
https://www.ad.nl/binnenland/zondagavon ... ~a95d9cc3/
De eerste autocarrier rederij heeft al aangegeven EV's te zullen weigeren op hun schepen.Knot schreef: 20 feb 2022, 13:31 Hoe zit het in de toekomst met die Felicity Ace capriolen?
Beetje zonde van alle Porsche's etc met deze chiptekorten...... als het echt een EV is die de brand veroorzaakt heeft.
In het vervolg zullen het denkik aparte transporten worden voor BEV's?
Zat eraan te komen.... media is niks te vinden ook verder, geen verhalen, geen verklaring, geen beelden behalve de laatste foto van rechtsachter, zal wel een lastig verzekerings dingetje zijn wat nog lange nasleep heeft.Tristan schreef: 07 apr 2022, 16:10 De eerste autocarrier rederij heeft al aangegeven EV's te zullen weigeren op hun schepen.
idd. eens, wat is er groen aan een auto die in 3sec. naar de 100 kan en daardoor snel door zijn stroom heen is afkomstig van een kolencentrale....ontwerp dan een EV die minder snel is en daardoor verder komt met dezelfde hoeveelheid stroom, en ook weer niet een SUV achtig ding van 2000kg...Baboulah schreef: 07 apr 2022, 16:11 Blijf het enorm gaaf vinden dat ze HUMMER weer in leven geblazen hebben
1 ding snap ik maar niet van de EV hype, iedereen wilt die duracell konijnen omdat ze zo goed voor het millieu zouden zijn volgens de linkse gekkies en overheden, maar dan wil je toch weinig vermogen zodat je langer met de energie kan doen en dus "NOG BETER" bezig bent voor het millieu......
Om nog te zwijgen over de brandbaarheid vd autos (volgens mij zweden of noorwegen waar ze niet meer in overdekte parkeergarages mochten staan ofzo tijdje terug ivm brandbaarheid van de EV's) en denk terug aan die boot bij portugal een maandje terug ofzo (edit: zie net dat degene voor mij ook net aanhaalt vd boten)
Al heeft een EV 100,000,000 pk, er is echt niks wat mij kan overhalen om er 1 te gaan rijden.
Die is er, mijn EVroemer, slechts 1200kg, met toenemende temperaturen naar de 280km op dat kleine accupakket, als ik zelf in de deugmodus sta en alle eco-knopjes indruk lukt boven de 15 graden 300km ook nog. Laden met zonnepanelen. Nadelen, niks nada nul beleving, puur effectief van A naar B. Bijkomend effect, je rijdt per week gemiddeld 4-5 voetgangers en 3 fietsers aan, die horen je niet, zeker met die oordopjes in hun oor. Maar geen scheldpartijen en boze gebaren, je bent tenslotte de wereld aan het redden. Dit weekend pak ik de C10 weer als het een beetje weer is. Heb ik dat probleem van niet horen niet……Alexsti schreef: 07 apr 2022, 16:58idd. eens, wat is er groen aan een auto die in 3sec. naar de 100 kan en daardoor snel door zijn stroom heen is afkomstig van een kolencentrale....ontwerp dan een EV die minder snel is en daardoor verder komt met dezelfde hoeveelheid stroom, en ook weer niet een SUV achtig ding van 2000kg...Baboulah schreef: 07 apr 2022, 16:11 Blijf het enorm gaaf vinden dat ze HUMMER weer in leven geblazen hebben
1 ding snap ik maar niet van de EV hype, iedereen wilt die duracell konijnen omdat ze zo goed voor het millieu zouden zijn volgens de linkse gekkies en overheden, maar dan wil je toch weinig vermogen zodat je langer met de energie kan doen en dus "NOG BETER" bezig bent voor het millieu......
Om nog te zwijgen over de brandbaarheid vd autos (volgens mij zweden of noorwegen waar ze niet meer in overdekte parkeergarages mochten staan ofzo tijdje terug ivm brandbaarheid van de EV's) en denk terug aan die boot bij portugal een maandje terug ofzo (edit: zie net dat degene voor mij ook net aanhaalt vd boten)
Al heeft een EV 100,000,000 pk, er is echt niks wat mij kan overhalen om er 1 te gaan rijden.
Niet dat je ook mij in zo'n EV ding krijgt, blijf benzine rijden tot de laatste druppel die er te koop is al kost het 10 euro de liter.![]()
Was dat maar waar... volgens mij snap jij wel meer niet.
Ik zoek er elke week wel naar maar vind steeds niks. Gewoon indrukwekkend hoe het ding gezonken is en hoe het er van binnen uit zag toen ze aan boord geweest zijn.Tristan schreef: 07 apr 2022, 16:19 De Felicity Ace was op 'charter' van de VW group. Dus vrijwel de gehele lading is van dezelfde aflader (VW) dus dat maakt het iets makkelijker qua verzekering.![]()
Voor autobezitters is parkeren in steden een crime, hoezeer gemeentes ook binnenstedelijk autoverkeer proberen te ontmoedigen. De chauffeur van een elektrische auto kan dan nog denken garantie te hebben op een parkeerplek omdat hij toch moet laden. Maar pas op: dat geeft geen recht op onbeperkt parkeren.
De rechter van het gerechtshof in Leeuwarden bepaalde dat een eigenaar van een elektrische MG te lang gebruik had gemaakt van de laadpaal in Noordwijk, en dus terecht een parkeerboete heeft ontvangen. De eigenaar vocht de boete aan, met het verweer dat hij toch moeilijk kon blijven wachten tot het voertuig opgeladen was. Maar daar gaat het hof niet in mee. Het is aan de automobilist om uit te rekenen hoe lang de stekkerauto erover doet om opgeladen te worden.
JP schreef: 11 apr 2022, 20:52 Terecht toch ? Dan ben je toch een egoïstische lamlul.
Vast van die geëlektrificeerde tankers die voorheen de auto aan de pomp lieten staan en dan na het betalen nog uitgebreid gaan lopen bouten, broodje bestellen en de Aktueel lezen in de shop.
sitechris schreef: 15 apr 2022, 02:20 Audi e-tron GT gereden. Ronduit sublieme auto. Combinatie van elektromotor (met instant koppel) en dit type auto is subliem. Extreem stil, altijd voldoende vermogen beschikbaar (ook boven 200) en extreem soepel. Verder is het een formidabele GT. De range is nog een minpuntje, maar dat valt ook nog wel te overzien omdat de auto bij de snellader extreem snel weer oplaadt. Ik mis de zescilinder of achtcilinder niet bij dit type auto.
https://driveaholic.nl/rijtest-audi-e-tron-gt-2022/
irritant omdat je velletje er wel eens tussenkomt
Die 40 schijnt nog de fijnste te zijn ook van de 2.Joop schreef: 16 apr 2022, 13:37 Moet ‘m nog proberen, maar ik zou toch gevoelsmatig voor de i4 eDrive40 of i4 M50 gaan denk ik…
Gebruikers op dit forum: RJK en 11 gasten