Cannonball run 6 augustus 2006

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Jeroen Watermulder

Bericht door Jeroen Watermulder » 06 aug 2006, 18:22

Oh en er was nog veel meer dan in het lijstje Macboy. Ik zal zo een compleet verslag schrijven, maar wat dacht u van een Viper en een Gallardo SE.

Michel P

Bericht door Michel P » 06 aug 2006, 18:22

Beelden willen we zie, video, foto en verhalen. Knot kan hoosten!!!

Michel

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 06 aug 2006, 18:32

Ik zal enkele foto's uploaden om je gerust te stellen :D

Albèrt

Bericht door Albèrt » 06 aug 2006, 18:46

Zelfs ik was er :shock:

Jeroen Watermulder

Bericht door Jeroen Watermulder » 06 aug 2006, 18:57

Zo, was wel de moeite waard al zeg ik het zelf.

Ik was natuurlijk weer veel te vroeg daar, maar dat was niet erg. Bankje zoeken en van het zonnetje genieten en dan druppelen ze vanzelf wel binnen dacht ik zo. En zo gebeurde het ook.
Het begon al met een aantal leuke verassingen. Eerst kwam daar ineens een rode Nederlandse Chrysler Viper aan roffelen. Dat was dus Elmar. Onaangekondigd, maar daarom niet minder gaaf.
Toen kwam er ineens een donker gekleurde Yamaha R1 aanrijden. Ik keek in het helmpje en ik dacht, die kop ken ik. Het was dus Albért. Beetje laf natuurlijk om met 172pk en 172kg mee te doen. Maar achteraf bleek dat die R1 toch niet de snelste was. In tegendeel zelfs.

De organisator kwam zelf natuurlijk weer als laatste opdraven, zoals een goede gastheer betaamt zullen we maar zeggen.
Goed, even een praatje van Rico zijn kant en rond de klok van 2 kon het feest dus beginnen. Ik mocht het spits afbijten tegen Knot in zijn M3 GT. Uitkomst was zoals voorspeld. De M3 is sneller, al is het marginaal. Achter ons zat Paul. Ook akelig snel zijn M3 volgens mij. Niet tegen gesport, maar hij reed er op zijn sloffen achteraan.

Mooie was wel Dex als passagier. Gewapend met zijn camera’s allerlei moeilijk capriolen uithalen om mooie foto’s te maken. Het overige verkeer moet wel gedacht hebben. Op een gegeven moment hing hij met 120 km/h met geopende bijrijderdeur uit de auto om mooie plaatjes te schieten. Het resultaat gaan we ongetwijfeld zien.

Toen ging ik samen met de kersverse vrouw van Dex de Viper proberen het leven zuur te maken. Maar toen gebeurde er iets moois. Toch wel bijzonder dat dit nog gebeurd.
Vanaf de parkeerplaats relatief rustig naar de afrit. We staan voor de stoplichten te wachten en ik zie Paul ineens vanuit de Viper gebaren naar rechts. Daar kwam een gele Lamborghini Gallardo SE aanrijden. Het zou toch niet, zou die de snelweg op gaan? Hij zat achter mij in ik stak maar meteen mijn duim omhoog om een beetje goede wil te kweken. En ja hoor, hij stuurde achter ons aan de snelweg op. Eerst bleef hij afwachtend achter ons hangen, kijkend wat wij in ons mars hadden. Snelheden gingen al snel richting 260 km/h. Toen liet ik de Gallardo voorbij en haakte er achter aan. Zolang ik een gaatje liet en eerder op het gas kon, liep het verschil niet eens zo erg hoog op. Maar op een gegeven moment liet ik weer een gat en toen maakte ik een fout waardoor we ongeveer gelijktijdig op het gas gingen. Niet normaal wat voor stappen zo’n ding dan zet. Achteraf bleek dat hij was doorgegaan tot 310 km/h. We hadden een afrit verder gereden, daarna omgedraaid en weer terug naar de parking. En wonder boven wonder, de Gallardo volgde. Hij stopte netjes voor een praatje. Bleek dus dat hij helemaal de snelweg niet op hoefde, maar hij had al een vermoeden toen hij mij en Elmar in de Z en de Viper zag. Hij dacht, die twee zijn wat van plan en volgde ons dus de snelweg op.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar wat de rest dacht op de parkeerplaats toen ze de Z en de Viper terug zagen komen van hun run en dat er dan ineens een Gallardo tussen rijdt.

