Het grote E36 M3 (occasion) draadje
- Erik K.
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Erg nette auto, maar 18k is net even een paar k te veel, 14500 is beter naar mijn mening.
-
- Auto: Peugeot 205 1.9 CTI
- van eerste eigenaarWat is er bijzonder aan die M3 behalve de prijs?
- lage km-stand
- volledig orgineel
- volledige documentatie incl aankoopbon
- volledig dealer onderhouden
- alleen met goed weer bereden
- carrosserie en velgen perfect
Vind maar eens een twee, bij zulke exemplaren is het een beetje "wat de gek er voor geeft" omdat ze in zo'n staat heel schaars zijn.
-
OnlinePeter-Paul
"Vraagprijs: 9999€ of zo meenemen: ", Neem hem zo wel meeDennis Schroyen schreef:Dit is wel een realistische prijs...
http://www.kapaza.be/Autos/BMW/11429261 ... 286pk.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Km-stand is trouwens 100% correct. Auto is van een kennis van een vriend geweest...

- Macboy
+1jeust schreef:Vind maar eens een twee, bij zulke exemplaren is het een beetje "wat de gek er voor geeft" omdat ze in zo'n staat heel schaars zijn.
Ik snap ook niet dat mensen het niet snappen. Tuurlijk snap ik wel dat mensen het er niet voor over hebben. Dan laat je hem links liggen, maar een auto in zo'n ORIGINELE staat. Is toch logisch dat je daar rond de 20k voor vraagt ??
Een E36 M3 van eerste eigenaar volledig dealer onderhouden in sublieme staat met nog geen 90.000 op de teller

- Knot
Tsja, en het blijven oude hokken. Heb er liever eentje met deuken en krassen die motorisch 100% is met 150.000km achter de kiezen en dan voor 9.000 euro. Een klassieker zal de E36 M3 niet worden dus een blinkende auto met lage kmstand ga je alleen je centen maar aan vergooien en hou je jezelf mee voor de gek.
- Pim
Gister wezen kijken naar dit exemplaar:
http://auto.marktplaats.nl/bmw/19454651 ... nd=12&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Zag er op zich redelijk uit... knipperlichtje gekit, beginnende roest achterschermpjes en achterklep, wieltjes hier en daar wat bijgewerkt.
Volgens onze zuiderlijke mederlander waren de dure reparaties al gedaan "vanos, drijfstanglagers" alleen hier waren geen bonnen van. Onder Dealeronderhouden bleek hij te verstaan onderhoud door een vriend van hem die NAAST de BMW dealer werkte. Bonnen van de dealer waren wel aanwezig maar tot 2002 en was niet veel anders dan olie, bougie'tjes en bandjes waarvan 1 een cardan as. Verder volgens hem een hagelnieuwe accu, bij controle was de accu verre van nieuw, eerder eentje die al 5x gewisseld is en een half jaar in de schuur had gestaan.
Na starten kon ik (als M3 leek) weinig aparts ontdekken, geen geratel of wat ook. iets rauwer dan ik gewend was dan de diverse m50 blokjes die ik kende maar niets spannends. Blok was wel warm maar niet op bedrijfstemp, dit was te verklaren want hij stond gestald bij een kennis. Verder zat alles onder de siliconenspray (heb ik zooooo'n hekel aan).
Na 5x vragen in totaal of ik wel serieus was toch een proefritje. In eerste instantie hem maar laten rijden.. (krijg je altijd beeld van hoe iemand met de auto omgaat) Na een ritje van 4minuten begon hij al gas te geven (+/- 50c) olietemp en bij +/- 70c ging het gas er veelvuldig op tot de toerenbegrenzer. Bij een stoplicht gingen er diverse lampjes branden van handrem, oliedruk en nog iets.. Waarop hij de auto uitzette en starte waarna ze weg waren. "was normaal iets met startonderbreker volgens hem" bij volgende stoplicht vol op het gas, meende iets te horen gieren (1e versn) en naar 2de vol op het gas pakte de koppeling niet en slipte die even door. Verder liet de eigenaar hem wat bokken onderin, dit lag volgens hem aan de benzine die nu 2mnd oud was en hierdoor het octaan getal minder was
Toen we weer terug waren.. Naar NAP gegevens gevraagd waarop het antwoord was "FOK DIE NAP, DIE SHIT KLOPT NOOIT" (goh net gecheckt en hij is in 2007 teruggeklokt) was volgens hem al 5 jaar van hem maar volgens de rdw pas sinds 5e maand 2008 op naam.
Toen ik liet merken dat ik hem nog zou bellen en even wat wou uitzoeken, bleef die enorm drukken van dat ik een bod moest doen en dat we wel wat met de prijs konden doen. Ik zat nog te overwegen hem 6k te bieden maar had nog een kater van het stappen van zaterdagavond en had geen zin in een verhitte onderhandelingsdiscussie.
Uitgelegd dat ik nog bij Vlasblom wilde kijken. Moest ik nooit doen die kerel verkocht alleen rotzooi.. en kocht auto's van prutsers, Hij had ook is een auto aan Vlasblom verkocht
Toen ik eindelijk na 10min duidelijk had gemaakt dat ik ECHT geen bod ging uitbrengen en nog dingen wou uitzoeken kreeg die door dat ik ook echt geen bod ging doen vandaag.
..................
Vandaag belde Vlasblom mij terug over de M3 die hij had staan voor 6.750 en vroeg eerst waar ik hem voor wilde gebruiken. Hierdoor kwamen we er snel bij dat dat niet de auto was die ik zocht. Mogelijk de estoril blauwe 3.2 sedan maarja wil eigenlijk geen sedan.
Overigens vertelde Paul ook dat zodra je een auto via MP koopt, toch 9 van de 10x moet rekenen op een dikke 1000e aan onderhoud nadat ik vroeg wat verstandig was preventief te doen. alle olie'n, filtertje van de vanos, onderstelrubbers....
.................
kortom: weer iets wijzer, nog steeds geen M3
http://auto.marktplaats.nl/bmw/19454651 ... nd=12&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Zag er op zich redelijk uit... knipperlichtje gekit, beginnende roest achterschermpjes en achterklep, wieltjes hier en daar wat bijgewerkt.
Volgens onze zuiderlijke mederlander waren de dure reparaties al gedaan "vanos, drijfstanglagers" alleen hier waren geen bonnen van. Onder Dealeronderhouden bleek hij te verstaan onderhoud door een vriend van hem die NAAST de BMW dealer werkte. Bonnen van de dealer waren wel aanwezig maar tot 2002 en was niet veel anders dan olie, bougie'tjes en bandjes waarvan 1 een cardan as. Verder volgens hem een hagelnieuwe accu, bij controle was de accu verre van nieuw, eerder eentje die al 5x gewisseld is en een half jaar in de schuur had gestaan.
Na starten kon ik (als M3 leek) weinig aparts ontdekken, geen geratel of wat ook. iets rauwer dan ik gewend was dan de diverse m50 blokjes die ik kende maar niets spannends. Blok was wel warm maar niet op bedrijfstemp, dit was te verklaren want hij stond gestald bij een kennis. Verder zat alles onder de siliconenspray (heb ik zooooo'n hekel aan).
Na 5x vragen in totaal of ik wel serieus was toch een proefritje. In eerste instantie hem maar laten rijden.. (krijg je altijd beeld van hoe iemand met de auto omgaat) Na een ritje van 4minuten begon hij al gas te geven (+/- 50c) olietemp en bij +/- 70c ging het gas er veelvuldig op tot de toerenbegrenzer. Bij een stoplicht gingen er diverse lampjes branden van handrem, oliedruk en nog iets.. Waarop hij de auto uitzette en starte waarna ze weg waren. "was normaal iets met startonderbreker volgens hem" bij volgende stoplicht vol op het gas, meende iets te horen gieren (1e versn) en naar 2de vol op het gas pakte de koppeling niet en slipte die even door. Verder liet de eigenaar hem wat bokken onderin, dit lag volgens hem aan de benzine die nu 2mnd oud was en hierdoor het octaan getal minder was

Toen we weer terug waren.. Naar NAP gegevens gevraagd waarop het antwoord was "FOK DIE NAP, DIE SHIT KLOPT NOOIT" (goh net gecheckt en hij is in 2007 teruggeklokt) was volgens hem al 5 jaar van hem maar volgens de rdw pas sinds 5e maand 2008 op naam.
Toen ik liet merken dat ik hem nog zou bellen en even wat wou uitzoeken, bleef die enorm drukken van dat ik een bod moest doen en dat we wel wat met de prijs konden doen. Ik zat nog te overwegen hem 6k te bieden maar had nog een kater van het stappen van zaterdagavond en had geen zin in een verhitte onderhandelingsdiscussie.
Uitgelegd dat ik nog bij Vlasblom wilde kijken. Moest ik nooit doen die kerel verkocht alleen rotzooi.. en kocht auto's van prutsers, Hij had ook is een auto aan Vlasblom verkocht

