ze schijnen daar ook mer mee te kunnen, preciezer.
Dat van Rica, was in Enkhuizen, ik kwam met Niels net nadat Marc op de bank was geweest.Knot schreef:Vertel....
Heb ze even een mail gestuurd om te kijken of het een 4wiel bank betreft daar.Marco R. schreef:Als je een betrouwbare meting wil qua WHP is Tovami te Goes een aanrader.
http://www.tovami.com/prijzen-autotesten.php
Ik ben er al zelf een keer geweest, is een 2wiel bank (Tovami).Knot schreef:Heb ze even een mail gestuurd om te kijken of het een 4wiel bank betreft daar.Marco R. schreef:Als je een betrouwbare meting wil qua WHP is Tovami te Goes een aanrader.
http://www.tovami.com/prijzen-autotesten.php
welke bank is dat dan? dat is niet veel geld...Erik K. schreef:De bank hier in de buurt is 2WD, kost €40,- en is betrouwbaar.
De verschillen destijds tussen de JD (4WD) bank en deze waren werkelijk nihil.
Dan praat je over b.v. <2pk verschil op zo'n 320pk.
Deze man kan ook meteen kijken of hij iets met je begrenser kan, voor weinig
Erik K. schreef:Dat van Rica, was in Enkhuizen, ik kwam met Niels net nadat Marc op de bank was geweest.Knot schreef:Vertel....
Het resultaat was voor Marc z'n RS4 teleurstellend, waar dat door kwam is niet geheel duidelijk.
Wellicht de manier van rollen voor zijn auto, meen dat ze een paar keer geprobeerd hadden en daardoor mogelijk de inlaattemp etc te hoog werd waardoor het turboblok niet meer optimaal presteerde.
Even later die dag ging er een Golf VR6 de bank op en volgens mij was die stock, hij haalde vrijwel precies de opgegeven waardes. Maar inderdaad de manier van vast zetten was niet je van het, bij diverse opgevoerde bakken moesten er mensen in de kofferbak/op de dorpels staan/ of op het front van de auto gaan zitten omdat de auto anders geen grip had![]()
De manier van rollen bij Rica vind ik persoonlijk waardeloos slecht voor je auto, veel te zwaar belastend voor de motor en aandrijflijn. Bij de meeste banken waar ik geweest ben, worden eerst de verliezen en toerentallen gemeten tussen bank en auto. Daarna 1x rollen vanaf een laag toerental in 1x vlot door naar max toerental.
Bij Rica duurt dat laatste vreselijk lang en is daardoor in mijn ogen erg zwaar voor je auto. Die Golf VR6 ging steeds meer roken in de run naar max toerental, we hadden allemaal zoiets van nog ff en dan vliegt hij in de fik!
Dat durf ik van te voren niet te zeggen, ik weet wel dat hij diverse e39 530d's gerold en gechiped heeft.Knot schreef:Erik, idd een goede optie, echter Frits vertelde me dat de M5 van die 2wiel bank kan gaan flippen.![]()
Rica maar even laten voor wat het is dus?
onzin, hoe kom je daar nou bij ?dus in ieder geval een 4wd bank nemen anders is het zonde geld
Ook mogelijk voor een e39 M5?Erik K. schreef:Dat hier bij de 'Ringsleutel'
http://members.quicknet.nl/h.mustert/chiptuning.html
Hij heeft voor mij voor €150,- de begrenser verlegd. Lijkt me ook niet te duur.
Vast wel, ik was de 1e met een e36 M3 die bij hem kwam met deze specifieke vraag.M@rcel schreef:Ook mogelijk voor een e39 M5?Erik K. schreef:Dat hier bij de 'Ringsleutel'
http://members.quicknet.nl/h.mustert/chiptuning.html
Hij heeft voor mij voor €150,- de begrenser verlegd. Lijkt me ook niet te duur.
535rwhpFasteddie2 schreef:...Knot, vergeet niet enkele zekeringen eruit te trekken, anders wordt het niks...
Ik had 325rwhp ongeveer 400hp engine dus....waggie waarmee ik nu rijd heeft 535rwhp.
Het is vooral de snelheidsbeleving in een M5 die ervoor zorgt dat je denkt dat je op een raket zit, kom je een echt rappe wagen tegen, sta je gewoon stil
ja dat zat ik ook te denken, tell us more 8)Erik K. schreef:535rwhpFasteddie2 schreef:...Knot, vergeet niet enkele zekeringen eruit te trekken, anders wordt het niks...
Ik had 325rwhp ongeveer 400hp engine dus....waggie waarmee ik nu rijd heeft 535rwhp.
Het is vooral de snelheidsbeleving in een M5 die ervoor zorgt dat je denkt dat je op een raket zit, kom je een echt rappe wagen tegen, sta je gewoon stil
Vertel daar eens wat meer over
Gebruikers op dit forum: JdvPolo en 3 gasten