Dit ook jeugdsentiment. M'n opa(RIP 1999) zat vaak met ons de kleinkinderen bij het radiotoestel te luisteren/mee te zingen met Danny Christian/Marsipipulami Vader Abrahambra /Smurfenlied , maar ook dit was 'n meezinger. Mooie video met die Variant en VoPo:
Dan dit uit '93 ofzo. Leadsinger dame weg en basisdanseres helaas paar jaar geleden overleden, de nieuwe bezetting dames kén echt wel aardig zingen(Chili en Mexico live hoorde ik), deze lipsync en totale performance is wat kneuterig , met een #3 in de US Charts en # 1 in Australië verwacht je meer internationaalheid of hoe je dat noemt.
Desalniettemin leuk liedje EN toch wel aantrekkelijke zangeressen zo op 't oog:)
Dit ook jeugdsentiment. M'n opa(RIP 1999) zat vaak met ons de kleinkinderen bij het radiotoestel te luisteren/mee te zingen met Danny Christian/Marsipipulami Vader Abrahambra /Smurfenlied , maar ook dit was 'n meezinger. Mooie video met die Variant en VoPo:
Bij 22 Sekunden: Ideallinie.
Skitterend! Dit toverde toch wel een glimlach op de lippen.
Eerst die vingertjes NET niet eraf met de achterklep en dan… optieften met dat kind, hup in de caravan!
Mooi en mooi ^^^^ maar die Debbie Butts is er nu ook niet meer, da's dus Sara Mosquera.
Deze lijkt er net wel/niet op. Deze heeft een wat rondere/zachtere uitstraling dan die wat pittiger strakkere uit mijn ZDF video. Beide wel mijn type hoor:)
Maar misschien is het één en dezelfde?
Ik zag een short van haar(nooit van gehoord...) live langskomen en eerlijk gezegd was 't meer d'r looks, d'r intro was aardig, rest van liedje is helaas wat 13-in-dozijn. Het mag wel wat (veel)zwaarder allemaal. Beetje Susanna Hoffs meets Runaways 2025 bij mij, maar dan net te eenheidsworst helaas:
Máár niet getreurd, het 'donkere en leukere zus(je)' van Avril Lavigne kén het dus wél:
Robin schreef: ↑26 mar 2025, 15:21
Ik zag een short van haar(nooit van gehoord...) live langskomen en eerlijk gezegd was 't meer d'r looks, d'r intro was aardig, rest van liedje is helaas wat 13-in-dozijn. Het mag wel wat (veel)zwaarder allemaal. Beetje Susanna Hoffs meets Runaways 2025 bij mij, maar dan net te eenheidsworst helaas:
Máár niet getreurd, het 'donkere en leukere zus(je)' van Avril Lavigne kén het dus wél:
Ik zie goede posts van je voorbij komen met auto filmpjes en goede muziek.
Nu even wat serieuzers waar ik in m'n 'spring breakje ' aan toe kwam: Bijvoorbeeld m'n Spotify playlist aanpassen/vergroten.
Met deze van Rory live, oeh wat mooi, eerst klinkt 't op m'n headset/oortjes wat blikkerig en denk je Voodoo ChilD(slight return), maar niks is minder waar:
Dan deze top schreeuwlelijk, hier live, na 1 min 30 begint de godslastering, maar Pasen is al voorbij:)
En dit, terwijl ik Fly by Night tijdens m'n (hard/jog) loop sessies grijs draaide en het skitterende Spirit of Radio natuurlijk voor een zeer positieve vibe bij MIJ zorgt en deze live versie helemaal:
Vind ik deze eigenlijk wel de mooiste, en ook hun grootste hit blijkbaar ooit.
Nog even deze afsluiter om het 'Lucifer' van Bob na de Paasdagen en de dood van de Vertegenwoordiger van God op Aarde(misschien komt hij ook na een dag of drie kiekeboe weer terug?) weer even te relativeren/nuanceren ofzo:
Mooie live versie van deze ouwe rockster. En HET gitaarloopje zit er in; wel erg op de achtergrond, maar hoor je eigenlijk bij geen enkele andere dan het origineel/zij dus en onderstaande Braziliaanse coverband, waar ik 1 van de 191 abonnees van ben:)
Heel bekende melodie voor mij, hoorde 'm zojuist op een klassiek kanaal. Wie herkent de melodie?
Mattinata door Pavarotti (hoor 'm tóch liever instrumentaal in 't geheel! Ben geen fan van opera gezang)
This concert was in Central park, June 1993. There were an estimated 500,000 people in attendance. Incredible, to listen to one man!!
Gisteravond even 't horeacegebied ingeweest, 20:30 stroomde het 'plein' (Koemarkt voor ingewijden) wat voller, 22:30 kon ik niet eens de kroeg uitkomen waar we zaten door enorm gedrang daarvoor, pas na een paar minuten diep ademhalen en opeens wél 5 meter ofzo vrije ruimte voor een podium met dj/zang gedoe WTF is dat dan??? Gewoon 200 jongeren dringen en pogo-en op 10 x10 meter?????....kwam ik gelukkig zonder kleeerscheuren eruit, want vanmiddag weer feest (nog geen zonnetje, weer valt tegen) voor de winkel zit junior met m'n schoondochter op de vrijmarkt hier vanaf 7:00(terwijl er al lieden en kids gisteravond overal zaten) Dán is de centrum winkelstraat etc wél opeens popi:)
Anyway een heerlijke Koningsdag gewenscht en Driemaal Houzee voor Willempie!
Ik vond haar altijd zo'n leuke meid ^^^^^
Anyway!
Deze dame ook best wel:
En deze zeer zeker ook, zelfde type vrouw ongeveer:
Deze versie is visueel niet top, vaag/zwart wit en er zijn (zeker) twee andere versies met bijvoorbeeld leuk dansende jongedames, máár die klinken in m'n headset blikkerig. Deze klinkt het volst.
En van happy naar beetje herfstachtige melancholische beleving, mooi lied, mooie dame, mooi gezongen:
Prachtige versie, maar die in Paradiso is véél opzwepender:
En deze coverband raakt 'm he. Skitterend gedaan. De laatste weken aardig wat docu materiaal tot mij genomen betr een der beste bands ever, Boston; Tom Scholz 'vs' Brad Delp (RIP) en alle geneuzel eromheen.
De lyrics:
En last but not least, je hoort weinig meer van hun terwijl ik met 'n vriendengroep ergens '95(?) naar 'n concert van hun zou , Arnhem ofzo? Nooit gebeurd helaas.
Akoestisch niet top natuurlijk, maar de sfeer zit erin: