Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Bram » 17 aug 2025, 14:02

:mrgreen:

Rnd

Bericht door Rnd » 17 aug 2025, 15:51

Arthur schreef: 17 aug 2025, 11:49 Ja, die gaan 'we' kwijtraken als werkende Nederlander die aardig verdient. Maar hoe zou dat werken dat als je eerder stopt met werken? Dan kun je je pensioen naar voren halen en als je de AOW leeftijd bereikt hebt compenseert die AOW je tekort aan pensioen. Als de overheid dan vindt dat je wel genoeg inkomen hebt aan dat halve pensioen kun je fluiten naar je AOW en heb je een behoorlijk gat in je begroting.
Maar dat de AOW naar de haaien gaat is duidelijk...

Voor mij, persoonlijk, geeft dit een hele hoop onduidelijkheid en de spelregels zullen wel aangepast worden onder het spel dus moeilijk te beslissen wat te doen met een jaar of 5. Tenzij het dan duidelijk is natuurlijk, maar we hebben het hier over de overheid :hmmm:
Reken er maar op dat je de sjaak bent als werkende of (voormalig werkende) Nederlander. Zeker met het komende linkse kabinet.
Huis afbetaald is vermogensbelasting betalen, spaargeld/aandelen is vermogensbelasting betalen, aanvullend pensioen is AOW inleveren en dan hebben we nog de werkelijke inflatie van 8% per jaar. De komende tijd wordt het niet beter helaas.

JP

Bericht door JP » 17 aug 2025, 17:22

Ach, in oktober stemmen en dan zal het vast allemaal wel weer goed komen, ooit :coffee:

Elise

Bericht door Elise » 17 aug 2025, 19:31

Kadett schreef: 17 aug 2025, 12:32 Van mij zou het wel tegen licht gehouden mogen worden.

Iemand als type Harry Mens zou wat dat betreft geen AOW hoeven te krijgen. Of die vrouwelijke eigenaar/erfgename van Heineken. Denk aan koningshuis.

Dit zijn natuurlijk wel mensen met riant vermogen.

Maar een ieder die meer dan 500k op de bank heeft staan of aandelen ergen in heeft. Zo gek is de gedachte niet.
En jij denkt dat dat vermogen is komen aanwaaien?
Ik heb d'r heel heel heel hard voor gewerkt.

En weet je wat, ik zou het nog niet zo erg vinden als dat geld gebruikt wordt voor goede normale zinvolle dingen.
Maar als mijn AOW (vooropgesteld dat ik de leeftijd haal) wordt verbrast aan gelukzoekers, nou dan kunnen ze wat mij betreft in Den Haag allemaal de tering krijgen (en ja, de soort tering waar je aan kapot gaat).

Zo, dat ben ik ook weer kwijt :lol:
Ik roep het overigens al een tijdje, AOW das war einmal..... even wachten wanneer je je eigen huis mag/moet opvreten voor de AOW.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 17 aug 2025, 21:27

Het is een zogenaamd "proefballonnetje". Ik zou zeggen, kijk welke partij er met de komende verkiezingen stelling tegen neemt en de problemen aan wil pakken waarom dit geld volgens sommigen nodig is. Als jij je nu nog laat leiden door het type haar van een partijleider, het feit dat ie om de hete brei heensraaid, je slecht slaapt omdat het onprettige beslissingen met zich mee brengt vraag je er zelf om. Dan ook niet zeuren als jij uitgeknepen wordt voor hun maakbare roze wolk maatschappij.

Gr Ron

Plaats reactie