LFS draadje

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Laurens
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Bericht door Laurens » 09 jun 2008, 19:00

Ben ook niet echt fan van de F1 auto...
Heb nog wel een setje voor je, hiermee moet het WR haalbaar zijn dus veel succes :wink:
http://www.1stracing.nl/v2/sets/BF1_bl1_patrqual.set

Robin
Berichten: 55201
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 10 jun 2008, 13:46

Probeer maar eens op Blackwood onder de 1 minuut te rijden met tractiecontrole UIT. Ben je al aardig bezig :lol:

Anyway thanx jongens voor de links.

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 10 jun 2008, 13:48

Ik vind dat racen maar niks in LFS. Gewoon oerend dwars gaan.

Vinden jullie zelf bv GTR2 niet beter voor racen dan LFS?

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 20 jun 2008, 19:58

Wordt er nog wel eens LFS gespeeld door de DFers? Heb wel even zin om een stukje te sturen. Host: DFNL password: df007 kan hij nu niet vinden iig.

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2240
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 20 jun 2008, 20:51

Ik rij/speel elke dag nog.. niet meer zoveel als 4 jaar geleden, toen was het toch echt een verslaving. Het racen in LFS vergeleken met GTR2 ? Hmm ik heb het niet zo met vergelijkingen want het heeft zo weinig zin. Iedereen heeft zo z'n eigen intepretatie van wat een goede sim zou moeten hebben/zijn. Het gave van LFS vind ik de langzamere "normale" auto's, daar kun je ongelofelijke close races mee hebben op elk niveau.

Ik vind persoonlijk de simbin sims wat minder omdat, voor mijn gevoel, de auto's wat meer zweven. Ik mis het gevoel zoals ik het met LFS heb, met de LX6 of de XRT kun je echt "dansen" , als die auto onderstuurt/overstuurt/glijd dan voel je dat, in de GTR sims mis ik dat enorm. Maar dat is dan misschien weer te verklaren aan het feit dat FIA GT wagens iets meer grip hebben dan de gemiddelde straat auto.

Paar mooie video's die het potentieel en detail van LFS heel mooi weergeven, heel natuurgetrouw zoals de auto's bewegen en de complexe en doordachte physics (check die tyre-deformation in onderstaande video's) zorgen ervoor dat ik telkens opnieuw met een vette grijns dit "spel" speel :

http://www.youtube.com/watch?v=HdldZlNDm80
http://www.youtube.com/watch?v=_v-nIgc6 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=6X8fqreiJwY
http://www.youtube.com/watch?v=ihSWy9SzdbQ

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2240
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 02 jul 2008, 17:53

Kleine update.. patch Z. Nou ja.. klein.. lol !
Scawen schreef:
Hello LFS Racers. Announcing... Patch Z!

The patch contains a lot of updates including :

- New interiors in XF and XR cars (road and GTR)
- Updated interiors in Formula XR and Formula V8
- General improvements to interface and graphics
- Improved weight distribution of GTR racing cars
- XR Turbo and RB4 suspension improvements
- Replay controls (click any point on time line)
- Demo racers must now register to go online
- Chinese, Japanese, Korean and Bulgarian


Three ways to get Patch Z :

1) AUTO UPDATER - If you already have version V, W, X or Y :

- Click on "Multiplayer" then "List of Games" in LFS and choose a download mirror.

2) MANUAL PATCH - If you already have version Y :

- Click HERE and save the patch into your LFS folder.
- With the patch correctly positioned in your LFS folder, run it and select "Yes to all" when asked about overwriting files.

3) FULL VERSION - If you are new to LFS or making a fresh installation.

- Click HERE to visit the download page and follow the installation instructions


More detailed information :

INCREASED FRAME RATES :

By using the same Hardware Vertex Shading system as the car body, the subobjects (steering wheel, gearstick, brakes, mudguards, etc) now make better use of your graphics card, saving CPU time and increasing the frame rate on most computers. Those that do not experience much frame rate increase should find it is smoother and more consistent. There are small graphical improvements as a side effect of this change. You should find that the pit-out glitch is reduced as well.

REPLAY CONTROLS :

Multiplayer replays now have the same interface as single player replays.
They loop and the Escape Menu is available while watching.
Also, replay controls have been added. A timeline is visible when you move the mouse.
You can click anywhere on the timeline and the replay will go back or forward to that point.

Some new keys have been added :

1) Single frame step : ',' or '.' (SHIFT + ',' or '.' = one second step)
2) SPACE to pause / unpause during a replay (same as P)
3) ESCAPE to break out of fast forwarding
4) SHIFT + F now has 3 states if you are in a replay (the 3rd state hides everything including all messages and replay controls)

DEMO LICENSE SYSTEM :

User name and password are now required to go online in DEMO.
DEMO / S1 / S2 all appear in the same List of Hosts.

NOTE to DEMO users :

- You will need to set a GAME password at www.lfs.net to go online
- Log in and click on "account details" to set your GAME password
- You will see all compatible demo hosts and demo compatible S1 / S2 hosts

NOTE to S1 users :

- You will see all S1 and S1 compatible S2 hosts in the list of hosts

NOTE to HOSTS :

- Hosts in S2 mode - all S2 users can join
- Hosts in S1 mode - all S1 and S2 users can join your host
- Hosts in Demo mode - all LFS users can join your host

XFR / XRR MIRROR SKIN MAPPINGS :

The XFR and XRR have new mirrors and the old mappings could not be used.
An updated CMX Viewer is available in the additional downloads section

CAR PHYSICS CHANGES :

Big GTR class :

XRR : weight dist back 1.5% - CoG down 13 mm
FZR : weight dist forward 1.5% - CoG down 5 mm
FXR : weight dist back 1.5% - CoG down 8 mm

TBO class :

XRT : weight dist back 1% - CoG down 3 mm
RB4 : CoG down 10 mm

XRT and RB4 also got a small rear suspension update to raise the rear roll centre a little. This should reduce body roll and make them nicer to drive.

Small GTR class :

XFR CoG down by 10 mm and weight distribution back 1.0%
UFR CoG down by 22 mm and weight distribution back 1.5%

XFR also now has a sequential gearbox.

EAST ASIAN LANGUAGE SUPPORT :

Windows 98 / ME : LFS does not support double byte characters
Windows Vista : Double byte characters shodul work automatically
Windows XP : It should work but you may need to install fonts.

If you have Windows XP and currently cannot see the East Asian translations, here's how to set up your computer so it works.

- In Control Panel click on "Regional and Language Options" (see attached screen shot)
- Under the "Languages" tab select "Install files for East Asian Languages".
- Windows will probably ask you to get your XP CD and the fonts will be installed.

This is important even if you do not use Chinese, Japanese or Korean translations so you can see East Asian text and player names correctly when you are online.

OTHER IMPORTANT CHANGES :

- Chinese, Japanese and Korean Translations
- All tracks now use JPG textures for adverts
- Various fixes including a South City hot lapping issue
- Full-scene antialiasing and anisotropic filtering are now supported


Full list of changes in Patch Z :

Graphics :

updated interiors in FOX / FO8 / XF and XR (GTR and road) cars
Improved frame rates - subobjects now use hardware vertex shading
Improved sky rendering - less distortion, small frame rate increase
Smarter level of detail calculations for best detail and frame rate
Driver names are now directly above car with no acceleration offset
Antialiasing and anisotropic filtering support in Graphics Options
Mirrors with horizontal offset applied now stay inside windscreen
JPG advert textures now used in all tracks (folder : data\pic)
Improved control of mip bias : 4 sliders in Graphics Options
Graphical and audio dynamic lod reductions are now instant
Increased maximum number of car shadows from 8 to 16
Antialiased virtual start lights and steering gauge
FIX : RB4 dashboard wrong in left hand drive mode

Physics :

XF GTR now has a sequential gearbox with ignition cut
Wind speeds and variations are now more moderate / less wild
Small improvements to default setups of XR Turbo / XR GTR / XF GTR
Moved and lowered centre of gravity in GTR cars for better handling
Lowered centre of gravity and updated rear suspension of XRT and RB4

Replays :

Escape menu and options now available during a multiplayer replay
Replay controls & timeline visible with mouse at bottom of screen
SP and MP replays now loop unless started by /mpr or /spr commands
External replay starting now works from replay screen or in replay
FIX : Paused indicator is now shown when paused at start of replay
FIX : Hang if escape menu was open at the end of a non-looping SPR
FIX : Could get stuck leaving a paused MPR while guest connecting
FIX : LFS wrongly allowed replay after adding AI in single player

Licensed demo racers system :

Demo racers now need a user name and GAME password to go online
Unified List of Hosts - S2 users can all Demo / S1 / S2 hosts
Demo / S1 racers can see all hosts running Demo / S1 content
Demo racers now automatically download skins but not upload

Double byte character support :

Included Chinese, Japanese and Korean translations
Selectable fonts for these languages in Game Options
Input method editor support including candidate lists
IME automatically switched on and off in text entry dialog
Input language is shown when editing text (white if IME active)
Name of active Chinese input method is shown (but not in Vista)

Translations support :

New Bulgarian translation including training lessons
Added flags beside names of translations in Game Options
New and updated training lesson translations in various languages
Tips section in training can have more lines if purpose is not full
FIX : Host welcome text was displayed in local code page (now Latin)
FIX : Overlapping text in F12 menu asymmetrical settings (in Polish)
FIX : Code page error on List of Hosts after changing language
FIX : Corrupted in-game text after changing language

Interface :

Faster text drawing system improves frame rate
Separate text entry field for AI number plates
Various minor graphical improvements in the interface
Improved filter (16 bit / 32 bit / all) in Screen Options
Network debug messages are no longer sent in InSim packets
Interface improvements including updated entry screen and options
Text input box is now drawn above user messages so easier to type
Hotlapping in demo version - user name is now stored in the replay
Controls setup now includes sensitivity multipliers for mouse axes
Auto mode switching so F9 to F12 / N / SHIFT+L work even if hidden
Line breaks in help text and lesson text now depend on actual width
Success or failure message is now shown for one second after CTRL+S
New game setup screen info message "X removed Y from the start grid"
FIX : In some rare cases SHIFT+U mode did not move with an arrow key
FIX : Changing gear shift type while driving made SPR go out of sync
FIX : Enter pits "Could not load colours" after renaming car colours
FIX : Autocross / drag can no longer be selected in hotlapping mode
FIX : It was possible to join a race with same name as an AI driver
FIX : Disabled various text commands from training (including /ai)
FIX : Sometimes incorrect message "Road tyres on rallycross track"
FIX : Code page of text when adding a new music track in channels
FIX : OutGauge and OutSim are no longer closed by starting InSim
FIX : Info button in List of Hosts showed laps instead of hours
FIX : Wall riding was possible on soft walls at South City
FIX : Command /entry did not work while watching a replay
FIX : ALT+F4 did not exit LFS from a training lesson

Multiplayer :

Dedicated host and network debug show connecting guest IP
New command /ndebug=no/yes to switch off/on network debug
New option /lytdir allows dedicated hosts to specify layout folder
On local network hosts only - false start no longer causes spectate
FIX : Admin could crash dedicated host by mistake with some commands
FIX : Host name code page error after clicking '?' in List of Hosts
FIX : Inaccurate remote cars lap time after passing a split in MPR
FIX : False message : Your skin was not found at www.lfsworld.net
FIX : Joining a host with same name AI resulted in Join OOS
FIX : Rapid /ai command could exceed number of cars allowed
FIX : Rapid /ai NAME command resulted in AI with same name
FIX : User could spam TCP requests causing overload
FIX : Skin name buffer overflow exploit

Misc :

Added output frequency and slip fraction to the RAF file output
Documentation references to '<' / '>' keys changed to ',' / '.'
InSim : A LAG bit is now available in the MCI CompCar structure
InSim : MCI packets are now sent at regular game update intervals
Improved cfg.txt Music Dir option (specifies folder for ogg files)
All paths (including reversed configs) now included (in SMX folder)
FIX : Removed continual memory allocations in car shadow processing
FIX : Number of AI now correctly limited when using the /ai command
FIX : Updated car scripts XFR.lfs / FXR.lfs / XRR.lfs (sequential)
FIX : Ban statistic was sent when attempting to ban a host by /ban
FIX : AI could decide to refuel too late at tracks with one split
FIX : Low ASCII characters can no longer be read from text files
FIX : Could select invalid configuration and weather in cfg.txt

Known issues :

Stray pixels at texture edges increased by AA / AF
Dedicated host does not display double byte characters
Name of active Chinese input method is not shown in Vista

- LFS Devs

Download :

Van patch Y naar Z : http://www.lfs.net/file_mirror.php?name ... Y_TO_Z.exe

Gebruikersavatar
Rodney
Berichten: 683
Lid geworden op: 13 mar 2008, 17:33
Locatie: Schiedam

Bericht door Rodney » 02 jul 2008, 18:59

XRG is mooi geworden..

vooral met trueno skin :lol:
Mensen die wel is in montana spelen?

ben cop daar :lol:

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2240
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 02 jul 2008, 19:03

Nee ik ben wel eens online @ CLC cruise als ik me verveel. Best grappig soms hehe.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 04 jul 2008, 03:28

Ok, pc doet 't eindelijk weer. Krijg ook weer meer tijd. Dus ben nu alle patches aan het upgraden, stuurtje morgen opnieuw instellen en dan ken ie weer schuin. Ik ben benieuwd naar Patch Z.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 09 jul 2008, 13:50

Irritant dat je weer al je setups kwijt bent en iedereen moet vragen naar setups, waarvan je niet weet of ze ook voor jezelf geschikt zijn. Is daar een goede oplossing voor?

