Officieel: BMW 5 Serie

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

BMW introduceert nieuwe 5 Serie

Mooi
108
72%
Laat maar zitten
9
6%
Eerst 'in het echt' zien
34
23%

Totaal aantal stemmen: 151

Snipe

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door Snipe » 20 mar 2010, 20:36

Saai en onopvallend zou niet direct mijn omschrijving van de E60 zijn - en die is toch ook niet bepaald geflopt. De nieuwe heeft qua uitstraling meer iets van de E39; lafjes, conservatief en saai.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 mar 2010, 20:39

Snipe schreef:Saai en onopvallend zou niet direct mijn omschrijving van de E60 zijn - en die is toch ook niet bepaald geflopt. De nieuwe heeft qua uitstraling meer iets van de E39; lafjes, conservatief en saai.

Ik weet eigenlijk wel zeker dat de E60 veel "nieuw" publiek heeft getrokken en het bestaande publiek enigzins heeft laten schrikken en misschien ook wel heeft afgestoten.

En elke marketing desundige kan je vertellen dat het belangerijker is je bestaande klantenkring te houden dan nieuwe klanten aan te boren..........................

Het verschil E39-E60 was niet bepaald evolutionair, meer revolutionair, das niet bij iedereen in goede aarde gevallen......................
IMHO is dat ook de reden dat men nu op oude vertrouwde kernwaarden teruggrijpt...................

Tom

Bericht door Tom » 20 mar 2010, 20:46

romo schreef: Daar volgt uit dat het allemaal redelijk conservatief qua styling moet, en hoe jet het ook wendt of keert; daarin is men nu grandioos geslaagd.................
Een opmerking als; " saai en onopvallend" zou ik als een compliment willen interpreteren, dat is namelijk precies zoals het zou moeten als je naar het kopers publiek kijkt ( en waar zouden ze daar in München naar kijken denke je?)
Er zijn al genoeg saaie auto's. Audi's zijn al gruwelijk saai, zien er allemaal zo'n beetje hetzelfde uit. Soms moet ik een paar keer kijken of iets een A4 of A6 is. Bij een nieuwe Audi zie ik haast niet of het nou een facelift is of een volledig nieuw model. Ik vond het juist mooi dat BMW in de Bangle periode per model meer onderscheid had. Het pakte niet altijd even fijn uit (1 serie is geen schoonheid, 7 serie heeft mij ook niet echt kunnen bekoren) maar het waren stuk voor stuk (op E90 waar ze terughoudend waren) aparte en herkenbare karren. Maar idd, veel mensen vinden het niets en zijn bang voor veranderingen. Ik vind het jammer dat BMW nu terugvalt in het 'doe maar normaal dan doe je al gek genoeg' gedrag.. net als Audi/Lexus e.d.
De E60 vond ik een auto als geen ander. Apart en toch herkenbaar als BMW. Ik vond het vanaf de eerste dag al een prachtauto.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 mar 2010, 20:48

Had ik dus exact omgekeerd..........................ik vond en vind er niets aan die hele E60 niet...................

Snipe

Bericht door Snipe » 20 mar 2010, 20:50

Maar jij loopt ook al twintig jaar op dezelfde Van Bommels.

romo

Bericht door romo » 20 mar 2010, 20:57

Snipe schreef:Maar jij loopt ook al twintig jaar op dezelfde Van Bommels.

En zo kun je dan weer een M3 kopen.......................... :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 20 mar 2010, 20:57

de koplampen van de E60 heb ik nooit aan kunnen wennen.

wat dat betrefd is de nwe 5 aardig geslaagd, die wat bij smudde stond zag er goed uit (ja voor de doelgroep) mooie wielen ook, beetje SLR ofzo. :mrgreen:
ja hij is degelijk/saai? geworden, maar das ook de doelgroep lijkt me.

de specialen moeten nog komen (hopen)

de M1 zal toch een keer komen, waarschijnlijk hybride, en wie weet een nwe 8 serie sport?
maar het belangrijkste de nwe kleine "M3" moet nog komen, hopelijk dat dat wat is :df: en wie weet een klein sportwagentje er bij als duvel uit de hoed net als Porsche deed met de 918 :mrgreen:

Femme

Bericht door Femme » 20 mar 2010, 22:06

romo schreef:Je hebt gelijk als het om de "stance" gaat, die is bij alle BMW`s echt te mager, die wielkasten zijn te groot en niet goed genoeg gevuld. Een mooi voorbeeld daarvan vind ik altijd als ik achter een E90 sedan rijd, beetje standaard bak zeg maar, dan staan die achterwielen zo ver naar binnen en het blikwerk zo ver naar buiten dat het net lijkt of er een grote zak omheen hangt........................werkelijk niet om aan te zien.............( zoals ik eerder melde; Audi is the way to go op dat gebied) en anders maar spacers next time..........
De E90 is inderdaad vreselijk op dit gebied. Bij de facelift hebben ze het wat minder erg gemaakt maar het is nog steeds zoals het zou moeten zijn. Pas met 255 brede banden wordt het een beetje toonbaar maar dan nog heb je spacers nodig. Audi en Alfa demonstreren met de A4 en 159 hoe het wel kan. Ik snap niet waarom BMW dit doet. Bangle en Van Hooydonk hebben in de filmpjes op bmw.tv zelf meerdere keren aangegeven dat zij die brede stance belangrijk vinden voor de uitstraling van de auto.

Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat er meer modder en steenslag op de carrosserie komt en dat je eerder tegen een stoeprand aanzit (en bij een hele lage auto lopen de banden eerder aan, maar standaard staan BMW's nooit laag).
GTRene schreef:de koplampen van de E60 heb ik nooit aan kunnen wennen.
De koplampen werken wellicht niet vanuit alle hoeken even goed, maar recht van voren (zoals je een E60 in de binnenspiegel ziet) vind ik het een prachtig lijnenspel:

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 20 mar 2010, 22:28

dat is ook wel zo, vond het alleen jammer van die staart aan de koplampen.

toch denk ik dat voor de doelgroep dit nwe type 5 serie beter past.

als M5 zou die wat saai worden :mrgreen: maar als 550i ist de juiste voor die doelgroep.

zal mij benieuwen of en als de M5 komt, die wel iets meer afwijkt, zeg tikkie ruiger omdat ze nu toch die dikke 550i al hebben als top limo,dan kan de M5 weer wat blinken, maar tot heden weken de M series van de 5 niet echt veel af van de serie.

RVV

Bericht door RVV » 20 mar 2010, 23:50

Ik ben bij deze 5 serie niet zo van de pro/contra e60. Vind beide modellen in de juiste uitvoering mooi. De F10 is gewoon een hele nette auto om zo te zien. Lampjes dit, lijntjes zo.. dat hou je toch altijd. Maar onder de streep staat er toch wel weer een mooi totaal pakket. Wat eigenlijk met de e60 niet anders was 7 jaar geleden.

GTRene

Bericht door GTRene » 21 mar 2010, 04:31

moet je nagaan al die modellen die elke keer uitgebracht worden...
van al die modellen moeten ze of gaan ze onderdelen bewaren voor verkoop...

100 jaar geleden was er nog niet zoveel, moet je kijken wat er nu al is, laat staan over 100 jaar...hoe gaan ze dat doen :hmmm: en onthouden welk type dit en dat, vroeger ging dat nog :bag: :mrgreen:

wel knap dat ze telkens weer vernieuwend kunnen zijn.

ErikS

Bericht door ErikS » 21 mar 2010, 09:18

Onderdelen hoeven maar max 15 jaar voorradig te zijn!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 21 mar 2010, 10:02

Wat Rico zegt, zit wel wat in, maar in feite alweer met romo cs eens...

Toen de E60 5 in 2003 uitkwam vond ik 'm wel mooi behalve die koplampen. De toenmalige E Klasse vond ik vele malen 'mooier', standaard. Standaard E60 vind ik wat 'n blokkenmodel.
En als ik dan hier naar die foto hieronder kijk, vraag ik me af wat er nou zo 'vooruitstrevend wow, dít is het!' was aan de E60 waar men 't hier nog over heeft. 'Vooruitstrevend' kun je ook betitelen als 'lelijk' LOL :lol:

Komt ook nog bij dat in mijn woonplaats 't stikt van de E60's in alle soorten en maten(imo nog meer dan de E90) waaronder de taxi's hier:bijna allemaal 520d's. Op 16".........

Dus nee, ik ben niet echt van de E60, te gewoontjes bijna. :mrgreen:

Femme laat 'n neus van 'n M5 Concept zien. Ja da's makkelijk, elke M staat er extra dik op.Stoere neus.
M5 is ook niks mis mee.

Buurman van m'n pa heeft 2 weken terug z'n nieuwe E60 5 serie met dat uitloopppakket en bijna alles gratis gekregen, 'n 520i. Nette kar. M'n pa vond 'm mooi. Zoiets:
Afbeelding

Tja ieder z'n meug(k) :wink:

Moet ook zeggen dat 'n F10 5 op 17 of 18"en standaard geen porum is, maar netjes aangekleed 'n dikke kar is. Gewoon 'n klassieker.

M'n E90 M3 heeft zoals men weet de neus van de E92. Dat vind ik weer lijken op de E60 neus, maar ietsje beter dan de E60 neus, maar nog steeds eigenlijk niet mooi. E60/92 neus vind ik erg 2003 aandoen, ook op m'n M3. Erg spijtig en bijna lelijk vind ik.Serieus. :(

Heb ik nooit mooi gevonden aan 'n M3. Een openbaring kwam er met de nieuwe 7er en zelfs de X1 heeft dat prima voorelkaar...

RVV

Bericht door RVV » 21 mar 2010, 10:13

Wat je ook met de F10 gaat krijgen is dat je die na 2 jaar ook op elke hoek van de straat gaat tegenkomen. Ik bedoel, het scenario wat je schetst is altijd aan de orde. Alles valt en staat bij de juiste uitvoering. Een e60 op 16 inch of 17 inch is ook huilen. Maar dat zal voor de f10 niet anders zijn. Dessalnietemin een hele dik plus voor de f10!

Robin

Bericht door Robin » 21 mar 2010, 10:19

Rico schreef:Wat je ook met de F10 gaat krijgen is dat je die na 2 jaar ook op elke hoek van de straat gaat tegenkomen. Ik bedoel, het scenario wat je schetst is altijd aan de orde. Alles valt en staat bij de juiste uitvoering. Een e60 op 16 inch of 17 inch is ook huilen. Maar dat zal voor de f10 niet anders zijn. Dessalnietemin een hele dik plus voor de f10!
Klopt. Dat zei ik ook ergens in mijn betoog hierboven. :mrgreen:

GEEN ENKELE BMW is mooi in standaarduitvoering geen enkele. Wat jullie al zeggen over de stance, inderdaad waardeloos. Een M3 op 19"begint er wat op te lijken :wink: , maar ik denk sterk over 20"onder de F10....

Gvd en dan zie je de nieuwe Jaguar XJ en dan zie je dat dát ook mooi is.
Ja een F10 zou je saai kunnen noemen, maar dat vind ik van elke standaard BMW.Geen uitzondering(ja de nieuwe Z4 is niet saai, maar gewoon lelijk)
Ze rijden wél weer prima....

Als je 'n 7er aankleed:Prachtig
F10:Idem
E90 LCI met 'n sportpakket:Super!

En de rest is 't niet imo.

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 21 mar 2010, 11:11

Ik vind de F10 (veel) mooier dan de E60; zal wellicht komen dat ik van de wat saaiere lijnen hou. Binnenin een wereld van verschil; vind het interieur van de E60 echt spuuglelijk.

20" velgen ben ik bang voor het rijgedrag; denk dat 19" veel gebalanceerder is. Ik kijk het wel aan, 20 duims Alpina's schreeuwt de F10 natuurlijk om!

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 21 mar 2010, 11:20

Sjoerd schreef:20" velgen ben ik bang voor het rijgedrag; denk dat 19" veel gebalanceerder is. Ik kijk het wel aan, 20 duims Alpina's schreeuwt de F10 natuurlijk om!
Het is weliswaar 21" op een F01, maar als je ze allebei met 5% krimpt heb je een aardige indruk... :P

Afbeelding

Snipe

Bericht door Snipe » 21 mar 2010, 11:25

Iedere BMW schreeuwt om Alpina's.

romo

Bericht door romo » 21 mar 2010, 13:41

Even OT, zo`n 7 er met idem alpina velgen zag ik gisteren IRL........................echt heel dik. Storend vind ik echter; de veel te grote, zeg maar onbenullig, uit verhouding zijnde nieren. Teven zitten er chromen "lipjes" zowel op de voor als achter bumper.....................hoe kan je het weer bedenken, werkelijk geen gezicht.............

Back OT

Eens met Robin...................

Joop

Bericht door Joop » 21 mar 2010, 16:22

Macboy schreef:Laat ik even reageren op drie naar mijn idee onzinnige verlopen in dit draadje:

...

2. En dit is voor mij eigenlijk het belangrijkste punt: ik wil NIEMAND horen over te dure prijzen voor de nieuwe 5-serie want dat is gewoon ONZIN. De 5-serie is juist zeer scherp geprijsd als je hem neemt met het High Executive pakket. Vrijwel alles zit er standaard op wat je nodig hebt, waaronder xenon, navigatie pro en zelfs lederen bekleding. Als mensen daar nóg niet genoeg aan hebben dan moeten ze ook niet zeuren dat ze veel moeten betalen vind ik. Lane departure system, stuur tril warning, heads up display, speed dial meter, active front steer wheel shift steering feeling bla bla: prima systemen, maar mensen moeten NIET zeuren als ze dat willen bestellen, want daarin staan ze vrij.

High Executive pakket is bijna compleet genoeg voor iedereen hier. Misschien de sportstoelen, sportstuur, wat andere wielen en wat audio, zwart hemeldak, maar meer dan dat heb je toch echt niet nodig.

...
Dat is het nou helemaal, de auto is met een High Executive pakket eigenlijk al af (wellicht nog een zwart hemeltje en een paar 20" wielen eronder (de auto smeekt erom)). Dus een 530d zit dan op 75 mille, wat nog een redelijke prijs is... Daar hoor je mij niet over.
Het opplussen naar 102 mille, zoals die bij Ekris Veenendaal stond, is in mijn ogen dus echt weggegooid geld.

----
Heb de auto net weer even mogen aanschouwen tijdens de 7er meeting bij Ekris...

V.w.b. het uiterlijk: hij is wat conservatiever ontworpen ten opzichte van de vorige; zoals Romo aangeeft vind ik dat zelf ook wel een pluspunt. De auto wordt er zoveel tijdlozer door (daardoor ook wat aan de saaie kant); maar deze auto blijft over een paar jaar nog steeds mooi.

De auto kan daarentegen wel een flink setje lichtmetaal en een lichte verlaging gebruiken. De 19" V-spaak is al een redelijke velg met de bandenmaat achter met 275/35 R19 is al lekker breed, maar de wielen mogen ook nog wel iets naar buiten toe.

Robin

Bericht door Robin » 21 mar 2010, 18:38

Zonet stond ik nog even bij 2 F10's. M'n vrouw gaf de doorslag:

Zwartmetallic, zwart leder zwarte hemel en shadowline + M technik, ik hou 't bij de 19"331s. Staat toch allemaal prachtig! Wat 'n kar.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 21 mar 2010, 19:02

Net terug van een dagje 7 serie meeting in Veenendaal bij Ekris.
Ik vind de neus van de 5 GT vele malen bruter dan de F10. Ik denk
dat ik niet zo snel de F10 zal kopen, vandaag van dichtbij gezien
en gevoeld, maar dit model sla ik over. Dan liever de F01 of de 5GT.

Jules
Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo

Bericht door Jules » 21 mar 2010, 19:26

Heb m vandaag ook gezien (in Oldenzaal bij Benerink)... vind het zeker een geslaagd model, vooral met dikke velgen. Model is een beetje ala 7-er... vooral het interieur.

Gaat denk ik goed verkopen :df: Denk dat hier wel markt voor is. Heb al wel medelijden met alle autobedrijven die de E60's moet gaan inruilen :sealed:

RVV

Bericht door RVV » 21 mar 2010, 20:15

Robin schreef:Zonet stond ik nog even bij 2 F10's. M'n vrouw gaf de doorslag:

Zwartmetallic, zwart leder zwarte hemel en shadowline + M technik, ik hou 't bij de 19"331s. Staat toch allemaal prachtig! Wat 'n kar.
Robin dan zijn we mekaar net misgelopen, was even met de kids bij balorig, daarna bij de beier wezen kijken. Was rond 17.45. Mooie auto IRL!

Macboy

Bericht door Macboy » 21 mar 2010, 21:06

GTRene schreef:omdat ze nu toch die dikke 550i al hebben als top limo,dan kan de M5 weer wat blinken
Bij de E60 hadden ze ook gewoon een 550i hoor :)

Plaats reactie