ze schijnen daar ook mer mee te kunnen, preciezer.
BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E39 M5 sedan
ik zou testen op zo'n bank waar de wielen eraf gaan en ze daar de testbank op schroeven...die schijnen beter te zijn? en je hoeft de auto niet vast te sjorren
ze schijnen daar ook mer mee te kunnen, preciezer.
ze schijnen daar ook mer mee te kunnen, preciezer.
-
Marco R.
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43
Re: BMW E39 M5 sedan
DP Engineering rond Nijmegen bijvoorbeeld.
- Erik K.
- Berichten: 7222
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: BMW E39 M5 sedan
Dat van Rica, was in Enkhuizen, ik kwam met Niels net nadat Marc op de bank was geweest.Knot schreef:Vertel....
Het resultaat was voor Marc z'n RS4 teleurstellend, waar dat door kwam is niet geheel duidelijk.
Wellicht de manier van rollen voor zijn auto, meen dat ze een paar keer geprobeerd hadden en daardoor mogelijk de inlaattemp etc te hoog werd waardoor het turboblok niet meer optimaal presteerde.
Even later die dag ging er een Golf VR6 de bank op en volgens mij was die stock, hij haalde vrijwel precies de opgegeven waardes. Maar inderdaad de manier van vast zetten was niet je van het, bij diverse opgevoerde bakken moesten er mensen in de kofferbak/op de dorpels staan/ of op het front van de auto gaan zitten omdat de auto anders geen grip had
De manier van rollen bij Rica vind ik persoonlijk waardeloos slecht voor je auto, veel te zwaar belastend voor de motor en aandrijflijn. Bij de meeste banken waar ik geweest ben, worden eerst de verliezen en toerentallen gemeten tussen bank en auto. Daarna 1x rollen vanaf een laag toerental in 1x vlot door naar max toerental.
Bij Rica duurt dat laatste vreselijk lang en is daardoor in mijn ogen erg zwaar voor je auto. Die Golf VR6 ging steeds meer roken in de run naar max toerental, we hadden allemaal zoiets van nog ff en dan vliegt hij in de fik!
- Knot
- Berichten: 41088
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan
Heb ze even een mail gestuurd om te kijken of het een 4wiel bank betreft daar.Marco R. schreef:Als je een betrouwbare meting wil qua WHP is Tovami te Goes een aanrader.
http://www.tovami.com/prijzen-autotesten.php
Erik, wat doet die bekende bij jou in de buurt, ook 2wiel of een 4wiel bank? Frits adviseerde me een 4wiel bank vanwege de motorelectronica en tevens de meer nauwkeurige manier van meten.
- Tristan
- Berichten: 13444
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW E39 M5 sedan
JD Engineering
- Erik K.
- Berichten: 7222
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: BMW E39 M5 sedan
De bank hier in de buurt is 2WD, kost €40,- en is betrouwbaar.
De verschillen destijds tussen de JD (4WD) bank en deze waren werkelijk nihil.
Dan praat je over b.v. <2pk verschil op zo'n 320pk.
Deze man kan ook meteen kijken of hij iets met je begrenser kan, voor weinig
De verschillen destijds tussen de JD (4WD) bank en deze waren werkelijk nihil.
Dan praat je over b.v. <2pk verschil op zo'n 320pk.
Deze man kan ook meteen kijken of hij iets met je begrenser kan, voor weinig
-
Marco R.
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43
Re: BMW E39 M5 sedan
Ik ben er al zelf een keer geweest, is een 2wiel bank (Tovami).Knot schreef:Heb ze even een mail gestuurd om te kijken of het een 4wiel bank betreft daar.Marco R. schreef:Als je een betrouwbare meting wil qua WHP is Tovami te Goes een aanrader.
http://www.tovami.com/prijzen-autotesten.php
- GarreTT
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 17 mar 2007, 13:02
- Locatie: Beetsterzwaag
Re: BMW E39 M5 sedan
Voor een 4 wiel bank: Verhoeven in de Harskamp. Als het alleen om meten gaat dan kun je eventueel aansluiten bij een groep. Daar worden heel vaak op zaterdag "meetdagen" georganiseerd door diverse fora.
- Martijn_bmw
- Berichten: 29138
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E39 M5 sedan
welke bank is dat dan? dat is niet veel geld...Erik K. schreef:De bank hier in de buurt is 2WD, kost €40,- en is betrouwbaar.
De verschillen destijds tussen de JD (4WD) bank en deze waren werkelijk nihil.
Dan praat je over b.v. <2pk verschil op zo'n 320pk.
Deze man kan ook meteen kijken of hij iets met je begrenser kan, voor weinig
- Erik K.
- Berichten: 7222
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: BMW E39 M5 sedan
Dat hier bij de 'Ringsleutel'
http://members.quicknet.nl/h.mustert/chiptuning.html
Komt een beetje rommelig over, maar hij weet wel waar hij mee bezig. Wat ook wel prettig is, is dat de man altijd erg rustig is en totaal geen druktemaker zoals bij sommige tunings bedrijven.
