Nederland gaat naar de haaien
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Nederland gaat naar de haaien
^^^sterker nog: Mannen maken er al duizenden jaren een potje( ..) van, maar ik kan mij geen enkele machtige (politieke) vrouw bedenken die iets positiefs heeft betekend voor de wereld(vrede) . Geen enkele. Integendeel helaas.
-
Ha leuk; eindelijk een dag waarvoor ze óók mede bedoeld zijn:)
https://archive.is/3hxA7
https://archive.is/3hxA7
Dikgedrukt. Goedzo meid, vind er wat van! Jij gaat de wereld redden meis. Terwijl anno 2025 de webcam/ p*rn / OF uitpuilt van miljoenen vrouwen die VRIJWILLIG hun ding doen: Vaak alléén voor de centen. Maar dat doet een fotomodel ook.Topless wel of niet? ‘Het zijn mijn borsten, ik bepaal wat ik daarmee doe’
Nationale Toplessdag
Op 27 juni is het Nationale Toplessdag.
In ons weekendmagazine Mezza vertellen twee vrouwen over zonnen met blote borsten. Brigitte laat zich door niemand tegenhouden, Els zit alleen in haar eigen tuin nog zonder topje.
Els Bouman (79) vond het doodnormaal, maar al een tijd niet meer
‘In de jaren zeventig en tachtig liep iedereen topless. Gewoon omdat we geen witte streepjes of bandjes op ons lijf wilden. Met een hele club gingen we standaard naar de Maasvlakte – eten, drinken, barbecueën. Kinderen mee, opa en oma mee. Heel gezellig. Ik was kapster, dus m’n schaar ging ook mee. Dan stond ik daar topless te knippen. En opa kreeg z’n borreltje ook gewoon zonder topje geserveerd van me. Het was allemaal doodnormaal. Ook op het terras in Hoek van Holland zaten we topless. Wel een beetje achterin, want als de politie het zag, konden ze hun vergunning kwijtraken. Dat terrasgebeuren hield als eerste op – het was ook eigenlijk niet heel handig als ze in de soep hingen.
‘Sinds die mobiele telefoontjes, kun je zomaar op internet belanden’
Ergens sloeg het om. Vooral omdat er steeds meer mannen kwamen kijken. Van die opgeschoten jongetjes die riepen: ‘Tietengek, tietengek!’ Dan verdwijnt de lol snel. Kijken is prima, hoor. Ik heb m’n ogen zelf ook niet in m’n zak. Maar zodra het lacherig of ongemakkelijk wordt, ben je er klaar mee. Dat is gewoon geen prettig gevoel. En toen kwam ook nog de mobiele telefoon. Ineens kon je zomaar op internet belanden. Toen dacht ik: het hoeft niet meer.
Ik vind het heel erg dat mensen niet meer vrij zijn om te doen wat ze willen. Natuurlijk ga ik niet topless over straat lopen. Maar op het strand? Dat zou gewoon moeten kunnen. Nog altijd voel ik me bij de tandarts zonder gebit naakter dan topless op het strand. Maar ja, de wereld verandert. En preutser worden we allemaal. Dus zon ik nu alleen nog topless in de beschutting van mijn tuin. Eigenlijk zonde.’
Brigitte Beekman (65) laat zich door niemand tegenhouden
‘Ik blijf het bizar vinden: veertig jaar geleden moest ik me verantwoorden omdat ik geen vlees at. En nu moet ik me bijna verantwoorden omdat ik topless zon! Wat is dit? Alsof er een nieuwe preutsheid is binnengeslopen. Jongere generaties zeggen: “Dit kán echt niet meer.” Pardon? En wie heeft er eigenlijk een probleem mee? Zijn dat mannen – of vooral andere vrouwen?
‘Het zijn mijn borsten, ik bepaal wat ik daarmee doe’
Voor mij was topless zonnen altijd volstrekt normaal. Ik speelde met de kinderen in het zand, dook in zee – ik dacht er niet eens over na. Niemand keek op of om. Nu is dat compleet anders. En daar hou ik rekening mee: in mijn eigen tuin zorg ik dat ik uit het zicht zit. Op het strand trek ik m’n topje aan zodra ik overeind kom. Dat voelt vreemd, want zo bén ik niet. Dan denk ik: wat gebeurt hier? Vorig jaar, in een vakantieresort, lag ik topless op m’n rug. Op een gegeven moment liep er een stel voorbij en die vrouw... siste naar me. Afkeurend. Terwijl: ik lag daar gewoon. Niet om iets te exposeren, maar gewoon om van de zon te genieten.
Soms hoor ik een man zeggen: “Ik vind het mooier als vrouwen nog iets verhullen.” Sorry? Wie denk je dat je bent? Hou toch op. En mannen mogen wél zonder discussie in hun blote bast rondlopen? Ik kan er níét bij dat vrouwen zich moeten inbinden omdat anderen er iets van zouden kunnen vinden. Het is mijn lichaam. Het zijn mijn borsten. Ik bepaal wat ik daarmee doe. Die hele morele shift – die raakt me. Vooral omdat we er zélf bij zijn. Ik blijf topless zonnen. Het geeft me een gevoel van vrijheid. En dat heeft niets met anderen te maken.’
-
-
VoilàRobin schreef: 21 jun 2025, 10:04 Nu ben ik wel van de muziek, maar noem mij een minder mooie/niet visueel aantrekkelijke populaire zangeres. Die zijn er bijna niet.
Want de mooie/aparte/uniekerige stem moet ALTIJD gepaard gaan met iets aantrekkelijks/bijzonders/aparts/opmerkelijks, en dan vooral als vrouwelijke artiest. Pleun is verre van lelijk/onaantrekkelijk visueel. Prima voor het oog hoor. Het is gewoon een rotkreng:)
-

