Top Gear seizoen 14 begint zondag

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Edwin de Haas

Re: Top Gear seizoen 14 begint zondag

Bericht door Edwin de Haas » 04 jan 2010, 19:50

Dank je wel Jurjen voor de verwijzing.

Luuk

Bericht door Luuk » 04 jan 2010, 21:20

Over de top, maar op een leuke, speelse manier! :D Zeer fraai filmpje, imo. :thumbup:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 04 jan 2010, 21:25

Cheese us, Chrysler, wat 'n sound heeft die LFA en bijna 9000rpm. Leuk!
:df:

Ok dus 340,000 GB pond

En wat weegt ie met al z'n 'gewichtsbesparing'?
Laatst gewijzigd door Robin op 04 jan 2010, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.

frankv

Bericht door frankv » 04 jan 2010, 21:26

het item over de X6 was geniaal

:shock: denk je nu...

ja, geniaal, omdat het hele item was opgezet om je hetzelfde walgelijke gevoel van over the top nutteloosheid te geven als dat wat de X6 je geeft

de X6, een auto gemaakt voor een tijd die voorbij is, niet meer naar Sydney om te kijken of de glovebox upside down ook goed opent, of naar Hong Kong om een shot te maken naast een protserig hoog gebouw uit die voorbije tijd, of naar spanje om te kijken of hij op smooth asfalt wel goed reed...

useless on road en useless off road zoals JC verkondigde
Laatst gewijzigd door frankv op 04 jan 2010, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 04 jan 2010, 21:27

Die LFA klonk echt als een Lamborghini zeg! Geniaal! 8)

Het X6 stukje was heerlijk nutteloos, net als de auto zelf inderdaad! :lol:

Robin

Bericht door Robin » 04 jan 2010, 21:36

Aldus de eigen website weegt de LFA 1480-1580kg.

Bijzonder. Not.

Luuk

Bericht door Luuk » 04 jan 2010, 21:49

Richardt. schreef:Die LFA klonk echt als een Lamborghini zeg! Geniaal! 8)
Ik durf bijna te zeggen, zelfs beter... :oops:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 04 jan 2010, 22:44

Vond het wel weer een leuke aflevering, maar echt bijzonder? Nee...

KW

Bericht door KW » 04 jan 2010, 23:25

Ik heb hem zojuist gezien. Was weer een goede aflevering. Maar James filmpje met die vrouw vond ik het minste, eigenlijk een beetje jammer van de tijd. Heb meest gelachen om het filmpje van Jeremy en de X6. De LFA vind ik niks. Niet mooi, niet bijzonder. Net zo nutteloos als de X6.

Helaas al weer de laatste van het seizoen, zeker 2-3 afleveringen te weinig voor een seizoen. Eerdere seizoenen waren meestal ook 9-10 afleveringen. Dan maar hopen dat ze het komende zomerseizoen weer meer hebben.

Tom

Bericht door Tom » 05 jan 2010, 00:09

Net gekeken. Mooie uitzending.
Stuk over de X6 was zeer goed. Helemaal terecht, ding is een gedrocht en compleet nutteloos in elk opzicht. Heel die auto is een FAIL.
Robin schreef:Aldus de eigen website weegt de LFA 1480-1580kg.

Bijzonder. Not.
Vind die LFA een geweldige kar. Te duur, maar als merk zoiets neerzetten is gewoon top.
Beter dan een Audi die met zo'n R8 aan komt als 'imagomaker' waarbij ik nog steeds een nep gevoel bij heb.. vind dat een showauto... Dan vind ik zo'n LFA meer als "echte mannen" auto overkomen. Dik 9k rpm blok (wat je zult horen ook.. opzouten met teveel aan geluidsisolatie), rwd en 'eerlijk' rijgedrag (zo van de filmpjes).
Alleen die prijs is wel erg hoog voor wat je krijgt. Voor mij toch zo'n prachtige 599 Fiorano waarin dat V12 Enzo blok voorin ligt en geld overhouden.

Robin

Bericht door Robin » 05 jan 2010, 08:43

Tom mee eens. Alleen die rotprijs maakt 't dat ik 'raar' naar dat ding kijk. Voor de rest is ie prima. Ik zag 'm als concurrent van de nieuwe Nissan GTR, ook een beetje qua prijs. My bad.