Houd zich ook bezig met tuning voor de auto cross.
Hij heeft voor mij voor €150,- de begrenser verlegd. Lijkt me ook niet te duur.
http://members.quicknet.nl/h.mustert/chiptuning.html
Komt een beetje rommelig over, maar hij weet wel waar hij mee bezig. Wat ook wel prettig is, is dat de man altijd erg rustig is en totaal geen druktemaker zoals bij sommige tunings bedrijven.
Houd zich ook bezig met tuning voor de auto cross.
Hij heeft voor mij voor €150,- de begrenser verlegd. Lijkt me ook niet te duur.
-
Marc R
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: BMW E39 M5 sedan
Erik K. schreef:Dat van Rica, was in Enkhuizen, ik kwam met Niels net nadat Marc op de bank was geweest.Knot schreef:Vertel....
Het resultaat was voor Marc z'n RS4 teleurstellend, waar dat door kwam is niet geheel duidelijk.
Wellicht de manier van rollen voor zijn auto, meen dat ze een paar keer geprobeerd hadden en daardoor mogelijk de inlaattemp etc te hoog werd waardoor het turboblok niet meer optimaal presteerde.
Even later die dag ging er een Golf VR6 de bank op en volgens mij was die stock, hij haalde vrijwel precies de opgegeven waardes. Maar inderdaad de manier van vast zetten was niet je van het, bij diverse opgevoerde bakken moesten er mensen in de kofferbak/op de dorpels staan/ of op het front van de auto gaan zitten omdat de auto anders geen grip had![]()
De manier van rollen bij Rica vind ik persoonlijk waardeloos slecht voor je auto, veel te zwaar belastend voor de motor en aandrijflijn. Bij de meeste banken waar ik geweest ben, worden eerst de verliezen en toerentallen gemeten tussen bank en auto. Daarna 1x rollen vanaf een laag toerental in 1x vlot door naar max toerental.
Bij Rica duurt dat laatste vreselijk lang en is daardoor in mijn ogen erg zwaar voor je auto. Die Golf VR6 ging steeds meer roken in de run naar max toerental, we hadden allemaal zoiets van nog ff en dan vliegt hij in de fik!
RICA??? eersteklas prutsers......ik weet iig wel waardoor dat kwam.
- Knot
- Berichten: 41088
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan
Erik, idd een goede optie, echter Frits vertelde me dat de M5 van die 2wiel bank kan gaan flippen.
Rica maar even laten voor wat het is dus?
Rica maar even laten voor wat het is dus?
- Erik K.
- Berichten: 7222
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: BMW E39 M5 sedan
Dat durf ik van te voren niet te zeggen, ik weet wel dat hij diverse e39 530d's gerold en gechiped heeft.Knot schreef:Erik, idd een goede optie, echter Frits vertelde me dat de M5 van die 2wiel bank kan gaan flippen.![]()
Rica maar even laten voor wat het is dus?
Een M5 heeft een geavanceerder DSC systeem.
Rica is sowieso duurder.
- Knot
- Berichten: 41088
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan
JD heeft dan wel een 4wiel bank, wellicht dat dat dan toch de beste optie is.
Aan mij de taak het restand 95 er even uit te cruisen dit weekend. Dan MAFs te regelen en een middagje langs te gaan daar.
Ga ervan uit dat je die handel (org BMW) er zo in klikt en je op de dyno direct resultaat hebt. Niet dat het spul 100km in moet leren ofzo toch?
Aan mij de taak het restand 95 er even uit te cruisen dit weekend. Dan MAFs te regelen en een middagje langs te gaan daar.
Ga ervan uit dat je die handel (org BMW) er zo in klikt en je op de dyno direct resultaat hebt. Niet dat het spul 100km in moet leren ofzo toch?
- Erik K.
- Berichten: 7222
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: BMW E39 M5 sedan
Denk inderdaad dat het vrij makkelijk te de/monteren is.
Ik zou eerst gaan meten met de huidige setup. Haal je dan b.v. 390pk - 400pk dan is er denk ik niets aan de hand. Kom je op b.v. 360pk dan zou ik inderdaad gaan wissellen, en dan zie je snel genoeg verschil indien het aan je MAF's ligt.
Ik zou eerst gaan meten met de huidige setup. Haal je dan b.v. 390pk - 400pk dan is er denk ik niets aan de hand. Kom je op b.v. 360pk dan zou ik inderdaad gaan wissellen, en dan zie je snel genoeg verschil indien het aan je MAF's ligt.
-
Dennis Orgers
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 23:41
Re: BMW E39 M5 sedan
Dat van die 2wd bank klopt,
ik organiseer ook 2 maal per jaar een rollenbank dag bij de rollenbank in Goes bij Ruud Fredriks,
de laatste keer was er een E46 M3 en die wagen flipte ook helemaal doordat sommige systemen vol draaiende achterwielen en stilstaande voorwielen zagen.
iedere keer werd hij elektronisch begrenst en hierdoor kwam de meeting 100 pk lager uit dan de fabrieksopgave
dus in ieder geval een 4wd bank nemen anders is het zonde geld
MVG Dennis Orgers
ik organiseer ook 2 maal per jaar een rollenbank dag bij de rollenbank in Goes bij Ruud Fredriks,
de laatste keer was er een E46 M3 en die wagen flipte ook helemaal doordat sommige systemen vol draaiende achterwielen en stilstaande voorwielen zagen.
iedere keer werd hij elektronisch begrenst en hierdoor kwam de meeting 100 pk lager uit dan de fabrieksopgave
dus in ieder geval een 4wd bank nemen anders is het zonde geld
MVG Dennis Orgers
- Fasteddie2
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22
Re: BMW E39 M5 sedan
...Knot, vergeet niet enkele zekeringen eruit te trekken, anders wordt het niks...
Ik had 325rwhp ongeveer 400hp engine dus....waggie waarmee ik nu rijd heeft 535rwhp.
Het is vooral de snelheidsbeleving in een M5 die ervoor zorgt dat je denkt dat je op een raket zit, kom je een echt rappe wagen tegen, sta je gewoon stil
Ik had 325rwhp ongeveer 400hp engine dus....waggie waarmee ik nu rijd heeft 535rwhp.
Het is vooral de snelheidsbeleving in een M5 die ervoor zorgt dat je denkt dat je op een raket zit, kom je een echt rappe wagen tegen, sta je gewoon stil
- Fasteddie2
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22
Re: BMW E39 M5 sedan
onzin, hoe kom je daar nou bij ?dus in ieder geval een 4wd bank nemen anders is het zonde geld
Gewoon zekeringen (ik dacht 17 en 21, moet je ff googlen) eruit trekken kan je de hele dag dyno'n tot je tank op is....
-
M@rcel
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: BMW E39 M5 sedan
Ook mogelijk voor een e39 M5?Erik K. schreef:Dat hier bij de 'Ringsleutel'
http://members.quicknet.nl/h.mustert/chiptuning.html
Hij heeft voor mij voor €150,- de begrenser verlegd. Lijkt me ook niet te duur.
-
popeyeM3
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 06 mar 2010, 18:04
Re: BMW E39 M5 sedan
Ik ben laatst nog bij Rica geweest, helaas had ik Roel junior ipv senior.
Maar Rica staat hoog angeschreven hoor....is echt geen rommel.
Overigens vind ik de prestaties van de M5 in het filmpje wat tegenvallen...aan de andere kant liggen de pk/kilo verhoudingen dicht bij elkaar, dus is ergens wel te verwachten dat het zo'n beetje gelijk opgaat.
Maar Rica staat hoog angeschreven hoor....is echt geen rommel.
Overigens vind ik de prestaties van de M5 in het filmpje wat tegenvallen...aan de andere kant liggen de pk/kilo verhoudingen dicht bij elkaar, dus is ergens wel te verwachten dat het zo'n beetje gelijk opgaat.
- Erik K.
- Berichten: 7222
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: BMW E39 M5 sedan
Vast wel, ik was de 1e met een e36 M3 die bij hem kwam met deze specifieke vraag.M@rcel schreef:Ook mogelijk voor een e39 M5?Erik K. schreef:Dat hier bij de 'Ringsleutel'
http://members.quicknet.nl/h.mustert/chiptuning.html
Hij heeft voor mij voor €150,- de begrenser verlegd. Lijkt me ook niet te duur.
Neem aan dat het voor een M5 niet veel meer werk is.
- Erik K.
- Berichten: 7222
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: BMW E39 M5 sedan
535rwhpFasteddie2 schreef:...Knot, vergeet niet enkele zekeringen eruit te trekken, anders wordt het niks...
Ik had 325rwhp ongeveer 400hp engine dus....waggie waarmee ik nu rijd heeft 535rwhp.
Het is vooral de snelheidsbeleving in een M5 die ervoor zorgt dat je denkt dat je op een raket zit, kom je een echt rappe wagen tegen, sta je gewoon stil
Vertel daar eens wat meer over
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E39 M5 sedan
ja dat zat ik ook te denken, tell us more 8)Erik K. schreef:535rwhpFasteddie2 schreef:...Knot, vergeet niet enkele zekeringen eruit te trekken, anders wordt het niks...
Ik had 325rwhp ongeveer 400hp engine dus....waggie waarmee ik nu rijd heeft 535rwhp.
Het is vooral de snelheidsbeleving in een M5 die ervoor zorgt dat je denkt dat je op een raket zit, kom je een echt rappe wagen tegen, sta je gewoon stil
Vertel daar eens wat meer over
- Stefan van Elst
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
- Locatie: Heesch
Re: BMW E39 M5 sedan
LS400 1UZ (4.0 V8) single turbo
Koppelmonstertje!
Koppelmonstertje!
-
Xave30
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: BMW E39 M5 sedan
Blown Lexus!!??!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot], Majestic-12 [Bot], mark123 en 11 gasten