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 09 jul 2008, 13:53

Geen idee.

Ik zal ook de Z patch ff testen binnenkort. Ben benieuwd.

Joost H.
Berichten: 1935
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Bericht door Joost H. » 09 jul 2008, 16:53

Dennis Cavallino schreef:Irritant dat je weer al je setups kwijt bent en iedereen moet vragen naar setups, waarvan je niet weet of ze ook voor jezelf geschikt zijn. Is daar een goede oplossing voor?
http://www.setupgrid.net/index.php?acti ... ype=hotlap

656 setups.. even allemaal testen......

Daarna snel deinstalleren en beginnen aan Iracing :lol:

Robin
Berichten: 55201
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 10 jul 2008, 21:22

Die patch Z , in welke map moet je die handmatig 'uitvoeren'?

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2240
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 11 jul 2008, 00:31

Gewoon in de hoofdmap uitpakken, alles overschrijven wanneer erom gevraagd wordt.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 11 jul 2008, 01:01

Patch Z kun je gewoon vanuit je huidige LFS installeren, werkt nog makkelijker. Op www.liveforspeed.net staat 't op de eerste pagina die je ziet uitgelegd. Makkelijker wordt 't niet.

Robin
Berichten: 55201
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 11 jul 2008, 09:07

Nu heb ik patch Z met de nieuwe layout, maar nu zit ik in 'demo racer' en moet ik 'm weer unlocken. Punt is dat ik niet kan vinden waar ik de boel weer kan unlocken....

Unlocked en nu weer de hele shitzooi opnieuwe instellen(G25 stuurwiel) Hoe zit dat ook alweer?

Dit is godverdomme toch niet de manier?
Laatst gewijzigd door Robin op 11 jul 2008, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 11 jul 2008, 09:09

Weet je de login nog voor http://www.lfs.net/ ?

Anders hier ff je e-mailadres invullen
http://www.lfs.net/?page=loginretreive

Robin
Berichten: 55201
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 11 jul 2008, 10:09

UNLOCKED Rene, maar nu ben ik m'n setups en stuurwielinstellingen kwijt, en wil niet het hele draadje nalopen:

Hoe moet ik de G25 in LFS weer instellen met die 'gecombineerde pedalen én die andere kutzooi?

gvd wat een lekkere patch. :evil:

Anyway, stuur staat weer ok. Nu dus alleen m'n setups kwijt.... :(
Laatst gewijzigd door Robin op 11 jul 2008, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.

k33z
Berichten: 2889
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 11 jul 2008, 10:14

@Robin,

Stop toch met rijden in meuk simulaties :)

Ga aan de gang met iracing!

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 11 jul 2008, 10:22

LFS heerscht en betaal je je niet scheel an ;)

Robin, ff in kloten in het menu. Weet ik zo niet.

Robin
Berichten: 55201
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 11 jul 2008, 10:24

Ik wacht op een invitation van iracing Kees. :D

Ben dus nu alleen m'n setups nog kwijt...

k33z
Berichten: 2889
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 11 jul 2008, 10:36

René130i schreef:LFS heerscht en betaal je je niet scheel an ;)

Robin, ff in kloten in het menu. Weet ik zo niet.
13 euro per maand! Dat is 7 liter benzine voor die fappermobiel!

Ik stem ervoor dat alle draadjes van race sims anders dan iracing verbannen worden van DF!

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 11 jul 2008, 10:36

:lol: 7 euro damn

k33z
Berichten: 2889
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 11 jul 2008, 10:41

René130i schreef::lol: 7 euro damn
Inderdaad, dat is maar 4 liter benzine! Niet zeiken, inschrijven en brullen met die spullen.

HD format, LFS eraf, GTR2 eraf, RACE07 eraf, Rfactor eraf, etc.

Iracing erop en je bent klaar.

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 28 jul 2008, 11:51

LFS! \0/

Echt gaaf :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast