Jij kent helemaal niemand in een Corvette.......schuimpie.Robin schreef: 31 jul 2019, 16:48In ken er één in 'n CorvetteDownforce Hans schreef: 31 jul 2019, 16:45Ja, die zijn helemaal erg.......rijden ook vaak BMW.Robin schreef: 31 jul 2019, 16:04 En lui die niet 1% van zijn kunde hebben en überhaupt niet kunnen rijden hemelen hem allemaal op alsof hij God is:)![]()
![]()
F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
- Downforce Hans
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
-
- Auto: Fun Damn Mentally
In ieder geval reden ze mid 80s vaak met 900-1000 pk en 530kg rond op ander asfalt, andere rubbersamenstelling dan nu, downforce en mech grip waren er wel, maar anders dan nu. De F1 auto's toen waren glijeriger op /over de grens dan nu. Snelheden waren ook heel erg hoog. Understatement.
Maar ze konden vaak hun bolide wel op/over die grens 'zetten' omdat de grip/slip mooier ging. Vandaar dat ik ook denk dat daardoor iig de rijders toendertijd beter met de grip/slip van een gladder /regenachtig wegdek konden omgaan, wat ik dus Regenmeisters noem op vorige pagina's. Even dus een uitleg.
Dat ik dan uiterst vriendelijk word terechtgewezen vind ik best, maar kom dan niet met totale kul argumenten.
En dat ging even door met analyse betreffende Lewis en wordt het wat persoonlijker.
Daar pas ik even voor. Dank u.
Maar ze konden vaak hun bolide wel op/over die grens 'zetten' omdat de grip/slip mooier ging. Vandaar dat ik ook denk dat daardoor iig de rijders toendertijd beter met de grip/slip van een gladder /regenachtig wegdek konden omgaan, wat ik dus Regenmeisters noem op vorige pagina's. Even dus een uitleg.
Dat ik dan uiterst vriendelijk word terechtgewezen vind ik best, maar kom dan niet met totale kul argumenten.
En dat ging even door met analyse betreffende Lewis en wordt het wat persoonlijker.
Daar pas ik even voor. Dank u.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
https://grandprix33.nl/gerucht-max-vers ... -red-bull/
FWIW
Nogmaals wat ik eerder poste; hij zou gek zijn om daar heen te gaan.
Wat ik nog vergeten ben; De ontzettend goede chemie tussen Vers-Horner-Marko
Dat gaat bij die emotionele en explosieve Italianen nooit lukken.
FWIW
-
Dus zeg maar F3 niveau qua grip. Zoals bijvoorbeeld Verstappen op de Norisring in 2014, waar hij 2 seconden sneller was als de rest (Ocon, Giovinazzi etc) https://www.gpupdate.net/nl/videos/5043 ... norisring/Robin schreef: 01 aug 2019, 07:24 In ieder geval reden ze mid 80s vaak met 900-1000 pk en 530kg rond op ander asfalt, andere rubbersamenstelling dan nu, downforce en mech grip waren er wel, maar anders dan nu. De F1 auto's toen waren glijeriger op /over de grens dan nu. Snelheden waren ook heel erg hoog. Understatement.
[YouTube]http://youtu.be/YYQz081HCfo[/YouTube]
-
F3 niveau qua grip, maar dan even wat meer power, drie keer zoveel:)Forza schreef: 01 aug 2019, 07:37Dus zeg maar F3 niveau qua grip. Zoals bijvoorbeeld Verstappen op de Norisring in 2014, waar hij 2 seconden sneller was als de rest (Ocon, Giovinazzi etc) https://www.gpupdate.net/nl/videos/5043 ... norisring/Robin schreef: 01 aug 2019, 07:24 In ieder geval reden ze mid 80s vaak met 900-1000 pk en 530kg rond op ander asfalt, andere rubbersamenstelling dan nu, downforce en mech grip waren er wel, maar anders dan nu. De F1 auto's toen waren glijeriger op /over de grens dan nu. Snelheden waren ook heel erg hoog. Understatement.
-
Robin schreef: 01 aug 2019, 07:44 F3 niveau qua grip, maar dan even wat meer power, drie keer zoveel:)

Maar objectief gezien, kijkend naar de resultaten, zijn Ham en Ver toch echt wel Regenmeisters die je in hetzelfde rijtje mag scharen als Schumi en Senna. Over de volgorde van het lijstje is dan nog te discussiëren, maar niet hier en nu

-
Wat al eerder is gepost. Schumi was ook geen makkelijk mens in F1. Daar klikte het ook bij. Al heeft hij wel mede Ferrari weer op de kaart gezet, dus zal er nu een andere attitude binnen Ferrari heersen.romo schreef: 01 aug 2019, 07:34 https://grandprix33.nl/gerucht-max-vers ... -red-bull/
FWIW
Maar je weet 't pas waneer je 't doet. Mocht Max naar Ferrari gaan is dat 'n beetje dubbel qua beleving, want RBR is zo goed voor hem en wederzijds inderdaad.
En ik denk door de Italianen te generaliseren als emotioneel en explosief, dat dat niet meteen 1)0% geldt voor Ferrari als F1 team tov die Arrivabene:
https://nl.motorsport.com/f1/news/portr ... o/4320940/
We zullen zien.Binotto wordt gewaardeerd om zijn Zwitserse aanpak in een gepassioneerd Italiaans team en lijkt met zijn rustigere manier van leiding geven de geknipte man om het technische team van Maranello verder te leiden. Met zijn twintig jaar ervaring in de Formule 1 heeft hij bovendien genoeg kilometers op de teller om het politieke getouwtrek van de F1 te overleven en het team eindelijk die eerste wereldtitel te bezorgen sinds de constructeurstitel van 2008.
Nu even stukjes F3 kijken Forza. Is wel leuk en echt racen ook inderdaad. Allemaal wat heel erg puurder dan de huidige F1:)
-
Verstappen zeker!:)Forza schreef: 01 aug 2019, 07:52Robin schreef: 01 aug 2019, 07:44 F3 niveau qua grip, maar dan even wat meer power, drie keer zoveel:)![]()
Maar objectief gezien, kijkend naar de resultaten, zijn Ham en Ver toch echt wel Regenmeisters die je in hetzelfde rijtje mag scharen als Schumi en Senna. Over de volgorde van het lijstje is dan nog te discussiëren, maar niet hier en nu.
Ik wil Lewis eens in een Haas zien naast Vettel en Max en Leclerc. In de regen op Brands Hatch:)
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik begrijp dat zijn Pa en manager wel graag zien dat Max naar Ferrari gaat
Nu ben ik benieuwd wat Max er zelf van vindt, het team en de mensen die hem hebben gebracht waar hij nu is, met nog een berg groei potentie, die diamant wordt verder fijn geslepen, de vraag is alleen waar dat dan gebeurt?
Nu ben ik benieuwd wat Max er zelf van vindt, het team en de mensen die hem hebben gebracht waar hij nu is, met nog een berg groei potentie, die diamant wordt verder fijn geslepen, de vraag is alleen waar dat dan gebeurt?
- Mari Oh Oh!
Toen Schumacher naar Ferrari ging nam ie een hele externe ploeg mee. Zo'n semi take-over gaan ze nu niet meer toestaan. Dus blijft het ellende.
- Luco
Houdt het wel leuk en spannend. Max zal zich dan echt niet inhouden als ze het verprutsen. Kan hele leuke biordradios op gaan leveren.
-
Ellende hoeft het niet te zijn. Dat is koffiedik kijken Mario.
Wat ik al postte, die Binotto is on Italiaans qua aanpak.
-
Verstappen moet lekker bij Red Bull blijven zitten en kijken hoe het seizoen verloopt, kan nog best verrassend zijn. In zijn huidige vorm kan hij het afdwingen pas aan het eind van het seizoen een keuze te maken.
-
Ja, dan hebben we 't over volgend seizoen. Nu eerst tikken blijven uitdelen aan Mercedes.Forza schreef: 01 aug 2019, 08:13 Verstappen moet lekker bij Red Bull blijven zitten en kijken hoe het seizoen verloopt, kan nog best verrassend zijn. In zijn huidige vorm kan hij het afdwingen pas aan het eind van het seizoen een keuze te maken.
- Mari Oh Oh!
Natuurlijk. Alleen heb ik zeker niet het idee dat de Ferrari nu beter is in de race(zeker als je tactiek meeneemt). Wat begin vorig jaar nog wel zo was. En als Red Bull(en Honda)zich blijft ontwikkelen is dat nu na Mercedes de beste optie denk ik. Dus waarom naar Ferrari? Red Bull ligt 44 punten achter op Ferrari. En die kan je volledig aan Gasly toerekenen... Ik heb het niet nagerekend, maar weet wel zeker dat als Gasly zijn werk had gedaan en elke race 'netjes' de zesde plek had gepakt Red Bull boven Ferrari had gestaan.Robin schreef: 01 aug 2019, 08:08 Ellende hoeft het niet te zijn. Dat is koffiedik kijken Mario.
Laatst gewijzigd door Mari Oh Oh! op 01 aug 2019, 08:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Tja. Dat is ook een punt. Maar 'n RBR is totnutoe nog net geen Mercedes of Ferrari qua complete plaatje.
- Mari Oh Oh!
Lees mijn edit, Gasly vertekent het beeld.Robin schreef: 01 aug 2019, 08:30 Tja. Dat is ook een punt. Maar 'n RBR is totnutoe nog net geen Mercedes of Ferrari qua complete plaatje.
-
Gasly kan net als Bottas(*applaus*) een handige sidekick zijn om de concurrentie te torpederen/elimineren.

-
Gijs wat doe je nou!
https://www.express.co.uk/sport/f1-auto ... van-Lennep
In 2001 reed hij nog een slalommetje in mijn S3 om 't voor te doen op Lelystad, later die dag reden Andre en ik met hem mee in 'n A6 Avant op 'n baantje totaal onderstuurd dat rotding, wat baalde hij. Aardige man! Frans Bauer was er ook met z'n A8 en chauffeur. Tijd vliegt!
Is natuurlijk oud racemaatje van Marko. En LM winnaars.
https://www.express.co.uk/sport/f1-auto ... van-Lennep
In 2001 reed hij nog een slalommetje in mijn S3 om 't voor te doen op Lelystad, later die dag reden Andre en ik met hem mee in 'n A6 Avant op 'n baantje totaal onderstuurd dat rotding, wat baalde hij. Aardige man! Frans Bauer was er ook met z'n A8 en chauffeur. Tijd vliegt!
Is natuurlijk oud racemaatje van Marko. En LM winnaars.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Eensch...romo schreef: 01 aug 2019, 07:34 https://grandprix33.nl/gerucht-max-vers ... -red-bull/
FWIW
-
https://grandprix33.nl/lewis-hamilton-v ... te-zenden/
Maar ik denk dat Lewis wel sterk terugkomt(geen sarcasme of geintje), daar ben ik bang voor.
Maar ik denk dat Lewis wel sterk terugkomt(geen sarcasme of geintje), daar ben ik bang voor.
-
Eens dat Max en RBR een heel goed team lijkt te zijn. Voor de kijker lijkt het mij ook leuker om Max (voorlopig) bij een tweede of derde team te hebben zittenromo schreef: 01 aug 2019, 07:34

Nu kijk ik te kort actief naar F1, maar een Schumacher was ook wel een rolmodel Duitser qua serieusheid. Dus zou ook niet uitsluiten dat het bij Ferrari niet werkt.
-
Sja, die column waar dit “gerucht” vandaan komt hang sowieso van aannames en “geruchten” aan elkaar. Ik geloof er niet zo in.romo schreef: 01 aug 2019, 07:34 https://grandprix33.nl/gerucht-max-vers ... -red-bull/
FWIW
https://www.gptoday.net/nl/column/f1/24 ... izoen-2020
Ik denk ook dat max bij RB op zn plek zit, team om hem heen “gebouwd”, veel inspraak zo lijkt het en inderdaad een ontzettend goeie chemie (en vergeet ook de goeie band met zn race engineer niet). Zolang Honda blijft ontwikkelen EN het chassis niet de Achilles-hiel wordt zie ik ze zeer concurrerend worden.
Laatst gewijzigd door vester86 op 01 aug 2019, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hielke
"Hij zit er zo goed".
"De klik met die en die is geweldig".
"Tis leuker als ie nog een paar jaar bij een minder team zit".
Feit is dat Red Bull hem de laatste jaren geen winnende auto heeft kunnen leveren. Feit is dat Red Bull aan het begin van een seizoen altijd steken laat vallen. Feit is dat Ferrari en Mercedes een uitstraling hebben waar de producent van gesuikerde drankjes alleen maar van kan dromen.
In een perfect scenario heb je twee concurrerende rijders, de één rijdt bij Mercedes, de ander bij Ferrari. Natuurlijk wil Ferrari Verstappen.
Vettel had voor Ferrari al twee keer een wereldkampioenschap kunnen binnenhalen. Maar door rijdersfouten staan ze met hem nog steeds met lege handen. Een kind kan zien dat het anno 2019 met Vettel helemaal voorbij is. Leclerc heeft (nog) niet de focus die bij een wereldkampioen hoort. Ik denk dat Ferrari Verstappen nu wil hebben om te voorkomen dat de Red Bull voor de afwisseling aan het begin van een seizoen eens wel competitief zou kunnen zijn, en Verstappen daardoor verleid zou kunnen worden het contract met de suikerdrankjesproducent te verlengen.
Als Verstappen in 2020 naar Ferrari komt dan zijn de Italianen in de wolken. Dan wordt het team naar Verstappen gevormd, dan kan ie wie dan ook als Race Engineer laten aanstellen. Ferrari bouwt als sinds jaar en dag superkrachtige en degelijke motoren. Laat maar snel komen deze deal.
"De klik met die en die is geweldig".
"Tis leuker als ie nog een paar jaar bij een minder team zit".
Feit is dat Red Bull hem de laatste jaren geen winnende auto heeft kunnen leveren. Feit is dat Red Bull aan het begin van een seizoen altijd steken laat vallen. Feit is dat Ferrari en Mercedes een uitstraling hebben waar de producent van gesuikerde drankjes alleen maar van kan dromen.
In een perfect scenario heb je twee concurrerende rijders, de één rijdt bij Mercedes, de ander bij Ferrari. Natuurlijk wil Ferrari Verstappen.
Vettel had voor Ferrari al twee keer een wereldkampioenschap kunnen binnenhalen. Maar door rijdersfouten staan ze met hem nog steeds met lege handen. Een kind kan zien dat het anno 2019 met Vettel helemaal voorbij is. Leclerc heeft (nog) niet de focus die bij een wereldkampioen hoort. Ik denk dat Ferrari Verstappen nu wil hebben om te voorkomen dat de Red Bull voor de afwisseling aan het begin van een seizoen eens wel competitief zou kunnen zijn, en Verstappen daardoor verleid zou kunnen worden het contract met de suikerdrankjesproducent te verlengen.
Als Verstappen in 2020 naar Ferrari komt dan zijn de Italianen in de wolken. Dan wordt het team naar Verstappen gevormd, dan kan ie wie dan ook als Race Engineer laten aanstellen. Ferrari bouwt als sinds jaar en dag superkrachtige en degelijke motoren. Laat maar snel komen deze deal.
-
Zelfs dat niet eens, ze produceren het niet zelf