard stabis en softe onderstel wel wat zou zijn. Nou, dat was het. Echt een top auto waar ik
2:09/2:10 reed gister. De 17 inch icm met de federals zijn niet optimaal icm met de standaard bak verhouding. Motor levert goed vermogen maar in een rechte lijn was de Aprisco (16inch) beduidend sneller. GT en mandeveen valt hij gewoon te ver terug. Op 16 inch of 17 inch met plattere banden zou veel beter zijn en pak je geheid nog 1/1,5 sec. Dan kom je op een 2.07/2:08 uit met een gebakje van 4/5K. Met een fully prepared Aprisco worden tijden van 2:03/2:04 gehaald. En met een 2.07 rij je gewoon in het midden veld.

Ik had als backup mijn ringtool mee. Deze:
Omdat ik in 2011 nog helemaal geen racekms in mijn flikker had heb ik daar de tank maar van leeg gereden.
En met de lopende discussie over wat nou een goeie prijs kwaliteit tracktool is heb ik inmiddels een passend antwoord namelijk deze auto. Ik heb hem afgelopen jaar gebouwd voor de ring en wou er niet teveel in investeren.
Aan gedaan:
- In techniesch goede staat gebracht;
- Eibach pro street setje;
- Wiechers kooi;
- Stoeltjes/riemen/stuurtje;
- Federals 959 rs-r;
- Ate remschijven icm Hawk HT10 (achter standaard)
Kom je uiteindelijk op 4/5K terecht voor zo'n apparaat, mits je het meeste zelf doet.
Had nog niet met deze auto op een strak circuit als Assen gereden en was dan ook een beetje sceptisch of het met de standaard stabis en softe onderstel wel wat zou zijn. Nou, dat was het. Echt een top auto waar ik
2:09/2:10 reed gister. De 17 inch icm met de federals zijn niet optimaal icm met de standaard bak verhouding. Motor levert goed vermogen maar in een rechte lijn was de Aprisco (16inch) beduidend sneller. GT en mandeveen valt hij gewoon te ver terug. Op 16 inch of 17 inch met plattere banden zou veel beter zijn en pak je geheid nog 1/1,5 sec. Dan kom je op een 2.07/2:08 uit met een gebakje van 4/5K. Met een fully prepared Aprisco worden tijden van 2:03/2:04 gehaald. En met een 2.07 rij je gewoon in het midden veld.