Ding is inderdaad 'eerlijk'en 'echt'. Dikke atmo frontmotor die 8700 max vermogen geeft(9000redline dus) en rwd layout op 'n redelijk normaal gewicht anno 2010 voor 3 x de prijs van wat ik dacht dat 't zou worden....

RobS

Bericht door RobS » 08 jan 2010, 08:36

Kim schreef:wat... geen James may? :( Nou zeg. En dan krijg je daar Beau voor :nah: (ik wou eigenlijk een kots-smiley gebruiken maar die zie ik even niet)

getverdemme. james may= win, Beau=bah
Ik ben er ook bij, viavia, volgens mij als soort van VIP, de show van vrijdagmiddag.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 08 jan 2010, 21:53

GTRene schreef:het was ook niet echt saai, maar noem het dan Talk Gear ofzo, bij Top Gear een auto programma wil ik graag meer auto's zien en de 1 vs de ander en nieuwtjes en speciale auto's :df:
Dat is het al 4 jaar niet meer, zal nu toch geen verrassing meer zijn?

Net Bolivia Special gekeken, dat clarkson langs die bergrand rijdt verbaasd me echt. Hij rijdt op een paar cm van zn dood... ongelooflijk. Heb er nog bibbers van en dan kijk ik slechts op tv.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 08 jan 2010, 22:01

frankv schreef:Wat daarna nog kwam was onvoorstelbaar. 17.000ft hoog over een vulkaan proberen te rijden. Sinds ik Clarkson op Autoblog heb gezien weet ik dat deze man een geval apart is, erg snel denkt, enorm veel weet en denk ik ook dat wat je ziet niet allemaal gescript is. Maar als het zo is, wat dan nog, het is fantastisch.
De algemene kennis van Wikison is echt ongekend. Veel mensen vinden hem arrogant, prima... maar lees eens wat van zijn boeken (heb vrijwel alles gelezen), Clarkson is écht niet gek en weet echt gruwelijk veel.

Overigens vind ik Top Gear ook deels intrigerend om de prachtige reportages. Rene130i zei al eens dat deze filmcrew niet zomaar een filmcrew is, maar ware kunstenaars. Ga ik 100% in mee. Er zit materiaal tussen wat echt priceless is.. filmpje van de V12 vantage is daar ook zoeen van. Wordt er gewoon stil van, inclusief kippenvel :D

Maus335i

Bericht door Maus335i » 08 jan 2010, 22:06

Aston Martine schreef:Beau...tsja.

Nouja, vooruit, niet erg genoeg om m'n kaartje te verscheuren :p
Haha, ik zit er vrijdagavond :)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 16 jan 2010, 16:52

Net even Fifth Gear gekeken op Discovery. Wat een dodelijk saai autoprogramma. Tiff vergelijk ik een beetje met Balkenende, gek van auto's maar god wat isie burgerlijk. En mevrouw is gewoonweg irritant. Heb vaker troep van haar gezien, nee dankje. En die Toyota reclame's helpen haar onafhankelijke oordeel ook niet. Probeer dan gewoon Sabine te strikken, past véél beter bij een autoprogramma. Ohja, en ze proberen elke auto goed te praten. Dit en dit mankeert er aan, maaaaaaaar de rest maakt dit alles weer tot een geweldige auto! (corsa 1.6, fiesta ST, maat niet uit wat het is, allemaal even geweldig).

Zo :mrgreen:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 16 jan 2010, 18:34

Maus335i schreef:Net even Fifth Gear gekeken op Discovery. Wat een dodelijk saai autoprogramma. Tiff vergelijk ik een beetje met Balkenende, gek van auto's maar god wat isie burgerlijk. En mevrouw is gewoonweg irritant. Heb vaker troep van haar gezien, nee dankje. En die Toyota reclame's helpen haar onafhankelijke oordeel ook niet. Probeer dan gewoon Sabine te strikken, past véél beter bij een autoprogramma. Ohja, en ze proberen elke auto goed te praten. Dit en dit mankeert er aan, maaaaaaaar de rest maakt dit alles weer tot een geweldige auto! (corsa 1.6, fiesta ST, maat niet uit wat het is, allemaal even geweldig).

+1

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 16 jan 2010, 18:36

Robin schreef:Tom mee eens. Alleen die rotprijs maakt 't dat ik 'raar' naar dat ding kijk. Voor de rest is ie prima. Ik zag 'm als concurrent van de nieuwe Nissan GTR, ook een beetje qua prijs. My bad.

Ding is inderdaad 'eerlijk'en 'echt'. Dikke atmo frontmotor die 8700 max vermogen geeft(9000redline dus) en rwd layout op 'n redelijk normaal gewicht anno 2010 voor 3 x de prijs van wat ik dacht dat 't zou worden....
Ik heb hem gisteren In Birmingham in het echt gezien mooi ding, verder niet en die prijs gaat nergens over........... :?

KW

Bericht door KW » 16 jan 2010, 20:53

Maus335i schreef:Net even Fifth Gear gekeken op Discovery. Wat een dodelijk saai autoprogramma. Tiff vergelijk ik een beetje met Balkenende, gek van auto's maar god wat isie burgerlijk. En mevrouw is gewoonweg irritant. Heb vaker troep van haar gezien, nee dankje. En die Toyota reclame's helpen haar onafhankelijke oordeel ook niet. Probeer dan gewoon Sabine te strikken, past véél beter bij een autoprogramma. Ohja, en ze proberen elke auto goed te praten. Dit en dit mankeert er aan, maaaaaaaar de rest maakt dit alles weer tot een geweldige auto! (corsa 1.6, fiesta ST, maat niet uit wat het is, allemaal even geweldig).

Ik vind Tiff geweldig, en ik vind Vicky geweldig :love: maar mede door de andere presentators van Fifth Gear vind ik het niet zo leuk als Top Gear. Dat ik Fifth Gear saaier vind komt meer door het script en wat ze doen dan door de presentators zelf.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 20 jan 2010, 18:37

Zometeen Clarkson en Hammond bij rtl boulevard.

frankv

Bericht door frankv » 20 jan 2010, 19:33

KW schreef:

Ik vind Tiff geweldig, en ik vind Vicky geweldig :love: maar mede door de andere presentators van Fifth Gear vind ik het niet zo leuk als Top Gear. Dat ik Fifth Gear saaier vind komt meer door het script en wat ze doen dan door de presentators zelf.
vicky vind ik niks, tiff blijft erg leuk, johnny maakt de beste items bij fifth gear

Afbeelding

Luuk

Bericht door Luuk » 21 jan 2010, 00:27

Ik heb twee zilveren tickets voor de show van 16:00 uur a.s. vrijdag voor TG Live. Lijkt me wel ff leuk om te zien!

Zijn er toevallig meer DF'ers aanwezig dan? :banaan:

Aston Martine

Bericht door Aston Martine » 21 jan 2010, 11:59

Beau heeft het vanavond te druk met Giro 555, dus James May valt alleen vanavond in :mrgreen:

Ik ga "per toeval" 2x.
Ik had al een kaartje voor vrijdagavond, maar nu kan ik via het werk ook vanavond op uitnodiging. Kon mijn ticket voor morgenavond aan niemand meer kwijt, dus ach....dan maar 2x.
Ik hoop dat het de moeite waard is!

Rivanov
Auto: '25 Tesla Model Y Juniper

Bericht door Rivanov » 21 jan 2010, 12:00

Mensen die vanavond gaan hebben inderdaad geluk! Hoe cool is dat om ze gewoon alle drie te hebben!

Kasteel

Bericht door Kasteel » 21 jan 2010, 12:05

frankv schreef: vicky vind ik niks, tiff blijft erg leuk, johnny maakt de beste items bij fifth gear

Afbeelding
Ik vind de items met Plato het meest leuk/gaaf, gozer weet de feel van de auto goed over te brengen.
Luuk schreef:Ik heb twee zilveren tickets voor de show van 16:00 uur a.s. vrijdag voor TG Live. Lijkt me wel ff leuk om te zien!

Zijn er toevallig meer DF'ers aanwezig dan? :banaan:
Nope, ben er zaterdag ;)

Plaats reactie