Ik ben op zoek naar nieuwe banden voor mijn e36 328 (auto is nog aardig standaard, wil ik langzaam opbouwen)
Mijn maat met zijn Sierra 2.0 zoekt ook bandjes voor hetzelfde doel, dus samen op zoek naar info
* Primaire doel is trackdays rijden (beginners in beginners autos)
* Straatlegaal
* Niet bedoeld voor regen rijden, maar als ze enigzins safe zijn in de regen is toch handig. als we bijv naar de Ring/Zolder/Spa rij en het weer slaat om, of eenmaal op circuit zelf wil ik toch een beetje veilig kunnen rijden
* Slijtage/Prijs factor niet gelijk tot de max telkens bandjes vervangen, ik las bijvoorbeeld dat Toyo R888 het op de Ring bij iemand 80 rondes op het droge hebben volgehouden, maar Pirelli P Zero Nero 200 rondes + 50 rondjes nat
* Originele maat zoals in de deur van mijn E36 staat is 235/40/17 maar nu ligt er 225/45/17 rondom onder waarschijnlijk omdat in deze maat veel meer banden zijn
Kan iemand mij wat in de richting wijzen wat betreft logische keuzes, in het trackday banden topic kom ik echt semi's tegen waar ik nog nooit van gehoord heb, heb niet echt een beeld of dit mij mijn doel/auto past
Banden welke na wat zoekwerk op de lijst staan:
- Toyo R888
- Pirelli P Zero Nero
- Goodyear Eagle F1 Asymetric (Gehad in standaard Megane 3 coupe, maar niet helemaal weg van)
- Michelin Pilot Sport PS2 (ik heb Pilot SuperSports onder mijn E92 335i beste straatbanden ooit en qua slijtage lijkt toch mee te vallen met 522nm, in de regen ook vertrouwd, alleen zijn deze niet beschikbaar in de E36 maat)
Als ik het mag samenvatten denk ik iets vergelijkbaars als de Pilot SuperSports te zoeken