De uitzondering die de regel bevestigt. Ik had haar al wel voor ogen inderdaad!
-
Somalische asielbroers op straat na weigeren sociale huurwoning: ’Te weinig ruimte voor logés’

Iets met een kaal kippetje en veren.
Twee jonge Somalische broers die in 2021 naar Nederland kwamen, mogen van de rechter uit een asielzoekerscentrum gezet worden. Het COA had in Utrecht met veel moeite een sociale huurwoning voor hen geregeld. De broers willen echter elk een eigen flat of een grotere woning met meerdere slaapkamers.
De gevorderde ontruiming werd toegewezen. Het COA mag de broers uit de opvanglocatie verwijderen. De twee moeten ook samen €2145 juridische kosten aan het COA betalen.

Iets met een kaal kippetje en veren.
-
Stelletje dwazen....
Anyway, ik snap dat doorgeemmer van Holtrop die Coenradie interviewed ook niet helemaal:As is verbrande turf inderdaad. Maar Raymond Mens(die ik hoog acht en hem graag hoor) die daarvan moet kotsen? WTF? En ik krijg ook wat Rita Verdonk vibes inderdaad.
https://www.telegraaf.nl/video/raymond- ... er=Proteus
Ik wil wel JA21 stemmen hoor, maar niet meteen vanwege Coenradie--->ze is natuurlijk Wilders wel afgevallen hè...
Anyway, ik snap dat doorgeemmer van Holtrop die Coenradie interviewed ook niet helemaal:As is verbrande turf inderdaad. Maar Raymond Mens(die ik hoog acht en hem graag hoor) die daarvan moet kotsen? WTF? En ik krijg ook wat Rita Verdonk vibes inderdaad.
https://www.telegraaf.nl/video/raymond- ... er=Proteus
Ik wil wel JA21 stemmen hoor, maar niet meteen vanwege Coenradie--->ze is natuurlijk Wilders wel afgevallen hè...