Ook mooi was een run tegen de Yamaha R1 van Albért. Tegenwind is niet iets waar motoren goed tegen kunnen. En er stond erg veel wind. Was heel goed merkbaar welke kant je opreed. Albért spoot van de oprit natuurlijk weg, maar op een gegeven moment kwam de Z ook op snelheid. En wat zien ik daar op de rechter baan plat achter zijn kuip liggend behoorlijk zwabberen? Juist, een 172pk sterke R1 die door de wind en daarmee het gevaar blijft steken op een slordige 250 km/h. Ik kroop er langs met 256 km/h op de digitale teller. Dat verbaasde me wel eigenlijk. Met wind mee had de R1 trouwens al heel makkelijk 285 km/h op de klok gebracht. (met gas over)

Ook nog een run gedaan tegen Rico. Dat viel me helemaal niet tegen. Liep zeker niet hard van me weg. Tot 250 km/h een wagenlengte of 3 a 4 denk ik.

Gelukkig hoef ik voor een standaard 535d niet bang te zijn. Want de 350pk 535d die er vandaag bij was, was wel sneller dan de Z, maar zij het marginaal. En dat met 220kg vleeshomp in de Z. (verdeeld over 2 personen) tegen 150kg in de 535d. Was wel een mooie run.

Jammer dat ik niet zo veel heb kunnen zien en genieten van de RS4. De acties van de Porsche heb ik totaal gemist. Ook de Alpina niet veel in actie gezien. Ach ja, je kunt ook niet alles zien helaas.

Allemaal leuk en aardig dit, maar het mooiste van de dag waren natuurlijk de dames in bikini die je auto aftankten en de ruiten schoon maakten voor je bij het pompstation. (dit is niet gelogen, ik weet dat Dex bewijs heeft)

Zeker voor herhaling vatbaar. Ik heb me vermaakt. Weer wat gezichten bij verschillende namen kunnen voegen.

Jeroen Watermulder

Bericht door Jeroen Watermulder » 06 aug 2006, 19:01

Wat ik trouwens ook nog even kwijt wil. De discipline tijdens de runs op de snelweg was voortreffelijk. Ik heb tijdens mijn runs geen gevaarlijke dingen meegemaakt. HULDE!

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 06 aug 2006, 19:04

Hadden het zelf niet beter kunnen omschrijven :D

Michel P

Bericht door Michel P » 06 aug 2006, 19:09

Mooi verslag Jeroen. Wat een feest moet dat zijn geweest, de paar preview pics smaken naar meer. En dan Dex al fotograaf, kan niet wachten tot het hier geplaatst word.

Had er graag bij geweest, maar mijn jongste zoon was vrijdag jarig en we kregen nog wat visite, volgende keer hoop ik er bij te zijn met de E30 M3.

Michel

Rebel

Bericht door Rebel » 06 aug 2006, 19:12

Laat die dames in bikini maar komen, mits er niet teveel van die oude bmw's opstaan 8)
Leuk verslag Jeroen! En gelukkig ook nog zonnig gebleven vandaag.
Gallardo ziet er gaaf uit in die kleur. Geluid zal wel waanzinnig geklonken hebben toen je erachter hing.

Albèrt

Bericht door Albèrt » 06 aug 2006, 19:13

Mooi verhaal Jeroen :)

Was zeker effe leuk om er bij te zijn.

Kleine correctie betreft de motor....ikzelf vond 250 hard zat met wind tegen (de motor zelf maakt het niet zoveel uit of die wind mee of tegen heeft), als er 1 auto voor me reed zag ik er 10 zo was mijn hoofd aan het stuiteren en dat kwam de verkeersveiligheid niet ten goede dat kan ik je verzekeren :shock:
Ik reed 1 keer 270 met wind tegen maar ik vond het te gevaarlijk, wind mee was dan een eitje, 1 keer 285 gereden maar moest toen in de remmen voor een paar andere auto's anders was ik zeker naar de 300 gelopen.
Maar ik kan je verzekeren dat 285 op 2 wielen best hard gaat...tot nu toe het hardste wat ik gereden heb op deze motor en dat zal voorlopig ook wel blijven zo, in NL haal ik niet van deze praktijken uit.

Mooiste run was met de Viper in me slipstream ;) ik zag alleen niet of je me goed kon bijhouden of dat ik uitliep maar ik draaide op een gegeven moment het gas weer dicht wegens tegenwind en daar was ook nog een filmpje van gemaakt waar ik zeer nieuwsgierig naar ben.
Erg leuk om zo te sporten met de echt dikke wagens, met me 330i had ik geen schijn van kans gemaakt :)

Er was 1 dame bij de pomp die er serieus lekker uitzag in BH :shock: ...Dexter hopelijk ook nog een foto van genomen :)

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 06 aug 2006, 19:14

Dat geluid was echt asociaal.
Toen ik een rondje in die Viper meemocht ook :O

Je verstaat elkaar niet eens zo'n zwaar geluid :D:D

Maar was gewoon mega cool

Cker voor herhaling vatbaar en dan nog met meer auto's
Plek zat daar en ideale locatie :)

Marc R

Bericht door Marc R » 06 aug 2006, 19:18

De RS4 heb ze best gedaan dat kan ik je verzekeren..... 8) 8)

met 30 graden buitentemp is het geen walhalla voor 'm natuurlijk,olietemp liep op een gegeven moment op naar 120 wat ik toch wel vrij hoog vond maar ja er werden ook wel evenredige prestaties gevraagd natuurlijk!

K heb 285 aangetikt maar voor de topsnelheid heeft ie toch echt wat meer ruimte (en koelte) nodig...

Misschien als we dit een volgende keer doen dat we het in het najaar proberen als het een graad of 10 is....

Dan pas is ie in zijn element.... :wink:

Buiten dit alles om vond ik het heel leuk om de gezichten achter de wagens/nicknames eens te zien en te spreken.

Voor herhaling vatbaar!

Maik

Bericht door Maik » 06 aug 2006, 19:40

Hij was fijn!
Een hoop auto's waren aan elkaar gewaagd.
In ieder geval in de Porsche911 klasse :wink: . Arnoud nog bedankt voor het meerijden!

De 996 was net zo snel als de M3 van knot, en ook die van Rico (alhoewel we daar niet echt een heel goed vergelijk mee konden maken).
Ook de 535dubbelD kwam erg goed mee! Alleen boven de 180 moest die wel lossen...

Knot en Rico, hebben jullie nog een goede run tegenelkaar gedaan eigenlijk?

Voor de rest is het verhaal zoals Jeroen het vertelt heeft, helemaal top.
Mooie "snoepjes" gezien (de Viper en de Gallardo), en het rijden ging erg netjes.

Wanneer gaan we weer en vragen we de Gallardo-rijder met zijn clubje ook mee? :wink:

Maik

Bericht door Maik » 06 aug 2006, 19:57

Zo, het eerste filmpje dan maar (Arnoud en Knot, laat even weten als je het liever niet online wilt hebben, maar zal wel loslopen? :wink: ):

Arnoud met de 911/996 320pk tiptronic tegen die boswachtersauto van Knot, M3GT, met turbochip (310pk?), vanaf ongeveer 100km/u

http://media.putfile.com/Arnoud-Knot1

Die tiptronic gooide telkens roet in het eten bij de start :?
Laatst gewijzigd door Maik op 06 aug 2006, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Rein

Bericht door Rein » 06 aug 2006, 19:57

Modderfok wat gaaf!! Leuk verhaal, met geweldige foto's! Zijn er nog meer foto's van die Gallardo SE ? :D :D (en de andere wagens :D )

Jeroen Watermulder schreef:Mooie was wel Dex als passagier. Gewapend met zijn camera’s allerlei moeilijk capriolen uithalen om mooie foto’s te maken. Het overige verkeer moet wel gedacht hebben. Op een gegeven moment hing hij met 120 km/h met geopende bijrijderdeur uit de auto om mooie plaatjes te schieten.
:lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Rein op 06 aug 2006, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Paul

Bericht door Paul » 06 aug 2006, 19:58

Net weer thuis.... ritje van onze meetingplaats naar Groningen ging ERG snel heh Rico... zelfs nog stukje 270 ervoor gehad.. bijna niet onder de 240 geweest en tja dan schiet het lekker op... ook met de tank :S

Heb me meer dan vermaakt, heerlijk ritje in de Viper van Elmar gemaakt , en jesus wat een heerlijk oorverdovend lawaai maakt dat ding,GEWELDIG.

Mooi sprintje gemaakt tegen Knot, eerlijk begonnen en toch begint ie dan bij hogere snelheid iets bij me wegtelopen, dus volgende keer zowieso de 17inchjes eronder ipv de 19inch jetsers..

3.2 van Erik kramer liep echt super goed... en echt een serieus snel apparaat!!

350Z van Jeroen, ook een heerlijk klinkende auto en had nog nooit een ritje in een 350Z gehad maar echt waar SUPERAUTO!, ding is gewoon perfect.

Tja en dan onze asociale wegpiraat Rico... was ook wel de laatste waarvan ik gedacht had dat die sideways de op en afritjes zou pakken... super! verwachten dus filmpies binnenkort Rico! :D

RS4 van Hammer ook een superwagen... klonk mega en had nog graag een ritje meegegaan, maar dat bewaren we voor de volgende keer...

WAt mij betreft snel weer... ook erg leuk dat Dex er was, en we wachten natuurlijk op die fotos.. want die heeft goed zijn best gedaan..

Wat me trouwens nog meer opviel was dat de Focus van Arthur echt een serieus apparaat is... erg mooie auto en voor 225pk is ie echt serieus snel...!

Ben kapot en duik nu lekker op de bank.. hopelijk vanavond nog wat meer pics etc...

Paul

Bericht door Paul » 06 aug 2006, 20:01

meer fotos en videos hoor!!! komt u maar!! mooi maikel!

Maik

Bericht door Maik » 06 aug 2006, 20:07

Er komt nog een mooie aan, met van alles erop, bv Dexter die bij 200+ uit een raampje van een RS4 hangt om de shot van z'n leven te maken :wink:
Maar dan moet ik even weten of er mensen zijn (Arthur, 535DD, Mark, Rico, en misschien nog meer die te zien zijn op dit filmpje) die bezwaar hebben tegen publikatie :wink:

Rebel

Bericht door Rebel » 06 aug 2006, 20:07

Vind best wel druk aan overig verkeer, caravans etc, op filmpje.
Was dat de hele dag?

Maik

Bericht door Maik » 06 aug 2006, 20:09

neuh

Jeroen Watermulder

Bericht door Jeroen Watermulder » 06 aug 2006, 20:11

Richting Oberhausen was relatief druk. Daar werd meestal vrij rustig gereden. Wel acceleratietests, maar niet van die absurde snelheden. Ondanks dat dit de wind mee kant was.

Op het stuk richting Emden was het veel rustiger en daar ging het soms echt hard. Gelukkig haalde ik ook wind tegen de snelheidsbegrenzer. (ook al duurde dit wat langer)

Paul

Bericht door Paul » 06 aug 2006, 20:12

Audies met caravans...en wat denk je Rebel dat we de enige waren op de A31?

Timmert

Bericht door Timmert » 06 aug 2006, 20:19

Het was een erg geslaagde middag jongens, ondanks dat ik jullie forum eigenlijk niet eens kende. Erg leuke auto's, waardoor bij mij de drang naar iets snels alleen maar groter is geworden :P
Natuurlijk kon ik de boel voor geen meter bijbenen met mn 307-schadebak maar t is wel fun om gewoon ongestraft voluit te kunnen gaan natuurlijk!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 06 aug 2006, 20:24

Maik schreef:Er komt nog een mooie aan, met van alles erop, bv Dexter die bij 200+ uit een raampje van een RS4 hangt om de shot van z'n leven te maken :wink:
Maar dan moet ik even weten of er mensen zijn (Arthur, 535DD, Mark, Rico, en misschien nog meer die te zien zijn op dit filmpje) die bezwaar hebben tegen publikatie :wink:
Geen bezwaar!
Heb me ook echt super vermaakt.
Hammer, Jeroen en ErikK bedankt voor de rit!
Supersnelle auto's hebben jullie.
Bij Hammer heb ik de 280 gezien met Jeroen een goede 260 en met Erikk een aardige 270km/u. Voor mijn gevoel was dat een erg snelle M3. Hele mooie auto Erik.
Kreeg ook nog een leuk compliment van de 535dd rijder, dat mijn ST toch aardig kon volgen terwijl hij ook volle bak de snelweg op brulde.
Ik heb geenzins het gevoel mij te moeten schamen, kijk die 260+ haal ik toch niet.
Maar een slome Appie is die ST toch ook weer niet, toch 250 gezien, al rechtuitbrandend...
Al met al een geweldige middag, is echt voor herhaling vatbaar :D :D

Plaats reactie