Show your garage!
- GTRene
Re: Show your garage!
of hang een klein balletje oid, aan het plafond en bv de spiegel als merk teken, of de achterruit van de auto, zodra die hem raakt sta je binnen, zoiets 

-
Nu je spiegel zegt René..
Is het geen optie een spiegel schuin aan de deur vast te maken, zodat je kunt zien hoe ver je bent?
Is het geen optie een spiegel schuin aan de deur vast te maken, zodat je kunt zien hoe ver je bent?
- TurboClouseau
Gewoon een drukschakelaar aan je kanteldeur maken en daar een lampje op aansluiten. Rij je gewoon door tot `t lampje gaat branden en dan een paar cm terug...tenzij je wilt dat `t lampje aan blijft 

- Jonh
In verband met een grotere garage waarin ik nu wel aan de auto kan sleutelen was ik op zoek naar een gereedschapkar met inhoud. Ik had al diverse aanbieders op marktplaats gevonden en toen dacht ik vanochtend, laat ik eens in het "show your garage" topic op DF kijken. Kwam ik de post met foto van Paskal tegen en de naam Buitelaar. Dus gelijk vanochtend op zijn website gekeken en bleek dezelfde kar als die van Paskal in de aanbieding te zijn van €699 voor €399. Gebeld en gevraagd of hij er nog een had. Ja hoor, maar alleen een blauwe met verder dezelfde inhoud. Dat geeft niet want dan kleurt ie goed bij m'n auto.Paskal schreef:Aangezien vriendinlief een paar dagen voor haar werk in het buitenland zit was het tijd voor mannelijke boodschappen. Uiteraard geen high-tech merkspul maar meer dan voldoende voor mij. Direct een paar goede ratels met vertanding 72 gekocht ipv standaard spul aangezien je die veel gebruikt.

Vanmiddag metteen opgehaald.
Gisteren een nieuwe garagekrik gehaald. Ik was die oude die heel langzaam zakte wel zat nu. Volgende week verlichting, stopcontacten en een werkbank er in maken.
Laatst gewijzigd door Jonh op 10 aug 2014, 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- Paskal
- Auto: meerdere
Heb er al veelvuldig gebruik van gemaakt en hij bevalt uitermate goed. De standaard ratels liggen echter nog ongebruikt in de kast want die vond ik qua vertanding te grof en had ik direct bij aanschaf al vervangen door betere exemplaren.
- Jonh
Ja, dat is wel een idee inderdaad. Voelt niet heel lekker aan die ratels.
Ik was in eerste instantie nog effe aan het puzzelen hoe die laden open gingen. Met sleuteltje opslot, van het slot af, op slot en weer van het slot af maar kreeg de laden niet open. Totdat ik een paar stappen achteruit deed en dacht "goh, wat zou er op die gele sticker staan".
Ik was in eerste instantie nog effe aan het puzzelen hoe die laden open gingen. Met sleuteltje opslot, van het slot af, op slot en weer van het slot af maar kreeg de laden niet open. Totdat ik een paar stappen achteruit deed en dacht "goh, wat zou er op die gele sticker staan".

- HJ2
... typt in: http://www.HBM.nl..." onclick="window.open(this.href);return false;. om de sticker te lezen....
Oeps!

Oeps!

- Jonh
Je linkje werkt niet. Maar op de gele sticker op de 2e lade van onder staat dat je een knopje aan de rechterzijde van de zilverkleurige greep moet indrukken.HJ2 schreef:... typt in: http://www.HBM.nl..." onclick="window.open(this.href);return false;. om de sticker te lezen....
Oeps!![]()

Ps: Ik zag dat het voordeel nog groter is. Dacht van €499 voor €399 maar het is van €699 voor €399.
https://www.hbm-machines.com/producten/ ... chapswagen" onclick="window.open(this.href);return false;
En bij http://www.hermanbuitelaar.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; in Gouda gehaald. Je kan hem ook laten bezorgen maar dan komt er €50 bezorgkosten bij.
-
Onlinejos_br
Ik heb deze kar in de bus, dus altijd bij me. Heb er ook een bankschoef(je) op gezet. Ook op het circuit handig en voor minder geld vindt je niets beters.
Jos.
Jos.
- Niels
- Auto: Prius+
HJ2 schreef:... typt in: http://www.HBM.nl" onclick="window.open(this.href);return false; om de sticker te lezen....
Oeps!![]()

- Jonh
Hey nu werkte het linkje wel.

- Jonh
Ik heb een andere en grotere garage gehuurd. Ben hem nu aan het inrichten. Aanstaande maandag verlichting en stopcontacten monteren.

Lichtbakken liggen al klaar:

Werkbank geregeld. Moet nog wel een metalen plaat op het werkvlak en een multiplex plaat er boven tegen de muur.

Lichtbakken liggen al klaar:
Werkbank geregeld. Moet nog wel een metalen plaat op het werkvlak en een multiplex plaat er boven tegen de muur.
- GTRene
nice, mooi handig dat het witte stenen zijn, weerkaats wat meer licht om beter zien tijdens het prutsen 

- Jonh
Licht is inderdaad belangrijk, zeker als je al wat ouder bent.GTRene schreef:nice, mooi handig dat het witte stenen zijn, weerkaats wat meer licht om beter zien tijdens het prutsen

- Paskal
Ik zie geen witte stenen, maar lichtgrijze stenen. Ik zou de verhuurder vragen of je het e.e.a. echt wit mag maken, want dat scheelt echt veel. Beetje verf kan veel goeds doen zoals ik al eens liet zien met een garage in één van mijn vorige huizen:
Before:

After:

Before:
After:
- GTRene
dat is natuurlijk nog beter 

- JP
@ Paskal, heb je die tegels op de beton gelegd, of de vloer nog uitgekapt?
- Paskal
Liggen gewoon op het beton. Vier jaar gewoond en in die tijd de garage goed gebruikt om te klussen en daarnaast stond de 911 turbo altijd in de garage. Tegels zagen er bij verkoop nog net zo uit als op de foto.
- Roy RS
ziet er allemaal puik uit, prima gereedschapskar voor de gemiddelde hobby bobby, maak jezelf echter niks wijs over de "korting", deze kosten altijd dit geld...op beurzen krijg je soms wél echt korting 
Ik heb ook een paar spulletjes van dit "merk", het is een Chinees product wat onder verschillende labels verkocht wordt, prijs kwaliteit altijd wel ok, ik heb er een motorbrug van bijvoorbeeld, die doet zijn werk goed, maar is wel erg basic...maar ja voor die 5 keer per jaar dat ik hem gebruik...

Ik heb ook een paar spulletjes van dit "merk", het is een Chinees product wat onder verschillende labels verkocht wordt, prijs kwaliteit altijd wel ok, ik heb er een motorbrug van bijvoorbeeld, die doet zijn werk goed, maar is wel erg basic...maar ja voor die 5 keer per jaar dat ik hem gebruik...
- Jonh
Ik weet het Roy, je moet er niet dagelijks mee sleutelen. Ik ben zelf monteur en op het werk hebben we gereedschapwagens die met inhoud al snel het 5-dubbele kosten van wat ik voor deze heb betaald.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Wij hebben ook een motorbrug van hun, werkt prima. Maar aan al die freesbanken en dergelijke die ze hebben zou ik lekker voorbij lopen, en doorsparen voor een hoger segment. M'n pa heeft er een maar vind het niet geweldig.Roy RS schreef:ziet er allemaal puik uit, prima gereedschapskar voor de gemiddelde hobby bobby, maak jezelf echter niks wijs over de "korting", deze kosten altijd dit geld...op beurzen krijg je soms wél echt korting
- EricYellow
Kleine indruk van een deel van de garage op dit moment.

VLNR: Daf Coupé 1.1, Nissan Sunny GTI-R, BMW E21 M52B28TU, Opel Ascona B 2.2i, Opel Manta i240R

VLNR: Daf Coupé 1.1, Nissan Sunny GTI-R, BMW E21 M52B28TU, Opel Ascona B 2.2i, Opel Manta i240R
- Jonh
Mooie ruimte en bovendien een leuke verzameling. 

- Jonh
Bijna klaar en de auto alvast maar binnen gezet.
Er komt bv nog een metalen blad op de werkbank en daarna kan ik ook de bankschroef monteren. Moet nog een compressor komen en een kolomboormachine komt aanstaande week binnen.