Toen ik eindelijk na 10min duidelijk had gemaakt dat ik ECHT geen bod ging uitbrengen en nog dingen wou uitzoeken kreeg die door dat ik ook echt geen bod ging doen vandaag.
..................
Vandaag belde Vlasblom mij terug over de M3 die hij had staan voor 6.750 en vroeg eerst waar ik hem voor wilde gebruiken. Hierdoor kwamen we er snel bij dat dat niet de auto was die ik zocht. Mogelijk de estoril blauwe 3.2 sedan maarja wil eigenlijk geen sedan.
Overigens vertelde Paul ook dat zodra je een auto via MP koopt, toch 9 van de 10x moet rekenen op een dikke 1000e aan onderhoud nadat ik vroeg wat verstandig was preventief te doen. alle olie'n, filtertje van de vanos, onderstelrubbers....
.................
kortom: weer iets wijzer, nog steeds geen M3
- Niels
- Auto: Prius+
Duidelijk verhaal
Deze lekker laten staan dus 

- Knot
Maar waarom moet die gast mij er dan weer bij betrekken in een negatief opzicht?????
- Knot
Die bij Vlasblom (de FJ-ZX-13) stond eerst voor 7500, en nu voo 6750. Auto was meer voor circuit zei ie tegen mij, dus ik met mn ubernetheit heb er niet direct aandacht aan gegeven gezien ik elk loslatend hoekje carbon in de GT al de eerste dag liep te lijmen.
Wil je een M3 met wat krassen en een niet 100% interieur om gewoon naar je werk te powersliden na 10km warmrijden is dit volgens mij wel DE auto.
Ging de zwarte civic maar eens verkocht worden.....
Wil je een M3 met wat krassen en een niet 100% interieur om gewoon naar je werk te powersliden na 10km warmrijden is dit volgens mij wel DE auto.
Ging de zwarte civic maar eens verkocht worden.....
-
Even offtopic:
Krijg je de Civic zo slecht verkocht dan? Lijkt me toch geen verkeerde auto.
Krijg je de Civic zo slecht verkocht dan? Lijkt me toch geen verkeerde auto.
- Knot
Roy, het loopt gewoon niet, geen kijkers en zit toch 1500 euro onder de anwb koersprijs...
Pim, zie nu dat die M3 van 6750 uit 1992 is, waar ik eerder de indrukken van de auto uit 1994 had. Wat was het verhaal achter deze 92'er?
Pim, zie nu dat die M3 van 6750 uit 1992 is, waar ik eerder de indrukken van de auto uit 1994 had. Wat was het verhaal achter deze 92'er?
- Pim
Zijn verder niet ingegaan op de M3 '92 FJ-ZX-13van 6750,-.. Volgens Paul was er zichtbaar een nieuw scherm ingelast aan de rechterkant. Dit was nog te zien bij de c-style en hier liet ook de blanke lak los.Knot schreef:Roy, het loopt gewoon niet, geen kijkers en zit toch 1500 euro onder de anwb koersprijs...
Zoals jij het noemt zal de auto ook eigenlijk wel gebruikt worden door mij maar het punt is dat ik ook een auto wil die weer goed te slijten is op den duur.
Heb ook nog haast , dat is de ellende want mijn huidige opel kadett van 30jaar oud doet zijn werk niet meer zo lekker.. laatst 7km naar huis moeten lopen met mijn vriendin

- Knot
Tsja, bij Vlasblom krijg je eerder auto's die technisch oke zijn maar optisch wat te wensen overlaten omdat hij ze vaak doorverkoopt voor circuit/driftactiviteiten, dus kooi erin, kuipjes erin en bumpertje aan bumpertje knallen maar 

- Macboy
Knot, wat kost een bagger M3 van € 8.000 om te laten maken tot een subliem exemplaar ? Rond de € 5.000 of zo? Dat maakt tezamen al € 13.000 dus dan valt die vraagprijs voor een subliem exemplaar best mee.
En die auto uit de advertentie. Ik snap sowieso niet iemand die verstand van auto's heeft en dan gaat kijken naar een marktplaats advertentie waar geen kilometerstand op vermeld wordt. Ik bedoel HALLO ? Hoe dom kun je zijn ? Als je een auto koopt is dit toch wel hét belangrijkste en als dit niet vermeld wordt WÉÉT je toch genoeg ?
Alsof een verkoper dan denkt: oh ja stom, de kilometerstand vergeten (maar wel vermelden dat ie 1 op 11 loopt en net nieuwe rubbertjes voor de ruitenwissers heeft gekocht of zo
). Geen kilometerstand vermelden is BEWUST niet vermelden = vragen om problemen. Iemand die niets te verbergen heeft die kan gewoon openheid verschaffen toch? Er is niks mis met 233.000 km of 260.000 km als de auto in goede staat is. Maar vermeld dit dan netjes.
En die auto uit de advertentie. Ik snap sowieso niet iemand die verstand van auto's heeft en dan gaat kijken naar een marktplaats advertentie waar geen kilometerstand op vermeld wordt. Ik bedoel HALLO ? Hoe dom kun je zijn ? Als je een auto koopt is dit toch wel hét belangrijkste en als dit niet vermeld wordt WÉÉT je toch genoeg ?
Alsof een verkoper dan denkt: oh ja stom, de kilometerstand vergeten (maar wel vermelden dat ie 1 op 11 loopt en net nieuwe rubbertjes voor de ruitenwissers heeft gekocht of zo

- Knot
Tsja, vaak is het of technisch 100% of optisch 100%.. doe mij die met een paar deukjes en krassen dan maar, die laat ik er wel lekker in zitten en ga voor die paar duizend euro spuit/herstelkosten lekker knallen.
- Pim
Dank u voor de vriendelijke verwijzing naar mijn IQ.Macboy schreef: Ik snap sowieso niet iemand die verstand van auto's heeft en dan gaat kijken naar een marktplaats advertentie waar geen kilometerstand op vermeld wordt. Ik bedoel HALLO ? Hoe dom kun je zijn ? Als je een auto koopt is dit toch wel hét belangrijkste en als dit niet vermeld wordt WÉÉT je toch genoeg ?
Overigens, had ik een vrije dag en wil graag is wat anders plus het feit dat een vriend van mij een auto van de zaak rijd en de brandstof dus niets uitmaakt. Gingen we wel even kijken. Kilometerstand had ik gevraagd aan de telefoon en auto was volgens de eigenaar expliciet dealer onderhouden. Kwam pas bij aankomst met het zwam verhaal.
Net naar een 328i wezen kijken (zie foto) en moet zeggen dat dit mij zeer positief beviel.. lekker veel koppel onderin, stuurde lekker strak. niet idioot veel roest alleen beide schermpjes begint het NET voor de rest bijna geen krasjes en slechts 1 parkeerdeukje. hij wil er uiterst 4.500 voor hebben. GOEDE KANSMAKER

- Adje ///M3
Zo op 't oog een nette auto. 
Op http://www.driftking.nl" onclick="window.open(this.href);return false; staan er ook enkele...

Op http://www.driftking.nl" onclick="window.open(this.href);return false; staan er ook enkele...
- Pim
Nou heb geen 328i gezien bij driftking op de site.. qua M3's had die geen 'nette' .Adje ///M3 schreef:Zo op 't oog een nette auto.
Oow het kriebelt.. deze gaf een heel goed gevoel. Denk dat ik hem zo maar belletje doe voor aflvering

- Adje ///M3
Deze topic gaat dan ook eigenlijk over E36 M3's. Vandaar mijn link naar DriftkingPim schreef:Nou heb geen 328i gezien bij driftking op de site.. qua M3's had die geen 'nette' .Adje ///M3 schreef:Zo op 't oog een nette auto.
Oow het kriebelt.. deze gaf een heel goed gevoel. Denk dat ik hem zo maar belletje doe voor aflveringHoogtoerig miste ik wel wat maar dat schijnt met een m50 inlaat te verhelpen zijn. zit al macaroni spruitstuk, supersprint middendemper en hartge RVS einddemper onder.

-
- Auto: Peugeot 205 1.9 CTI
En dáárom is die bij Autohan zo duur, die heeft het allebei.Tsja, vaak is het of technisch 100% of optisch 100%.. doe mij die met een paar deukjes en krassen dan maar, die laat ik er wel lekker in zitten en ga voor die paar duizend euro spuit/herstelkosten lekker knallen.
- Knot
Zonde van je geld, die deuken en krassen krijg je door de medebewoners er vanzelf weer binnen no-time bij 

- Mathieu
Iemand een E36 M3 3.2 sedan in het Esoril blauw met 85.000km op de teller, NAP gecheckt met alle facturen erbij, en full leather specs kopen?

- Knot
Kom maar op met de specs en de foto's!
- Mathieu
Nee, nee, ik verkoop hem niet. Zie de knipoog.
- Knot
Vind dat je nu verplicht bent de auto te verkopen, het staat er immers!!!!